karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-05 02:47:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-11-24 17:58:32 
Poissa
sintti
sintti

Olen ollut vhh ruokavaliolla parisen kuukautta ....paino ei vain putoa siihen tahtiin kuin toivoisin .vain noin 2 kg on lähtenyt lähtöpaikka oli n.94.5kg ja nykyään 166cm/92.5kg
( Syön usein: munia,juustoja(leipäjuustoa,valkohomejuustoa,kermajuustoa yms.)kalaa, (kohta,tonnikalaa öljyssä),metwurstia,majoneesia(80%),salaattia,kurkkua,tomaattia,sipulia,oliiveja,para pähkinöitä,kinkkua,
Syön harvemmin: Islannin jogurttia tai vastaavaa,mustikoita tai vadelmia,piimää,hillosipuleita.
Liikun n.3-6 kertaa viikossa.kävelyä,kuntosalia,vesijumppaa,vesivyöjuoksu,noin. Tunnin kerrallaan.
TEENKO JOTAIN VÄÄRIN?TARVITSEN APUA JA NEUVOJA,OLEN JO LUOVUTTAMASSA,VAIKKEN SITÄ HALUAISIKAAN.....alkaa motivaatio loppua,kun tuloksia ei vaan tunnu tulevan.

ViestiLähetetty: 2018-11-24 20:50:24 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Sun ruokasi näyttää mun silmään joukolta välipaloja. Missä öljyssä tonnikala? Itse ostan tonnikalan vedessä, kun öljyt huonolaatuisia ja oliiviöljyyn säilött sikakallista. Majoneesi, onko kaupan valmista, silloin siinäkin huono öljy. Montako ateriaa syöt päivässä, aterioihin lasketaan mukaan välipalat. jne.

ViestiLähetetty: 2018-11-24 21:00:04 
Poissa
sintti
sintti

Siis en syö mielestäni liian usein?syön 2-3 krt/päivässä.tonnikala auringonkukkaöljyssä tai oliiviöljyssä.yleensä syön kulhollisen/(kahdessa osssa päivällä ja illalla) salaattia majoneesin kera iltaisin.ja pähkinöitä tai juustoa. Mikä määrä,on kohtuu majoneesin käytössä?käytän Lidlin 80% majoneesia,jossa hiilarimäärä n.2.8g.toinen kysymys pähkinöistä,onko parapähkinä hyvä vaihtoehto?ja missä määrissä liikutaan siinäkin? kiitos jo etukäteen :)

ViestiLähetetty: 2018-11-24 21:05:32 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Oletkos lukenut jotakin karppikirjallisuutta?
Ruotsalaisten Ruokavallankumous voisi olla hyvä aku.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2018-11-25 08:57:50 
Poissa
sintti
sintti

Vielä kysyisin,olisiko jollain antaa minulle ihan valmis ruokapäiväkirja,jotain voisin noudattaa?vaikka viikon/kahden.ois pakko saada 10kg pois ennen huhtikuuta,joten kaikki neuvo on tarpeen:)

ViestiLähetetty: 2018-11-25 14:14:12 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

En usko että olisi noin vähin annetuin tiedoin. Tarkoittanet ruokalistoja.

ViestiLähetetty: 2018-11-25 14:20:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vain tämä allekirjoituksen karppauskaavio. Voi toimia sinullakin.

ViestiLähetetty: 2018-11-26 07:03:36 
Poissa
voinen
voinen

Kostdoktorillahan on sivuillaan ollut ateriaehdotuksia. En kyllä ole tutustunut, kun ei ole ollut tarvetta.

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2018-11-26 09:12:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla tää menee niin, että laihtuakseni mun on tarkkailtava energiansaantia eli ihan siis laskettava kaloreita. Vain kalorivajeella laihdun, pelkkä hiilareiden tarkkailu ei riitä.

ViestiLähetetty: 2018-11-26 11:23:34 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Tuosta otsikosta vielä sanoisin, että neuvoa voi saada, kun antaa perustietoja itsestään, mutta motivaatio pitää ollla itsellä. Eli jos ei ole motivaatiotakaan, niin oisko väärä aika?

ViestiLähetetty: 2018-11-26 14:53:53 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Minusta on vaikeaa laatia sellaista ruokavalioehdotusta joka laihduttaa varmasti, se laihtuminen kun riippuu niin kovin monesta asiasta ja vaikkapa siitä onko aikaisemmin kituutellut jolloin elimistö ei helpolla luovuta kiloja.
Sitten jos haluaa sen motivaationkin jatkuvan niin pitäisi löytää sellainen ravitseva ruokavaliokokonaisuus, joka maistuukin hyvälle, silloin se laihtuminenkaan ei ole vaivalloista ja ruoat kamalia. Sitä sitten voi jatkaa eteenpäin eikä tarvitse palata entisiin kun ne kilot sitten helposti tulevat takaisin. Ihmisten hiilariherkkyys vaihtelee ja sen oman löytää ajan kanssa testaamalla.
Mutta tervetuloa foorumille, kerro lisää, toivottavasti alkanut laihtuminen jatkuu.

ViestiLähetetty: 2018-11-26 15:13:09 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Usko alkaa loppua kirjoitti:
Vielä kysyisin,olisiko jollain antaa minulle ihan valmis ruokapäiväkirja,jotain voisin noudattaa?vaikka viikon/kahden.ois pakko saada 10kg pois ennen huhtikuuta,joten kaikki neuvo on tarpeen:)

Katsopa tuolta, jos et halua kertoa omista syömisistäsi tuon enempää : )
Naapurimaan DietDoktor ehdottelee kokonaisia ruokaviikkoja, ja ensimmäinen kuukausi taitaa olla ilmainen.
Linkki: https://www.dietdoctor.com/low-carb/meal-plans

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2018-11-26 17:06:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen ollut vhh ruokavaliolla parisen kuukautta ....paino ei vain putoa siihen tahtiin kuin toivoisin .vain noin 2 kg on lähtenyt lähtöpaikka oli n.94.5kg ja nykyään 166cm/92.5kg
( Syön usein: munia,juustoja(leipäjuustoa,valkohomejuustoa,kermajuustoa yms.)kalaa, (kohta,tonnikalaa öljyssä),metwurstia,majoneesia(80%),salaattia,kurkkua,tomaattia,sipulia,oliiveja,para pähkinöitä,kinkkua,
Syön harvemmin: Islannin jogurttia tai vastaavaa,mustikoita tai vadelmia,piimää,hillosipuleita.
Liikun n.3-6 kertaa viikossa.kävelyä,kuntosalia,vesijumppaa,vesivyöjuoksu,noin. Tunnin kerrallaan.
TEENKO JOTAIN VÄÄRIN?TARVITSEN APUA JA NEUVOJA,OLEN JO LUOVUTTAMASSA,VAIKKEN SITÄ HALUAISIKAAN.....alkaa motivaatio loppua,kun tuloksia ei vaan tunnu tulevan.

Nämä ovat aina niin yksilöllisiä juttuja että vaikeahan se on netissä mitään oikeasti valaisevia neuvoja antaa.
Lihavoin kirjoituksestasi eri värillä ne ruoka-aineet jotka itselläni estäisivät painonpudotuksen.
En tiedä minkälaisia määriä syöt joten senkään puolesta on vaikea ottaa kantaa.
Tsemppiä! :)

ViestiLähetetty: 2018-11-26 17:25:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Yksinkertainen ja melko varma on karnivoori. Tosin, jos olet kovin sairas, paino voi aluksi nousta, koska keho ratkaisee terveysongelmat ensin.
1) syö vain rasvaista lihaa, kalaa, kananmunia tai muita eläinperäisiä ruokia, vältä kuitenkin maitotuotteita.
2) juo vain vettä (no, ehkä kahvia tai teetä)
3) syö vain kun olet nälkäinen, lopeta kun olet kylläinen (tää on vähän vaikea ohje sokerinarkkarille) Jos aloitat ekan päivän vesipaastolla, niin voit olla melko varma, että seuraavana päivänä syntyy oikea näläntunne, johon siis vastataan liharuoalla.
4) Varaudu vieroitusoireisiin. Lisää suolaa päänsärkyyn ja heikotukseen. Ei teholiikuntaa muutamaan viikkoon.
5) Makeanhimoon vain sitä samaa liharuokaa.

Motivaatioon on vaikea sanoa mitään. Lupaa itsellesi, että kokeilet tätä vähintään kuukauden. Moni kokeillut (maailmalla) on kokeilukuukauden jälkeen löytänyt vahvan motivaation. Itse mm.

ViestiLähetetty: 2018-11-27 12:27:50 
Poissa
sintti
sintti

Itse täysin aloitteleva karppaaja, joten kokemuksen rintaäänellä en täältä neuvoja jakele. Paljon olen asiasta lukenut ja nyt vähän yli kuukauden "harrastaneena" olen varmaan pahimman ylittänyt. Vieroitusoireet ensimmäisten viikkojen aikana olivat melkoiset, päänsärkyä, huimausta, sydämentykytystä jne. Lähtökohta oli 95kg, pituutta 177cm, vyötärön mitta 113cm. Aloitus heti täysillä ja laskien, ettei päivän aikana hiilihydraattien määrä ainakaan paljoa 20g ylittänyt, usein allekin. Alusta alkaen ruokahalu katosi, syötiin kun kello näytti ruokailua, olisi ihan hyvin voinut jättää ruokailun väliin. Ruokamäärät tästä johtuen olivat aika pieniä. Liikuntaa en ole lisännyt, silloin tällöin kävelylenkkejä. Nyt vähän yli kuukauden karppaamisen jälkeen olotila paljon virkeämpi, päiväunet ovat jääneet ja kaikessa aktiivisempi. Vieroitusoireet ovat hävinneet. Muutokset lukemina 88,2kg, pituus ennallaan, vyötärön mitta 106cm.

Luin aloittajan viestin ja vähän omituiselta kuulostaa, mikäli paino ei putoa. Onko määrä mitä syöt liian suuri? Onko ketoosi lähtenyt käyntiin? Ehkä kannattaisi apteekista hankkia testiliuskoja, millä voi sen testata. Itse aloitin hyvin pitkälle "Catharsis" antamien ohjeiden mukaan, paitsi söin myös silloin kun ei ollut nälkä.

Tsemppiä nimimerkille "Usko alkaa loppua" !

ViestiLähetetty: 2018-11-28 21:31:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hienoa, Toimii, matka jatkukoon!

ViestiLähetetty: 2018-11-29 18:41:27 
Poissa
sintti
sintti

heippa ja kiitos kaikkille vastaneille :)

vastauksista päätellen,toin itseäni huonosti julki .....joten koitan "avata " tilannetta uudelleen.
omasta laihdutus historiasta sen verran,että olen pudottanut nuorena vhh dietillä hyvin (2viikossa n.6kg),olen myös laihduttanut painonvartioissa n.16kg.....aina painonpudotus on ollut tuskaista minulle.hyvät ruokahalut on ongelma,nälkää nähneenä,en haluaisi juurikaan aloittaa laihdutusta ns.normaalilla ruokavaliolla ja toinen jatkuva kompastuskivi on iäinikuinen makeanhimo :[

terveydestäni sen verran,että minulla on JUURI todettu paha uniapnea.kärsin pahasta hapenottosaannista ja useista hengityskatkoksista.(hapenotto 82% ja hengityskatkoksia yli 200 kertaa yössä)
sokeri arvoni on olleet hieman kohollaan,ei mitään hälyyttävää,mutta ennen ne olivat aina 5-5.5 välissä,kin nykyään ne ovaty noin 5.8-6.4(paastoarvo) }sukurasite,sokeritauti.

kärsin myös pahasta ärtyneensuolen oireryhmästä.joka hallitsee elämääni monella tavoin......jatkuvat mahakrampit,turvotus( kuin 8kk della odottava äiti) ja ilmavaivat.

olen siis 43 vuotias, 166cm ja paino heittelee n.92-94 hujakoilla.

koitin vvh ruokavaliota nyt noin kaksi kuukautta ja tuloksetta :( -2kg
POSITIIVISINA KOIN: virjeystason paranemisen,nälän tunteen katoamisen ja makeanhimon suht häviämisen.
vatsaoireet hävisivät vhh dietin avulla lähes kokonaan ja olo olo moneen vuoteen hyvä.
lääkärini näytti myös vihreää valoa vhh ruokavalion noudattamiseen :)

nyt katkasin vhh ruokjavalioni ja jäin pariksi päiväksi ns.vain kaloreita laskemaan ja otin viljat mukaan...
olo on jälleen KAMALA!!!!!olen niin tuskissani,että päätin palata takaisin vhh valioon.

harrastan liiku ntaa omaksi ilokseni,en siis verenmaku suussa,vaan hyvän mielen ja painonpudotuksen tukena.

sitten siihen ruokailuuni.hmmm...pyrin syömään n.2-4 kertaa päivässä,en harrasta välipaloja.
käytän
=pähkinöitä = saksan ja parapähkinää
=munaa
=erilaisia rasvaisia juustoja
=kanaa,lohta,kinkkua,sikaa,nautaa,tonnikalaa(auringonkukkaöljyssä tai oliiviöljyssä)
=majoneesia 80% (lidl,perusmajoneesi alle 3g hh)
=kurkkua,salaattia,tomaattia,punasipulia
=oliivia
=vähän islanninjogurttia

=harvemmin piimää
= harvemmin pekonia
=vähän marjoja (mustikkaa ja vadelmaa)
=vähän hillosipulia

eli aamupala koostuu usein munakkaasta ja päivällä salaattia/kasviksia ja lihaa ja illalla mussutan kulhollisen salaattia,joka sisältää reilusti majoneesia
sitten herkuttelen pähkinöillä....

ITSE AJATTELEN,ONKO UNIAPNEANI NYT LAITTANUT KEHONI STRESSITILAAN JOKA VAIKUTTAA PAINONPUDOTUKSEENI??
JA MAHDANKOHAN MUSSUTTAA PÄHKINÖITÄ,MAJONEESIA JA JUUSTOJA LIIKAA?? kieltämättä 1-1.5 pulloa majoo menee viikossa JA JUUSTOA AINAKIN 500-700G

jos Joku oisi näillä tiedoilla valmis lainaamaan omaa ruokapäiväkirjaansa minulle,jolla on onnistunut
saamaan tuloksia ja olisi verrattavissa minuun,olisin todella kiitollinen :)

ja uudet helpot ruoka ohjeet ovat myös tervetulleita.

olen lähdössä etelän lämpöön ja nämä läskit saisi kyllä luvan vähentyä ainakin kymmenellä kilolla...murr..

KIITOS JO ETUKÄTEEN

ps.luovuta en vielä
=

ViestiLähetetty: 2018-11-29 18:51:36 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Luultavasti olet oikeassa tuon uniapnean stressaavasta vaikutuksesta. Kaikilla myös ei aina onnistu nopeasti VHHlla laihtuminen, jos on ehtinyt jo kerran kokeilla. Itse olen juurikin karppauksesta saanut avun ärtyvään suoleen ja muihinkin vatsaongelmiin. Avainsanoja on juurikin viljattomuus, turhien tärkkelysten välttäminen ja makean välttäminen. Toivotan onnistumista, tärkein on, että saavuttaa terveyden ja hyvän olon, siitä se laihtuminenkin lähtee.

ViestiLähetetty: 2018-11-29 20:36:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

olen siis 43 vuotias, 166cm ja paino heittelee n.92-94 hujakoilla.

jos Joku oisi näillä tiedoilla valmis lainaamaan omaa ruokapäiväkirjaansa minulle,jolla on onnistunut
saamaan tuloksia ja olisi verrattavissa minuun,olisin todella kiitollinen :)

=

Kovasti tsemppiä täältäkin! :D
Nämä ovat niin yksilöllisiä asioita että välttämättä jonkun toisen onnistunut ruokapäiväkirja ei toisella toimikaan.
Olen 165 cm pituinen, aloituspaino oli aikoinaan yli 106 kg, olen pudottanut vhh:lla lähes 40 kg.
Pidin joskus muinoin täällä jonkinlaista ruokapäiväkirjaa, mahtaisiko löytyä haulla?

edit: laitan tähän. Nykyään on toisenlainen ruokavalio kun täytyy saada verensokerit (D2) pysymään aisoissa.
viewtopic.php?f=11&t=3397

viewtopic.php?f=11&t=3646

Löysin myös tällaisen kirjoittamani vanhoista viesteistä:
Puuttime kirjoitti:
itseltäni paino putoaa reippaasti ainoastaan jos syön paljon (vain) vihreitä kasviksia ja niiden kanssa kohtuullisesti lihaa/kalaa/kanaa. Juomana vissy.
Tuosta linjasta jos poikkean niin seuraa jumiminen.

ViestiLähetetty: 2018-11-29 20:44:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla oli paino jumissa noin sadassa kilossa liki neljä vuotta. Vasta kun eliminoin suolapähkinät ja lisäsin proteiinia, alkoi tapahtua ja sain painon putoamaan viitisen kiloa noin vuoden sisällä, sitten jämähti 95 kg:aan. Elokuun alussa eliminoin kaikki rehut ja lisätyn rasvan ja paino on sen jälkeen pudonnut 89 kg:aan neljässä kuukaudesssa. Liha, juusto ja kala on täysrasvaista.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00