vanha karppu kirjoitti:
Miksei voisi, mutta en haluaisi ottaa riskiä, et homma menee ihan perseelleen.
Mitä sitten tapahtuu? Taputtelet sitä jauhelihaa, paistat sen uunissa ja jos siitä ei tule makkaraa, niin sinulla on paistettua kuivaa jauhelihaa.
Ei siinä sen kummempaa tapahdu.
Pointtina se, että netti on ohjeita pullollaan ja rohkeasti vain kokeilemaan.
Väärä seossuhde rasvan ja lihan kanssa ja liian huonosti sekoitetut ainekset = on tuloksena murekeen makuista ja rakenteista makkaraa.
Makkaran lihamassa vaatii paljon rasvaa ja seos pitää saada emulgoitumaan, jotta rakenne ei ole murekemainen. Monesti makkaraeokseen jauhetaan vähän jäätä joukkoon ja sillä saadaan emulgoitua seos.
Noissa minun kokkauksissa saattaa jossain olla makkaran teosta ohjeita tai kuvia. En muista