karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-31 04:57:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-06-18 12:39:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Karppisoturi, mitä ihmeen leikkimistä tuo on? Sullahan on selvästi kilpirauhasen vajaatoiminta niin veriarvon kuin oireidenkin perusteella. Nyt ei kannata odotella mihinkään loppusyksyyn vaan tyroksiinit kehiin heti. Jos et saa lääkäriltäsi joku tuttava tai muu varmasti kirjoittaa.
Älä edes mieti mitään mielialalääkkeitä vaan vain tyroksiini kehiin niin olo piristyy heti. Siihen vielä sopivasti liikuntaa ja hyvä VHH-ruokavalio niin kyllä lähtee.

Nim. kokemusta on

Reipas

ViestiLähetetty: 2014-06-23 00:17:50 
Poissa
sintti
sintti

Kirjoitan nyt puhelimella lyhyen vastauksen. Hakeuduin kouluterveydenhuoltoon (Amk), enkä ole itse tavannutkaan lääkäriä vaan pelkästään kouluterveydenhoitajaa. Koska kesä oli alkamassa sain lähetteen kesän jälkeen uusiin kokeisiin. Kyllä minäkin olen ymmärtänyt että ei nämä arvot (joita terveydenhuolto katsoo) ja oma vointi varmaan itsestään parane, jotta tavallaan tässä kärsitään vaan lisää. Minulla on ollut noita joitain oireita jo vuosia, mutta olen pistänyt ne diabeteksen piikkiin. Pääsin kyllä heti mielenterveystoimiston asiakkaaksi, että ehkä tämä on vain luulosairautta. Psykiatrinen sairaanhoitajakin sanoi että minulla ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa, vain epäily. Ja että TSH on vain hieman yli viitearvon ja T4V on normaali. Pitää kai uskoa näitä asiantuntijoita. En viitsi väitellä vastaankaan, ainakaan huutaen päin näköä. Miten voin vaatia lääkärin näkemistä? Kys. sairaanhoitajakin sanoi että heilläkin on vain yksi lääkäri talossa, eikä kaikki häntä tapaa, kun sanoin etten ollut edes nähnyt yleislääkäriä omien verikokeiden pohjalta. Käytin tekstissä hieman sarkasmia.

En jaksa quotea puhelimella, mutta minä siis haluan laihduttaa koska olin vuosi sitten 20 kg kevyempi ja oli muutenkin parempi olla. En nytkään varsinaisesti tunne itseäni lihavaksi, mutta hieman on kuitenkin irtoläskiä taas. Minulle soveltuu karppaus ja olen sitä käyttänyt ruokavalioni perustana, vaikken koko ajan ole pyrkinyt painoa pudottamaan. Uskoakseni olen ollut ketoosissa tai ainakin kalorivajeella aiemmilla varsinaisilla painonpudotuskausilla. Sellaista raskaampaa en vain jaksa puolta vuotta kauempaa ja sitten tulee vähän muuta mukaan ja helposti kalorit nousevat korkealle ja paino käy nousemaan. Nyt siis olen ensimmäistä kertaa pudottamassa painoa aloitettuani kuntosalin, joten en ajatellut ketoosia ainakaan. Pidemmällä tähtäimellä pitäisi myös löytää kultainen keskitie, mutta ehkä tyroksiini auttaa siinä, jos ja kun saan lääkityksen.

ViestiLähetetty: 2014-06-23 18:38:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ymmärrän..tai yritän ymmärtää tilanteesi, karppisoturi. Kannattaa pitää mielessä se yleisesti unohtuva seikka, että terveydenhuoltoalan "ammattilaiset" eivät ole mitään kaiken oppineita (really?). Kuten täälläkin foorumilla on moneen kertaan todistettu kaikki nämä ammattilaiset omaavat ihan ikioman näkemyksensä asiaan. Aika usein heillä ei ole mitään tieteellistä tai edes lääketieteellisen opuksen antamaa tukea.
Tarkoitan siis, että heidän kanssa voi ja kannattaa myös haastaa ja väitellä. Se on pidemmän päälle parempi myös tälle ammattilaiselle. Ehkä jopa miettii ja tarkistaa asioita.
Se, että TSH-arvot ovat juuri ja juuri yli raja-arvon voi yksilöstä riippuen tehdä aivan hirveitä olotiloja. Itse huomasin tyroksiiniannoksiani säätäessä 20 vuotta sitten, että minulle ei riitä arvojen viitearvojen sisälläolo. Arvot pitää olla ylälaidassa ja silloin olo on virkeä ja positiviinen. Mieluummin vaikka sitten liikatoimintaa kuin minkään vertaa vaajatoimintaa.
En ymmärrä miksi tätä vajaatoimintaa ei vieläkään osata käsitellä. Pelätäänkö tyroksiinin määräämistä? Voihan sen herran jumala lopettaa sen lääkityksen jos se ei tunnu soveltuvan.

Pistää vaan vihaksi kun miettii kuinka monta tällaista tapausta hoidetaan ns. masennus- ja mielenterveysnimikkeen alla. Pumpataan täyteen kalliitta masennus ja muita lääkkeitä kun selvittäisiin lääkityksellä joka maksaa pari euroa kuukaudessa.

Reipas

ViestiLähetetty: 2015-07-19 18:11:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt on kyllä vaan pahentunut tämä nälkäongelma. Olen yrittänyt selvittää, millä ruoalla tulisin kylläiseksi, kun esim. pähkinöistä tai manteleista ei ole mitään hyötyä. Mitään järkevää selitystä en ole löytänyt, sillä manteleissa on ihan samanpituisia rasvahappoja kuin lihassakin, joskaan ei samaa laatua muuten kuin osittain. On vaikeaa olla maidottomalla, kun ei enää voi vaan lorauttaa desiä kermaa kahviin ja syödä ihan huomaamatta purkillista turkkilaista jugurttia.

Tämän päivän ruoat:

Aamupala klo 8: 300 g karitsan jauhelihaa, hapankurkkuja

Lounas klo 12: Ulkofilepihvejä aikas monta, kai noin 300 g, en syönyt mielelläni kun ovat vähärasvaisia muttei auta valittaa, silavan rasvassa paistettuja kantarelleja. Jälkkäriksi, rasvavajetta korjaamaan mustikkamössö, johon sörssäsin 30 g kirkastettua voita ja 150 g mustikoita

Ja kas, kello puoli neljä tuli jo nälkä, mutta sinnittelin kuuteen asti. Mies teki ruokaa ja liioitteli hieman voin kanssa, söin vahingossa kerralla n. 5000 kJ.

Eli iltaruoka: Yksi paketti All Natural lisäaineetonta bratwurstia (230 g) ja punajuuriraastetta paistettuna 50 grammassa (!!!) kirkastettua voita. Mieheni, joka teki aterian pelkästään minulle (ei itse karppaa) arvioi määrän 50 grammaksi (kun ihmettelin ähkyä oloa ruoan jälkeen) ja tarkistin punnitsemalla, tiesin ottaneeni purkista aiemmin vain 2 x 30 g ja kotona oli toinen purkki jonka painoon verrata (purkkeineen).

Paino 65 kg, pituus 171 cm. Kuinkahan kauan?

Jos joku huomauttaa hiilareista niin joo, toki punajuurissa on hiilaria, mutta olin juuri pari viikkoa alle 20 g hiilareilla, mikä ei hyödyttänyt lainkaan, oli vaan kauhea nälkä, kun ei saanut syötyä niin paljoa, että olisi nälkä lähtenyt. Jännä muuten että hiilariraja on kaikille sama. Luulisi syödyn ruoan määrälläkin olevan merkitystä. Jos syö todella paljon, on vaikeampi pitää ne hiiletkin alhaalla.

C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6

ViestiLähetetty: 2015-07-20 09:00:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuohon eiliseen ruokailuun: klo 23.30 iski nälkä. Piti mennä kiiruusti nukkumaan, että ehtii nukahtaa ennen nälän pahenemista.

En tiedä, miten 65-kiloisella naisella voi olla nälkä syötyään pitkälti yli 10 000 kJ. Painoiseni, kevyttä työtä tekevän kulutus taulukoiden mukaan on n. 8000 kJ.

Olen yrittänyt vähentää proden määrää, mutta se nyt ei ainakaan onnistu. 3g/painokilo tuntuisi olevan ok. Hh saa mennä 50g/pv ja loput rasvasta.

Prode ja hh painuisivat automaattisesti alas, jos saisin ruoan itsensä määrää pienennettyä. Ei nuo prosentteina niin suuria ole. Proden määrä on n. kolmannes kokonaisenergiasta, eikös se ole ok? Toki minun pitäisi olla 90-kilonen bodari näillä ruokamäärillä.

C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6

ViestiLähetetty: 2015-07-20 09:18:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kroppa muuttaa ylimääräisen proden (3 g per painokilo on PALJON!) sokeriksi ja sokeri lisää nälän tunnetta.

Jos onnistuisit korvaamaan osan prodesta ihan vaan rasvalla ja kasviksilla?

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2015-07-20 09:58:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
Kroppa muuttaa ylimääräisen proden (3 g per painokilo on PALJON!) sokeriksi ja sokeri lisää nälän tunnetta.

Jos onnistuisit korvaamaan osan prodesta ihan vaan rasvalla ja kasviksilla?

Miten? Että söisin yhdellä aterialla esim. 100 g voita ja vain 150 g lihaa? En löydä enää rasvaisempia lihoja, syön aika paljon possun kylkiviipaleita ja siksi syön tuota all natural-makkaraa, koska siinä on rasvat mukana kätevästi. Mutta siinäkin on "vain" 30 g rasvaa ja parikymmentä grammaa prodea. Mutta kyllähän se aterian kokokin on merkityksellinen? Jos syö kerralla 5000 kJ ja siinä ateriassa itsessään on yli 100 g rasvaa, niin ei kai se prode sieltä sokeriksi saman tien muutu?

Minusta voi ei vie niin hyvin nälkää. Voin vielä kerran kokeilla. Kun katsoo, mitä muut syö, niin monelle riittää aamuisin ihan ministi ruokaa ja kermakahvi. Ennen kuin lopetin kahvinjuonnin pari viikkoa sitten, laitoin minäkin desin kermaa ensimmäiseen kahvikuppiin ja desin toiseen. Kaksi desiä kuohukermaa aamuisin kahviin - ei tuntunut missään. En osaa syödä kuten muut täällä, ne ruoat eivät vie minulta nälkää.

Yritän monipuolistaa ruokavaliota ja siksi syön myös riistalihoja. Niiden joukkoon laitan paistettuja silavakuutioita ja paistan ne silavarasvassa.

Kun tämä on kerran itse aloittamani ketju, teen tästä vähäksi aikaa ruokapäiväkirjan. Kun kirjoittaa tänne julkisesti näkyviin makrot, niin tulee kiinnitettyä niihin enempi huomiota. Laittelen illalla tämän pv:n ruoat ja nälän. Yritän vielä kerran rasvaistaa ruokavalioni.

ViestiLähetetty: 2015-07-20 10:04:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Se kroppa muuttaa ymmärtääkseni ylimääräisen proteiinin sokeriksi riippumatta samalla syödyn rasvan määrästä.

Lisäksi se että sinulla on koko ajan nälkä noinkin suurilla kalorimäärillä on selvä osoitus siitä että ne makrosuhteet ovat pielessä.

Missä vihannekset? Ei ole tarkoitus syödä voita paljaaltaan, mutta voita, smetanaa ja kermajuustoa voi lisätä kasvispöperöihin huomattavia määriä niin että homma ei tunnu pelkältä rasvansyönniltä. Eli kun lisäät SEKÄ kasviksia (esim. kaaleja, sipulia, kesäkurpitsaa) jne. aterioihin ja teet niistä esim. gratiinia, pannupöperöä yms, niin saat sitä rasvaakin sitten menemään samalla helposti enemmän. Pelkkään komboon lihaa ja salaattia sitä rasvaa on vaikeampaa piilottaa.

Syöt kokoiseksesi naiseksi nimittäin sellaisia määriä prodea, että ei ihme jos tulee nälkä. Ja kun et löydä enää rasvaisempia lihoja, niin sitten sitä rasvaa täytyy piilottaa ruokiin erilaisissa muodoissa: Voi, kuohukerma, smetana, rasvainen kermajuusto jne.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2015-07-20 10:32:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen nyt autoimmuunipaleolla (ja samana aikaan karpilla, paleo itsessäänhän ei tarkoita karppia) eli en käytä maitotuotteita. Mainitsemasi smetanat ym. ovat helppoja rasvanlähteitä, mutta nyt täytyy pärjätä ilman.

Tuo kirkastettu voi, joka on siis ulkomaalaista alkuperää ja väittää olevansa ruohoa syövien lehmien maidosta tehtyä, on pahan makuista. Luulen, että se johtuu siitä, että olen tottunut suomalaiseen hapatettuun voihin. Nuo ulkkarivoit ovat käsittääkseni hapattamattomia (myös maun perusteella). Syön nyt kuitenkin tuota ainakin testijakson ajan, kun en osaa/uskalla/viitsi itse yrittää kirkastaa voita.

ViestiLähetetty: 2015-07-20 10:36:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vihanneksista: lasken kyllä punajuuret ja kantarellit vihanneksiksi. Aamupalalla ei ollut vihanneksia muuta kuin hapankurkkuja, koska en ollut vielä käynyt kaupassa. Meillä syödään paljon vihanneksia, jääkaapin vihannesosasto on koko ajan ihan täynnä tavaraa, mutta silti välillä käy niin, että kaikki minulle sopivat onkin jo syöty sieltä ja jäljellä on vain tomaattia, paprikaa yms., mitä en nyt syö.

Esim. jos teen possun kylkiviipaleita, niin pakkohan siinä on olla vihannekset, joita paistaa pannulle kertyneessä rasvassa. Toissapäivänä esim. se oli kukkakaalia niin paljon, kuin mitä tarvitaan sen rasvan imeyttämiseen. Söin muuten 300 g sitä kylkiviipaletta silloin, se oli yksi päivän kolmesta ateriasta.

ViestiLähetetty: 2015-07-20 10:57:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

erfyt kirjoitti:
Esim. jos teen possun kylkiviipaleita, niin pakkohan siinä on olla vihannekset, joita paistaa pannulle kertyneessä rasvassa. Toissapäivänä esim. se oli kukkakaalia niin paljon, kuin mitä tarvitaan sen rasvan imeyttämiseen. Söin muuten 300 g sitä kylkiviipaletta silloin, se oli yksi päivän kolmesta ateriasta.

Jaa, ei minulle kyllä riitä rasvansaantiin se että paistaisin vihannekset vain pannulle kertyneessä (tai siihen aloittaessa lisätyssä - en voi syödä sikaa, joten aina ei löydy rasvaista lihaa nauta/lammas/riista -akselilta. Paistamiseen käytän komboa 2 rkl oliiviöljyä, 20 g voita) rasvassa. Sen LISÄKSI lisään yhden hengen annokseen puoli purkkia smetanaa (rasvaa 42%) ja 10-15 viipaletta kermajuustoa sulamaan. Tulee mukavan sakea kastikemainen lopputulos. Lihaa en vain pysty yhdellä aterialla syömään kuin ehkä 200 g kerralla.

Lisäksi kahviin menee kuohukermaa desistä pariin päivässä ja joskus lisään kahviin myös kaakaovoita, jos haluan vielä rasvaisempaa kahvia. Makroni ovat suunnilleen 15% hiilareista, 15% prodesta ja 70% rasvasta. (hiilareita siis noin 70 g päivä) Olen 176/70 kg, eli hieman sinua isompi ja lihasmassassa löytyy kyllä, vaikka treenaus onkin semmoista epäsäännöllisen säännöllistä.

Sitä rasvaa vaan täytyy piilotella vähän sinne sun tänne jos sitä ei muuten saa tarpeeksi.

ViestiLähetetty: 2015-07-20 11:05:35 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Keitä luulientä, ja tee siitä vaikka keitto, tai lisää sitä pataruokiin. Siinä on paljon rasvaa ja monenlaista muuta hyvää (kollageeni, hivenet ym., jotka auttavat myös autoimmuunijuttuihin).

Sillä saisit huomaamatta lisää rasvaa ja vähennettyä prodea. Terveellistä, helppo valmistaa, ja hyvää, jos maustaa sen hyvin. Ihmisen alkuperäistä ruokaa.

https://www.facebook.com/safkatutka/pos ... 2694505525
http://www.hs.fi/ruoka/a1305903075381

Lis: Luuliemestä tulee lämmin ja kylläinen olo.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2015-07-20 11:11:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Suunnitelmissa on ne luuliemet :) Olen keräillyt noita luita tuonne jääkaappiin, mies kohta hermostuu, kun meillä on vain yksi sellainen jääkaappipakastinjuttu eli jääkaappia vain puolet kaapista...monilla tutuilla on erikseen jääkaappi ja pakastin ja vielä kylmäkomero ja lisäpakastinkin....

Syön ihan säännöllisesti häränhäntää kyllä, siihen tulee todella rasvainen liemi. Sitä ei vain ehdi tehdä tarpeeksi usein, voisin syödä vaikka joka päivä. Luuliemetkin mietityttävät, että milloin niitä keittelee. En uskalla jättää yön yli, en tajua miten uskallatte. Uunin nyt ehkä vielä uskaltaisi, mutta levylle luulientä, ei ikinä.

ViestiLähetetty: 2015-07-20 11:15:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

erfyt kirjoitti:
Syön ihan säännöllisesti häränhäntää kyllä, siihen tulee todella rasvainen liemi. Sitä ei vain ehdi tehdä tarpeeksi usein, voisin syödä vaikka joka päivä. Luuliemetkin mietityttävät, että milloin niitä keittelee. En uskalla jättää yön yli, en tajua miten uskallatte. Uunin nyt ehkä vielä uskaltaisi, mutta levylle luulientä, ei ikinä.

Keitän itse ihan kaasun säästämisen vuoksi luuliemet heinälaatikon modernissa versiossa, eli pahvilaatikko+ sanomalehtipaperia eristeeksi.
Kiehautan siis liemen aamulla, laitan laatikkoon työpäivän ajaksi, sitten kiehautan uudelleen töistä tullessa ja taas laatikkoon, sekä sitten vielä kiehautan ennen nukkumaanmenoa ja taas laatikkoon yöksi. Aromipesiä kai saa vielä jostain, se ajaisi saman asian, mutta pahviloota + sanomalehdet toimivat oikein hyvin. Pyrin hauduttelemaan lientä vähintään semmoiset 1-2 vrk. Sähkötoimisia haudutuskattiloitakin on saatavilla, mutta sekin on taas energiantuhlausta laatikkosysteemiin verrattuna.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hein%C3%A4laatikko

https://fi.wikipedia.org/wiki/Haudutuslaatikko

ViestiLähetetty: 2015-07-20 11:20:07 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Minä kerään luita pakastimeen, ja keitän sitten ison kattilallisen kerralla. Annan liemen poreilla pienimmällä lämmöllä pari päivää. Vettä on niin paljon, että luut ja muut emmeet peittyvät. Ei voi kiehua yli, eikä palaa pohjaan, koska lämpöä on niin vähän.

Meillä on mummomallinen ajastimellinen hella, jossa on virta max. 2 tuntia, ellei ajastimeen väännä lisää aikaa, joten illalla kiehautan liemen, käännän pienimmälle, ja yöllä jos käyn vessareissulla, väännän lisää aikaa, ja aamulla taas kiehautan. Hyvin toimii, ja hyvin säilyy, vaikkei levy olekaan koko aikaa päällä.

Joskus annan liemen kiehua toisena päivänä vähän kasaan, että se mahtuu pienempään tilaan. Siivilöin osan lasipurkkeihin, jolloin liemi säilyy rasvakerroksensa alla tosi pitkään jääkaapissa tai viileään vuodenaikaan parvekkeella. Loput pakastan annosrasioihin. :)

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2015-07-20 11:21:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voiko sen kattilan nostaa suoraan levyltä sanomalehtien päälle ilman että mikään kärvähtää?

ViestiLähetetty: 2015-07-20 11:29:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

erfyt kirjoitti:
Voiko sen kattilan nostaa suoraan levyltä sanomalehtien päälle ilman että mikään kärvähtää?

Minulla on laatikossa alimmaisena eli kattilan pohjan alla halpis punottu pannunalusta ihan sen eristevaikutuksen lisän vuoksi, mutta ennen ei olut, eli oli vain sanomalehteä kattilan alla, sivuilla ja päällä niin että laatikko on suht täynnä. Mitään ei ole kärähtänyt ikinä, vaikka olen nostanut kattilan suoraan tulelta laatikkoon. Paperia on ilmeisesti sangen vaikeaa saada syttymään sillä tavoin.

ViestiLähetetty: 2015-07-20 11:34:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No täytyyhän se sitten kokeilla :)

ViestiLähetetty: 2015-07-20 11:42:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Muuten, kun totuttelitte rasvaruokavalioon, niin söittekö jonkin aikaa reilusti yli tarpeen? Ajattelin vain, että jos siinä olisi jokin siirtymävaihe. Olen nimittäin aina silloin tällöin yrittänyt vähentää prodea ja lisätä rasvaa, mutta se on aina johtanut järjettömiin energiamääriin. Ja kun tuntuu siltä, että kellään muulla ei ole tällaista ongelmaa, ruokapäikkyjen perusteella aloittelijatkin syövät sen 6000-8000 kJ rasvavoittoisesti.

ViestiLähetetty: 2015-07-20 11:51:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

erfyt kirjoitti:
Muuten, kun totuttelitte rasvaruokavalioon, niin söittekö jonkin aikaa reilusti yli tarpeen? Ajattelin vain, että jos siinä olisi jokin siirtymävaihe. Olen nimittäin aina silloin tällöin yrittänyt vähentää prodea ja lisätä rasvaa, mutta se on aina johtanut järjettömiin energiamääriin. Ja kun tuntuu siltä, että kellään muulla ei ole tällaista ongelmaa, ruokapäikkyjen perusteella aloittelijatkin syövät sen 6000-8000 kJ rasvavoittoisesti.

Ei, en ollenkaan, pikemminkin päin vastoin: Vaikka en ole ketoosia tavoitellut ja rentokarppaajana hiilarimäärät ovat semmoisen vähintään 70 g per päivä, piti kiinnittää huomiota syömisen määrään ettei tulisi syötyä liian vähän. Rasva kas kun pitää nälkää melkoisen loistavasti, prode ja hiilarit sen sijaan eivät. (En osaa ajatella jouleina, syön vaihtelevasti 2000-3000 kilokaloria päivässä, keskiverto varmaan 2500)

Jos nälkä iskee aina kun yrität sitä prodemäärää vähentää, niin sitten et varmaan ole lisännyt sitä rasvaa riittävästi. Jugurtin voi vaihtaa smetanaan, rasvaista juustoa lisätä jokaikiseen pääruokaan (rasvaa vähintään 35%), kahviin voi laittaa kermaa JA kookosrasvaa tai kaakaovoita jne.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00