kaavid kirjoitti:
No eiköhän noi nyt kannata ottaa vähän niinkun maalaisjärjellä.
Toi kuulostaa tosi epäluotettavalta, ajatteleppa keskivertoamerikkalaisen normaalia ruokaa...
limukkaa ja kaikkee sokerimössöö paljon. Joten-> luultavimmin nää lapset on korvanneet maitonsa sokerilla.. muista että myös mehu on sokeria.
Ja jo etukäteen, olen käynyt amerikassa ja viettänyt siellä aikaa, sisareni on asunut siellä ja olen myös lukenut paljon joten tää ei ole ihan hatusta.
Mutta mielipiteitähän saa olla monia!

Hiukan eri mieltä. Tytön serkut sairastivat 5-10 pikkutautia ensimmäisenä vuotenaan ja olosuhteet ovat suunnilleen samat. Äiti kotona ja isä töissä ja mulla on vielä ainakin 1000 kertainen ihmiskontakstimäärä verrattuna serkkujen isään. Pöpöjä tulee meille älytön määrä. Täysimetys meillä hiukan pitempi, mutta ei kovin paljoa. Serkut syövät vähärasvaisesti ja ovat ilman maitorasvaa, kun neuvolassa niin on kerrottu hyväksi olevan. Transseja on enemmän kuin kalaverkossa silmiä kylläkin. Sokeria sinällään rajoitetaan, mutta Hesessä saa syödä vaan ranskikset, ei hampparia, koska se on epäterveellistä.

Tosin Hesen ranskikset eivät sisällä transseja, vaan ne paistetaan palmuöljyssä ja viimeistellään rapsiöljyssä. Mitään epämääräistä seosrasvaa ei käytetä.