karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-12 03:31:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-30 18:01:30 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Onhan se halloumi minukin vakiojuttuni, teen sen näin...
voita pannulle, siihen halloumisiivut ja paistan kunnolla ruskistaen, kirsikkatomaatteja silppuan siihen ja vähän voita niillekin, kunnes ovat kuumenneet, koko hommaan vähän suolaa ja ehdottomasti rouhittua mustapippuria ja tuoretta basilikaa kruunaamaan koko annoksen...
najams... eikun syömään :)

Kreikkalaista saganakia teen myös joskus, tosin siihen vähän sitten jauhoista kuorrutusta aitoon tapaan, mutta en laita vehnäjauhoja... taitaa muuten olla vielä syksyltä yks paketti pakastimessa aitoa juustoa...

Editti: tästä ohjeestahan puuttuu punasipuli, sitä mä laitan pannulle myösjuuston ja kirsikkatomaattien kanssa!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-31 04:43:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Punapää kirjoitti:
Kreikkalaista saganakia teen myös joskus, tosin siihen vähän sitten jauhoista kuorrutusta aitoon tapaan, mutta en laita vehnäjauhoja... taitaa muuten olla vielä syksyltä yks paketti pakastimessa aitoa juustoa...

Tämäkin raahas Saganakin tekotarvetta rantalomalta viime kesänä 3 kg:n tangon. Ei kyllä ole ollut pakkasessa enää aikoihin;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-09 10:49:29 
Poissa
sintti
sintti

Bongasittekos Hesarin kuukausiliitteestä 04/2006 sivulla 99 Halloumimunat-reseptin?!! Aivan mahtava aamiainen! Olen tosin respetistä jättänyt suolan, jeeran (mikä se on?) ja rieskan pois. Yksinkertaisuudessaan ruskistetaan oliiviöljyssä halloumisiivut pannulla ja rikotaan kananmuna päälle paistumaan. NIIN HYVÄÄ! Mutta tosiaan on halloumi itse jo niin suolaista, että ei tarvitse lisätä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-09 11:03:02 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

morelea kirjoitti:
Bongasittekos Hesarin kuukausiliitteestä 04/2006 sivulla 99 Halloumimunat-reseptin?!! Aivan mahtava aamiainen! Olen tosin respetistä jättänyt suolan, jeeran (mikä se on?) ja rieskan pois. Yksinkertaisuudessaan ruskistetaan oliiviöljyssä halloumisiivut pannulla ja rikotaan kananmuna päälle paistumaan. NIIN HYVÄÄ! Mutta tosiaan on halloumi itse jo niin suolaista, että ei tarvitse lisätä.

Mistä löydät suolaista halloumia??? Tuo mitä minä olen käyttänyt ei ole ollenkaan suolaista, lähes suolattoman makuista, se vaatii ehdottomasti ripauksen suolaa, vaikka voissa paistaakin.

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-09 12:21:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Punapää kirjoitti:
Mistä löydät suolaista halloumia??? Tuo mitä minä olen käyttänyt ei ole ollenkaan suolaista, lähes suolattoman makuista, se vaatii ehdottomasti ripauksen suolaa, vaikka voissa paistaakin.

Mistä löydät lähes suolatonta halloumia?? :shock:
Mitä minä olen maistanut on saanut suun suppuun ja ikenet kipeiksi, oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun meikä yritti herkutella sillä suolakimpaleella.. vaikka liuottelinkin sitä ensin.

Viestin otsikko: halloumi
ViestiLähetetty: 2006-04-09 20:34:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nyt ostin/löysin City-marketista Pittas-merkkistä halloumijuusto, eikä se ollut mielestäni suolaista. Aikaisemmin mulla ollut jotain muuta merkkiä, joka on ollut hyvinkin suolaista, oli tosin myös muutenkin maukkaampaa mielestäni, mutta en ole enää nähnyt sitä kaupoissa.
Hyvää oli tuo Pittaskin paistettuna, mukaan pannulle meni paprikaa, valkosipulia, tomaattia ja lopuksi tuoretta basilikaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-09 21:47:08 
Poissa
sintti
sintti

Punapää kirjoitti:

Hmm. makuasioita varmaan. Pittas-Halloum-paketissani lukee "voimakassuolainen" 2%, toinen Akadia-Halloum ei mainitse voimakassuolaisuutta, mutta suolapitoisuus 2,5%. Molemmat täysrasvaisia eikä mitään kevytversioita (ja kenties suolattomia?).

En ole aiemmin suolapitoisuuksia tarkkaillut, joten en tiedä mihin verrata. Molemmissa riittää suolaa ehkä liikaakin minun makuuni, joten mieluusti kuulisin mistä sitä vähäsuolaista Halloumia saa? Nämä on ostettu muistaakseni S-marketista ja Stockmannilta (Hullut Päivät).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-05-01 17:37:04 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Mä ostin K-kaupasta halloumia ja paistoin. Mun mielestä niistä kyllä tuli aika kuivakoita. Sellaisenaan se juusto on myös aika mauton, joten maustetta ois varmaan pitänyt laittaa rohkeemmin. Saiskohan vaikka vii voanista parempaa halloumia?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-05-09 19:50:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moro,
Tämän ketjun innoittamana paistoin tänään ekat Halloumit. Tsiisus oli hyvää. Ruukkusalatti lautaselle voissa paistettua Halloumia ja päärynä paloteltuna. Aikas komeeta oli.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-05-09 21:05:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi-oliiviöljyseoksessa paistettu halloumi on kyllä taivaallista, pitääkin muistaa käydä ostamassa. :)

Vaaka mäkeen ja mittanauhailua maltilla

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-05-10 04:33:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

rantaiso kirjoitti:
Mä ostin K-kaupasta halloumia ja paistoin. Mun mielestä niistä kyllä tuli aika kuivakoita. Sellaisenaan se juusto on myös aika mauton, joten maustetta ois varmaan pitänyt laittaa rohkeemmin. Saiskohan vaikka vii voanista parempaa halloumia?

Kun siellä hakiksen kulmilla pyörit, niin katsopa metrotunnelin etnisestä Halloumia.
Itse paistan sen reilussä öljyssä, syön salaatissa , jonka kastikkeena on vadelmavinegretteä ja oliiviöljyä...

*kuolaa* :o

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-05-14 20:25:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vähäsuolaista halloumia kaipailen minäkin. Testasin tänään Pittaksen kevytversiota, joka huuhtelunkin jälkeen oli makuuni hieman turhan suolaista.

Onko suolattomampia olemassa tai löytyykö kikkaa, jolla suolaa saisi vähemmäksi?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-05-15 05:09:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kreikkalaiset mammat liottavat juustoa maidossa vähentääkseen suolaisuutta.

Viestin otsikko: Re: Halloum juustoa
ViestiLähetetty: 2010-11-06 08:45:49 
Poissa
sintti
sintti

Aamupalaksi, yön vedessä liotettua Halloumijuustoa, voissa paistettuna kermavaahdon kanssa... Voi melkeen leikkiä syövänsä lättyjä. :P

ViestiLähetetty: 2010-11-06 09:10:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Halloumi on kyllä taivaallisen hyvää. Pittas-merkkistä halloumia olen käyttänyt. Ainoa miinuspuoli on se suola. On nimittäin aika ytyä. Ei siis jatkuvaan käyttöön. Harmittelin kun liiterin eridanous halloum-kampanja loppui lyhyeen kesäkauteen. Oli muuten parempaa, maltillisemmin suolattua ja halvempaa. Tulispa takas.

ViestiLähetetty: 2010-11-08 13:03:26 
Poissa
ressipallo
ressipallo

Demeter kirjoitti:
Harmittelin kun liiterin eridanous halloum-kampanja loppui lyhyeen

Onko noin? Mä kyllä ostin vielä viime viikolla sitä Lidlistä, välillä sitä ei ole mutta tähän mennessä aina on ilmaantunu lisää.

Tää on mun halloumi-suosikki, kopioitu Hellapoliisi-sivulta netistä :
(Oon laittanu välillä muutakin vihreää rapeaa salaattia ja tiukoimpina hetkinä jättäny hedelmät pois/vähemmälle mut kivasti ne korostaa suolasia makuja mun mielestä)

Rucola-Halloumisalaatti
100g rucolaa
n.2 dl viinirypäleitä (itseltä unohtui)
1-2 punasipulia renkaina
2-3 tuoretta nektariinia viipaleina
200g Halloumijuustoa kuutioina
kurpitsansiemeniä

1/2 pieni kesäkurpitsa pieninä kuutioina
1/2 keltainen paprika pieninä kuutioina
2rkl oliiviöljyä
mustapippuria myllystä
ripaus suolaa
1 tl balsamiviinietikkaa

Levitä vadille rucola, viinirypäleet, punasipulirenkaat ja nektariiniviipaleet.

Kuutioi Halloumi ja paista siihen rapea pinta kuumassa pannussa. Paahda kurpitsansiemenet kevyesti pannussa. Lisää salaattiainesten joukkoon.

Sekoita keskenään kesäkurpitsakuutiot, paprikakuutiot, oliiviöljy, mustapippuri, suola ja balsamiviinietikka, anna maustua hetki. Lisää ainekset salaattiin.

ViestiLähetetty: 2010-11-08 21:09:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

zei kirjoitti:
Demeter kirjoitti:
Harmittelin kun liiterin eridanous halloum-kampanja loppui lyhyeen

Onko noin? Mä kyllä ostin vielä viime viikolla sitä Lidlistä, välillä sitä ei ole mutta tähän mennessä aina on ilmaantunu lisää.

Niin no, näin ne ainakin täällä susirajan liiterissä väittää...

:smt102

ViestiLähetetty: 2011-06-16 17:56:29 
Poissa
sintti
sintti

En ole vielä uskaltanut kokeilla halloumia. En tykkää vuohen/lampaanjuustosta ja mietinkin maistuuko ne halloumissa kuinka vahvana?

ViestiLähetetty: 2011-06-17 13:33:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Pirkan Parhaat-sarjan halloumi kepittää muuten ainakin muut meidän K-marketista löytyvät halloumit ihan sata-nolla. Suosittelen lämpimästi.

ViestiLähetetty: 2011-06-20 12:16:41 
Poissa
Karpisti
Karpisti

zipa kirjoitti:
Pirkan Parhaat-sarjan halloumi kepittää muuten ainakin muut meidän K-marketista löytyvät halloumit ihan sata-nolla. Suosittelen lämpimästi.

Komppaan. On yks parhaista (niistä mitä oon maistanu).

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00