karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 22:54:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2023-06-14 15:52:04 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Andreas Eenfeldtin Diet Doctor julkisti tänään uuden ruokavalion (Hava), uuden sovelluksen ja uuden nettisivuston. Hava-ruokavaliossa syödään paljon kylläisyyttä per kalori tuottavia ruokia.

Maailman johtava vhh/keto -sivusto Diet Doctor jatkaa ennallaan.

Nimi Hava viittaa kuulemma elämään tai elämän antajaan. Sillä on tarkoitus viitata myös elämänohjeita antavaan viikinkirunouteen. (Havamal).

https://www.dietdoctor.com/the-future-o ... ncing-hava

Lainaa:
While low carb works well for many, new science over the past few years has opened the door to a new approach that is more flexible and may become even more effective.

We’ve started exploring this together over the past two years here, with higher-protein and our innovative higher-satiety options.

However, having multiple approaches on the same website and app becomes confusing. We’ve heard this from many people, including some of our most supportive fans. Some have worried about Diet Doctor and our commitment to low carb.

There is a lot of overlap and similarities between low carb and high satiety. Low-carb diets tend to be high in satiety and vice versa. But there are also some differences that may be confusing.
Diet Doctor is the world’s best resource for low carb, and low carb is a very helpful, evidence-based option that helps many people. This resource is important for millions.

Therefore, we’ve decided to keep Diet Doctor the place for making low carb simple. Diet Doctor will stay low-carb-focused and remain the world’s premier place for low carb. We’ll keep improving and making it better for our visitors and users.

Our new and innovative satiety approach will move. It will move to a new website, a new app, and a new brand.

Today we announce the launch of Hava. This is our new brand for our satiety approach.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-06-14 16:40:55 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Käsitykseni mukaan vhh/keto on edelleen ehdoton ykkösvaihtoehto ainakin diabeetikoille. Uskon kuitenkin Havan tuovan uusia ihmisryhmiä virallisterveellistä ruokavaliota ja varsinkin käytännön tavisruokavaliota kuten SAD:ia terveellisemmän syömisen pariin. Havakin saattaa ohjata vähentämään hiilareita ja pitkälle prosessoitua ruokaa. Karppausruokavalioiden kirjoon sen voinee katsoa kuuluvan.

Andrea Eenfeldt ei ole hylkäämässä vhh/ketoa, vaan ajaa jatkossa kaksilla rattailla jatkaen tämän Havan kehittelyä. Kehittelyn varaa siinä edelleen on, vaikka porukka on paiskinut pari vuotta töitä kylläisyysindeksejä laskevan algorotmin parissa. Algoritmiin on koetettu sisällyttää RCT-tutkimuksissa havaittuja ruokien tuottamaan kylläisyyteen vaikuttavia tekijöitä. Mukana on ollut mm. Ted Naiman. Nick Norwitz puolestaan on kommentoinut kriittisesti kehittelystä tihkuneita tietoja ja on saanut Andreas Eenfeldtilta kipakoitakin vastauksia.

Lainaa:
Low carb remains a great opttion, perhaps the best available today. However, satiety may become an important part of the future of eating for metabolic health and body composition. And since poor metabolic health underlies all our top chronic diseases, satiety may be part of the future of eating for health and quality of life.] Low carb remains a great option, perhaps the best available today. However, satiety may become an important part of the future of eating for metabolic health and body composition. And since poor metabolic health underlies all our top chronic diseases, satiety may be part of the future of eating for health and quality of life.


Diet Doctor -sivustolle kertynyt Havan kehittelyyn liittynyt sisältö siirtyy Havan sivustolle:

https://www.hava.co/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-06-14 19:55:00 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Julkistusvideo videot-alueella:

viewtopic.php?p=2471020#p2471020


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-06-14 20:00:14 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Hava Twitterissä:

https://twitter.com/dreenfeldt/status/1 ... G1kiC43xsw

YouTubessa:

https://youtube.com/@hava

ja Instagramissa:

https://instagram.com/joinhava?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ==


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-06-15 08:56:49 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
^^ Oletko jo tutustunut tuohon, ja jos niin mitäpä olet mieltä?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-06-15 09:57:20 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kovin paljon tietoa ei vielä ole saatavilla. Siitä olen kuitenkin vakuuttunut, että ainakin diabeetikoille vanha kunnon vhh/keto on edelleen ykkösvaihtoehto.

Hava ei nähdäkseni ole muille ihan huono vaihtoehto, onhan sillä paljon päällekkäisyyttä vhh/keton kanssa. Kylläisyyttä tuottavia ruokia vhh/ketossakin syödään.

Havassa kylläisyysindeksiin ympätään monia kylläkin kuulemma RCT-tutkimuksiin perustuvia kylläisyyttä tuottavia seikkoja, joista en kuitenkaan ole kovin vakuuttunut. Kuinka paljon esimerkiksi ruuan runsas vesi- tai kuitupitoisuus lisäävät kylläisyyttä?

Havan saattaa tuoda uusia ryhmiä aikaisempaa ruokavaliotaan vähempihiilarisen syömisen pariin ja voi siksikin olla hyväksi niille, jotka syystä tai toisesta eivät halua noudattaa varsinaista vhh:ta tai ketoa. Se saattaa aittaa pudottamaan painoa. Ja ainakin se on sovelluksen käyttäjille helppo toteuttaa ilman perustietoja, jos sovelluksesta näkee kaikkien ruokien ”kylläisyysindeksin”.

Hava on luullakseni suuren yleisön ja virallisen tahon helpompi hyväksyä kuin vhh/keto, joten siitä saattaa tulla menestys. Jos näin käy, Andreas Eenfeldt on tehnyt palveluksen Yhdysvaltain kansanterveydelle. Hava kun ohjaa syömään paljon SAD:a terveellisemmin. Mielenkiinnolla seuraan.

Andreas Eenfeldtin bisnekselle tämä tuotevalikoiman laajennus saattaa tehdä hyvää myös sitten kun se alkaa generoimaan tuloja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-06-15 10:01:32 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Tuosta viimeksi mainitusta olen ainakin samaa mieltä, riippumatta siitä mitä Hava on (en ole tutustunut eikä siihen kiirettäkään).
Onhan näitä virityksiä liikkeellä, netissä ja mediassa : )
Riittää ihan hyvin, että minulle ja läheisille tämä kawaileva rasvakarppaus on toiminut hyvin. Vaikkei sekään tee ikuiseksi ketään.

Nimmarilla "23v karppi joka ei vanno edes keton nimiin"

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-06-15 10:06:58 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Vannomatta paras. Minäkään en vanno edes keton nimiin, vaan olen noudattanut ja aion jatkossakin noudattaa liikoja pingottamatta fiilisten ja tilanteiden mukaan vaihtelevasti vhht:ta ja ketoa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2023-06-15 22:24:44 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Havan näkyvin kriitikko low carb -piireissä on ollut Nick Norwitz. Hänellä on pointtinsa:

https://twitter.com/nicknorwitz/status/ ... G1kiC43xsw


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)