karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-30 22:43:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-02-16 12:01:00 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

erfyt kirjoitti:
Vastus jalkaprässissä 15 kg tällä hetkellä. Joskus olen joutunut vetämään viidelläkin kilolla, miettikää.

No jopas :o Mutta joo, aina parempi käydä siellä lääkärillä kun tilanne on tuo. Tämä kuitenkin on vain vertaistukifoorumi, ja varsinkin kun sinulla on kaksi tärkeää lääkitystä niin meiltä voi ottaa korkeintaan vinkkejä vastaan :wink:

ViestiLähetetty: 2014-02-16 12:22:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

erfyt kirjoitti:
Mutta ei mulla ihan taida resurssit riittää tuollaisten miettimiseen myöskään :(

Tuollaisen juoman voisi helposti sekoitella itse heraproteiinjauhosta, maidosta ja vaikka marjoista, ilman sitä karrageenia...

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2014-02-16 16:55:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
erfyt kirjoitti:
Mutta ei mulla ihan taida resurssit riittää tuollaisten miettimiseen myöskään :(

Tuollaisen juoman voisi helposti sekoitella itse heraproteiinjauhosta, maidosta ja vaikka marjoista, ilman sitä karrageenia...

Mä olen ihmetellyt miten se on niin hyvänmakuista eikä heraprode maistu yhtään läpi. Mulla oli aiemmin pussi heraprodea näitä itse sekoitteluja varten, mutta laitto sitä miten vähän vaan se maistu läpi. Lahjotin pussin kaverille. Vois ehkä ostaa uusiks ja vielä kokeilla, oishan se paljon terveellisempää ku käyttäs marjoja ym.

C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6

ViestiLähetetty: 2014-02-17 13:17:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Noniin, suuret kiitokset lääkäriin patistamisesta! Huomenna aamulla labraan.

Tänään otin aamulla ennen treeniä puolikkaan kortisonitabun ja kolme dl plusmaitoa, hh 15 g. Aattelin etten salli itelleni mitään sokeroituja juttuja tai edes hedelmiä, ne synnyttävät makeanhimon. Tajusin et ihan pelkässä maidossakin on aika huimat hh:t. Treenin jälkeen, koska muuta ei ollut, evääksi ottamani kaksi kananmunaa ja jonnin verran juustoa. Hyvin meni.

Unohin kysyä et oisko jotain labrakoetta munuaisten kunnon seuraamiseen mahdollisen liiallisen prodensyönnin kannalta. Mua mietityttää toi lihastenlähtö siltä kantilta kovasti, kun olen melkoinen prodekarppi jo valmiiksi, että jos lisään proden saantia ni mites munuaisten käy...

Jos joku tietää, että proden vaikutuksia munuaisiin vois seurata jollain kokeella, ni jos kertois mulle, ni soitan vaik viel tänään sinne ja pyydän lisäämän ko. kokeen lähetteeseen.

C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6

ViestiLähetetty: 2014-03-16 09:23:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tämähän meni sitten niin, että labraan mennessäni hoitaja kysäisi, otetaanko myös nuo roikkumassa olleet työterveyden viisivuotiskokeet. Siihen kuului (paitsi useita alkoholinkäyttöä mittaavia labroja, hieman ärsytti) myös KREA. Munuaiset ainakin toistaiseksi kunnossa. Riittääköhän tuo KREA kertomaan, jos munuaiset rasittuvat liiasta prodesta?

Aamukortisoli oli jälleen alhainen, ja olin sitten myös kortisolirasituskokeessa. Se meni hyvin, eli mitään oikeaa vikaa tuossa asiassa minulla ei ole (ei siis Addisonia). Ennemmin on niin, että aivot syystä tai toisesta eivät käskytä tuottamaan sitä kortisolia tarpeeksi. Asialle ei muuten tehdä mitään, mutta ennen urheilusuoritusta pitää ottaa 10 mg hydrokortisonia. Auttaa selkeästi.

Olen huippuiloinen siitä, että ihan selkeitä edistyksen merkkejä on havaittavissa. Pääsen nykyään vatsalihaksillani sängystä ylös ja reisilihaksillani kyykystä ylös.

Olen alkanut vetää myös prodet ennen treeniä. Tämä tuntuisi nyt sopivan parhaiten. Kortisoni ajoissa ennen ja 20-40 g hh + 20 g prot juuri ennen treeniä näyttäisi tepsivän parhaiten. Ei heikota eikä mene tärinään nyt tällä reseptillä.

Edelleen on järkky nälkä mutta painonnousu näyttäisi pysähtyneen tuohon +4 kiloon. Olkoon niin, ehkä pääsen myöhemmin takaisin 60 kiloon (olen 171 cm pitkä). Onneksi en heittänyt vanhoja farkkujani menemään, kun laihduin...

ViestiLähetetty: 2014-03-16 09:25:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin ja ostin uudestaan sitä heraprodea. Olen jo tottunut makuun. Teen itse ne treenimömmöni, mutta jos on kiire tms. en suostu stressaamaan asiasta vaan turvaudun profeeliin.

Ostin myös kreatiinia ja L-glutamiinia ja lisää niitä ohjeen mukaan siihen treenimömmöön. Kreatiini ptäs muka ottaa treenin jälkeen vasta mutta itse otan nyt kyllä ennen, niin ehtii imeytyäkin. Se on niin kauhean makuista ettei ainakaan mulla mene alas kuin isoon pirtelöön sekoitettuna.

ViestiLähetetty: 2014-03-16 10:41:42 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Mulla autto ainakin myös ihan semmonen rytmitys, että teen toistot hitaasti. Verenpaine on kohtuumatala ollu jo jonkin aikaa, välillä hyvällä ruoalla saattaa liikkua siellä 120/80 mutta yleensä kuitenkin paljon vähemmän. Tai oli, kun asuin kaukomailla 2400m merenpinnan yläpuolella. En voinut edes joogata ilman, että näkyi tähtiä, mutta tein sitten sen, mitä pystyi, ja lihaskunto- & lihastreenilajeja harrastin hyvin hitailla liikkeillä. Ei siis mitään pikaista "montako jännehyppyä menee 1min sisällä" tai nopeita toistoja mihinkään, vaan vaikka sitten kolme toistoa tai viis tai tosi vähän, kunhan kaikki teki kunnolla. Jos ei jaksa kolmea sarjaa niin tekee vaikka yks tai puolitoista edes. Lakkas huimaamasta, ja ei ihan hirveästi haitannut sitä lihasten & motoriikan kehitystä.

Minusta vaan on tullut tämmönen vähän hidas, tai olen kyllä aina ollukki, mutta lakkasin pyrkimästä siihen nopsiin toistoihin jne. Ajattelin jotenkin, että ehkä näin happi ja veri kerkeää kuljettaa hyvät sisään ja huonot ulos, oli ne mitä hiukkasia sitten olikaan, koska minun hengitys- ja kävelyrytmitkin on enemmän hitaita & pitkiä kuin nopeasti tehtäviä ripeitä liikkeitä. ;) Hiki tuli ihan tarpeeks, kuitenkaan pyörryttämättä ja kuitenkin kropan alkaessa toimia paremmin ja paremmin.

Mulla myös lisäsyöminen esim. lihan muodossa kävi tosi hankalaksi, koska jotenkin tuntuu, että lihan "sulamiseen menee niin paljon energiaa" että se kaikki lihan hyvä ei menekään kroppaan suoraan. Rupesin siis lisään juureksia ja ihan perunaa ja hedelmiä ja sen semmosta, siis hiilarit nousi, mutta ei maitotuotteista eikä sokerina tai mausteina. Ei leipänä eikä riisinäkään, mutta siis semmosina helposti sulavina ja kuitenkin vain vähän prosessoituina muotoina. Olihan se helpompaa kuin Suomessa, kun papaija ja banaani ja mansikat oli ympäri vuoden kausituotteita ja mangot oli ihania ja meheviä, mutta siis kyllä Suomestakin löytyy niitä tärkkelyspitoisia mutta helposti sulavia elintarvikkeita ihan hyvin.

En voi sanoa, että ongelmani oli nimenomaan kilpparissa, mutta se tunne muuttaa nollakorkeudelta sinne 2,5 km lakeuksille vei voimat kuukausiksi, ja mulla oli pitkään tosi voimaton, vähäverinen, vähähappinen ja totaalisen vedoton olo just ilmaston johdosta. Se tunne, että jotain, mitä joskus jaksoi, tai mitä vaikka muut jaksaa, mutta ite ei sitten yhtään mitään, on hirveän tuttu. Ja taas toisaalta, kun muutin Suomeen, niin täällä on palannut ruokavalioon just kolminkertanen määrä maitotuotteita, leipä, karkit, sokerit ja hukkatärkkelys, niin näkyy ja tuntuu olossa nimenomaan nesteen kertymisenä. Hukkatärkkelys ja runsas maitoproteiinien määrä ruoassa. Lihan ja maidon sulaminen ja sulattaminen on myös haaste, joten siks niitä ei pitäis syödäkään pelkkään "proteiinintarpeeseen" vaan mieluummin hyvänä ruokana. Alkaa mennä haitat ja hyödyt ristiin. ;)

ViestiLähetetty: 2014-03-16 13:52:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Xaija, en ole ennen tullut ajatelleeksi verenpaineen osuutta. Mun normaaliverenpaine on 110/70.

Sanonpa tuostakin sille personal trainerille. Minusta kun se PT edelleen vetää mulle liian tiukkoja treenejä.

ViestiLähetetty: 2014-03-16 14:39:46 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Mullekki sano tennisopettaja, että juokse lujempaa ja tee viivajuoksuja, kyllä siihen tottuu, mutta kun ei parista kerrasta totu niin totesin, että parasta ettEN juokse. ;) Mulla oli onneks sekä varvas- että polviongelma samaan aikaan, niin sanoin, että myös fysioterapeutti on kieltänyt liian rehkimisen, että ihan mummotahtiin vaan saa tennistä treenata, mutta olen sitä mieltä, että mummotahti sopii kaikissa erilaisissa sairauksissa siihen, että keho pidetään liikkeellä mutta ei ressata liikaa. Semmonen ihan pienesti on monesti ihan sopiva, ja se vähänkin liikaa tuo nestettä, väsymystä ja huonoa palautumista, mikä kostautuu esim. painonnousuna ja väsymyksenä ja yleisenä olenluuserituntemuksina.

Että ehkä voisi olla helpompi löytää lääkitykselle sopivan hellä reenitahti kuin että lääkärin miettiä, millä tasolla lääkitys kohtaa sen treenin. Sitten kun tarpeeks minimi on löytynyt, voi ruveta säätään sekä treeniä että lääkkeitä että näin niinku pikku hiljaa.

Mie en sitten todellakaan oo mikään ammattilainen, mutta olen ollut monen hyvä trainerin opeissa ja myöskin jättänyt heidän neuvoistaan tekemättä jotain, jos se tuntuu pahalta. Ainakin alkuun; sitten, kun peruskunto on paremmassa kondiksessa, niin sitten onkin voinut palata niihin alun neuvoihin, mihin ei aluksi vaan pystynyt. Mutta se voi ottaa aikansa, jos jotkut asiat tuntuu tosi tosi tahmeilta. Syytä en tiedä, mutta hoitokeinoja on monia.

Mulla se matala verenpaine ja huimaus tuntui ainakin ihan staattisissakin liikkeissä, kuten joogassa jos tehdään vaikka yhdellä jalalla seisontaa ja liian vaakamaisessa asennossa. Niin moni iso lihas tarvii siinä happea, että mulla heitti maailma kuperkeikkaa aluksi, mutta pikku hiljaa siihen tottu. Olin kuitenkin paljon raskaampiakin joogajuttuja tehnyt entisessä elämässä, mutta kun ravinto, ilmasto ja muu elämä muuttui radikaalisti, kesti oikeasti aika pitkään saada se hapenkulku sille tasolle, että pystyi tekeen niitä samoja harjotteita. Seisoon päällään tai tekeen sen vaaka-asennon kunnolla, tai ihan vaan pitään käsiä pään päällä pitkään.

Ja mulla tosiaan tuli kans ihan kauhea nälkä heti kun aloin urheilla, siis "urheilla" lainausmerkeissä, kun en oikeasti jaksanut kovin paljoa mitään ja kaikki huippas. Mutta se pienikin aktiivisuuden lisääminen nosti ruokahalun niin, että söin 2-3 ravintola-annosta päivässä (ravintolasyöminen oli halpaa ja supermarkettiostokset melkeen kalliimpi tapa syödä kuin raflat) ja isot aamu- ja iltapalat, ja paljon välillä suklaata tai limsaakin. Siitä kai innostuin lukeen koko ketjun, vaikken ihan samoilla linjoilla valtavastaajien kanssa olekaan ihan kaikessa.

ViestiLähetetty: 2014-03-16 18:47:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

xaija kirjoitti:
Ja mulla tosiaan tuli kans ihan kauhea nälkä heti kun aloin urheilla, siis "urheilla" lainausmerkeissä, kun en oikeasti jaksanut kovin paljoa mitään ja kaikki huippas. Mutta se pienikin aktiivisuuden lisääminen nosti ruokahalun niin, että söin 2-3 ravintola-annosta päivässä (ravintolasyöminen oli halpaa ja supermarkettiostokset melkeen kalliimpi tapa syödä kuin raflat) ja isot aamu- ja iltapalat, ja paljon välillä suklaata tai limsaakin. Siitä kai innostuin lukeen koko ketjun, vaikken ihan samoilla linjoilla valtavastaajien kanssa olekaan ihan kaikessa.

Onko se nälkä jatkunut vai mennyt ohi? Onko se näkynyt lisäkiloina?

ViestiLähetetty: 2014-03-17 11:03:05 
Poissa
sintti
sintti

Pakkohan tätä on kommentoida, kun kuulostaa melko samanlaiselta mitä mulla nyt ollut.
Aloitin salilla treenaamisen tammikuun lopulla, aikaisemmin en liikkunut oikeastaan ollenkaan. Treenaan noin 3krt/vko.

Pt:n ihmetykseksi nyt viimeksi mittauksissa rasvaprosentti noussut, lihasprosentti laskenut ja painoa tuli heti alkuun reilut 2kg ja siihen on jämähtänyt.

Heti kun aloitin salilla käymisen alkoi jatkuva nälkä. Syömiset pääsäntöisesti kyllä kunnossa.

Mulla ei varsinaisesti kilpparisairautta, mutta hyvälaatuinen aivolisäkkeen kasvain kyllä, mikä on läheisesti yhteydessä myös kilpparin kanssa.

Että sillälailla, kyllä tässä on itekkin hieman ihmeissään :(

ViestiLähetetty: 2014-03-17 11:27:28 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

erfyt kirjoitti:
xaija kirjoitti:

Onko se nälkä jatkunut vai mennyt ohi? Onko se näkynyt lisäkiloina?

nälkä - ensiksi en käynyt puntarilla. Aluksi taisi oikeastaan paino juuri nousta, mutta vaatekoko pieneni. Sitten paino laski ja vaatekoko nousi (paino putosi varmaan viitisen kiloa, mutta vaatteet piti olla vähän isommat), mutta loppuajasta (elin reilun vuoden tätä reipasta urheiluaikaa Etiopiassa) paino nousi ja vaatekoko laski. Siis paino palasi alkulukemiin, mutta olin monta vaatekokoa pienempi. Rasvaprosentista en tiedä, mutta koska laihduin, jaloista, takapuolesta, vyötäröltä jne, luulisin, että rasvaa lähti. Nyt, kun painan ehkä kilon enemmän ja olen monta kertaa pulleampi, uskon rasvan palanneen. :lol:

Lakkasin käymästä puntarilla, koska yleensä hyppäystä oli ylöspäin. Keskityin siihen äärettömän vetävännäköseen ja ennen kaikkea tervehtyneeseen muijaan, joka peilistä katteli. Mie oon kyllä muutoinkin ihan peiliaddikti, ollut lukioikäsestä ihan toivottoman koukussa.

Nyt mulla ei ole enää nälkä, kun en jumppaa enkä urheile, valitettavasti. Mutta se nälän ja ruoan määrän pieneneminen ei kuitenkaan tarkota laihtumista, vaan oon lähinnä pyöristynyt... joten nälkä vois myös olla ystävä. ;) Ts. terve nälkä kertoo, että jossain on kulutusta, ja että keho tarvii jotain lisää. esim. ruokaa ja liikuntaa. En ossaa paremmin selittää.

ViestiLähetetty: 2014-05-04 08:58:21 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Voisin oikeastaan lainata tätä ketjua, kun minäkin käyn nyt salilla ja hankin PT:n :D

Mulla ei ole vaikuttanut oikeastaan ruokahaluun muutoin kuin siten että mulla ylipäätään on nälkä varsinkin salipäivän iltana. Yhtään sen enempää en kuitenkaan iltaisin syö kuin aikaisemminkaan. Ensimmäinen PT tapaaminen päättyi hirveisiin hypotuntemuksiiin ja vintin pimenemiseen. Myös viimeksi kun tehtiin reisiä ja persettä, niin tuli tämä hypotunne mutta ei niin pahana kun tuli vasta treenin lopuksi. Nälkä ei tullut kummallakaan kerralla, mikä on minusta erittäin outoa.

Oon tullut siihen tulokseen, ettei painoharjoittelusta tule yhtään mitään ilman hiilarilisää. Ei, vaikka sopeutunutkin olen jo vuosia (ja nyt jo kuukausia ollut hyvin tiukkana kaikesta lipsumisesta). Ennen salia vedän mustikkasmoothien, jossa vähän palkkarijauhoa. Hiilarit jotain 20-30 grammaa ja tämä riittää kovaan tunnin treeniin, varmaan voisi vetää enemmänkin noihin PT tapaamisiin. Palkkaria en ota treenin jälkeen, vaan syön normaalisti kun kotiin pääsen. Lenkkipäivinä en ota lisähiilareita. Paino nousi salin aloittamisen jälkeen välittömästi 2 kiloa, nyt on tullut jo hissukseen alaspäin. Kroppa pienenee paljon nopeammin kuin paino :roll:

ViestiLähetetty: 2014-05-05 16:55:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olenpas kade. Mulla on reidet, lantio ja maha paisuneet entisestään :(

Sitkeästi käyn silti. Ihan pikkusen on tapahtunut kehitystäkin. Tai sitten se on vaan se hydrokortisoni ennen treeniä joka saa aikaan paremmat suoritukset...

ViestiLähetetty: 2014-05-05 16:58:44 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Mä tartten myös pienen hiilaritankkauksen ennen treeniä ja kunnon palautusjuoman.

ViestiLähetetty: 2014-05-09 11:41:52 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Eilen harjoiteltiin maastavetoa, maltillisella 40 kilolla kun mulla on tuota välilevynpullistumaa ollut 9 vuotta sitten ja välillä oireillut viime vuosinakin. Sitten vaihdettiin punnerrustyyliä, edelliset 4 viikkoa tein punnerrukset bosulla, nyt siirryttiin rtx-nartsoihin. Sitten vähän hiihtolaitteessa revittelyä, vähän lapoja päälle. Juu, ja hyppyjä bosun päälle :lol:

Ristus kun sattuu joka helvetin lihakseen vyötäröstä ylöspäin :lol: Mä en jaksais odottaa sitä, että jaksan tehdä oikeita punnerruksia. Kyllähän tuolla salilla saa tehdä ihan rauhassa juttuja, mutta kyllä ne katseet joita saa osakseen sanovat aika selvästi että "siinä se läski vetää punnerruksia polvet maassa, kun ei raukka muuhun pysty" :roll:

ViestiLähetetty: 2014-05-23 12:13:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^^Suosittelen 100 päivän punnerrushaastetta, kliks. :wink: Itsellä jymähti refluksin takia viikkoon 4 (sain siis siihen asti tehtyä). Tyylinä oli naisten punnerrukset. Tuossa toissapäivänä kokeilin sitten miesten versioita, ja meni 4x5. Talvella ei mennyt edes yhtä punnerrusta. 8)

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta

ViestiLähetetty: 2014-05-23 16:41:46 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Alkuvuoden vatsalihashaaste tuli tehtyä ja kyykkyhaastettakin jonkin matkaa. Kyykkyhaasteesta oli se etu, että nyt voin tehdä todella syviä (siis perse maahan syviä) kyykkyjä ja sain niihin kymppikiloisen tangonkin :lol:

Tänään minä onnellinen oon, sain luvan tehdä maastavedot omatoimisesti =D> ja 50 kilon painolla :shock: Ja nyt pitäis sitten kokeilla tavallisia punnerruksia.... köh.

Mutta nälästähän tässä ketjussa keskusteltiin. Nälkä ei edelleenkään vaivaa treenien jälkeen, mutta selkeästi isommin tulee syötyä treenipäivinä. Lepopäivinä kalorit tuppaa jäämään aivan liian alas, pahimmillaan ruokahalua on ollut vain 1200 kcal edestä ja tuommoista en suosittele kenellekään, ei vaikka ei harrastaisi edes mitään liikuntaa.

ViestiLähetetty: 2014-06-13 01:20:44 
Poissa
sintti
sintti

erfyt kirjoitti:
Olen käynyt nyt kuukauden salilla. Koko ajan on kauhea nälkä, varsinkin välipäivinä. Syön yhden ylimääräisen aterian verran päivässä. Olen kokeillut nostaa hiilareita hieman ja olla nostamatta, en osaa vielä oikein sanoa miten ne 20-30 lisägrammaa hiilaria vaikuttavat josko mitenkään. En usko, että moinen hiilarimäärä tätä nälkää aiheuttaisi.

Kaksi kiloa on tullut lisää, eikä ihme, kun syön jot 300-500 kcal enemmän kuin aiemmin. Mut pitää syödä jos on nälkä? En uskalla olla syömättäkään, kun on kilpparivajaustausta (T3-lääkityksellä olen edelleen) ja lisämunuaisetkin död (kortisonilisää otan lisämunuaisten tukemiseksi), ja täällä karppilassa paljon varoitellaan treenaamasta alikaloreilla jos on kilpparivajakki tai poteantiaalinen sellainen (naiseus riittänee).

Meneex tää jossain vaiheessa ohi? Ei varppina ole lihaksia tullu, ei näin nopeasti. Lisäksi näenhän silmillä, että läskiä se on ja asettunut mahaan. Tiukimmat farkut ei mahu päälle, vaan pitää ottaa ne, jotka vielä vähän aika sitten olivat sellaset mummoväljät.

Aloitin kuntosalin samoihin aikoihin kun olet kirjoittanut viestisi, eli marraskuun alkupuolella. Minullakin on koko ajan ollut kova nälkä verrattuna aloitusta edeltävään aikaan. Olen varmasti syönyt liikaa rasvaa, koska tässä välissä tuli naposteltua paljonkin pähkinöitä. Hiilareitakin olen lisännyt. Mutta painoa on tullut tänä aikana varmasti 15 kg lisää. Tosin täytyy sanoa että kävin kuukausi sitten verikokeissa, koska sain lähetteen erinäisiin syihin vedoten. Minulla on kakkostyypin diabetes ja samalla kertaa kävin myös sokerirasituksessa. Sokerit olivat nyt varsin hyvät. Itse paastosokeri oli hieman koholla 6,2 mmol/l, mutta 2 tuntia kokeen alusta olikin enää 4,4. En ole käyttänyt kolmeen vuoteen minkäänlaista lääkitystä. Minulla oli nyt TSH 4,3X, mutta sille ei tehty vielä mitään. Olen nyt seurannassa, joten menen loppukesästä uudestaan verikokeisiin. Lähete minulla on, mutta varaan sitten itse ajan. Sain myös reseptin mielialalääkkeeseen, mutta olen kieltämättä hieman skeptinen että masennus olisi perimmäinen syy painonnousuun. Enhän minä itse voi päättää ja tehdä itselleni diagnoosia tämän perusteella, mutta kyllä tuo vähän pistää miettimään että vajaatoiminnasta olisi kyse. Olen kyllä ollut myös väsynyt ja aloitekyvytön jo pidemmän aikaa, varmasti ennen kuntosalin aloitusta. En muista milloin olen viimeksi käynyt laajoissa verikokeissa, mutta ainakin 1/2008 minulla on TSH ollut 2,0X löytämäni paperin mukaan, joten ainakin siitä on kehitys ylöspäin. Toisen vanhemman suvussa on runsaasti kilpirauhasen vajaatoimintaa. Tämä olisi ehkä sopinut myös johonkin muuhun ketjuun, mutta ajattelin tässä että uskaltaisinko tehdä jotain tuolle painolle? Haluaisin kyllä taas laihduttaa, mutta onko se realistista jos minulla onkin vajaatoiminta eikä vielä lääkitystä? Tulisiko minun rauhoittaa tilanne ja odottaa loppusyksyyn? Haluan kyllä jatkaa treenaamista tänä aikana. Tahtini on 3 harjoituskertaa viikossa. Nyt juhannuksena voi tulla pakollinen viikon tauko harjoittelusta, koska olen silloin toisella paikkakunnalla.

ViestiLähetetty: 2014-06-18 10:33:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

karppisoturi kirjoitti:
Haluaisin kyllä taas laihduttaa, mutta onko se realistista jos minulla onkin vajaatoiminta eikä vielä lääkitystä?

Mitä tarkoitat laihduttamisella? Minä aloitin karppaamaan helmikuussa olikos se 2012, ja täältä karppilasta opin myös rT3-ongelmasta, joka minulta sitten löytyikin. Sain lääkkeet elokuussa 2013. Jo ennen lääkkeiden saamista laihduin 6 kg karppaamalla + olo parani hieman. Minusta on huimaa, että pelkällä karppaamisella voi laihtua, vaikka olis kilpparivajis.

Mutta sitten...sellaista laihduttamista, että laskis kaloreita? En suosittele.

Juuri nyt on Valviran takia vaikea lähteä selvittämään noita mahdollisia rT3-ongelmia tai edes tyroksiinilla hoidettavaa tavallista kilpparivajausta, jos on viitteissä.

Minulla on muuten painon nousu loppunut, pysynyt nyt vakaana kuukausia. Tyydyn tähän ja ostan uudet vaatteet. En lopeta salilla käyntiä, koska kehonhallinta on minulle tärkeämpää kuin paino tai vanhoihin vaatteisiini mahtuminen. Olen edistynyt huimasti, mitä kehonhallintaan tulee. Mistään lihaksista ei kannata puhua tai siitä, "mitä nousee penkiltä", vaan ihan sellaisia juttuja, etten kaadu välittömästi yrittäessäni tehdä askelkyykkyä tms.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00