karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-03 18:37:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: ensiksi kiitokset
ViestiLähetetty: 2019-01-22 13:14:57 
Poissa
sintti
sintti

Aloitin karppaamisen 15 päivää sitten, ja olin siis aloittaessa 93,5 kg / 177 cm. Paino laski ensimmäisenä viikkona 3 kg ja toisena 2. Hyppelin riemusta kattoon.
Noh, tänä aamuna kävin puntarissa, vaikka meininki oli, että kävisin vaan sunnuntaiaamuisin. Paino oli noussut kilon. Seurauksena hammasten kiristys, sillä olen oikeasti ollut todella vähillä, ainoastaan lähinnä kiinankaalista ja kookosmaidosta tulleilla hiilareilla, ja vieläpä alle 1500 kaloreillakin.
Ensi reaktio oli lyödä läskiksi, mutta eksyin näille sivuille, ja löysin runsaasti lohdun sanoja. Joten eteenpäin, sano mummo lumessa.

Sen verran utelen, että mikä tämä Antti Heikkilä -keissi on? Jätkästähän puhutaan kuin jumalasta. Itse olen sillä tavalla lääketieteen ystävä, että perheelläni on eräitäkin sairauksia, joihin kuolla kupsahdetttiin vielä alle sata vuotta sitten, joten arvostan nykylääketiedettä suunnattomasti. Kuten myös rokotteita.

Uutena karppaajana olisi kiva kuulla kokemuksia, kuinka nopeasti on mahdollista saavuttaa tavoitepaino (joka mulla on alle 80, mutta myös alle 70 kelpaisi).

Viestin otsikko: Re: ensiksi kiitokset
ViestiLähetetty: 2019-01-22 18:29:26 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Älä ihmeessä ole kitukaloreilla elimistö lyö säästöliekin päälle! Riittävästi prodea ja rasvaa, hiukan hiilaria ja se on siinä.

ViestiLähetetty: 2019-01-22 20:21:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Noh, Antti Heikkilä oli 10-15v sitten ainoa joka kirjoitti suomenkielisiä opuksia Vhh-ruokavaliosta. Minä olen saanut ekat oppini häneltä, kun olen kirjoja lukenut. Silloin en vielä käyttänyt nettiäkään näin paljon. Nykyisin on jos minkälaista opusta vhh, keto, lchf ja vaikka mistä saman tyylisistä ruokavalioista suomenkielellä. Eli Antti on uranuurtaja.
Ja tervetuloa! Toivottavasti vhh muodostuu sinulle elämäntavaksi, ei pelkäksi dieetiksi.

ViestiLähetetty: 2019-01-23 09:13:26 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Neititalonmies kirjoitti:
Sen verran utelen, että mikä tämä Antti Heikkilä -keissi on? Jätkästähän puhutaan kuin jumalasta. Itse olen sillä tavalla lääketieteen ystävä, että perheelläni on eräitäkin sairauksia, joihin kuolla kupsahdetttiin vielä alle sata vuotta sitten, joten arvostan nykylääketiedettä suunnattomasti. Kuten myös rokotteita.

Uutena karppaajana olisi kiva kuulla kokemuksia, kuinka nopeasti on mahdollista saavuttaa tavoitepaino (joka mulla on alle 80, mutta myös alle 70 kelpaisi).

Oletko lukenut Heikkilää yhtään itse?
Entä oletko lukenut mitään muuta lääkärivetoista karppikirjallisuutta?

Jos et, niin lue toki jotain. Ihan sama onko se Heikkilää, Dahlqvistia, Noakesia, Eenfeldtiä, Kendrickiä tai vaikka itseään Atkinssin setää. Ne kaikki sanovat ihan samaa. Sopiva ruoka ennaltaehkäisee paljon tulevia kremppoja, niin ettei valtavaa lääkearsenaalia sitten joskus ylipäätään tarvita. Ei tämä sen kummempaa ole : )

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2019-02-05 19:08:29 
Poissa
sintti
sintti

Takapakkejakin tulee. Paino vaihtelee myös nestemäärän mukaan. Ja jos ummetus kohtaa, niin mahtuupa tuonne suolenmutkaan tavaraa sinnekin. :lol:

Lainaa:
Noh, tänä aamuna kävin puntarissa, vaikka meininki oli, että kävisin vaan sunnuntaiaamuisin. Paino oli noussut kilon.

Punnitsen korkeintaan kerran viikossa. Mittanauha kertoo oikeastaan paremmin. Farkkukoko on pienentynyt parilla tuumalla. Tuuma vielä tähteellä, sitten oon tyytyväinen ja alan miettimään millä karpilla jatkan. Tää vaatii sitkeyttä ja määrätietoisuutta. Tänäänkin olis tehnyt mieli jäätelöpaketin kohdalla. Jäi altaaseen. Nälkähän siitä olis vain tullut.

Oon lukenut lähinnä Atkinsit ja täältä löytänyt myös lisää ohjeita. Niin ja sielunkumppaneita. \:D/

ViestiLähetetty: 2019-02-20 16:22:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No jopas, täälläkin aloittaja häipyi kuin pieru saharaan? No ihan väärällä fokuksella olikin liikenteessä!?

ViestiLähetetty: 2019-02-20 17:11:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niinpä, se lihoi kilon

ViestiLähetetty: 2019-02-23 01:17:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

roadking kirjoitti:
Tää vaatii sitkeyttä ja määrätietoisuutta. Tänäänkin olis tehnyt mieli jäätelöpaketin kohdalla. Jäi altaaseen. Nälkähän siitä olis vain tullut.
\:D/

Minä syön joka päivä itse tehtyä karppijäätelöä. :D (Mutta mullakin kesti vuoden, ennen kuin kaupassa ei tehnyt enää mieli ostaa suklaata.)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00