karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-06 02:30:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Rahka
ViestiLähetetty: 2007-02-22 16:13:53 
Poissa
sintti
sintti

Onko rahka hyvä vaiko huono? Itse voisin syödä vaikka parikin purkillista rahkaa päivässä jos mukaan on lurautettu pari desiä kermaa + marjoja, esim. mustikkaa / mansikkaa... Mutta purkillisessa maitorahkaa (valio 0,3%) näyttäisi olevan 27% hiilareita (10,5g). Siihen kun päälle syö vielä salaatin kera jotain liha/kalaruokaa ym. mistä nyt hieman hiilareita kertyykään niin tuntuu aikasta mahdottomalta päästä 20g/vrk. Ei tunnu onnistuvan vaikka söisi rahkaa sen yhden ainokaisen purkin päivässä... Että mitenkäkös......? :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-22 16:16:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei ehkä kannata syödä rahka purkkia päivässä :D Rahkassa on kyl hiilareita niin kun kirjotitkin ja siihen päälle kerman hiilarit ja marjojen..Kannataa syödä vaan herkuttelupäivänä jos haluaa 20g/vrk Vielä jäin miettiin et miks sitä rahkaa pitäs syödä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-22 16:29:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Syö puoli purkkia? Mä vedän rahkaa ihan surutta, hyvä proteiininlähde ja hyvin täyttävää evästä. Mutta kukin tavallaan!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-22 16:33:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Puoli kiloa (eli ne kaksi purkkia) rahkaa ja purkki kermaa on kyllä jo aikamoinen määrä vaikka sen jakaisi kahdeksikin annokseksi, saatikka kerralla... Mulla tosta tulisi ainakin 4 annosta. :shock:

Viestin otsikko: Vaihtoehto rahkalle
ViestiLähetetty: 2007-02-22 16:50:59 
Poissa
sintti
sintti

Lähikaupan vartijat ovat ihmeissään kun saan kaupan kylmähuoneessa aikaa kulumaan. Olen lueskellut hiilarimääriä maitotuotteista ja happamia ruokia rakastavana kaipaan rahkaa. Tutkiskelu on tuottanut tulosta: Keiju tuorejuustossa hiilareita on 3g ja sitä jatkamalla laktoosittomalla kermalla tai funlight mehulla saa ihania jälkiruokia. Rasvaa on tietysti reilummin, mutta eihän sitä jokapäivä syö.

Viestin otsikko: Re: Vaihtoehto rahkalle
ViestiLähetetty: 2007-02-22 18:12:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sumiko kirjoitti:
Tutkiskelu on tuottanut tulosta: Keiju tuorejuustossa hiilareita on 3g ja sitä jatkamalla laktoosittomalla kermalla tai funlight mehulla saa ihania jälkiruokia. Rasvaa on tietysti reilummin, mutta eihän sitä jokapäivä syö.

Kuulostaa hyvältä. :D

ViestiLähetetty: 2007-02-22 18:36:59 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Sumiko kirjoitti:
Lähikaupan vartijat ovat ihmeissään kun saan kaupan kylmähuoneessa aikaa kulumaan. Olen lueskellut hiilarimääriä maitotuotteista ja happamia ruokia rakastavana kaipaan rahkaa. Tutkiskelu on tuottanut tulosta: Keiju tuorejuustossa hiilareita on 3g ja sitä jatkamalla laktoosittomalla kermalla tai funlight mehulla saa ihania jälkiruokia. Rasvaa on tietysti reilummin, mutta eihän sitä jokapäivä syö.

Niin, se on näitä tuorejuuston tyyppisiä kasvisrasvavalmisteita, ei siis oikeata juustoa.

ViestiLähetetty: 2007-02-22 18:41:11 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Sumiko kirjoitti:

Ja jos henk.koht. jonkun ruoan jättäisin/jätän pois listaltani, niin se olisi tämä ja kaikki tämän kaltaiset. Siitä saa vain teollisesti muokattua (ja pääsääntöisesti pitkäketjuista) kasvirasvaa, jossa on jo valmiiksi O3/O6 suhteet vaturallaan (varsinkiin kun katsoo tuon kasvi o-3'n käyttökelpoisuutta)... ai niin ja lumemakuja...

Onneksi sekä raskaasti jalostetut rasvat että tyhjät maut tuntuvat minun suussani jo niin aidosti pahalta, ettei menetys ole menetys lainkaan 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-22 19:19:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pikkasen OT, mutta johonkin tämä eriskummallinen havainto on päästävä kirjoittamaan. Heräsin tuossa eräänä päivänä ajatukseen, että kaikki reilusti käsitelty ruoka on ällöä. Ihan siis tällainen ahaa elämys vain iski tosta noin vaan tajuntaan. Pitkät piuhat.... :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-22 20:38:35 
Minä laitan 500 g rahkaa ja 2 dl kermaa, marjoja sekaan. Siitä tulee aika iso satsi, syön siitä useamman kerran. Se on minun jäätelön korvike, hyvin täyttävä sellainen.
:D

Viestin otsikko: Noniin...
ViestiLähetetty: 2007-02-22 21:42:12 
Poissa
sintti
sintti

Turren kanssa samoilla linjoilla. Eli kun minäkin tuota herkullista rahkaani teen isomman satsin, niin en minäkään sitä nyt kerralla hotase... vaan pikkuhiljaa pitkin päivää, joskus jää jopa huomisellekkin... Ongelmahan tässä on lähinnä se, etten tiedä mitä söisin vaikkapa aamupalaksi tai välipalaksi kun jugurttia saati leipää ei saa syödä.. eikä muroja sun muita semmosia mitä nyt ennen tykkäsi rouskutella. Mikään hedelmäihminen minä en ole, ja paistettuihin kananmuniin kyllästyy alta aikayksikön. Ongelmallista on vielä sekin, koskien ruuanlaittoa, etten voi sietää ajatustakaan esim. jostain kukkakaalista tai sun muista semmoisista eväistä... Jo paistettu kaalikin maistuu suussani suorastaan hirveältä :shock:
Mutta jokatapauksessa olen nyt päättänyt pudottaa ylimääräiset kilot tällätavalla ja katsoa sitten miltä on taaksejäänyt aika tuntunut, jatkanko eteenpäin millätavalla. No, laihtumisen luulisi olevan väistämätöntä kun tuntuu ettei keksi suuhun pistettävää :lol: No, ei vaiskaan, olenhan minä reseptejä katsellut ja paljon kivaa sieltä onkin löytynyt laitettavaksi. Enemmänkin kaipaisin nyt näitä hyviä vinkkejä aamupalaksi, välipalaksi... Tämä nyt vaan tuntuu aikasta haasteelliselta palalta purtavaksi kun on miltei 30 vuotta ollut perinteisellä peruna-porkkana-leipälinjalla :?

Viestin otsikko: Re: Noniin...
ViestiLähetetty: 2007-02-22 22:46:20 
Poissa
sintti
sintti

roseline kirjoitti:
Ongelmahan tässä on lähinnä se, etten tiedä mitä söisin vaikkapa aamupalaksi tai välipalaksi kun jugurttia saati leipää ei saa syödä..

Ohi meni mut miks jugurttii ei saa syödä?
Ite olin ennen niitä jotka alottaa aamun syömällä puolpussii leipää. Nykysin mutustelen sit siivun leipäjuustoo tai sit niitä leivänpäälysiä.. metukkaa, juusto :) Ja välipalojahan ei tarttee.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00