karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-24 09:09:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Jurristin jorinat
ViestiLähetetty: 2008-01-04 13:40:57 
Poissa
sintti
sintti

Ajattelin kirjoitella tällä puolella, kun nuo sentit loppujen lopuksi kiinnostavat minua kiloja enemmän. Kilojen lähtemistäkin tietysti innolla odottelen!

Eli jos alkuun pikkuisen taustatietoa. Olen ekakertalainen täällä ja reilu viikko on nyt tullut selviteltyä (ja sulateltua) näitä karppausasioita. Tämän info-sivuston koluamisen lisäksi luin SBD-kirjan sekä kävin Wikin sivuilla, joten jonkunlaisen kuvan olen ehtinyt muodostaa siitä, mihin olen pääni pistämässä.... :lol: Aloittelen alle 40g hh-määrillä (20g tai alle en vielä ole valmis) ja opettelen näitä juttuja päivän kerrallaan. Itse asiassa tämä on neljäs karppauspäiväni eli olen aloittanut - yllätys, yllätys - 1.1.2008.

Olen 30-vuotias kolmen pojanviikarin (vm.00, 03 ja 07) äiti ja nyt kun tuo kuopus on 7kk ikäinen, minulla on vihdoin aikaa alkaa ajatella myös itseäni. Kaipaan kovasti entistä kokoani ja entisiä liikuntatottumuksiani! Olen n.176cm pitkä ja tarkoituksena on kadottaa n.40kg. Kaikki niistä eivät ole ylipainoa (paljon kuitenkin löytyy sitäkin), mutta "omaan painooni" on matkaa tuon verran. Kiirettä mulla ei ole, katsotaan, miten tää tästä lähtee. Kyse on kuitenkin loppuelämästäni, joten aikaa on.

Nuo kiloni ovat kertyneet suht nopeasti eli viitisen vuotta sitten ja minulla diagnosoitiinkin kilpirauhasen vajaatoiminta, kun vihdoin älysin lääkäriin hakeutua. Oma aikansa meni lääkityksen rukkaamisessa ja tuona aikana paino ei tippunut ollenkaan, vaikka kaikki muut oireet katosivatkin Thyroxinin myötä. Nyt on lääkitys ollut jo pitemmän aikaa kohdillaan ja laihdutusmotivaatio (karsastan jotenkin tuota sanaa, kun kyse kuitenkin elämäntapojen totaalisesta ympärikääntämisestä...) on huipussaan. Nähtäväksi jää, miten tuo vajis vaikuttaa laihduttamiseeni.

Tiistait ovat minun punnitus- ja mittauspäiviäni. Mulla ei jostain syystä ainakaan näin alkuun ole liiemmälti haluja pelata tarkoilla luvuilla julkisesti, eli puhun ainoastaan menetetyistä kiloista ja senteistä. Luultavasti jossain vaiheessa tulen lisäämään tänne alkupainoni ja kaikki alkumittani, kunhan tää alku-ujous helpottaa... :wink:

Mutta tästä se lähtee....

Nyt on korkea aika ajatella sitä omaa napaakin! :) Karppaus aloitettu 1.1.08.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-04 14:53:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa mukaan! Sulla näyttää olevan asenne kohdallaan, joten siitä on hyvä lähteä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-08 11:39:21 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos tsemppauksesta kirsikka70! :smt039

Nyt on sitten eka viikko takana karppailua ja olo on jees. Turvotus on vähentynyt (huolimatta kohta alkavista naistenvaivoista eli ihan oikea tulos ei painossa tällä viikolla vielä näkynyt, mulle kun tulee painoa lisää tässä kohtaa kuukautta aina pari kolme kiloa) ja makeanhimo on hävinnyt kokonaan tämän viikon aikana. Alkupäivinä mulla oli jatkuvaa pientä päänsärkyä, se taisi kadota tuossa pari kolme päivää sitten. Eilen oli sellaista huippausta, kaikki siis jotakuinkin tuntui pyörivän ympärillä, mutta siihen auttoi kourallinen suolapähkinöitä vissyn kera.

Mä olen menneen viikon aikana syönyt kolme kertaa päivässä, vaikka usein ei olisi ollut nälkäkään ja merkannut näin alkuvaiheessa ylös kaiken päivän aikana syömäni (laskenut niistä sitten kalorit, rasvan, proteiinin ja imeytyvän hh:n määrät), jotta saisi tuohon syömiseen jonkinlaista tuntumaa. Keskiarvo kaloreissa pyöri viikon aikana jossain 1430 paikkeilla, hh:ssa määrä 33g paikkeilla per päivä. Kasviksia ja marjoja on tullut syötyä noin 500g päivässä ja Multitabs Specialin otan päivittäin. Kaapista löytyy myös Berocca plussaa, mutta sitä ei ole vielä tullut käyttöön otettua.

Lidlistä mies haki mulle 70% tummaa suklaata ja sitä on tullut jonkin verran syötyä, eli käytännössä katsoen koko se 125g levy menneen viikon aikana. Eilen kyseinen suklaa maistui jo todella makealta suussa, eli eiköhän tässä siirrytä suklaankin suhteen astetta tujakampaan versioon seuraavan kerran, kun sitä mieli tekee.

Liikuntaa harrastan nyt alkuun ainoastaan pari kertaa viikossa eli teen reippaan tunnin kävelylenkin keskiviikkoisin ja sunnuntaisin. Tosin joka arkipäivä tulee käveltyä esikoista kouluun saattaessa sellanen 2,5-3km, mutta sitä en laske mukaan, vauhti kun on sellaista "lastentahtista"... :wink:

Eli ekan viikon saldona paino on laskenut 1,5kg ja alkumitat vyötäröltä ja lantiosta ( :oops: ](*,) ) on otettu. Ensi viikon tiistaina taas uusia (ja ehkäpä tänkertaista romaania tiivimmässä muodossa) jorinoita tältä viikolta, katellaan, miten sentit kehittyvät - toivottavasti miinussuuntaan! 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-29 01:17:51 
Poissa
sintti
sintti

Kuulumisia yön pimeydestä...

Pikkuisen on päässyt venähtämään tämä kirjoitteluväli, kun on ollut kiirusta monien asioiden kanssa...mutta en mä silti karppausta ole unohtanut! :) Eli nelisen viikkoa olen nyt karpannut ja viides vko alkaa tästä päivästä.

Ruokapäiväkirjaa kirjoittelen edelleenkin ja lasken kalorit sekä rasvojen, imeytyvien hiilihydraattien ja proteiinien määrää ja suhdetta. Ja oon koittanut syödä tuota kasvis- ja marjapuolta sen 500g päivässä. Välillä tekee tiukkaa, kun toisinaan tuo ruokahalu on ihan olematon. Olen kuitenkin voinut hyvin. Liikuntaa vielä samoilla määrillä kuin tuossa viimeksi mainitsin.

Jos niitä mittoja (alkumitat otettu 8.1.2008) sitten:

vyötärö -6cm
lantio - 5cm

Painoa lähtenyt nyt yhteensä 5,5kg. Kyllä tää tästä... :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00