karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-16 06:07:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Vatsatanssi!
ViestiLähetetty: 2014-03-07 12:23:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

xaija kirjoitti:

Oikeassa asennossahan napatanssi pidentää hurjasti selkää ja rentouttaa ihan tosi paljon nikamien välejä ja tuntuu jotenkin, että kehoon tulee sisälle paljon enemmän tilaa. Just siks kun selältä lähtee rasitusta pois ja vatsa lähtee tosissaan töihin. Vähän niin kuin joogassa tehdään selkärangan ja tukirangan ympärille tilaa, joka tukee tukirankaa, mutta se tila täytetään sen jälkeen niillä pienillä pehmeillä ihmispinnan väreillä.

Itsellä on vielä tuossa tilan tekemisen kanssa työstämistä. Vieläkin huomaan jännittäväni kroppaa vähän turhankin kokonaisvaltaisesti. Lisäksi yksi iso haaste itsellä tanssiessa on aina ollut se, että katselen lattioita, mikä syö ihan hirveästi energiaa koko muulta kropalta. Tietoisesti koitankin nostaa sen pään ylös ja tuijotella lattian sijasta omaa ihanaa pärstääni peilistä. :lol:

Hagala ja undulaatiot sujuvat koko ajan paremmin, tuo hagala varsinkin on ihan superkiva liike, kun sen saa onnistumaan. :D

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta

ViestiLähetetty: 2014-04-30 07:47:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkuu?

Opettaja kehui eilen undulaatioitania! :smt041 Kiljuin ja hypin riemusta oman pääni sisällä. :lol: Nyt tehdään kesäkuuhun asti koreografiaa. Kammottavan vaikeaa, mutta vähitellen alkaa toistojen myötä sujumaan. :wink:

Olin myös tuossa viime viikonloppuna katsastamassa Turun seudun etnisten tanssiryhmien keväesityksen, pääasiassa itämaista ja Bollywoodia. Oli todella inspiroiva ilta. Taidokas vatsatanssi on vielä siisitmpää livenä kuin Youtube-videoilta katsottuna!

ViestiLähetetty: 2014-05-05 18:08:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihanaa lueskella näitä :). Mä oon käynyt vuosia sitten Let's Dance tanssikoulun entisen Kaija Räty-omarin (nykyisin Räty-Taha?) tunneilla, ohella myös kansalaisopiston alkeissa. Voisin sanoa että tuo opettaja oli tarkka ja jokaista neuvoi "kädestä pitäen". Mä opinkin paljon häneltä.
Kävin aika pitkälle kansalaisopiston tunneilla 2 v. Sitten.
Taisin vähitellen kai kyllästyä sitten.
Nykyisin tykkään hirveästi Bollywoodista ja sitä mielelläni kokeilisin.
Marinka Helsingistä on hyvin inspiroiva opettaja, kävisin jos asuisin pk-alueella tarpeeksi lähellä.
Muutkin tanssirytmit kuten salsa kelpaavat mulle. Zumba ei ole mikään tanssilaji vaan tanssillinen jumppa jossa on monenlaista tanssia sekaisin. Mä oon hieman puritaani mutta mulle tanssi tanssina ja jumppa jumppana ;).
Vatsatanssi vaatii erityistä notkeutta kyllä ja rytmitajua. Ei ollut täysin mun juttu vaikka vieläkin kyllä voisin tykätä.
Egyptissä kävin jossain vatsatanssipaikassa ja tuntui että olin siellä ainoa nainen.
Olipahan kokemus sekin...

ViestiLähetetty: 2014-08-23 20:55:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nostan! Syksyn vatsatanssitunnit alkavat syyskuun ekalla viikolla. Odotan intoa puhkuen, jatkotasoiseen ryhmään menen! \:D/

Kesällä on tullut säälittävän vähän kertailtua. :oops: Nyt pikatsemppaus ennen tuntien alkua. :smt101 Vähän jo perusjuttuja kokeilin. Kammottavan jumissa on paikat. :shock:

ViestiLähetetty: 2014-12-01 11:39:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Viime kevät meni itselläkin haggala-kävelyä opetellessa. Ja kyllä siinä lantio keikkuukin :lol: Totisesti sai kyljykset kyytiä.

Tämä on kai yleismaailmallinen huomio:

oulaliina kirjoitti:
Lisäksi yksi iso haaste itsellä tanssiessa on aina ollut se, että katselen lattioita, mikä syö ihan hirveästi energiaa koko muulta kropalta. Tietoisesti koitankin nostaa sen pään ylös ja tuijotella lattian sijasta omaa ihanaa pärstääni peilistä. :lol:

Ryhmässämme opettaja joskus käskee kaikkia tuijottamaan intensiivisesti lattiaa tietyn tanssiliikkeen ajan. Todella tuijottamalla tuijottamaan. Sitten hän toteaa, että enää ei tarvitse katsoa lattiaan, nyt se on nähty. Huumori auttaa kummasti muistamaan...

Mitä te muut työstätte ryhmissänne nyt syyskaudella? Meillä on menossa vahvaa keskivartalovääntöä beledin parissa. Lisäksi vauhdikasta irrottelua tablarumpusoolon merkeissä.

Näin sitä vaan askel/lokanpudotus/kameli/värinä/(lisää haluamasi) kerrallaan oppii lisää. Uusia haasteita tuntuu riittävän, hauskaa! \:D/

ViestiLähetetty: 2014-12-01 13:17:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse olen kolmeen kertaan nyt aikuisiällä aloittanut vatsatanssin ja lopettanut 6kk:n päästä viimeistään. Ei siksi että tanssi ei ois ollut kivaa - ei vaan ollut mun juttuni jostain syystä.

Mutta sitä tulin sanomaan vaan et tunnistan teissä vatsatanssista innostuneissa sen saman tanssi-innostuksen joka itsellänikin tekee niin paljon iloa ja jaksamista elämään :smt049 ja parhaassa tapauksessa vielä tekee hyvää keholle. Omat lajit on tällä hetkellä baletti ja rivitanssi. Mutta ois tuota bollywoodiakin ihana kokeilla jos sattuis tulemaan vaikkapa kansanopistolla vatsaan :D

ViestiLähetetty: 2015-03-06 10:40:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No voihan, on kokonaan jäänyt tänne vastaaminen! :oops: Syksyllä ja oikeastaan viime viikkoon asti treenattiin melaya-koreografiaa. Eli välineenä oli sellainen iso musta huivi. Olihan se ihan mielenkiintoista tuollakin treenailla, mutta vei ehkä vähän turhaa energiaa tekniikkaan keskittymiseltä. Mutta kyllä sitä on teknisestikin kehitystä tapahtunut, huomaa, että kyky erotella liikkeitä ja lihaskontrolli on parantunut ihan älyttömästi.

Tällä viikolla sitten aloitettiin chaabi-tyylinen koreografia. Ja voihan ahteri! :D Paljon lantioaksentteja, joka omalla kohdalla tarkoittaa juurikin tuohon takamuksen kontrollointiin huomion kiinnittämista. Kun on tuota nivelten luontaista yliliikkuvuutta, niin on tärkeää suojata lonkkia yliasennoilta, että ei nivelet pauku. Olen tätä katsonut aiemmin opettajani kanssa, joten osaan onneksi varautua.

ViestiLähetetty: 2015-05-05 12:59:37 
Poissa
sintti
sintti

Olen harrastanut muutaman vuoden. Just tällä hetkellä en käy, koska rakas opettajani muutti pois enkä ole yrityksistä huolimatta löytänyt uutta "just sitä mun" ryhmää :( Tanssin toki kotona ja muistelen aiempia koreografioita. Ihana laji, ihanaa musiikkia, opettaa arvostamaan ja käyttämään omaa vartaloa ihan eri tavalla :smt007

ViestiLähetetty: 2015-05-05 13:11:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kolmas "tanssivuosi" alkaa olla takanapäin. Huikean monenlaista tanssia sitä onkin olemassa, eipä noista aiemmin mitään tiennyt.

On kiva kun voi tutustua erilaisiin kansantansseihinkin. Tänä keväänä on työstetty nuubialaissikermää. Siinä vasta onkin hulvaton poljento.

Toisena on työn alla estradibaladi. Opittavaa riittää, kyllä noita värinöitä vaan voi harjoitella loputtomiin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00