karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-25 18:00:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-01-17 13:26:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Perhana kun tässä vuoden taistellut kilojen kanssa, milloin mitenkin. Karppaus vuosi sitten on olut ainoa keino, jolla paino on pudonnut ja ainoa dieetti, jota olen viitsinyt noudattaa kahta päivää pitempään, mutta homma kaatui silloin a) ihan hitonmoiseen flunssaan ja b) mystiseen ja äärimmäisen tuskaiseen selkäkipuun, johon ei tehonnut muu kuin karppauksen lopettaminen.

Epäilen, että koska tuolloin karpatessa karpin ruokavalion yhteydessä tuota punaviiniä tuli litkittyä :oops: aika... hmmm, sanoisinko reippaanlaisesti ja säännöllisesti, niin ei munuaiset jaksaneet.

Joo, sen jälkeen, kun olin lihonut noin kuukaudessa karppaamalla laihuttamastani 8 kilosta 4 takaisin, olen yrittänyt laihduttaa vaikka millä keinoilla. Satunnaisesti paino on saattanut käydä siellä 84 kilossa, mutta se on edellyttänyt nälkäpaastoa tai vastaavaa.

Nyt paino siis keikkuu 86 kilon tietämissä, eli 4 kiloa alempana kuin vuosi sitten. Tuohon luulen vaikuttavan sen, että olen alkanut liikkua vähän enemmän, mutta sekin harhaluulo, että jos liikkuu niin voi syödä vähän enemmän ja silti laihtuu, on osottautunut puhtaaksi harhaluuloksi.

Tänään kun katson itseäni peilistä, on olemus pullataikinamainen ja löllö. Menkat ovat alkamassa ja se näkyy pöhöttyneenä naamana.

Joo, en viitsi naamaani näyttää tuolla painonseuranta-palstalla, kun niin monesti olen siellä käynyt uhoamassa, että "nyt kyllä aloitan taas ja ihan tosissani" :twisted: ja sitten seuraavaksi olen hipsinyt jääkaapille tekemään muhjakoita leipäpalasia kaikilla herkuilla.

Mutta ajattelinkin tätä senttien mittailua ja tuloksia kirjata tänne.

Elikkäs tässä on mitat 17.1.2006:

Navan kohdalta 114cm
Lantio kohta leveimmiltään 117cm (Ilmankos kaikki housut tuntuvat oudoilta, nehän on suunniteltu ihmisille, joilla on vyötärö...)
Reisi paksuimmasta kohdasta 67cm
Pohje pakusimmasta kohdasta 42,5cm

Näillä mennään. Kohta syön ihani nurmeslaisia savumuikkuja, jos löydän purkinavaajan, että saan sen tölkin auki :-k

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-18 15:13:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Alattelin olla hullu ja ajaa itseni sekoamisen partaalle aloittamalla nyt samalla tupakkalakon. Huuleen oli ilmestynyt sellainen tosi outo patti ja kaikki tuollaiset kyllä aina vähän pysäyttää...

Joo, tänään olen lenkkeillytkin aamulla 4 kilometriä ja tänään mennään illalla vielä luistelemaan, jos tuo pyrytys vaikka vähän vähenisi.
Tennista alan pelaamaan, kun saatiin vuoro lauantai-iltaan, sulkapalloahan pelaan jo muutenkin kerran viikossa.

Nuo sulkapallo ja tennis ovat kyllä ihan ykköslajia, kun on hyvä pelikaveri, että on sopivan hauskaa, mutta kuitenkin peli pyörii koko ajan, eli hiki todellakin lentää!!!

Kävelylenkkejä tulee tehtyä päivittäin, kun on tuo koira. Kuitenkin luulen, että minulla on sen verran hyvä peruskunto, ettei kävelylenkeistä ole juurikaan laihdutukselle tai kunnonkohotukselle merkitystä. Olen yrittänyt hölkätä, mutta vaikka sitä jaksaisikin hölkätä, niin se tuntuu epämielyttävältä kun paikat hölskyy :roll: Ehkä sitten kun ja jos painoa lähtee pois.

Kuva

Kuva keskivartalostani. Sulatettavaa läskiä on...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-19 12:40:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Voihan video.

Vyötärö: 104cm
Lantio: 115cm

Mikähän turvotus minulla on tuossa ekassa mittauksessa ollut? 2 pvä ja 10cm vyötäröstä pois? Hahahahah. Eihän se ole mahdollista :lol:

EDIT: On mahdollista. Olen epäillyt jo pitempään jonkintasoista keliakiaa ja luultavasti tuossa ekassa mittauksessa on ollut pohjalla jotain vehnämössä syötynä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-19 22:59:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mannerheim kohtalotoverini!
Vyötärö: 104cm
Lantio: 115cm

Samat lukemat, ja muutkin mitat kutakuinkin samoissa, ja tarinakin melko sama, tällä hetkellä paino 81.4 kg viime vuonna alkuvuodesta sentään pääsin 76.0 kg vaan.....

Alettaisko tseppaileen toisiamme. Mites pitkä sä oot ?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 09:23:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moikka Poppana!

Jeps, tsemppailusta ei ainakaan haittaa ole! Pituutta on 164cm, entäs sinulla?

Pidän senttien lisäksi kirjaa syömisistäni ja liikkumisistani tuolla ruokaseurannassa. Motivaatio on kova, mutta jo menin eilen pullaan sortumaan, kun oli oikein komia ja mehukas pulla tarjolla yhyy.

No onneksi on paino mennyt alas päin. Ensi kesänä haluan pukeutua just kuten haluan, en siihen mikä päälle mahtuu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 12:40:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mannerheim !!
Myös pituutemme täsmää, minä myös 164 cm.
Mä kirjuuttelen kans ruokapäikkyyn. Tsemp tsemp.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 13:42:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Poppana kirjoitti:
Mannerheim !!
Myös pituutemme täsmää, minä myös 164 cm.
Mä kirjuuttelen kans ruokapäikkyyn. Tsemp tsemp.

No voi vitsiläinen, mehän ollaan identtiset, sinulla on vaan tuota painoa vähemmän. No kerrottakoon, että minulla on niin julmetun isot daisarit, että ne painaa varmaan tuon, mikä meillä on erotusta painossa :D

Nyt kyllä ruvetaan yhdessä tiputtamaan painoa, kun näin lähekkäin ollaan.

Väsäähän se ruokapäiväkirja, niin saan kytätä sinun syöpöttelyjäsi.

Sovitaanko joku päivä, jolloin vertaillaan senttejämme?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 21:22:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ai Daisarit vai, hei kuppikoko täällä E !! mieti ....
Joo olisko perjantai aamuisin mittaukset ?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 08:35:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Poppana kirjoitti:
Ai Daisarit vai, hei kuppikoko täällä E !! mieti ....

Damn, no sitten ne on varmaan minun aivot, jotka painaa :D

Jep, perjantai on hyvä päivä :smt016

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-26 17:07:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Okei, tässä on mitat:

Navan kohta: 101cm
Lantio: 110cm

Poppana tais voittaa :evil: puolustukseksi sanon, että menkat alkoivat tänään (eiväthän nuo olleetkaan ku vaan 10 päivää myöhässä. Minä meinasin jo lähteä vauvanvaateostoksille)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-01 09:12:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kuulumisia tältä suunnalta... Kauhean kiireistä on ollut ja kävin vähän matkoillakin. Viime viikonloppuna tuli syötyä vähän epäkarpisti, mutta kuitenkin paino on pudonnut jo sinne 82 kiloon.
Lopetin alkuviikosta ruokamäärien laskemisen, pääasiassa vaan vahdin, ettei suuhun mene muuta viljatuotteita kuin korkeintaan ruisleipää ja sokeria kartan myöskin. Tuntui, että ruokapäiväkirjan pitäminen aiheutti ainoastaan a) sen, että ei ajatellut muuta kuin ruokaa ja b) sen, että masensi nähdä, kun meni "hiilarit gramman yli 20g ja koko laihdutuskuuri on pilalla" :P Sellainen kun mie vaan oon...
Eli nyt on mennyt hyvin. Vakiintuneeksi aamupalaksi on muodostunut pari desiä lidlin maustamatonta jugurttia funlightilla sekä kasa vitamiineja ja muuta sellaista. Päivällä popsin leikkeleitä ja kananmunaa ja jos siltä tuntuu, niin lisää jugurttia tms. Päivälliseksi menee samaa ruokaa kuin mitä muukin perhe syö, mutta jätän itse lisukipastan/perunan/riisin pois. Eilenkin söin salaattia ja tosi ihanaa intialaistyyppistä kanakastiketta.

Eli en nyt vahtaa hiilareita enää hysteerisesti, mutta tämä tuntuu toimivan. Kaikki käyttämäni housut ovat alkaneet tuntua löysiltä tai ainakin sopivilta ja eilenkin fiilistelin koko päivän yhdet farkut päällä, jotka normaalisti ovat puristaneet ja läskit ovat tursunneet vyötäröstä ylitse, koko päivän \:D/

Pari mielenkiintoista ilmiötä olen tehnyt. Ensinnäkin sen, että iltapäivällä paino on n. puoli kiloa vähemmän kuin aamulla (tickerissä aamupaino), mikä on tosi outoa ottaen huomioon sen, että normaalisti minulla aamupaino on ollut jopa kilon vähemmän kuin iltapaino. Toinen outous on se, että maanantaina minun naamani räjähti täyteen finnejä ja tuntuu, että jotain mätää puskee naamasta läpi ihan kamalia määriä. Meinasin jo kosmetologille varata ajan, mutta ajattelin että en edes sinne kehtaa mätänaamani kanssa mennä. Toivotaan, että kyse on jostain elimistönpuhdistautumisesta :lol:

Jeps ja sitten mittoja:

Napa: 98cm
Lantio: 109cm
Reisi 64cm
Pohje 40.5

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-01 09:20:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mannerheim kirjoitti:
Ensi kesänä haluan pukeutua just kuten haluan, en siihen mikä päälle mahtuu.

Juuri noin! Onnea meille sille tielle!

79 kg = BMI 29 lievä lihavuus
68 kg = BMI 25 normaalipaino

Huomispäivään uupumatta uin.

Kuvassa norsu norsun selässä, korvieni välissä 65-kiloinen viehko nainen. Miksi tämä ristiriita?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-03 12:02:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

:smt038

Komeeta marski !! Selätetään nää fläskit !!
sullahan sentit pienenee...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-12 16:04:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Pitkästä aikaa taas täällä :) Kauheeta kiirettä ja hässäkkää on elämä ollut ja eteenpäin on menty enemmän ja vähemmän karpaten. Viime viikolla oli sellaista, ettei oikein edes kerennyt syömään ja sitten lauantaina äipän hoivissa kostautui: tuoretta pullaa ja muuta vehnämössöä... ja siitäpä sitten seurasi se, että sunnuntai aamuna olin NIIN pöhöttynyt, etten meinannut itseäni peilistä tuntea.
Tänään on olo ollut ok, kiitos vihreän teen ja lauhtuneiden ilmojen suoman mahdollisuuden lenkkeillä.

Ja tässä mitat (painoa en päivitä tässä nyt vielä)

Vyötärö: 97cm
Lantio: 110cm (sentti valunut vyötäröstä lanteille)

Tsemppiä edelleen poppanalle ja puijotarelle ja tietysti kaikille muillekin :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-13 20:26:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

:(
Moi Marski,
Mä oon ihan valunut ja uponnut suohon. yritän rämpiä ylös.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-13 20:33:46 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

ja minä myös.... pääseekö tästä ikinä ylös?

näitä siun juttuja on mukavata lukea. tommosta kai se on monella muullakin.....

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-16 09:33:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Poppana kirjoitti:
:(
Moi Marski,
Mä oon ihan valunut ja uponnut suohon. yritän rämpiä ylös.

Kyllä se siitä! Itse uskon, että kun tarpeeksi sinnikkäästi yrittää, niin kerran on sitten pakko onnistua.

Mutta minulla on paino nyt tuolla 81 kilon tietämillä.
Vyötärö: 93cm
Lantio: 110cm

Minä en tajua tuon minun lantioni sielunelämää. Pitää varmaan alkaa harrastamaan jotain sellaista jumppaa, joka pistäisi lantioläskeihin liikettä. Epäilen, että koska just lantionseudulla on eniten selluliittiä, niin siellä on jonkinlainen tukos. Kuivaharjaus voisi myös vilkastuttaa verenkiertoa ja pistää pskan liikkeelle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-16 09:35:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

rauli kirjoitti:
ja minä myös.... pääseekö tästä ikinä ylös?

näitä siun juttuja on mukavata lukea. tommosta kai se on monella muullakin.....

Moikka rale! Onko oma tuo moottoripyörä? Minä rakastan isoja, kauniita moottoripyöriä :smt016

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-20 07:57:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kuulumisia taas... eli viikonloppu meni kerrankin hyvin ja sunnutaina paino vilahti jo siellä melkein 80 kilossa. Kuitenkin nyt on taas kauhean pöhöttynyt olo.

... :oops: noku eilen tein risottoo enkä malttanut pitää näppejäni siitä erossa...
...noku teen ihan sairaan hyvää risottoa ja olen sisäistänyt risottoruokien sielunelämän ja niinku ööö hihihihi.
...oli hyvää :wink: Söin paljon :P

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00