Nimimerkki Sakkeus kirjoittaa sellaisesta, mitä olen miettinyt, että pitäisikö koklata:
Lainaa:
Jos salitreeni on pitkä; 1-2h ja siinä käytetään paljon kovia pitkiä sarjoja, ja täten maitohapon erittyminen on erittäin kovaa, ennen treeniä nautitusta hiilarista voi olla hyötyä palautumiselle, mutta tällöinkin olisi järkevämpää juoda laihaa hiilarijuomaa treenin aikana, esim desi maltoa litraan vettä (+tl suolaa jos treeni kestää yli tunnin ja/tai hikoilu on hyvin suurta; jos kyseessä iso karpaasi ..), ja alkaa litkimään tätä esim 15min treenin alkamisen jälkeen. Tätä metodiahan käytetään paljon kestävyysurheilussa. Itekin oon joskus juonu laihaa maltojuomaa treenin aikana kun kokeilin maitohappotreenejä jotain 4-5 vuotta sitten, olin salilla aina 1-2 tuntia ja tein lukemattomia pitkiä sarjoja.
http://www.pakkotoisto.com/ravinto/8528-hiilihydraatti-tankkaus-ennen-treenia/#post123650En ole tiennyt, että kukaan tekis noin, mutta olen itsekseni ajatellut, että tohn tyyliin vois tehdä. Tämä on johtunut siitä, että usein treenin puolessavälisä on tuntunut siltä, kuin ne hiilarit ois kulutettu jo. Tulee sellanen voimaton ja tärisevä olo. Kerran tein niin että kävin puolen tunnin päästä pukkarilla syömässä toisen appelsiinin ja se itse asiassa tepsi (se oli sillon kun joka kaupasta sai aplareita hintaan 60 senttiä kilo

). Mutta se oli vähän kiusallista niin mietin et jos ne hh:t jemmais sinne vesipulloon