karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 02:45:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-04-18 09:14:48 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-04-18 08:23:39
Viestit: 3
Heips!
Olen uusi täällä ja tarinani on seuraavanlainen...
Nainen 44v, pituus 173 ja paino nyt 121,2, tasan kaksi viikkoa sitten vielä 129.5
2 tyypin alkava diabetes, ei lääkitystä. Jonossa vatsalaukun ohitusleikkaukseen, joka tulossa loppukesästä. Sairaalasta ohjeet aloittaa erittäin niukkaenerginen dieetti, eli ened... Sillä ollut nyt nuo kaksi viikkoa.
Pusseja, eady diet, nutrilett, ym. Pitää päivässä käyttää 5 ja lisäksi 500g kasviksia, ei herne tai maissi. Olen noudattanut ohjeita tunnollisesti. Vettä juon 2-3 litraa. Lisäksi teetä ilman makeutusta.

Lääkäri suositteli karppausta ennen ja jälkeen leikkauksen. Leikkauksen jälkeen on tärkeää saada protskua ja rasvaa, vatsa vetää max. 3 desiä leikkauksen jälkeen ja suolta ohitetaan 1.5 metriä, joten imeytyminenkin heikkenee. Kydeessä on sairauden hoito, ei kauneusleikkaus, joten älkää pliis dumatko...

Nyt varsinainen ongelma. Olin kauniin purppuraisessa ketoosissa vielä toissapäivänä, yhtäkkiä alkoi järkyttävä palelu, pahoinvointi ja ketoosi hävisi kokonaan, nyt aamulla testattuna näytti ketostix ettei ole ketoosia.

Olen liikkunut tunnin lenkin päivässä ja toissapäivänä oli energiaa niin että sen lisäksi olin tunnin vesijumpalla joka kardiotasoa ja päälle tunti rentoa uimista... Voiko liikunta olla syy?

Sitten noista pusseista, käytän apuna kalorilaskuria koska se laskee ruokien rasva, hiilari, ja protskupitoisuudet. Pusseilla tulee hiilareita vähintään 48% mikä on mielestäni paljon... Kaloreita yht. Päivässä alle 800.


Joku nyt mättää! Miten pääsen ruoan avulla ketoosiin, voisiko joku auttaa, olkaa niin kilttejä...

Haluan niin kovasti onnistua :^o


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-18 09:31:13 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Sun kropalla ei riitä energiaa sen liikuttamiseen, palelet, oot nälissäs ja väsynyt.
Tiedän että sun on noudatettava noita ohjeita päästäkses leikkaukseen, tarttee laihtua ensin vähän, että uskaltavat nukuttaa.
Mutta karppaus sitten....siinähän tarttee syödä rasvaa, koska hiilareista et energiaa saa. Ja karppaamisen tarkoituksenahan on syödä kaloreita tarpeeksi, eli missään tapauksessa sun 800 kcal ei tule olemaan karppaamista.
Mutta semitä sä nyt voit ennen leikkausta tehdä on syödä raejuustoa, kanaa ja kalaa. Liha tuskin tulee kunnolla sulamaan leikkauksen jälkeenkään.
Eniten mua harmittaa, ettet tullut aloittaneeksi karppaamista jo aikaa sitten, et ehkä nyt olis tilanteessa missä tarvitset leikausta.
Tsemppiä tavoittelemaasi elämään...:)

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-18 09:53:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-04-18 08:23:39
Viestit: 3
Juu tämän 800 kalorin kuurin on tarkoitus jatkua 2 viikkoa enää jä sillä pienennetään maksaa. Ketoosi kuulemma saa maksan toimimaan paremmin ja polttamaan ensimmäisenä sinne kertyneen rasvan, joka nyt itselle vakava riski.

Lihavuuteni on ona vikani, olen panssaroinut itseni läskin keskelle turvaan ja ruoka on ollut elämäntoverini... Aikanaan olin kilpaurheilija ja vammautumisen jälkeen jäi urheilu, mutta söin kuin kilpaurheilija...

Nyt kilpailen jälleen, vastustajani on tuo läskipanssari, palkintona elämä ja koutseiksi toivon saavani teidät.

Miksi kysyn apua täältä enkä ravintoterapeutilta? Siksi että he edustavat nutriletteja ym. Eivät osaa neuvoa miten pääsee ketoosiin ruoan avulla, olen kysynyt. Sisätautilääkäri neuvoi tänne, kehoitti karppaamaan ennen ja jälkeen leikkauksen.

Voi kun olisin löytänytkin tieni tänne ajoissa! Mutta nyt motivaatio kohdillaan ja päättänyt että muuttuu elämäntapa, ja on jo muuttunutkin!

Mutta todellakin, tätäkin kirjoitan kahden paksun peiton välistä, ja silti on jalat polviin saakka umpijäässä ja kädet ranteita myöden. Palelee eikä jaksa nousta...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-18 09:54:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-12 09:38:25
Viestit: 111
Heippa krisu67!
Mitäs jos yllätät lääkärisi ja et tarvitsekkaan leikkausta?? Jos sulla se on vasta loppukesästä niin ehdithän sinä tekemään siinä ajassa vaikka mitä :wink: , nyt kipaiset kirjakauppaan tai kirjastoon ja luet ja luet ja perehdyt karppimaailmaan ja sitten alat syödä :wink: hyvää kunnon ruokaa, heität pussit roskiin :wink: nautit elämästä ja mikä tärkeitä heität talvitiivisteet vessanpöntöstä alas \:D/ ja kun jatkat tätä "diettiä" loppuelämän saat samalla uuden elämän!

_________________
Karppaus aloitettu 1.3.2012


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-18 09:56:52 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Ja ketoosissa voit olla vaikka tikku ei sitä näytäkään. Esim liikunta tekee just tikusta värittömämmän.
Mut oon samaa mieltä pisamapirkon kanssa, ehkä et oikeesti tarttis leikkausta?
Ehkä sä saisit aikaan ilmankin?

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-18 10:03:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-08 00:35:19
Viestit: 803
Hei,

pussikuurielämästä en osaa sanoa mitään kun ei ole kuulunut harrastuksiini, mutta mulla ainakin nestepaasto on saanut aikaan tuollaisen hillittömän palelun. Eli jotenkin siten että vaikka poltettavaa energiaa olisi kropassa kuinka, niin lämmitys ei käynnisty.

krisu67 kirjoitti:
Sisätautilääkäri neuvoi tänne, kehoitti karppaamaan ennen ja jälkeen leikkauksen.

Oikeastaan tulin vain sanomaan että mukava kuulla että noin fiksuja sisätautilääkäreitä on! Ehkä sisätautipuolella on huomattu, että karppaus tosiaan selättää kakkostyypin diabetesta, vaikka virallisen opin mukaan näin ei pitäisi olla.

Minustakin muuten näyttää, että sinulla voisi olla mahdollisuus selvitä ilmankin leikkausta. Ei tuo painoindeksi vielä niin hirveä ole, täällä on korkeammaltakin aloittaneita. Suositeltiinko leikkausta diabeteksen takia? Mutta päätös on tietysti omasi, ja karppaus voi joka tapauksessa olla sopiva ruokavalio, leikattiin tai ei.

_________________
Kuva

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-18 10:05:03 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Liittynyt: 2010-09-16 21:34:37
Viestit: 10408
Paikkakunta: tuppukylä
Ehdottaisin kyllä nyt jo jättämään tuon karmean kitudieetin ja karpata riittävällä proteiinilla ja rasvalla.Laihdut todennäköisesti ihan yhtä hyvin jos et peräti paremmin kun saat energiaa.Rasvasta saat energiaa,mutta se ei nosta insuliineja.Paras tapa pitää lihakset on syödä proteiinia,lihaa ja juustoja ja rahkaa jne..Ja kasviksia sitten maun mukaan,kaikkia vihreitä voit syödä ihan vapaasti. Onko nyt niin,että jokin muu sairaus vaatii leikkausta vai miksi on päädytty siihen.Ajattelin vain,että jos lääkärikin suosittelee karppausta niin miksi se ei kävisi jatkossakin lihavuuden hoitoon.
Itse olen karpannut nyt vuoden ja nyt alkoi paino laskea.Olen ollut lukuisilla kitudieetteillä elämäni aikana ja paino sahannut kymmeniä kiloja.Lähtöpainoni oli 115kg joten ihan höyhensarjaan en siis kuulu.Elimistö on sekaisin kitukuurien jälkeen pitkän aikaa.Siksi tuntuu nyt pahalta,että joudut tuollain"syömään".
Parempaa vointia sulle ja koeta syödä riittävästi ja muista,että rasvaa ei tarvitse pelätä :smt045

_________________
Ruoalla terveeksi!
LCHF


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-18 10:07:44 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93628
Mun käsittääkseni ketosticks ei kerro aina oletko ketoosissa vaiko et. Jos kroppasi käyttää kaikki ketoaineet ei niitä riitä riittävän paljon virtsaan ketotikkua värjäämään. Pahoinvointi kyllä kehottaa lisäämään kasviksien käyttöä. Lisää vähän kerrallaan. Edes.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-18 10:11:53 
Poissa
prinsessakarppi
prinsessakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-10-20 19:23:14
Viestit: 920
Mihinhän mun aiempi vastaus hävisi? No enivei, ne pussit perustuu todella niukkakalorisuuteen, vaikka mainostavatkin olevansa vähähiilarisia. Esim omena-kanelipuurossakin 15g/HH per pussi. Luulen että palelu johtuu vähäkalorisuudesta + liikunnasta.
Mut hienosti sulla paino pudonnut!! -10kg parissa viikossa! Onnea :)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-18 10:45:53 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18451
Paikkakunta: Jämtland
Jospa hankkisit Sofie Hexebergin kirjan Ruoalla terveeksi, hän hoitaa ylipainoisia ketogeenisella dieetillä ja sieltä löytyy paljon hyvää tietoa vastaavassa tilanteessa oleville. Ja jos päädyt leikkaukseen niin kirja antaa hyvät ohjeet karppaukseen myös leikkausta ennen ja sen jälkeen.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-18 12:12:04 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
Paikkakunta: Vaasa
Mä en uskaltanu neuvoa mitään tiettyä dieettiä, koska tiedän että ennen leikkausta on tietyt kriteerit sekä painon, maksan, että veriarvojen suhteen.
Muuten ei leikkausta tule.
Mutta se että vielä kerran miettii, tarvitseeko mahalaukun ohitusta... sekun sitten on lopullista, eikä ikinä enää pysty kaikkea mitä ennen on syönyt edes syömään enää.

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-18 13:03:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-18 10:17:00
Viestit: 317
Paikkakunta: Hyvinkää
Hei krisu, tänne on tullut jo hyviä kommentteja ja mäki tahdon tulla sua tsemppaamaan. Jos sun leikkaus tosiaan on loppukesästä, sulla on aikaa laihtua siihen mennessä! Noi pussikuurit ja kituilut vetää vaan elimistöä sekasin, suosittelisin sulle kyllä noiden pussien vaihtamista ravinteikkaaseen ruokaan. Tuo leikkaus on niin iso juttu, mutta mistäs mää sun syitä tietenkään siihen tiedän. Muuttaa vaan elämää aika paljon, aina ois parempi (laihtua) ilman leikkausta.

Anyways, tsemppiä sulle, mä niin toivon ettet joutuisi leikkaukseen. :) Palelu varmaan johtuu noista alhasista kaloreista. Ketostickit ei välttämättä näytä ketoosia vaikka siinä oliskin.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-18 17:17:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-04-18 08:23:39
Viestit: 3
Kiitos miljoonasti tsemppauksesta ja hyvistä vinkeistä. Ravintoterapeutille soitin ja selvisi että oireet viittasivat vesimyrkytykseen, minulla tosiaan munuais ja maksavika, vajaatoiminta. Nyt myönsi terapeutti että pussit ei riitä tohon liikuntamäärään, mutta hänelle hankalaa laskea mitä saisin syödä, joten ehdotti että luovun liikunnasta, kunnes jälleen voin syödä... Tosin myönsi että lisäämällä kalaa, fetaa, kanaa, raejuustoa salaattiin voisin pärjäillä nuo liikunnatkin. Että silleen :cry:

Leikkaus on se mihin tähtään ja nyt opettelen karppaamaan jotta voin jatkossa elää terveenä.

Kirjavinkki oli myös hyvä, kiitos siitä!
Periksi en aio antaa, vielä ei ole myöhäistä.

Kiitos vielä kerran ja kiitollisena otan vinkkejä vastaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-04-18 17:40:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Tuolla asenteella ja laihtumistahdilla mitään leikkausta tarvi. Karppaamiseen auttaa sivun ylälaidassa oleva abc wiki, sekä aloittajan opas.
Ja katso noita ennen ja jälkeen kuvia sekä aloittelijoiden esittely ketjuja. Huomaat että täällä on paljon terveytensä takaisin saaneita ja hyvin voivia eläjiä. Ja kaikkein parhaiten pärjänneet eivät ehkä aktiivisesti täällä roiku.
Ja itsekin karppaan D2 takia, oireet on vähäisemmät kuin ennen, sisko puolitti juuri lääkkeensä. Verenpaineeseen tämä auttaa lähes jokaisella. Ja kolestroolit tokenee aikanaan..jos sillä nyt merkitystä on :wink:
Leikkaus ei aina nosta elämisen tasoa, mutta karppaaja saa nauttia hyvistä ruokahetkistä. Katso viellä resepteistä hyviä ohjeita...
Teet niin tai näin, kaikkea hyvää toivon mä :roll:

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-09-24 08:06:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
krisu67 kirjoitti:
Heips!
Olen uusi täällä ja tarinani on seuraavanlainen...
Nainen 44v, pituus 173 ja paino nyt 121,2, tasan kaksi viikkoa sitten vielä 129.5
2 tyypin alkava diabetes, ei lääkitystä. Jonossa vatsalaukun ohitusleikkaukseen, joka tulossa loppukesästä. Sairaalasta ohjeet aloittaa erittäin niukkaenerginen dieetti, eli ened... Sillä ollut nyt nuo kaksi viikkoa.
Pusseja, eady diet, nutrilett, ym. Pitää päivässä käyttää 5 ja lisäksi 500g kasviksia, ei herne tai maissi. Olen noudattanut ohjeita tunnollisesti. Vettä juon 2-3 litraa. Lisäksi teetä ilman makeutusta.

Lääkäri suositteli karppausta ennen ja jälkeen leikkauksen. Leikkauksen jälkeen on tärkeää saada protskua ja rasvaa, vatsa vetää max. 3 desiä leikkauksen jälkeen ja suolta ohitetaan 1.5 metriä, joten imeytyminenkin heikkenee. Kydeessä on sairauden hoito, ei kauneusleikkaus, joten älkää pliis dumatko...

Nyt varsinainen ongelma. Olin kauniin purppuraisessa ketoosissa vielä toissapäivänä, yhtäkkiä alkoi järkyttävä palelu, pahoinvointi ja ketoosi hävisi kokonaan, nyt aamulla testattuna näytti ketostix ettei ole ketoosia.

Haluan niin kovasti onnistua :^o

aivan rasva adaptio pitää toimia, jos kalorit laskee alle 800 kcal / vrk.
katso tänne miten homma menee.
https://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=8&t=6537&p=2454893#p2454893

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)