karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-06 19:26:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-02-19 21:23:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hei! Sattuuko täällä olemaan muita digiajan lellimiä, jotka tykkäävät mellastaa liikunnallisten konsolipelien parissa? Onko mitään käsitystä energiankulutuksesta esim. tanssipeleissä?

Olen liikkujana kauhean lyhytpinnainen. Tykkään periaatteessa monista lajeista (hiihto, uinti, potkulautailu, kuntosali...), mutta se aloittaminen, se aloittaminen... Jos vauhtiin pääsee, en muuta tekisikään, mutta jos esim. töissä on kiire eikä aika riittäisi kuin pariin lenkkiin viikossa, se vähäkin jää varmasti tekemättä. Toisaalta koukutun helposti kaikkeen pelilliseen, ja siksi meille ilmestyikin käytetty Xbox liikekameroineen. Jo vain on tullut tutinaa punttiin!

Olisi kiva tutkailla, millaista energiankulutus on vauhdikkaissa tanssipeleissä tai esim. esteratatyyppisissä jutuissa. Otan ne kyllä ihan liikunnan kannalta enkä vain huiski sinne päin.

ViestiLähetetty: 2014-02-23 08:46:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen kokeillut sitä wii fit lautaa. Ei se nyt niin ihmeellistä itselle ollut, tykkään tehä ilman vastaavia harjoituksia. Kokemusta on myös tanssimatosta ja siinä tuli kyllä monta kertaa oikein kunnolla hiki pintaan kun kaveriporukalla oikein kisaksi pistettiin.

Tuo xbox kinect(tmv.) ei ole kyllä mulle tuttu lainkaan, mutta jos se sinut saa liikkumaan ja ennenkaikkea nauttimaan liikunnasta niin loistojuttu! Onko siinä oikeesti joku esterata -peli? Miten se käytännössä toteutuu?

ViestiLähetetty: 2014-02-25 14:45:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ilmottaudun. Meillä on ps3 ja siihen mun pelit on lähinnä heiluta kapulaa pelejä (move)... Tällä hetkellä ovat jääneet hieman "unholaan". Ehkä ohjatut liikunnat vievät tällä hetkellä vähän niistä kiinnostusta? Mutta kyllä kun rupee pelaamaan, niin yleensä hiki irtoo. Enimmäkseen on tullut pelattua tanssipelejä. Myös Sport Championsit löytyy ja UFC-trainer, ja jotain muita vastaavia. :D

ViestiLähetetty: 2014-02-28 20:49:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kinect toimii liikekameran varassa, mattoa tms. ei ole eikä liioin kapuloita heilulteltavana. Kamera reagoi esim. hyppyihin hitusen jäljessä, mutta sen kanssa oppii äkkiä toimimaan - onhan kaikissa ohjaimissa viiveensä. Se "esterata" oli yksi osa Kinectin demona toimivaa Kinect Adventuresia, joka kai oletuksena toimitetaan konsolin mukana. Ei tosiaan mikään ihmeellinen peli - lähinnä liikekameran toimintojen esittelyä - mutta osana sitä oli tuommoinen esterata, jonka jäljiltä tosiaan tietää tehneensä jotain. Hyppyjä, kyykkimistä ja esteiden väistelyä välillä tosi tiukassakin tahdissa. Minä en tosiaan ole vaativainen, kun tässä aikuisena käyttelen ekaa konsoliani ikinä. :)

Dance Central on ollut varsin hauska (ja ainoa tanssipeli, jota olen edes kokeillut), mutta tavallaan olis kiva saada kokeiluun joku muukin esteratahenkinen. Kinect Sports (yleisurheilupeli) on ihan nasta ja sitä suositellaan kauheasti, mutta siinä on ihan rutosti "fiilistelyä" ja silkkaa tyhjäkäyntiä. Olis varmaan ihan tehokas jos toimis dynaamisemmin, mulla palaa vaan hermo.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00