karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-18 10:08:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-05-03 06:56:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Moi Kaneel.
Kyllä on kiva katella sun mittoja. Mitäs oikein teet ja syöt?.
Mulla paino sahaa sellaista vauhtia ylös ja alas, vaikka hiilarit on välillä per päivä 20g ja vähemmän. harvemmin yli 40 edes.
Mun kesärannat näyttävät aika kaukaiselta...

ViestiLähetetty: 2011-05-11 10:51:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hei hilduri! Voisko olla sitten jopa niin, että noin alhaiset hiilarit ei sovi sulle :?: Jokaisella on se oma rajansa, joka selviää kokeilemalla. Mulla on harvoin hiilarit noin alhaalla. Tosin en hirveästi laskeskele. Alle 100 g nyt on sellainen ehdoton raja, mutta varmaan siinä 50 kieppeillä saattavat hyvin pyöriä. Syön kuten ennenkin, viljatonta ja maidotonta (tästä en ole enää niin tarkka, jos tarjolla on juustoa, niin syön, mutta itselle en ole ostanut) runsaalla voilla ja oliiviöljyllä höystettyä ruokaa. Munia päivittäin, yleensä aamulla, päivälliseksi kasvis- tai liharuokaa, kalaa harvoin hinnan takia. Liikuntaa on tullut viime aikoina enemmän, kun olen julkisten sijaan kulkenut enemmän pyörällä. Luistelemassa olen käynyt kerran viikossa, mutta kevään viimeiset treenit on tänään. Omalla kotipihalla olen harjoitellut tasapainoliinailua (slacklining) ja jongleerausta, välillä pomppinut trampoliinillakin. Harrastan vaan sellaista liikuntaa, joka on mun mielestä kivaa, juoksulenkille mua ei saa millään...

Nyt mittoihin:

Rinnanympärys: 88 -- 86 - 86 cm
Rintojen alta: 76,5 -- 74,5 -74,5 cm
Napa: 79,5 -- 76 - 75,5 cm
Lantio: 95 -- 93 - 93 cm
Reisi: 53,5 -- 51,5 - 51,5 cm
Olkavarsi: 29 -- 26,5 - 26,5 cm

No niin, kaikki ennallaan ja mahasta se viime viikon pikku turvotus poissa. Tämäkin sopii "en liho kesällä" -tavoitteeseeni. Tosin saishan ainakin tosta mahasta vielä lähteä niitä senttejä. Lähti tai ei, niin bikineitä en aio kaihtaa, maanantaina otin jo aurinkoa tuossa omalla pihalla :)

Ilokseni huomasin myös mahtuvani yksiin kesähousuihin, joita en viime kesänä voinut kuvitellakaan pitäväni =D> Hyvä minä :D Nyt on ollutkin ihanan lämpimiä päiviä, kesämekot, topit ja caprit tulleet farkkujen ja huppareiden tilalle. Ihania kevätpäiviä kaikille!

ViestiLähetetty: 2011-05-12 08:29:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen tosi iloinen sun puolesta =D> Olen nyt nostanut hiilareita jonkun verraan ja jotenkin ajattelen, että yli 20 saa olla mutta ei yli 40. Ja nyt vaaka alkaa näyttä pudotuksen merkkejä.olen nostanut myöskin prodea jonkun verran.
Ihan kysymys vielä , missä sä asut? jos kala on kallista? Tietenkin kaikki on suhteellista, elämäntilanteesta riippuen.
Aurinkoista kesän odotusta sulle :)

ViestiLähetetty: 2011-05-14 12:25:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hyvä hilduri! Kokeilemalla se oma linja tosiaan löytyy :) Asun Ruotsissa, Tukholman seudulla ja olen opiskelija/huonosti menestyvä yksityisyrittäjä/freelancer, enkä saa mitään tukia (paitsi vanhemmilta tiukan paikan tullen...). Kyllä tässä joka kruunun saa laskea, kun ruokakauppaan menee. Pakastetut silakkafileet taitaa olla edullisinta kalaa, pitäisikin laittaa vaihteeksi niitä. Tuore kala on tosiaankin kalliimpaa kuin esim. pakastettu villisikajauheliha. Ja kun en halua tehotuotettua lihaa tai kasvatettua kalaa suosia, niin edulliset vaihtoehdot on aika vähissä. Nyt lähdenkin ruokakauppaan ihmettelemään, mitä hyvää ja halpaa tällä kertaa keksisin, olen siinä jo aika etevä :)

ViestiLähetetty: 2011-05-14 17:45:05 
Poissa
kukkka
kukkka

Heippa Kaneel!

Tulin taas kurkkimaan että mitäs tänne kuuluu :)

Hyvältä näyttää nuo mitat sinulla! =D>
Biksut kehiin ja pihalle vaan! Täälläkin on ollut suhteellisen lämmintä aiemmin viikolla (jopa hellettä!), mutta nyt on taas viilentynyt (ylläri hei, Suomen kesä..). Ihan en ehtinyt bikineitä kaivaa, mutta ekat aurinkoihottumat on saatu jo. Hiphei..

Itseltä on lähtenyt kolme senttiä navan kohdalta ja lantiosta (kahden kk:n takaisiin mittoihin nähden), että kyllä karpilla tulosta saa!

ViestiLähetetty: 2011-05-14 18:19:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hei PG :) Kirjoitinkin jo sun omaan ketjuun, mutta toteanpa tässä, että harmillista tuo aurinkoihottuma. Itelläni taas on psoriasis, joten siihen auringonotto auttaisi, mutta ei tämä Ruotsin kevät/kesä juuri parempi ole kuin Suomenkaan. Alkuviikosta oli kyllä täälläkin lähes helteistä, mutta nyt taas viileämpää. Ja kun opiskellakin täytyy, niin ei aina ehdi ottamaan aurinkoa silloin kun se sattuu paistamaan. Jos haluaisi ihon oikein hyvään kuntoon, niin pitäisi matkustaa pariksi viikoksi etelään tai ottaa muutama viikko valohoitoa, mutta just tällä hetkellä ei oikein onnistu kumpikaan. Valitettavasti mun kohdalla karppaus ei ole parantanut psoria (sellaisistakin tapauksista olen täältä lukenut) vaan ihon kunto on aika vaihteleva. En sitten tiedä, karppaanko jotenkin väärin ihon kannalta, mutta olen kuitenkin laihtunut ja tiivistynyt ja vatsavaivojakin on vain hyvin harvoin, joten siinä mielessä tämänhetkinen ruokavalio tuntuu olevan ok.

ViestiLähetetty: 2011-05-14 18:30:28 
Poissa
kukkka
kukkka

Juu se on jokakeväinen ongelma tuo ihottuma.
Itsellä on vielä atopiaan taipuva iho, joten talvet on välillä helvettiä.. Etenkin pari viimeistä kuivaa pakkastalvea.

Mutta totuushan on että ei siellä "etelässä" voi käydä niin usein kuin iho tahtois. Ei anna minunkaan budjetti myöten, vaikka työssäkäyvä olenkin. Mutta on niin ihana olla muutama viikko reissun jälkeen kun iho voi hyvin. On saanut suolahoitoa ja aurinkoa :smt049

ViestiLähetetty: 2011-05-20 10:59:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

PG: Joo, talvella tilanne on usein kaikkein pahin, kun on kuivaa. Oon kyllä ajatellu, että sitten kun saan töitä joskus, niin kerran vuodessa on päästävä johonkin talvella aurinkoa ottamaan. Mutta siitä ei kyllä oo tietoa, millä vuosikymmenellä sellainen ihme tapahtuisi :lol: No, valmistun jouluksi ja sen jälkeen on maailma auki :)

---

Paino on samassa kuin viime viikollakin ja mittasin navan kohdaltakin saman lukeman kuin viimeksi, joten en nyt jaksa mittailla sen enempää...

On mennyt vähän niin ja näin sokerin kanssa. Aikamoisessa koukussa pyristelen, kun olen välillä antanut itelleni periksi ja syönyt suklaata ja sitten joudun ihan hirveästi taistelemaan himojen kanssa niinä päivinä, kun olen päättänyt olla ilman. Pitäisi varmaan vieroittautua ihan kunnolla, niin ne himot menisivät ohi. Taidan koittaa "enemmän oikeaa ruokaa" -konstilla ensin. On nimittäin vähän laiskuus vaivannut tai sitten olen haahuillut ihan liian kauan jossain ilman ruokaa. Nyt paistaa aurinko, taidan mennä kohta nauttimaan siitä :D Hyvää viikonloppua!

ViestiLähetetty: 2011-05-27 14:11:15 
Poissa
kukkka
kukkka

:smt064 :smt024

ViestiLähetetty: 2011-05-28 22:09:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

:lol: No hitsiläinen, muahan tökitään täällä!

On kyllä keskiviikon jälkeen mennyt niin epäkarpisti, että en ole paljon kehdannut koko karppipalstalla käydä :oops: Vaakakin näytti tänään kilon enemmän kuin viimeksi ja olo on turpea, joten päätin olla masentamatta itseäni mittaamalla. Maanantaina ostin 86% suklaata, kun en voinut enää vastustaa suklaanhimoa. Se oli kyllä aika pahaa... Tiistaina sitten ostin tarjouksesta irtopähkinöitä ja jotenkin sinne joukkoon eksyi iso kauhallinen suklaakuorrutettuja manteleita. Keskiviikkona tuli kaveri Suomesta käymään ja toi laivalta tuliaiseksi jättisuklaalevyn. Se meni parissa päivässä, sitten vielä muuta suklaata, viiniä, tänään myös sipsejä (olin keikalla, jossa oli huonot tarjoilut...). Oho, tästä tuli nyt tällainen ripittäytyminen :lol: Huomenna kolmeksi päiväksi reissuun, saapa nähdä mitä siitä tulee.

Harmittaa kyllä, että mun niin hyvin alkanut sokerivieroitus meni ihan poskelleen. Ei mun olis mikään pakko ollut sitä jättisuklaalevyä syödä, vaikka sainkin kaverilta sellaisen. No, aina voi yrittää uudestaan. Kohta parin viikon reissu Suomeenkin edessä, joten enpä tiedä. Muuten on kuitenkin ollut kaikenlaista kivaa elämässä ja koulukin loppuu ensi viikolla, joten ei tässä missään murheen alhossa olla. Koitan kirjoitella ensi viikolla lisää ja silloin myös kylmiä faktoja senteistä ja kiloista, vaikka mikä olisi ;)

ViestiLähetetty: 2011-05-30 07:26:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Moi Kaneel.
Kyllä ne nautinnot kuuluvat elämään, eli ota lunkisti ja nautti kesästä. Sulla on mitat sellaiset, että yksi turvotuskilo lähtee kyllä aika helposti. Eri asia, jos päätät vetää joka päivä levyn suklaata. :smt110
Itse tykkään punaviinistä, kesä kun on tulossa, niin grilliruoan kanssa mikä mainion yhdistelmä :)
En itse enää jaksaa stressaa "hirveästi",mutta en panee pahaksi, jos vaikka kilojakin lähtis

ViestiLähetetty: 2011-05-30 07:29:59 
Poissa
kukkka
kukkka

Heippa!

Uudestaan vaan ruotuun, Kaneel! Ei se yks levy nyt maailmaa kaada :D Koko elämä aikaa, eiks je?

Ja kirjottele vaikka ei kovin karppia oliskaan, ihan kiva on silti välilllä vierailla täällä :)

Mukavaa viikkoa!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00