Kiloklubin avulla olen laskenut syötyjä kaloreita, tuli 1400-1600 kcal/pv ja siinä siinä olen jatkanut. En ihmetellyt tilannetta ollenkaan ennen kun joku minulle huomautti "säästöliekistä" ja liian suuresta energiavajeesta, joka hidastuttaa laihtumista.
Juoksuharrastus on tavoitteellista, viikossa n. 50-60 km. Aamulenkki vie helposti 400-600 kcal ja pitkiksillä (yli 2h) tuo 1000 kcal menee poikkeuksetta. Toki varsinkin kun lenkin kulutus on ollut suurta niin olen syönytkin vapaammin jos siltä tuntuu. Mikään kovin tiukka karppaaja en ole, yrittänyt syödä päivän hiilarit ennen ja jälkeen treenien. Peruna, pasta ja lisätty sokeri on kyllä pois, leipää yritän vältellä kun se helposti ryöstäytyy käsistä. Hedelmät, murot (ennen treeniä yleensä pari kertaa viikoosa ovat hyvä välipala) ja maitotuotteet taitavat tuoda suurimman osan hiilareista päivän aikana.
Pituutta 163 cm paino pudonnut 64-61.5 kg tässä kevään/kesän aikana. Tavoittelen 55-58 kg:n painoa polven kestämisen kannalta lähinnä, hieman oireilee ja jokainen extrakilo on pahasta. Tuo kalorimäärä on tuntunut riittävän vaikka vaikuttaa tosi alhaiselta omastakin mielestäni. Välillähän tosiaan saattoi mennä liikunnan takia alle 1000 kcal tuo saanti. Treenit kuitekin kulkee, kehitystä on tapahtunut samoin kiinteytymistä.
Nyt kuitenkin tajusin, että syön alle kaikkien rajojen, peruskulutus taitaa olla jotain 1700 kcal paikkeilla. Eli ilmeisesti se 1300-1500 kcal pitäisi olla käytössä olevien kalorien summa jotta tavoittelemani 200-300 g/viikko vois odottaa painon pudotusta. Tuon mukaan pitäisi syödä n. 1800-2500 kcal/pv joka näin äkkiseltään tuntuu ihan älyttömälle määrälle

Onko kellään saman kokoisella (olen 38v nainen) antaa vinkkejä millaisia kalorimääriä syötte ja silti tapahtuu pientä laihtumista? Juoksuharrastus on kuitenkin mulla se ykkönen, tavoitteet korkealla vielä tämän syksyn parissa kisassa. Nyt kehitys on ollut hyvää, treenit kulkee ja olo tosiaan loistava. Hieman vaan rupesi mietityttämään kun kaveri kertoi syövänsä treenipäivinä sen 2200 kcal ja siitä sitten päivän liikunnat (n. 500 kcal/pv) olivat sitä vajetta, lepopäivinä yritti pysytellä 1600-1900 kcal haarukassa ja on suunnilleen saman kokoinen kun mä.