karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-14 04:32:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-08-09 17:09:21 
Poissa
sintti
sintti

Hipsis!

Päivänä muutamana luin täältä sokerittomista karkeista ja niinpä sitten löytyi meidänkin Cittarin irtislaareista LightLinen(?) hedelmäkarkkeja. Samoja löytyi toki pusseissakin, mutta kilohinta on hieman eri... :?

Söin kotimatkalla kaikki (noin kahdeksan) karkkia ja muutaman tunnin päästä vatsa oli päättänyt näyttää loppuraskauspallolta ja vessassa tuli istuttua tiiviisti.

Uusin kokeiluni (tyhmä ei kerrasta opi) eilen ja voi kauhistus oireita... Hrr... :shock:

Mä sanon sokerittomille(kin) karkeille nej tack. Suklaa tuntuu sopivan kyllä, muutama pala silloin tällöin.

Mielenkiintoista tässä on se, että sokerittomia on tullut vedeltyä ennenkin, mutta nämä masiiviset oireet ovat uusi tuttavuus. Mistähän tämä tällainen ilmiö johtuu?

Eikä maailma siihenkään kaatunut!

ViestiLähetetty: 2006-08-09 17:29:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Matomari kirjoitti:
Uusin kokeiluni (tyhmä ei kerrasta opi) eilen ja voi kauhistus oireita... Hrr... :shock:

Ihanaa lukea että joku on yhtä hölmä kun minä! :lol: Nyt oon jo oppinut...tosin kokeilu kertoja ennen sitä oli varmaan yli kymmenen.. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-09 22:31:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Juu... Kokemusta on!! Eilisen illan istuin pöntöllä... Nautiskelin sokerittomia Sisuja juur sitä ennen :oops: !!

Taitaa olla niin, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis! :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-10 00:17:40 
Poissa
sintti
sintti

Hehe, itsellä on tuo sama ongelma, että sokerittomista karkeista suoraan sanoen paska lentää pytyn selkänojaan asti ja parin kerran jälkeen tulee suolesta pelkkää vettä. Suolessa pulppuaa ja kuplii ja kovasti pierettääkin. Minua ei kuitenkaan häiritse tämä niin paljoa, ettenkö kerran pari viikossa namuja söisi. Olen onnellinen ettei minulla tule maha kipeäksi sokerittomista karkeista. Jos tietää olevansa kotosalla koko päivän, ei tuo ripulointi ole liian suureksi haitaksi ainakaa minulle. Että tämä teille :D kaikkea sitä täällä itsestään paljastaakin...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-10 08:29:54 
Poissa
sintti
sintti

Ainakin ksylitoli on laksatiivinen makeutusaine. Saattaisiko se vaikuttaa voimakkaammin elimistössä (ainakin sivuoireiltaan), jossa sokereita ei muuten ole koko ajan ylimäärin? Muista makeutusaineista en sitten tiedä, muuta kun sen, että ne maistuvat pahalta.

Tickeriä päivitellään aina kun sattuu vaaka eteen. Joskus harvemmin ja joskus vielä harvemmin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-10 11:18:50 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Jos makeutusaineena on polyoli, sokerialkoholi tai maltitoli(-siirappi), ksylitoli, sorbitoli, mannitoli etc. niin minulla niistä mun maha menee veteläksi. Toisaalta, jos jostain syystä on vatsa kovalla, niin tämä siihen takuu varmasti auttaa. Tämä sietokynnys vaihtelee. Joillakin ei ilmene mitään oireita, kun taas toisille menee "pakki" sekaisin jo muutamasta karkista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-10 18:28:58 
Poissa
sintti
sintti

Mulla ei mennyt koskaan ennen, laksatiiviset vaikutukset olivat mulle ihan huhu-juttuja vaan... Mutta nyt on tosiaan tilanne ihan toinen... :shock:

Eikä maailma siihenkään kaatunut!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-11 07:04:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla ei muut sokerittomat karkit tee mitään, mutta juuri LightLine saa kuupan kuralle. Efekti oli sama kuin tyhjennyslitkulla, jota piti juoda ennen paksunsuolen tähystystä :shock:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00