Jenni84 kirjoitti:
Tuntuu vaan hassulta, kuinka absoluuttisia totuuksia tulee seillaisten ihmisten suusta, jotka eivät kuitenkaan koskaan ole perehtyneet polkupyörien mekaniikkaan sen tarkemmin, saati sitten kokeilleet muita kuin "markettifillareita".
Tuopa ei sitten koske minua, olen polkenut Nishikin Speed Arrowia. Kun poljin Kuopiosta Joensuuhun aikoinani, vaihdoin sen heti alkumatkasta toiseen pyörään. En kerta kaikkiaan kestänyt sitä, että se lukee tietä niin kuin sokea sokeainkirjotusta.
Jenni84 kirjoitti:
Ihanaa, että ihmiset rakastavat pyöriään
Kerranpa olin kaupassa kun tuli rankkasade. Sitten ajattelin, että pyörä on ulkona sateessa. Ei kuin ulos ja polkemaan sen sijaan että olisin odottanut kuuron taukoamista. Ei kaveria voi jättää sateeseen likoamaan, sitten ollaan siellä molemmat vaikka.
Jenni84 kirjoitti:
Mutta kun kyse päivittäisistä pitkistä pyöräilytuokioista, on asia jo ihan eri. Tällöin laatuvaatimukset ovat suuremmat, eikä silloin ajella mainitulla kesämökin huussin takaa löydetyllä ruosteisella 1950-luvun Cresentillä.
Rosedalen mukaan 15 minuutin päivittäinen liikunta riittää. Ja siihen 15 minuutin liikuntaan ei tarvita kovin monimutkaista pyörää. Itse asiassa Rosedale ei puhu pyörästä mitään.
Jenni84 kirjoitti:
Mutta ne ovatkin laadukkaita ja luotettavia ja juuri sillä tavallahan ne ovat ansainneet asemansa "merkkipyörinä".
Ne palvelevat joitain muita tarpeita kuin mitä Suomessa on tarjolla velodromien ulkopuolella. Täällä on sellaisia ikäviä asioita kuin vaijereiden jäätymisiä. Itse asiassa en usko, että pyörien suunnittelijat ovat koskaan ajatelleet, että pyörillä liikutaan myös napapiirin läheisyydessä.
Jenni84 kirjoitti:
Ja tuo Tekniikan maailman linkki vain entisestään todistaa halpispyörien olevan halpiksia myös laadultaan.
Todistaa, että laatuerot ovat huomattavia.