karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-28 20:24:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: lowcarbexercise dvd:t
ViestiLähetetty: 2004-07-29 08:55:12 
Ihan tiedoksi, jos joku mahdollisesti on suunnitellut hankkivansa Kate ja Graeme Streetin low carb -treeni-dvd:t:

mulla on kaikki kolme ja olen nyt reilun viikon niitten kanssa treenannut. Mitään varsinaista low carbbia en ole niistä löytänyt, se puoli ehkä tulee heidän kirjassaan, jota mulla ei ole :?: Mutta itse ohjelmat ovat hyviä ja niitä on helppo noudattaa, ts. kesto ja rasittavuus ovat sopivia. Mutta jos jo tiedät jotakin treenipallon kanssa treenaamisesta ja core trainingista (vatsaliikkeitä ja power joogaa), mitään uutta ei näissä tule.

Hiilaritankkauksesta he toteavat että se on tarpeetonta, pieni annos proteiinia ennen treeniä on parempi. Sitten he mainitsevat sen vanhan, joka varmaankin kaikilla on jo tiedossa, että alakarpilla rasva alkaa palaa nopeasti treenin aloittamisen jälkeen, koska ei ole tyhjennettäviä hiilarivarastoja. Siksi alakarpille riittää puolen tunnin treenijaksot.

Tämä ei ollut kaupallinen pläjäys, vaan infoa niille, jotka mahdollisesti ovat harkinneet noin 100 euron uhraamista... Eli kannattaa harkita vielä uudestaan :lol:

http://www.lowcarbexercise.com

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-29 09:00:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mikä sulla tarkalleen ottaen noista on? Tuo naisten?
Sitten tuosta dvd:stä itestään. Onkos joku niistä sellanen, jossa ei oo kauheesti notkeutta vaativia juttuja? Puol tuntia saattais onnistuu nipistään 2-3 kertaa viikossa :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-29 13:08:03 
Mulla on The Core Program (Yoga Volume! & Abdominal Conditioning Phases 1-3)
ja Low Carb Specific Weight Training Vol.1 sekä Vol. 2

En ole notkea itsekään, tuon power joogan kanssa en todellakaan tyylipisteitä saa. Toi Painoharjoittelu 1 varmaankin olisi suositeltavin. Siinä on ihan eka treeni semmoinen jumppapallon kanssa tehtävä ja se on jaettu semmoisiin suunnilleen varttitunnin pätkiin, mutta koko treeni kestää 40 minuuttia.

Sitä naisille suunnattua juttua en siis ole kokeillut. Uskoakseni se kuitenkin sisältää aika lailla samoja elementtejä.

Viestin otsikko: Re: lowcarbexercise dvd:t
ViestiLähetetty: 2004-07-29 17:17:48 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

rouvaQ kirjoitti:
Hiilaritankkauksesta he toteavat että se on tarpeetonta, pieni annos proteiinia ennen treeniä on parempi.

Nyt alkoi kiinnostamaan. Oliko kyse painonpudotusvaiheesta? Oma käsitykseni on että hiilaritankkaus - no, se minun about 30 gr hiilariannos, ei se nyt ihme tankkausta ole - olisi hyväksi treenin jälkeen lihaskataboliaa estämään, semminkin kun oma viritys on käydä salin jälkeen uimassa n. 0,7 km verran (väärin massankasvatuksen kannalta, mutta se on vaan kivaa, kunhan ei enempää altaassa ährää ja kuuma sauna on odottamassa). Kertovatko tarkemmin tästä tankkauksesta?

Niin siis olen "kiinteytysvaiheessa", painon ei tarvitse juuri pudota tai kohta vähän vahvempi tuuli minut kaataisi kun kengänkokokin on vain 42 :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-29 17:34:21 
Valitettavasti he ovat kovin epämääräisiä. En tiedä olisiko siinä kirjassa tarkempia kannanottoja.

Muuten he edustavat semmoista enempi hiilihydraattiTIETOISTA linjaa kuin varsinaista alakarppia, huolimatta siitä että nimenomaan mainostavat olevansa low carb personal trainereita. Toisin sanoen kehottavat sumeilematta syömään niin paljon rehuja kuin sielu sietää, ja olemaan laskematta niitä päivän hiilihydraatteihin. Kun siihen lisää marjat, siitähän se "hiilaritankkaus" jo tulee. Pizzaakin voi joskus syödä...

ELI: en osaa vastata tuohon. Niin kuin kirjoitin juuri tuo low carb -osuus puuttuu noista dvd:stä jotka mulla on. Olisi siis pitänyt tilata se kirjakin, mutta kun nuukuus iski :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00