karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 22:52:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-07-05 07:35:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-05-26 12:34:24
Viestit: 152
Tässä lyhennelmä terveysportin sähkeuutisesta:

Yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan runsaasti vähärasvaisia maitotuotteita käyttävät naiset sairastuvat noin viidenneksen epätodennäköisemmin aikustyypin diabetekseen kuin naiset, jotka käyttävät vain vähän maitotuotteita. Aiemmin sama on havaittu keski-ikäisillä miehillä. Tutkimukseen osallistui yli 37 000 naista, joilla ei tutkimuksen alkaessa ollut diabetesta, sydäntauteja tai syöpää, ja tutkimuksen suranta-aika oli 10 vuotta. Tuloksiin eivät vaikuttaneet painoindeksi, korkea kolesteroli, mahdollinen verenpainetauti, hormonihoidot tai tupakointi.

Maitotuotteiden uskotaan edistävän myös verenpaineen ja painon hallintaa ja pienentävän metabolisen oireyhtymän riskiä.

Tässä linkit, mutta ainakaan ylempi ei varmaankaan aukea niille, joilla ei ole terveysporttia käytössä:

http://www.terveysportti.fi/terveysport ... p_paivita=
http://care.diabetesjournals.org/cgi/co ... /29/7/1579

Olisi mielenkiintoista tietää, mitä tapahtuu runsasrasvaisia maitotuotteita käyttäville naisille. Vai onko runsasrasvaisia maitotuotteita käyttävä nainen sen verran outo ilmestys, ettei maksa vaivaa tutkia.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-05 13:15:34 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Laji taisi kuolla sukupuuttoon pari vuosikymmentä sitten. :lol:

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-05 16:28:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-05-26 12:34:24
Viestit: 152
Olenko mä sitten zombi? Kuva

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-05 16:48:45 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Ei kun aikuisten oikeesti maitotuote-sanaa ei ole poliittisesti korrektia käyttää ilman etuliitettä 'vähärasvainen'. Olen näitä tutkimuslyhennelmiä joskus penkonut, olisiko ollut verrokkiryhmä paljorasvainen maitotuote, mutta enpä ole tähän mennessä löytänyt.

Sitten on vain tämä French paradox, eli maa jossa maitorasvan kulutus on lähellä maailman kärkeä ja silti sydäntilastot ovat erinomaiset.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)