karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-25 18:07:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tukea tarvitaan
ViestiLähetetty: 2006-08-10 12:33:49 
Poissa
sintti
sintti

Mieheni on vakaasti päättänyt aloittaa karppaamisen ja minä tietysti perheen kokkina saan tästä kärsiä :lol: No ei nyt sentään, pidän ruuanlaitosta ja uudet kermalla höystetyt reseptit ovat tervetullutta vaihtelua viime keväiseen täysjyväriisi+kanahöystöön jolla painoa yritettiin kovasti pudottaa.
Painoa hänellä on nyt ehkä sellainen 10 kiloa liikaa...

Olen lukenut Atkinsin kirjaa ja tätä foorumia ja yrittänyt kovasti sisäistää kaiken mutta tuntuu kovin vaikealta, tiedän kyllä että minulla on paha tapa ottaa kaikki liian kirjaimellisesti eli kun sanotaan että proteiinia 1-2 g painokiloa kohden niin minähän otan sen laskimen nätisti käteen ja tuhraan sitten lippujen ja lappujen kanssa... lopuksi totean koko homman liina monimutkaiseksi :oops:
No mutta, tässä piakkoin olisi määrä aloittaa ja kun mieheni on hieman uusavuton niin olen suunnitellut etukäteen ruokalistaa josta olisi kätevä katsoa mitä ostaa ja mitä tehdään. Näyttääkö tämä edes yhtään hyvältä vai rupeanko kaiken alusta? Kasviksia tulisi suurinpiirtein se mitä Atkins suosittelee eli 7-8 dl päivässä.

1.päivä
aamiainen:2 munan munakas; pekonia 3 viipaletta, juustoraastetta tomaattia, kurkkua

päivällä: tonnikalasalaatti (prk tonnikalaa+ vihannekset)

illalla: pekoni-kanakastike+ keitettyä kukkakaalta

2.päivä
aamiainen:2 munan munakas+sieniä, sipulia, paprikaa,tomaattia

päivällä: fetasalaatti, leikkeleitä

illalla: pekoni-kanakastike+ keitettyjä kasviksia (jos kastiketta on:-)

3. päivä.
aamiainen: munasalaatti

päivällä: tonnikalaa+ kasviksia

illalla: paistettua porsaanpihviä, kermakastiketta+ keitettyjä kasviksia

4.päivä
aamiainen:edellisestä illasta jäänyttä pihviä, tomaattia, kurkkua

Kovasti etukäteen kiittäen:D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-10 19:26:32 
Poissa
sintti
sintti

Minusta tuo vaikuttaa hyvältä. Olen toki seurannut (+noudattanut) näitä ohjeita vasta n. kuukauden verran.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-10 20:16:55 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Oikein hyvältä tuo ruokalista näyttää. Riittävä veden juonti on myös hyvä muistaa; 2-3 litraa/pv normaalisti, kuumissa oloissa enemmänkin.

Mainitsen tässäkin ketjussa, että ruokavaliomuutoksen myötä syödyn suolan määrä vähenee monilla voimakkaasti. Niinpä mineraalisuolaa on hyvä käyttää riittävästi ruoanlaitossa, jotta vältytään mm. krampeilta. Näin kesäkuumalla suolaa poistuu runsaasti hien mukana.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-10 20:55:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Sinnepäin-kitudieetti tuosta tulee mieleen. Saako noista kasaan edes tuhatta kilokaloria/päivä? Missä rasva?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-10 20:59:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

](*,) MERIsuolaa siis merisuolaa! Mielellään sellaista, jota ei kovasti ole käsitelty, siis karkeaa myllystä. Nooo-o, ookeeii, myös hienokiteisenä löytyy!
Suolarakeita kun pitää pikku purnukassa taskunpohjalla, niin ei pääse huono olo yllättämään. Niitä voi pistää suuhun aina yhden rakeen kerrallaan silloin, kun hikoilee voimakkaasti. Vaikkapa näin kuumalla ilmalla.

...jaa juu, ei karppaaminen niin hankalaa ole, mutta näyttää vaativan paneutumista melkoisesti! Nimimerkki: kuustuntia netissä ja uutta kirjaa tilannut.

Teretulemast!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-10 21:07:45 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Neo kirjoitti:
Sinnepäin-kitudieetti tuosta tulee mieleen. Saako noista kasaan edes tuhatta kilokaloria/päivä? Missä rasva?

Oletin että esim. fetasalaatissa käytetään runsaasti oliiviöljyä, eikä rasvoja muutenkaan karteta. Aiheellinen kysymys kyllä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-10 21:33:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tasan, minä ainakin voisin vaihtaa paikkaa miehesi kanssa välittömästi Kuva! Herkullisen näköinen menu.

Mihin minun mielestäni kannattaa kiinnittää huomiota on se, että aterioilla saa riittävästi rasvaa. Muuten voi nälkä tulla aivan liian nopeasti. Esim. tonnikalasalaatti voi olla aika riskaabeli.

Itse pyrin noudattamaan tarkasti tuota kolmen aterian rytmiä, mitä teilläkin ollaan suunnittelemassa. Toimivan rytmin edellytys on, että nälkä pysyy poissa. Alkakaa ihmeessä kokeilla tuota menua, niin siitähän se tarkkailemalla selviää, mikä sen nälän pitää tiessään.

Lykkyä karppitielle :smt023

---

Chiman näyttikin jo ehtineen kommentoida rasva-asiaa, mutta jospa se toisto tehoaa...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-10 22:13:49 
Poissa
Karppikarvinen
Karppikarvinen

Hyvält näyttää täältäkin päin katsottuna, tsemppiä vaan urakkaan!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-11 09:49:30 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos kovasti kannustuksesta, luulisin että käytännössä rasvan määrä vielä tuosta kasvaa kun ei ole nälkäkuoleman partaalla tarkoitus kitua. Nyt kun tiedän että olen edes oikeilla jäljillä niin tästäpä on hyvä suunnittelua jatkaa. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-11 09:52:32 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Dorian Pray kirjoitti:
(*,) MERIsuolaa siis merisuolaa!

Mä suosin kirkastamatonta karkeaa merisuolaa. Väriltään se on harmaata, niinkuin kuuluukin. Sopii myllyyn. Mä koitan vältää noita hienorakeisia, koska silloin siihen täytyy lisätä kemikaalia, jolla se pysyy hienona.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00