karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2025-12-24 11:03:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: jolly haluaa kaventua
ViestiLähetetty: 2010-11-30 12:07:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Moi! Olen 27-vuotias nainen ja aloitin karppaamisen kunnolla reilu 2 kk sitten (syyskuun puolessa välissä). Aiemmin olin jo vähentänyt hiilareita parin vuoden ajan ja se näkyi mukavana laihtumisena (5+ kg), mutta sittemmin olen jäänyt jumiin tähän tiettyyn tilaan. Päätin siirtyä alakarpiksi ja katsoa olisiko siitä apua.

Pituuteni on 163 cm ja paino 57 kg maissa. Olen normaalipainoinen, mutta rasvaprosenttini on liian suuri (29-30 % tienoilla) ja se kyllä näkyy vyötäröllä. :evil: Karppaamisen aloittaminen kavensi vyötäröä jo 3-4 cm, mutta lisää saisi lähteä! Nyt alan pitää tästä kirjaa kunnolla ja seurata miten projekti etenee (vai eteneekö ollenkaan...)

Tämän päivän mitat:

Vyötärö (kapeimmasta kohdasta): 74 cm
Navan kohdalta: 88 cm
Lantion ympärys: 96 cm
Reiden ympärys: 55,5 cm

Tavoite: navan ympärys 80 senttiin! Haluan eroon tästä pömppömahasta. En tiedä onko se mahdollista, mutta täytyy yrittää kuitenkin.

Viestin otsikko: Re: jolly haluaa kaventua
ViestiLähetetty: 2010-12-01 16:40:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olet hyvin edistynyt. Oletko kokeillut myös vatsalihasliikkeitä? Kun lopetin niiden tekemisen, vyötärönympärykseni kasvoi, vaikka paino putosi. (Siis minunkin pitäisi aloittaa ne uudelleen...)

ViestiLähetetty: 2010-12-01 17:32:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos kommentista :) Tein jossain välissä vatsalihasliikkeitä ihan aktiivisesti, mutta siitä on jo pidemmän aikaa. Viime aikoina en ole tehnyt oikein muuta kuin kävelylenkkejä aamusta (ennen aamupalan syömistä). Se kuulemma polttaa tehokkaasti rasvaa.

Vatsaliikkeet ja muu liikunta pitäisi aloittaa ehdottomasti uudestaan. Samalla testaan onko mulla sisua olla alkoholilakossa pidempään kuin pari-kolme viikkoa kerrallaan. Pidempi alkoholiton putki auttaisi varmaan tässä projektissa. Sosiaalinen juominen on mun pahin kompastuskivi - mikään karkki tai muut herkut eivät himota niin kuin hyvässä seurassa nautiskellut juomat. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-12-03 11:19:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ajattelin tehdä mittauksia vain kerran viikossa, mutta tänään oli jo tapahtunut pientä kaventumista! Olin niin tyytyväinen, että täytyy ottaa tulokset ylös.

Vyötärö (kapeimmasta kohdasta): 73,5 cm
Navan kohdalta: 87,5 cm
Lantion ympärys: 95,5 cm

Kaikista muista -0,5 cm paitsi reidestä! :) Jalat eivät olekaan mulle ihan yhtä tärkeät kuin tuo vyötärön alue, joten kaikki ok.

Viikon liikunnat tähän asti: tein keskiviikkona ja tänään rasvanpoltto-kävelylenkit ennen aamupalan syömistä (4-5 km).

ViestiLähetetty: 2010-12-03 12:51:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lasketko kaloreita? Paljos sä otat päivittäin about? Hyvin ainakin näyt liikkuvan.

ViestiLähetetty: 2010-12-06 11:27:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Adagio, mä lasken enemmän makroja kuin kaloreita, mutta niiden perusteella saan varmaan jotain 1700 kcal / päivä. Koomakulutus on 1360 kcal tienoilla. Yritän pitää proteiinit tiukasti kurissa, koska ne ainakin alkavat jumittaa, jos tulee liikaa. :) Tiedän, että hiilarit ovat kurissa ja vahdin kaikkia syömisiäni jonkin verran ruokakulman kautta.

Ostin kyllä juuri vuoden ajaksi kultakalat itselleni käyttöön. Kaverini näytti sitä vähän ja vaikutti hyödylliseltä. Voisin saada kaloritkin paremmin selville sitä kautta. Syönköhän mä tosin liian vähän, kun kalorit eivät ole tuota suuremmat? Ainoa ravintoaine mitä vois lisätä olisi rasva, ja sitä tulee nyt ehkä 140 g /vrk.

Tämän päivän mittauksissa ei ollut mitään mullistavia eroja tapahtunut. Perjantain pikkujoulut varmaan vaikuttaa, vaikka yritinkin pitää alkoholin kurissa. Ja toisekseen kaveri tarjosi eilen herkullisen (karppi)illallisen ja siitä oli vaikeampi tietää paljon pitäisi syödä, kun ei ollut itse ruokaa valmistanut. Mut hyvää oli!

Vyötärö (kapeimmasta kohdasta): 74 cm
Navan kohdalta: 87 cm
Lantion ympärys: 96 cm

Lauantaina olin tunnin verran tanssimassa yhden keikan perään ja eilen tein perus kävelylenkin ennen aamiaista.

ViestiLähetetty: 2010-12-10 20:00:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Vaikuttaa siltä, kuin mitta navan kohdalta olisi kaventunut kokonaisen sentin verran. :o Muita kohtia en ole niin ehtinyt mittailla, eikä ne kiinnostakaan mua tällä hetkellä yhtä paljoa. Mutta wow! Tänä aamuna navan kohdalta ympärys oli 86 cm. :) Liekö sitten totta vai mittasinko jotenkin väärästä kohdasta... tulos muuttuu heti, jos mittanauha on vähän liian ylhäällä tai alhaalla. Mittaan tämän aina peilin edessä, että saisi nauhan kohdalleen.

Kävin tiistaina spinningissä ja eilen tein aamu-kävelylenkin.

ViestiLähetetty: 2010-12-20 16:26:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Rankkaa tämä joulun aika. Suurimmasta osasta tarjotuista herkuista olen onnistunut kieltäytymään, mutta glögiä on tullut juotua vähän liikaa ja se aiheuttaa turvotusta. En nyt viitsi mittailla enää ennen joulua. :P Sen jälkeen taas sulatellaan ahkerasti...

Löysin juuri työhöntulo-terveystarkastukseen liittyviä papereita parin vuoden takaa, ja siellä luki, että vyötärönympärykseni (kapeimmasta kohdasta) on ollut 79 cm. Nyt se on ollut jo pidemmän aikaa 73 cm tienoilla. :lol: Edistystä tapahtuu pitkällä tähtäimellä!

Hauskaa joulua kaikille! :D

ViestiLähetetty: 2011-01-11 09:02:28 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No niin, nyt kehtaa taas pikkuhiljaa kirjailla mittaustuloksia! Joulu kerrytti painoa vain yhden kilon verran, mutta tuo kilo pysyi sitkeästi pari viikkoa ja vasta nyt vaikuttaisi lähteneen pois. Vyötärönympärys (navan kohdalta) pyöri 87 cm:ssä tuon ajan. Tänään:

Vyötärö (kapeimmasta kohdasta): 73 cm
Navan kohdalta: 86,5 cm
Lantion ympärys: 95,5 cm

Tästä lähdetään... Olin kipeänä viime viikon, enkä pystynyt harrastamaan liikuntaa, mutta tänään olen menossa salille.

ViestiLähetetty: 2011-01-12 20:43:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hyvänen aika. Mä en tajunnutkaan miten paljon tuloksia on tullut jo näiden 4 kuukauden aikana! Aloin lukea Protein Power -kirjaa syksyllä ja siellä on esitelty laskuri, jonka avulla voi esim. arvioida kehonsa rasvaprosentin. Laskuria varten piti mitata vyötärön ja lantion ympärykset. Mä olen mittaillut noita varmaan joskus lokakuussa ja olin merkannut vyötärön ympärykseksi (navan kohdalta) 93 cm. :shock: Mä en muistanut enää, että tilanne oli noin paha alussa! Luulin lähteneeni liikkeelle jostakin 90 cm kohdilta.

Tämä tarkoittaa, että mä olen tiputtanut jo 6 cm vyötäröltä pois (nyt mitta pyörii 87 cm kohdilla)! Uskomatonta. Tämä havainto tuli kyllä hyvänä kannustimena, kun mulla on nyt ollut se aika kuusta, vatsaa turvottaa joka päivä ja on tosi plösö olo... Jihuu! :D

ViestiLähetetty: 2011-01-17 16:10:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tosi hienoa! =D>

ViestiLähetetty: 2011-07-29 10:51:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

En ole päivittänyt tätä aikoihin, mutta nyt innostuin, kun hankin kesän alussa Omronin kehonkoostumus-vaa'an ja tulokset ovat olleet hyviä. Haluan kirjata niitä jonnekin ylös. Muutos ei ole ollut yksistään karppaamisen ansiota, vaan kiitos kuuluu myös paljolti ph-tietoiselle syömiselle (= syö enemmän kehoa emäksisöiviä ruokia, vältä happamoittavia ruokia).

Tämänaamuinen punnitus:

Paino: 55,8 kg
BMI: 21
Rasvaprosentti: 30.7 % (-> toukokuussa oli vielä 33-34)
Lihasten määrä: 28.1 % (-> myöskin parantunut)
Sisäelinten ympärillä olevan rasvan määrä: 3 (tosi hyvä!! aiemmin 4, mikä oli myös jo hyvä)
Lepoaineenvaihdunta: 1259 kcal (tämä pienenee sitä mukaa kun rasvaakin vähenee...)

Laitteen antamat arvot eivät välttis ole täsmälleen oikeita, mutta niistä näkee kuitenkin kehityksen suunnan. :)

Jos nyt senttejäkin vielä:

Vyötärö (kapein kohta): 73 cm
2 cm navan yläpuolelta: 81 cm
Lantion ympärys: 94 cm

ViestiLähetetty: 2011-08-12 05:40:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mittailin taas vaa'alla pitkästä aikaa. Välillä on ollut haasteita erilaisten houkutusten ja niistä aiheutuneiden turvotusten kanssa, mutta onneksi suunta on pidemmällä aikavälillä oikea! Paino ja BMI ovat samat kuin viimeksikin, mutta

Rasva: 30,4 % (viim. 30,7)
Lihakset: 28,4 % (viim. 28,1)

Jee!

Sentit:

Vyötärön kapein kohta: 72 cm
Lantio: 93,5 cm

ViestiLähetetty: 2011-09-25 09:13:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tässä välillä on ollut tosi turvonnut olo enkä ole viitsinyt punnita tai mittailla itseäni kovin tiuhaan, mutta tämän aamu tulokset näyttävät ihan kivoilta.

BMI: 20,9
Rasva: 29,8 %
Lihakset: 28,6 %
Lepoaineenvaihdunta: 1256 kcal

Sentit ovat aivan samat kuin viimeksikin.

Vyötärön kapein kohta: 72 cm
Lantio: 93,5 cm

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00