karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-29 13:12:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Aamussan sentit tiukassa
ViestiLähetetty: 2008-11-10 09:52:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Siirryn nyt tänne tuolta ruokapäikkypuolelta, kun alkaa pipo kiristämään liikaa kaikenlaisten laskemien kanssa. Mulla ongelma on enemmän korvien välissä, ei laksemisessa. Syön terveellisiä ruoka-aineita, mutta aina silloin tällöin en mahda himoilleni mitään ja syön liikaa. En ole viitsinyt käydä vaa'alla aikoihin, koska tulos vain masentaa minua. Olen nyt päättänyt tarkkailla edistymistäni mittanauhan avulla.

Minulla on jostain ilmestynyt 3 senttiä lisää reisiin ja pari senttiä vyötärölle karppauksen myötä. Ei hyvä homma, farkut kiristää ja olo on kuin valaalla. Yritän nyt tällaista lähestymistapaa josko saisin nuo stressihormonit laskuun ja löutäisin jostain sen kuuluisan kadonneen liikunnanilon.

Pituutta mulla on 170 cm ja mukava paino siinä 60-62 kg viimeksi vaaka on heiotellyt sellaista 65-67 kg:a :cry:

Vyötärö kapeimmasta kohdasta 68cm
Vasen reisi 56,5 cm
Oikea reisi 57 cm
Lantio 96 cm

Kiinteytyä olisi pakko koska höllyrää alkaa olemaan omaan makuuni jo hieman liikaa... Yritän taas vähentää tuota kahvi/maito/kerma-akselia josko tässä olisi syy pöhötykseen. Koitan vähentää vielä aamuisia kahvejakin. En ole muutenkaan juout kun aamulla ja lounaan päälle. Yritän pysyä kolmessa ateriassa per päivä ja väliajoilla nauttia vain vettä. Pelkona on vain että sitten tulee syötyä liikaa esim. päivällisellä... Noh, täytyy nyt vaan sitkeästi yrittää eikä olisi ollenkaan pahaksi jos saisi raahattua oman ahterinsa treeneihin ja lenkkipolulle. On se vaikiaa...

Nimim. turvonnut ahteri 8-[

Kuva

Viestin otsikko: Re: Aamussan sentit tiukassa
ViestiLähetetty: 2008-11-17 09:58:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ei muutosta. Kroppa on hyytelöä ja löysä... :cry: ensi viikolla uusi yritys

Eat dessert first! =D

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-11-23 14:36:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jipii!!!! :smt041

Oikea reisi 56 cm
Vasen reisi 56 cm
Lantio 95 cm

Kaikista kohdista - 1 cm

Jipii!!!!!

Eat dessert first! =D

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-11-23 14:42:14 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

Voi että mieluusti ottaisin tollasen kropan! Mulla on pituutta pari senttiä vähemmän, painoa muutama kilo vähemmän ja SILTI mun vyötärö on neljä senttiä paksumpi. Lantio ja reidet sitten vastaavasti vähän ohuemmat, mutta kyllä tollanen naisellisen vartalo ehdottomasti ois enemmän mulle mieleen ku tää tasapaksu kroppa. *kateellinen*

ViestiLähetetty: 2008-11-27 10:14:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos LottaX kommentista ja vierailusta. :smt039

Täällä on välillä vähän yksinäistä kirjoitella ja tuntuu että sentti-osasto on muutenkin aika hiljainen... :-k

Nyt ei ole tosin vielä mittauspäivä, mutta ajattelin kirjoitella kuulumisia ihan muuten vain. Mulla on nyt ollut lauantaista asti hyperventilaatio oireita. En oikeastaan tiedä onko se pala kurkussa vai hengenahdistusta, mutta välillä meinaan psyykata itseni paniikkiin, mikä ei ole kovinkaan mukavaa. Luin jostain täällä lammikossa, että rasva voi palaessaan vapauttaa happoja(?) kun kroppa puhdistuu ja tämä voi aiheuttaa hyperventilaatio-oireita. Voi tosin myös olla, että olen jostain vetänyt "herneen nenuun" ja olen vain ahdistunut tietämättä kuitenkaan syytä... Mullahan on tuota paniikki/ahdistushistoriaa kerätty mukavasti tältä vuodelta, joten se ei todellakaan ole poissuljettu vaihtoehto. Hämmentävää tässä on se, että tämä olo tulee ja menee miten sattuu ajattelin sitä tai en. Eli siinä selkeästi eroaa mun normaalista ahdistuskohtauksesta. Saan itseni kyllä tästä helposti vielä ahdistuneemmaksi jos alan ajatella että johtuu paniikkikohtauksesta, muta jos ajattelen että johtuu "rasvan palamisesta" niin se vain häilyilee tuossa ja menee välillä poiskin.

Mene ja tiedä näistä sitten, taitavat olla henkimaailman asioita. :shock: Se täytyy kyllä vielä sanoa, että olen nyt selkeästi laittanut merkille että tuo löllömäisyys on vihdoinkin alkanut hävitä. Eilen tein sopparin kuntosalille, joten sietä sitten lisäpuhtia tähän touhuun. Painosta mulla ei ole tietoa hölkäsen pöläystä ja mittaus suoritetaan maanantaina. Hyvältä musta ainakin tuntuu ja ekaa kertaa tuntuu että minä hallitsen syömisiäni eivätkä mielihalut ja se on ihana tunne se, vihdoinkin alkaa se itsetunto mitä olen ikäni odottanut muodostumaan =D> Jipii!!!!

Eat dessert first! =D

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-03 13:12:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ei raportoitavaa muuta kun viime mittauksessa reisiin olisi tullut takaisin +0,5 cm kumpaakin... :cry:

Vatsassa asustaa edelleen löllyrä joka vaan venyy ja paukkuu ja tuntuu tosi ällöltä :oops: Onnekseni olen nyt hurahtanut taas ryhmäliikuntaan, joten toivotaan että se vähän antaisi potkua tutinoille... Täytyy kyllä sanoa, että olen erittäin turhautunut. Vaaka näyttää ihan hurjia lukemia ja mieli tekisi heittää se kauimpaiseen jordaaniin!!! ](*,)

Mutta hei, en mä aio lannistua. Syömisten hallinta on vaan niin paljon helpomaa tällä ruokkiksella ja eilen tuli yllättäen 8,5 tuntia lounaan ja päivällisen väliin ihan huomaamattaan kun menin töiden jälkeen jumppaamaan (en sitten tiedä kuinka hyvä tämä on) enkä edes tuntenut nälkää taikka heikotusta. Haluisin vaan niitä tuloksia jo nähdä... :( Ehkä mun ruokavaliossa sitten vaan on vieläkin joku pielessä. Olen muuten nyt kolmatta päivää kahvilakossa, katsotaan vaikuttaako mitenkää. (jätin kahvin pois ihan vaan myös kokeillakseni helpottuuko ahdistus ja tämä viikko on sen suhteen mennyt ihan loistavasti...)

Tsemppausta otetaan vastaan ja kirjoittelen tänne taas piakkoin kuulumisia!

Häntä pystyssä etiäpäin!

-Aamussa-

Eat dessert first! =D

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-04 13:02:48 
Poissa
sintti
sintti

Aamussa kirjoitti:
Ei raportoitavaa muuta kun viime mittauksessa reisiin olisi tullut takaisin +0,5 cm kumpaakin... :cry:

Voisikohan olla, että reisiin olisi kerääntynyt nesteitä liikunnan myötä? Mielestäni olen joskus sellaista kuullut :-k Ei ehkä kannata mitata ainakaan samana tai seuraavana päivänä liikkumisesta, jos meinaan on noita nesteitä... Tsemppiä :smt023

Ruokapäivis: viewtopic.php?f=11&t=37322

ViestiLähetetty: 2008-12-04 16:53:16 
Poissa
sintti
sintti

Tervehdys Aamussa! :smt006
Tsemppiä lähetän sulle! Senttien julkinen mittaus vois olla tosi hyvä mullekin, laitanpa kohta ensimmäiset eli viime maanantain, aloituspäiväni sentit näkyviin omaan ketjuunsa. Mulla on pituutta 10cm vähemmän kuin sulla ja tavoitepaino vastaavasti alempi. Silti alakropassani on enemmän senttejä, mulla kun ne kertyy ikävästi juuri sinne. Hoikista reisistä olen haaveillut kauan...

Miten on mennyt ilman kahvia? Jotenkin en suostu uskomaan, että se ois varsinainen syy jumitukseen, mutta toki kannattaa kokeilla poisjättöä. Eipä siitä haittaakaan ole. Se voi auttaa siihen, että saat kahvin määrän kohtuullistettua. Kirjoitit tuossa ylempänä, kuinka sulle on alkanut tulla ihanaa tunnetta, että vihdoin pystyt hallitsemaan syömisiäsi. Hienoa :D Itse olen vasta hyvin alussa, mutta huomaan kyllä, miten napostelu/mässäilyhimo on laantunut. (Aiemmin olen kyllä kokeillut karppausta ja sen jälkeen keräillyt tietoa aiheesta, vaikka syömiset on lipsuneetkin. Nyt yritän tosissani saada tästä elämäntavan, ja alku ainakin tuntuu lupaavalta.)

Mulla on liikunta veilä alkutekijöissään, kävelyä olen näinä ekoina päivinä jonkin verran harrastanut. Kuntopyörä olis varmasti tehokas etenkin alavartalon kiinteytykseen. Yritän aloittaa sen käytön viikon loppuun mennessä, ihan pieninä annoksina. Oletkos sinä kokeillut kuntopyöräilyä?

t. Meea

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-05 09:12:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei Busse ja Meea!

Busse:
En ollut tuolloin vielä käynyt urheilemassa, joten en usko johtuvan siitä... :(

Meea:
Mulla etenee kahvilakko niinkin hyvin, että kirjoitan tätäkin viestiä kahvikuppi naaman edessä. :roll: Tämä syystä että mulla ei ole oikein vatsa toiminut ja mikään ei tule läpi... Noh, tämä on veljäs kuppi tällä viikolla, joten ei niin paha ottaen huomioon, että entisessä elämässä join kevyesti 6 kuppia PÄIVÄSSÄ!! :shock: Suurin syy todella miksi olen vähäisellä kofeiinimäärällä on tosiaan tuo mun taipumus ahdistus/paniikkikohtauksiin, joten en viitsi ihan hirveästi itseäni moisella kiusata.

Mulla meni valehtelematta kolme kuukautta ennenkuin todella tunsin syömiseni olevan hallinnassa. Tämä aika meni varmaankin opetteluun pois tapasyömisestä ja nykyään huomaan lähteväni esim. töihin ilman aamupalaa koska ei vain ole nälkä kun ennen olisin syönyt varoiksi. Ja nyt kun olen hurahtanut taas ryhmäliikuntaan (kiitos Elixian mahtavan tarjonnan) ruokailuvälit venyvät kevyesti 8-9 tuntiin enkä edes tunne tajutonta nälkää mikä laukaisisi ahminnan. Olen ennen ollut sellainen että reagoin nälkään kiukuttelemalla enkä juuri nyt muista koska olisin viimeksi moista oltilaa tuntenut.

Painossa eikä senteissä tämä kaikki ihanuus ei tosin vielä ole tuntunut. Olen tällä viikolla käynyt joka päivä (ke lukuunottamatta) jumpassa, joten en edes viitsi mitata, koska voi olla nesteitä lihaksissa. Vireystila mulla vaihtelee todella paljon. Joskus olen tosi virkeä ja joskus taas kuolemanväsynyt. Iltaisin valvon heittämällä puoleenyöhön kun ennen olin kympin aikaan kaatumakunnossa. Ehkä kuitenkin enimmäkseen olen virkeä kuin väsynyt.

Voisin myös listata muita muutoksia mitä olen huomannut. Esim hiukset ovat kasvaneet tosi pitkiksi. Ok, tähän voi vaikuttaa etten ole puoleen vuoteen käynyt kampaajalla, mutta olen ennenkin jättänyt välit pitkiksi eikä ne näin hurjasti ole kasvanut. Harmiksi ne myös rasvoittuvat mielestäni helpommin... Ja eilen huomasin onnekseni että mun peppunäppylät ovat mennyttä elämää!!!! :lol: Mulla on aina jostain syystä (ehkä stringien käytöstä) ollut näppyjä pakaroissa, mutta eilen huomasin että niitä ei ollut juuri lainkaan. Jipii!!!! :mrgreen:

Kuntopyöräily ei ole ikinä ollut mun juttu. Olen joskus käynyt spinningissä, mutta paksujen reisien pelossa ja sen tylsyyden vuoksi olen jättänyt polkemiset muille. Mulla kanssa kaikki varastoituu alakroppaan, reisiin ja peppuun. Yläkroppa voi näyttää kun keskitysleiriltä paistavine kylkiluineen ja silti reidet hölskyy onnellisina :P

Tsempataan me täällä toisiamme ja muista olla kärsivällinen. MÄ olen koko tän ajan stressanut kun mitään ei tapahdu ja paino tuntuu vaan nousevan ja nyt olen päättänyt lopettaa moisen. Kohdistan ajatukseni lsyömisen sijasta liikuntaan ja salaa toivon että joku päivä havahdun onnellisena siihen että olen kutistunut. Vielä minäkin haen sitä omaa tasapainoani ja uskon että se tästä pikkuhiljaa löytyy. Neljä kuukautta nyt olen opetellut ja tavaksi tämä on jo tullut, no problem. Suurin opetteleminen mulla on siinä että saan tuota vannetta löystettyä pään ympäriltä ja olemalla itselleni suopeampi. Opettelu irti ainaisesta laihduttamisesta on mun prioriti #1 tällä hetkellä ja pääseminen eroon häpeästä ja tätä kautta uskon myös ahdistukseni selättäväni. [-o<

Tervetuloa taas vierailulle ja laita Meea mulle linkkiä jos sulla on oma ketju jossain niin käyn sielää sitten turisemassa. Tai jos ei ole niin tervetuloa tänne turisemaa! Kivaa saada kavereita! :smt052

Eat dessert first! =D

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-06 13:17:09 
Poissa
sintti
sintti

Aamussa kirjoitti:
Tsempataan me täällä toisiamme ja muista olla kärsivällinen. MÄ olen koko tän ajan stressanut kun mitään ei tapahdu ja paino tuntuu vaan nousevan ja nyt olen päättänyt lopettaa moisen. Kohdistan ajatukseni lsyömisen sijasta liikuntaan ja salaa toivon että joku päivä havahdun onnellisena siihen että olen kutistunut. Vielä minäkin haen sitä omaa tasapainoani ja uskon että se tästä pikkuhiljaa löytyy. Neljä kuukautta nyt olen opetellut ja tavaksi tämä on jo tullut, no problem. Suurin opetteleminen mulla on siinä että saan tuota vannetta löystettyä pään ympäriltä ja olemalla itselleni suopeampi. Opettelu irti ainaisesta laihduttamisesta on mun prioriti #1

Tervetuloa taas vierailulle ja laita Meea mulle linkkiä jos sulla on oma ketju jossain niin käyn sielää sitten turisemassa. Tai jos ei ole niin tervetuloa tänne turisemaa! Kivaa saada kavereita! :smt052

Kiva ois saada tsemppikaveri, vaihtelen ilomielin kuulumisia :P
Tuo voi olla yksi tosi olennainen juttu, että hellität stressaamisen. Paino voi lähteä ihan kuin itsestään häviämään! Mullakin on niin monet laihdutusyritykset kertynyt elämäni aikana, että ihan hirvittää se suoraan sanoen hukkaan heitetty aika ja murehtiminen. Tai tietysti jos en koskaan olisi tehnyt mitään, olisin luultavasti nyt melkoinen tankki. Ois se vaan ihmeellistä, jos ajatuksen laihduttamisesta voisi vähitellen unohtaa, ja uskon, että karppauksen jos minkä myötä se todella VOI olla mahdollista.

Mulla ei muuta omaa ketjua vielä ole kuin tuo vasta aloittamani senttiseuranta. Ylihuomenna kirjaan sit ensimmäiset muutokset verrattuna alkutilanteeseen (toivon mukaan muutosta on!)
http://www.karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=33&t=37705

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-11 08:52:19 
Poissa
sintti
sintti

Niin no onhan mulla tämmöinen esittäytymisketju, jos haluat vikaista (tai ehkä oletkin jo vilkaissut):
http://www.karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=16&t=37542&p=738775#p738775

Kuinka sulla Aamussa on tämä viikko lähtenyt käyntiin? Ihailtavan paljon sinä jaksat liikkua. Kyllä varmana alkaa kohta tulokset näkymään! :smt023

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-11 11:08:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Heippa Meea!

Tämä viikko on lähtenyt ihan jees käyntiin. En tosin ole kerennyt kun pilatekseen tällä viikolla, joten loppuviikko on sitten kiinniottoa eli hikijumppaa ainakin tänään ja huomenna. Sentit mittasin lauantaina ja oli suurinpiirtein - 1 kauttaaltaan. Tänään turvotus on varmaan jo taas suurempi kun olen vähän sukellellut sokerimaailmassa lue:nimpparikakkua ja lellittelyä. Kamalaa miten tänään syöty yksi piparikin voi jo tuntua että metsään mentiin, mutta en anna tuon ajatustavan vallata päätäni. KÄvin eilen myös vyöhyketerapiassa ja illalla meni sellaiset ahdistusaallot yli hikoiluineen (mitä ei ole ennen ollut) ja loppui kuin seinään. Outoa. Ehkä mun kroppa reagoi tällä tavalla hoitoon..? Mahtaisiko kellään olla kokemuksia...?

Sulla on Meea ihan samanlainen tausta kun mulla ja syyt tähän karppaukseen. Mäkin toivoisin sivutuotteena ainakin 5 kilon painonpudotuksen, mutta pääsyy on saada tosiaan syöminen hallintaan ja ahmimiset pois. Kyllä sen huomaan että jos mun edessä on karkkipussi ja yhden otan niin menee kyllä koko pussi. Kuivilla en siis vieläkään ole. Tein tämän virheen näet tiistaina (330 g lakumix ja suklaajädeä) ja olo oli ihan kamala tämän jälkeen iekä karkit olleet ees hyviä (jätski oli :D ). Toivottavasti tämä taas toimi jonkinlaisena muistutuksena, että ei kannata syödä 300 g nannaa.... :oops:

Että näin, kuulumisia tulee taas jahka saan jotain järkevää aikaiseksi, sillä välin toivotan tsemppiä! :smt039

Eat dessert first! =D

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-11 16:55:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Moi,

Ilmoittaudun vain senttiesi seuraajaksi, sillä olen itse pituus-painoakselilla samaa kokoluokkaa ja sentitkin on lähes samoja. Paitsi mulla tuo aloitusviestisi 68 cm:n vyötärö on tavoite (jossa olen todistettavasti lähivuosina ollut - en tiedä kuinka paljon pienemmäksi voin sen rakenteellisista syistä saada, katsotaan sitten uudestaan kun tavoite on saavutettu). Tällä hetkellä vyötärö on 73 cm - vähennystä 5 cm lokakuusta.

Karkkirepsuistakin löytyi jotain tuttua...

Rona

ViestiLähetetty: 2008-12-12 11:22:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervetuloa Rona! :smt039

Tämä voi olla vähän tylsää seurattavaa koska en ole saanut mitään aikaiseksi moneen kuukauteen niin kilojen kuin senttienkään suhteen :cry: Mutta yritystä on ja periksi en anna. Toivottavasti tämä mun hurahtaminen ryhmäliikuntaan antaisi mokomille kyytiä tuloksia alkaisi pian tulla. Mulla tosiaan painottuu kaikki tohon alavartaloon ja ylävartaloa voisi jopa sanoa lihaksikkaaksi (allit tosin löytyy silti :oops: )

Mutta näillä eväillä etenen ja tervetuloa tosiaan seurailemaan ja heitä komenttia aina kun siltä tuntuu! Pitää minutkin skarpimpana kun tiedän että valvotaan taustalla! :lol:

Eat dessert first! =D

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-12 16:58:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heippa Aamussa! Saman pituinen olet kun minä, tosin sun aloituspaino on mun tavoitepaino, höh:( voi kun minäkin voisin painaa 60-62. Ehkä minäkin siten joskus! Siirryin itekin ruokapäikystä pois, kun oli niin laskennallinen, grammoja sinne ja grammoja tänne...(kirjoittelen painoseuranta osioon, tosin, en ole vielä montaa sanaa kirjoittanut, kun vasta aloitin UUDELLEEN)

Tervis: pingu :P

ViestiLähetetty: 2008-12-16 10:39:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei Pingviini ja kiitos vierailusta! :smt040

Mulla on täällä myös tulosten suhteen pirun hiljaista, mitään ei tapahdu, ole tapahtunut moneen kuukauteen, mutta en jaksa enää ottaa siitä stressiä sillä liikuntainnostus vie ajatukset tehokkaasti muualle, luojan kiitos!

Olo tuntuu vähän vetäytyneemmältä ja kiinteämmältä =D>

Etkös sä pingviini vaikuttanutkin jossain päin Egyptiä vai muistanko ihan väärin? Vaihdot nikkiä jossain vaiheessa tässä syksyllä?

Tervetuloa tänne turisemaan, mulla voi tämän vuoden vaihde olla hieman hiljaista sillä matkustan kolmeksi viikoksi suomen rajojen ulkopuolelle anoppilaan, mutta kai sielläkin jossain vaiheessa pääsee koneelle piipahtamaan! :wink:

Eat dessert first! =D

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-18 14:59:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ei muuta raportoitavaa kuin että olen jäänyt piparikoukkuun, eikä pois pääsyä näy... APUA!!! Pelonsekaisin tuntein lähden kohti joulua koska tiedossa on loma, ruokaa, juomaa ei liikuntaa... :( Suunnittelin kyllä pakkaavani lenkkitossut mukaan josko saisi edes vähän liikuttua... pidetään peukut pystyssä, ettei hirveästi tulisi kiloja ja turvotusta tämä vuoden vaihteen aikana

Eat dessert first! =D

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-18 17:13:27 
Poissa
sintti
sintti

No voi.... Ei piparit minunkaan suussa pahalta maistu, mutta vielä olen pystynyt pitäytymään muutamassa. Leipoa piti, kun mies sitä niin toivoi (kuorma-autonmallisia pipareita :koki: ), ja olihan se tuoksukin ihanan jouluinen. Älä stressaa Joulusta liikaa, nauti lomasta vaan! Kyllä sitä sitten ehtii vuodenvaihteen jälkeen tiukistella oikein kunnolla. Itse pidän tärkeimpänä tavoitteena Joulun paripäiväisellä kotivierailulla sen, etten perunaa ja leipää ala mättämään, mut jotain laatikoita ja herkkuja voin kohtuun rajoissa maistella. Toisaalta siinä on sekin, etten halua tehdä karppauksesta mitään "joulun ohjelmanumeroa", vanhemmat ja velipojat tuskin käsittäis.

Mukavaa reissua ja ihanaa Joulua sulle!!! :smt114

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00