Kinect toimii liikekameran varassa, mattoa tms. ei ole eikä liioin kapuloita heilulteltavana. Kamera reagoi esim. hyppyihin hitusen jäljessä, mutta sen kanssa oppii äkkiä toimimaan - onhan kaikissa ohjaimissa viiveensä. Se "esterata" oli yksi osa Kinectin demona toimivaa Kinect Adventuresia, joka kai oletuksena toimitetaan konsolin mukana. Ei tosiaan mikään ihmeellinen peli - lähinnä liikekameran toimintojen esittelyä - mutta osana sitä oli tuommoinen esterata, jonka jäljiltä tosiaan tietää tehneensä jotain. Hyppyjä, kyykkimistä ja esteiden väistelyä välillä tosi tiukassakin tahdissa. Minä en tosiaan ole vaativainen, kun tässä aikuisena käyttelen ekaa konsoliani ikinä.
Dance Central on ollut varsin hauska (ja ainoa tanssipeli, jota olen edes kokeillut), mutta tavallaan olis kiva saada kokeiluun joku muukin esteratahenkinen. Kinect Sports (yleisurheilupeli) on ihan nasta ja sitä suositellaan kauheasti, mutta siinä on ihan rutosti "fiilistelyä" ja silkkaa tyhjäkäyntiä. Olis varmaan ihan tehokas jos toimis dynaamisemmin, mulla palaa vaan hermo.