karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-10-09 01:44:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 309 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 … 16 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-02-23 15:09:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Samaa ajattelin minäkin, että Ponyolla on jo aika kiitettävä määrä liikuntaa jo valmiiksi =D>

Nuo teidän senttimäärät on kyllä niin motivoivia, että en malta odottaa, että pääsen tekemään ohjelman taas läpi :D Lihakset tuntuvat tänään hyviltä, lihaskipu on lähes täysin poissa, joten kroppa taitaa olla hyvin valmis seuraavaan treeniin. Toivottavasti pääsen itsekin raportoimaan yhtä hyviä tuloksia kuukauden kuluttua!

ViestiLähetetty: 2011-02-23 15:29:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ai täällä on oikein callaaja-ketju! Mahtavaa, tässähän innostuu itekin palauttelemaan harrastusta.
*tag*

ViestiLähetetty: 2011-02-23 16:01:25 
Poissa
sintti
sintti

Ponyo, treenaat kyllä enemmän kuin tarpeeksi, kiva että sulla riittää energiaa. Pidä huoli myös palautumisesta :wink:

Keho toimii niin, että rasva palaa suht tasaisesti koko kehosta. Vatsalihaksia treenaamalla ei oikeastaan hoikistu. Zumbahan ottaa vatsalihaksiin todella hyvin. Kävellessä noinkin paljon käytät myös vatsalihaksia tehokkaasti.

En puhu musta tuntuu- tavalla, vaan luontaishoitaja/hieroja/reikiparantajana ja entisenä aktiivisena bodarina olen saanut aika paljon liikunta-, keho- ja ravinto- oppia. Nyt voi kysyä, miksi oon täällä...no, oma terveys petti, ikävä kyllä, mutta tervehtyminen on vauhdissa =D>

ViestiLähetetty: 2011-02-23 16:35:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

sarianja kirjoitti:
Keho toimii niin, että rasva palaa suht tasaisesti koko kehosta.

Tuu kertoon tuo mun perseelle ja reisille... :lol:

ViestiLähetetty: 2011-02-23 16:40:45 
Poissa
sintti
sintti

Heh, Mapaula, :lol: kyl ne siitä sulaa! Mulla on tuota vararavintoa vähän joka puolella... toistaiseksi :wink:

ViestiLähetetty: 2011-02-23 18:10:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mapaula kirjoitti:
sarianja kirjoitti:
Keho toimii niin, että rasva palaa suht tasaisesti koko kehosta.

Tuu kertoon tuo mun perseelle ja reisille... :lol:
Joo, minunkaan reidet ei tainnu olla paikalla kun tuosta oli puhetta... #-o :lol: mutta jospa tämä treeni alkaisi nyt puremaan, etenkin noihin sisäreisiin...

Nyt on toinen calla-treeni tehtynä, 1 h 45 min kului tällä kertaa enkä pitänyt paljoa taukoja, jotenen kyllä usko, että pystyn tuota tuntiin tekemään ihan äkkiä :shock: Liikkeet tuntuivat jo nyt vähän helpommilta, mutta samalla huomaan selvästi kropassani olevat epätasapainot, esim. ne istuallaan tehdyt peppu & reisiliikkeet, jossa jalka ojennetaan suorana sivulle menee vasemalla suht kivottomasti, mutta toisella puolella on ihan tuskaa. Sisäreisien puristus tärisyttää koko jalkoja tosi reippaasti, mutta toivottavasti liike osuu silti oikeaan kohtaan.

käsivarsiliike onnistui vähän paremmin kuin viimeksi, mutta tein edelleen todella varovasti, ettei niska rasitu liikaa. Myös monissa muissa liikkeissä jouduin tauottamaan niskan takia, vaikka varsinaiset työskentelevät lihakset olisivat jaksaneet vielä vähän lisää. Toivottavasti niskakin vahvistuu niin, että uskaltaa tehdä täysillä. Tehokkaan tuntuista tämä kyllä on, joten jatkan harjoituksia :D

ViestiLähetetty: 2011-02-23 20:09:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ponyo kirjoitti:
Osaatteko callaajat sanoa, onko mitään hyötyä jos tekisin vaan niitä keskivartaloliikkeitä tästä jumpasta?

Luin jostain toisaalta, että jos treeniä soveltaa/pilkkoo osiin niin venyttelyt kannattaisi tehdä kuitenkin joka kerta. Vaikka eihän se pakko tietenkään ole, mutta sitä selitettiin lihasten aktivoimisella tms. eli ihan turhia ne venytykset ei kokonaissuorituksen kannalta ole :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-02-23 20:17:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Just tein kolmannen kerran.. miulle ainakin kaikki venytykset on tosi tärkeitä, muuten jää ihan "lukkoon".. todella tärkeetä on myös "palautua" aina kustakin liikkeestä "normaaliasentoon" e-r-i-t-t-ä-i-n hitaasti... eli ei hötkyillä :)

Ihminen joka tahtoo,
keksii keinot.
Ihminen joka ei tahdo,
keksii selitykset.

ViestiLähetetty: 2011-02-23 20:39:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tulipas monenlaista vastausta, Kiitos! :)
Olen tosiaan sellainen eri liikuntamuotojen rohmuaja ettei toista... ottaisin vaikka joka päivälle jotain jos kroppa kestäisi. Onneksi ei kuitenkaan kestä ja tulee lepäiltyäkin. Jos vaan olisi kaksi fyysistä olemusta niin toinen hoitaisi muut asiat ja toinen ramppaisi paikasta toiseen eri treeneissä :mrgreen:
Taidan ens kirjastoreissulla tutkailla tuota kirjaa uudestaan (tänään ei ollut) ja poimia sieltä muuhun vatsatreeniin niitä liikkeitä.

ViestiLähetetty: 2011-02-25 08:52:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En olis ikinä uskonut tätä (vaikka muiltakin hurjia tuloksia kuulee), mutta mun vatsa on kiinteytynyt jo KAHDEN tunnin jälkeen. Tein sitä "10 in 10"-treeniä tiistaina ja keskiviikkona, lihakset on olleet tosi kipeänä sen jälkeen - ja tänään peilissä näkyi aavistus vatsalihasta ylävatsalla ja erityisen selvästi se "rako" siinä välissä. WTF :shock: Mieskin huomasi, ja se on sellainen puusilmä ettei se huomais vaikka multa amputoitaisiin kaikki raajat.
Tosi hurjaa! Tosin täytyy huomauttaa, että mulla on siis vatsalihakset huonossa kunnossa raskauden jäljiltä ja oon vasta nyt ruvennut kunnolla treenaamaan niitä, tulokset ei varmaan ole näin nopeita ja selviä jos on paremmassa kunnossa muutenkin. Mutta silti :shock:

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-02-25 09:06:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olipas mielenkiintoinen ketju :) Joskus 10 vuotta sitten tein jonkin aikaa näitä ja tehokasta oli, mutta treenit jäi taas alkuinnostuksen jälkeen. Pitääkin lainata kirja, josko innostuis.

kaipaan valoon.
(Mariska)

ViestiLähetetty: 2011-02-25 09:54:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

miumou kirjoitti:
En olis ikinä uskonut tätä (vaikka muiltakin hurjia tuloksia kuulee), mutta mun vatsa on kiinteytynyt jo KAHDEN tunnin jälkeen.
Hienoa :D Treeni vaikuttaa kyllä todella tehokkaalta, mutta minun pitää nyt miettiä tilannetta uudelleen... Eilinen päivä meni täysin vaakatasossa mielettömän niskakivun kourissa, joten yritän nyt selvitellä, että mikä liike sen sai mahdollisesti aikaan ja pahaa pelkään, että kyseessä saattoi olla juurikin ne vatsalihasliikkeet. Luultavasti kokeilen seuraavan kerran niin, että teen omat vanhat (pilates) vatsaliikkeeni ja muuten tuon ohjelman ja katson suostuuko niska yhteistyöhön :? . Ihan ensin täytyy kuitenkin odottaa, että niskan tilanne rauhoittuu ennen kuin teen yhtään mitään.

ViestiLähetetty: 2011-02-25 10:18:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ Mun videolla ainakin sanottiin, että alkuun niskakivut (varsinkin just noita vatsaliikkeitä tehdessä) on normaaleja mutta niiden pitäis mennä neljän kerran jälkeen ohitse. Ja että jos jatkuvat, niin sitten pitää mennä lääkäriin.
Mulla nuo liikkeet on toimineet just oikein, ennen olen välttänyt tuollaisia mitkä tuntuu niskassa ikävältä (kun olen ajatellut, ettei kannata ainakaan enempää rasittaa), mutta nyt huomasi että toisella kerralla jo oli helpompi tehdä. Mutta voisin kuvitella, että jos niska on todella huonossa kunnossa ja jumissa ennestään, niin vaikutus voi tosiaan olla ihan päinvastainen.
Voisko se auttaa, jos pitäisi käsiä niskan takana noita vatsalihaksia tehdessä?

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-02-25 10:30:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ Joo, kyllähän niistä niskakivuista varoitettiin, mutta mulla on tosiaan vakava niskavamma taustalla, josta olen vasta vähitellen toipumassa ja ne eiliset kivut oli niin rankat, että oksensin kivusta vaikka käytössä oli voimakas kipulääkitys maksimiannoksella... lisäksi vielä huimaus ja näköhäiriöt päälle, joten niskani mielipide asiasta oli harvinaisen selvä... #-o

Sinänsä noissa liikkeissä ei ole mitään vikaa, niskani on vaan yksikertaisesti vielä liian heikko ja ärtynyt. Uskoisin, että nuokin liikkeet onnistuvat ajan kanssa, mutta tällä hetkellä täytyy vielä keskittyä niskaystävällisempiin liikkeisiin :) Harmi sinänsä, koska tulosta selvästi syntyy nopeasti...

ViestiLähetetty: 2011-02-25 10:40:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ Okei, kyllä se aika selvältä tosiaan kuulostaa. Mulla itselläni on puolestaan varsinainen juminiska, johtuu monesta tekijästä eikä vähiten aivan liian suurista rinnoista vartaloon suhteutettuna, ja oon joutunut monesti hakemaan päivystyksestä lihasrelaksanttia ja särkylääkettä piikkinä kankkuun kun on just tullut oksentelua ja hengitysvaikeuksia ym., mutta siitä huolimatta olen nyt näitä liikkeitä pystynyt tekemään. Eli niistä on tällaiseen "normaaliin" ongelmaniskaan apua.

Voisin kuvitella, että kunhan sulla lihakset vähän vahvistuu eikä rasitus kohdistuisi niin kovasti juuri niskaan, niin säkin voit vielä joku päivä tehdä noita vatsaliikkeitä :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-02-25 10:59:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo, kyllä mäkin uskon, että se päivä vielä joskus koittaa, mutta ei vielä vähään aikaan. Mulle on onneksi löytynyt ihan tehokkaita pilates liikkeitä joita pystyn tekemään niskaa rasittamatta, joten pitää tyytyä niihin tällä hetkellä ja ottaa noita Callanetics-vatsoja mukaan sitten kun siltä tuntuu ja ensin TOSI pienissä erissä :) Suurin ongelma tuossa on, että en saa liikuttaa päätä paljoa (en saa esim. nyökätä) ja en pysty pitämään päätä oikeassa asennossa noissa liikkeissä... sinänsä ihan luonnollista puolen vuoden lähes täydellisen liikuntakiellon jälkeen.

Kiva kun nuo liikkeet sopii sulle ja saat tuloksia! :D

ViestiLähetetty: 2011-02-25 11:17:42 
Poissa
Elitistikarppi
Elitistikarppi

Sitähän se Pinckneykin tulkuttaa, että itseänsä pitää kuunnella ja tehdä liikkeitä vointinsa mukaan, mikä on hyvä muistaa aina ja kaikessa liikunnassa, varsinkin jos on taustalla vammoja ja muuta vakavampaa häikkää. Mullakin on ollut nyt jonkin aikaa lantion pyöritykset paussilla, kun vanha polvivamma tykkää niistä tosi pahasti kyttyrää. Ne ois kyllä hyviä liikkeitä, mutta eipä sitä viitti itseään enempää rikkoa.

Joku kyseli siitä, että voiko tehdä pelkät vatsat... Mikäpä sitä estää, mutta muistakaa callailijat ne venytykset, eli vatsan kohdalla ainakin ne kylkivenytykset. Callaamisen pointtihan on juurikin siinä, että lihaksia ja venytyksiä tehdään siten miten tehdään, jotta saadaan nytkyttämällä reenattu lihas venytyksellä vedettyä solakaksi nytkytyksen jälkeen. Voi että mää tykkään tuosta sanasta solakka, se on niiiin ihanan retro!

ViestiLähetetty: 2011-02-25 16:10:59 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Vau, tätä pitää kyllä kokeilla! Minä kun en kovin sali- tai ryhmäliikuntaihmisiä ole niin olisipa huippua jos tuota jaksaisi tehdä! Tuo 10 vuotta jne kirja oli huuto.netissä myynnissä, saatan saada suht edullisesti.. Täkäläisessä kirjastossa tuota ei ole ollenkaan. :shock: Mutta, odotella pitää kirjan saapumista, ja sitten nytkytetään :lol: Tosin, ainoa mikä epäilyttää oman sinnin kannalta, on tuo ohjelman pitkä kesto, mutta eiköhän se sitten kun liikkeet osaa niin mene telkkua katsellessa.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-02-25 16:50:06 
Poissa
Elitistikarppi
Elitistikarppi

Kandee kurkata myös www.antikka.net, sieltä löytyi ainakin mulle puuttunut kirja.

ViestiLähetetty: 2011-02-26 13:49:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

4 kertaa takana, tuohonhan jää koukkuun perkule :D olin näkevinäni että perse on vähän ryhdistäytyny.. kuvittelenkohan vaan :D

Ihminen joka tahtoo,
keksii keinot.
Ihminen joka ei tahdo,
keksii selitykset.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 309 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 … 16 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00