Täällä nimimerkin Anppa takaa kirjoittelee 26 v. nainen. Karppaillut olen kuta kuinkin tuosta foorumille liittymispäivästäni alkaen. Repsuja ei ole ollut oikeastaan yhtään, eikä ruodussa pysyminen ole tehnyt edes tiukkaa. Syynä tähän on se, että vuosikausien vatsavaivojen syynä ei sitten kuitenkaan ollut laktoosi vaan pahat, pahat viljat
Pituutta mulla on 163 cm ja alkutilanteessa painoa oli 75,3 kg. Kuten tikkerikin kertoo, painoa tässä puolen vuoden aikana on lähtenyt 7 kg, mikä on varmaankin ihan kivasti, kun ei tuota ylipainoa kuitenkaan tuota enempää (vaikkakin minulle ihan riittävästi) ollut lähtötilanteessa. Viime aikoina olenkin vaa'alla ramppaamisen sijaan innostunut mittanauhan käytöstä. Ensimmäisen kerran mittailin itseäni lokakuun loppupuolella, minkä jälkeen olen ottanut mitat kuta kuinkin joka viikko.
Sitten itse mittoihin. Annan nyt tässä tiedot siitä, mistä aloitin mittailun lokakuussa ja lisäksi uusimmat mittaustulokset viime lauantailta.
Rinnanympärys ------------------ 99,5 cm ------- 95 cm
Vyötärö (kapein) ---------------- 79,5 cm ------- 74 cm
Vyötärö (napa) ----------------- 88 cm ------- 80 cm
Lantio ---------------------------- 98 cm ------- 92 cm
Reisi (oikea) -------------------- 58 cm ------- 56 cm
Hauis (oikea) ------------------- 33 cm ------- 29,5 cm
Kutistumista on siis tapahtunut. Tavoitteena minulla olisi saada tässä kevään aikana molempia vyötärömittoja, reiden ympärystä sekä hauiksen ympärystä kavennettua. Kun kerran tavoitteita pitää olla, niin toivoisin, että vyötärön kapein kohta olisi kesällä 70 cm ja navan kohta 75 cm. Reisi saisi kaveta edes parilla sentillä ja hauis olisi perfect ympärysmitalla 28 cm. Sitten todella toivon, että mun lantionympärys ei enää tuosta kaventuisi. Mun vartalomalli on muutenkin hyvin ylävartalopainotteinen ja alan pian näyttää todella hullunkuriselta, jos lantio tästä vielä kapenee. Rinnanympärys on aika lailla vakiintunut tuohon 95 cm ja siihen olen aivan tyytyväinen.
Karppauksen ohella kutistumista avittaa muutama liikuntaharrastus. Aloitin alkusyksystä voimaharjoittelun kuntosalilla 2-3 krt/vkossa. Syksyn aikana olenkin saanut kivasti lihasmassaa käsiin, selkään, jalkoihin ja kai myös vatsaan, vaikkei siinä vielä mitään muuta kuin laardia näykään

Tässä on varmaan myös yksi syy siihen, että painoa ei ole pudonnut tuon enempää, kun lihas kerta painaa enemmän kuin läski. Salitreenin ohella lenkkeilen silloin, kun huvittaa, ehkä 1-2 krt/vko. Uusin lisäys lajirepertuaariin on astangajooga, jossa olen vasta hyvin alussa, mutta innostunut.
Tässäpä tätä romaania tulikin. Palaan asiaan, kun otan seuraavat mitat.

EDIT: Korjasin tuon alkuperäisen lantionympäryksen.