Perhana kun tässä vuoden taistellut kilojen kanssa, milloin mitenkin. Karppaus vuosi sitten on olut ainoa keino, jolla paino on pudonnut ja ainoa dieetti, jota olen viitsinyt noudattaa kahta päivää pitempään, mutta homma kaatui silloin a) ihan hitonmoiseen flunssaan ja b) mystiseen ja äärimmäisen tuskaiseen selkäkipuun, johon ei tehonnut muu kuin karppauksen lopettaminen.
Epäilen, että koska tuolloin karpatessa karpin ruokavalion yhteydessä tuota punaviiniä tuli litkittyä

aika... hmmm, sanoisinko reippaanlaisesti ja säännöllisesti, niin ei munuaiset jaksaneet.
Joo, sen jälkeen, kun olin lihonut noin kuukaudessa karppaamalla laihuttamastani 8 kilosta 4 takaisin, olen yrittänyt laihduttaa vaikka millä keinoilla. Satunnaisesti paino on saattanut käydä siellä 84 kilossa, mutta se on edellyttänyt nälkäpaastoa tai vastaavaa.
Nyt paino siis keikkuu 86 kilon tietämissä, eli 4 kiloa alempana kuin vuosi sitten. Tuohon luulen vaikuttavan sen, että olen alkanut liikkua vähän enemmän, mutta sekin harhaluulo, että jos liikkuu niin voi syödä vähän enemmän ja silti laihtuu, on osottautunut puhtaaksi harhaluuloksi.
Tänään kun katson itseäni peilistä, on olemus pullataikinamainen ja löllö. Menkat ovat alkamassa ja se näkyy pöhöttyneenä naamana.
Joo, en viitsi naamaani näyttää tuolla painonseuranta-palstalla, kun niin monesti olen siellä käynyt uhoamassa, että "nyt kyllä aloitan taas ja ihan tosissani"

ja sitten seuraavaksi olen hipsinyt jääkaapille tekemään muhjakoita leipäpalasia kaikilla herkuilla.
Mutta ajattelinkin tätä senttien mittailua ja tuloksia kirjata tänne.
Elikkäs tässä on mitat 17.1.2006:
Navan kohdalta 114cm
Lantio kohta leveimmiltään 117cm (Ilmankos kaikki housut tuntuvat oudoilta, nehän on suunniteltu ihmisille, joilla on vyötärö...)
Reisi paksuimmasta kohdasta 67cm
Pohje pakusimmasta kohdasta 42,5cm
Näillä mennään. Kohta syön ihani nurmeslaisia savumuikkuja, jos löydän purkinavaajan, että saan sen tölkin auki