2009, viikko 31, tiistai 4.8. (rv 32+6) 

Olo tämän mahan kanssa on hirveä. Koko ajan on sellainen tunne, että sananmukaisesti tukehdun.

Normaali syöminen on mahdotonta, koska mahassa ei kerta kaikkiaan ole tilaa. Täyden mahalaukun käyttämä tila on pois keuhkoilta, jotka ovat ahtaalla jo tyhjälläkin mahalla. Lisäksi tilan maksimoimiseksi jatkuva selän suoraksi jännittäminen (ja tietokoneella istuminen, kun ei muutakaan jaksa tehdä) on saanut yläselän lihakset taas jumiin, mikä vaikeuttaa hengittämistä entisestään.

Ja koska en pysty syömään normaalisti, olen ajautunut siihen, että napostelen koko ajan jotain. Ja valitettavasti kuvioihin on astuneet taas mehut, vanukkaat, sipsit, suklaa (levy kerrallaan) yms. huonot vaihtoehdot. Jopa viljaa olen taas jonkin verran syönyt. Erityisesti tärkkelys tuntuu poistuvan mahalaukusta tosi hitaasti, joten olo on näin jopa tukalampi kuin kunnon aterioita syömällä. Mahaan sattuu, närästää ja pierettää. Ja niin kilot kuin sentitkin on "yllättäen" noususuhdanteessa. Mutta kun hiilarikierteeseen on joutunut, ei siitä ole helppo päästä pois etenkään, kun ei pysty noudattamaan tuttuja ruokailurutiineja, joihin on aikaisemmin repsahdusten jälkeen ollut suht helppo palata.
Ainakin kuukauden verran tässä vielä pitäisi tätä kestää. En halua itse lihota senttiäkään. En kerta kaikkiaan halua laihduttaa raskauden jälkeen uudestaan samoja läskejä, joista olen kerran (jos toisenkin...

) eroon päässyt. Ja vielä painavampi syy on se, että lääkäriltä kävi käsky, että en saisi edesauttaa vauvan kasvamista kovin suureksi, koska lantioni on sen verran ahdas, että voin synnyttää alakautta vain pienen vauvan. Ja leikeltäväksi en tosiaan halua - ainakaan siksi, että olen omilla syömisilläni kasvattanut vauvan suureksi.
Pakko siis vaan yrittää vielä s/karpata.muoks. sekoilin taulukoiden kans...