karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-19 02:39:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Sentit lähtee, kilot pysyy.
ViestiLähetetty: 2011-04-21 10:12:40 
Poissa
sintti
sintti

Heippa!
3,5 kk tiukkaa karppia takana. Lähtöpaino 75 kg, pituus 166 cm, ikä 30 v. Itselleni toimii ketoosi parhaiten, olo on hyvä ja energinen.
Ekan kuukauden aikana ravasin vaa´alla ja tuskastuin kun kilot ei laskenut sitten grammaakaan. Päätin lopettaa painon vahtaamisen ja rupesin seuraamaan senttejä.
Tulos:
Vyötärö 79cm-> 73cm (-6 cm)
alavatsa 93 cm-> 88 cm (-5 cm)
reidet 64 cm-> 58 cm (-6 cm)
takapuoli 108 cm -> 98 cm ( -10cm!!)

Ja tänään sitten hyppäsin vaakaan ja sehän näytti iloiset 74 kg :D! Eli 1 vaivainen kilo pudonnut tänä keväänä.
Aina olen vaakaan ja kaikkiin mahollisiin painoindekseihin kyttäillyt ja pitänyt itseäni ylipainoisena. Nytkin se indeksi näyttää ylipainoa, mutta itse alan olla sitä mieltä että olemus on kavennut niin paljon, etten enää pidä itseäni niin ylipainoisena kuin ennen :). Ja jännä on ollut huomata, miten kroppa tasapainottuu. Olen aina ollut päärynän mallinen, niin nyt takapuoli on suhteessa kroppaan paljon "tasapainoisempi" :). Vaatteet istuu hyvin päällä, ja mahdun farkkuihin mihin en ole mahtunut vuosiin!

Halusin vaan tämän tänne kirjoittaa, ja taas minäkin painottaa että mittailkaa ihmiset niitä senttejä :)!
Joskus tuntuu että tämä ruokavalio on juuri se oikea kropalle ja luonnollinen. Ja jopa mietin että olisiko se 74 kg kuitenkin se minun luonnollinen paino? Mitä mieltä ootte tyypit? Tarkotan siis, että VHH:lla kroppa hakeutuu siihen parhaaseen näkemäänsä muotoon :), kiloista viis :).

Ihanaa Pääsiäisen aikaa kaikille!!!

ViestiLähetetty: 2011-04-21 11:01:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hymyilin lukiessani tekstiäsi...kiva kun on onnistumisia, vaikka itse tuskailenkin tän oman oloni kanssa. Tsemppiä jatkoon =D>
Eiköhän se ole niin että kun olo tuntuu hyvältä, ja on sinut itsensä kanssa, niin se on pääasia...en mie ainakaan jaksa tuijotella painoindeksiä tms...on minulle joskus sanottu kun painoin 64 kiloa ( pituus 160 ), että olen ylipainoinen sen nelisen kiloa ( tämän karun totuuden kertoi entisen työpaikkani tyky-valmentaja ) ...kaikenlaista sontaa :mrgreen: kuuntele vaan omaa oloa ja nauti olosta, sanon mie :lol:

ViestiLähetetty: 2011-04-21 11:15:17 
Poissa
sintti
sintti

Hieno juttu!

Aloittelin tässä jokunen aika sitten karppailemaan, ja nyt harmittaa etten laittanut senttejä ylös. Olen samanpituinen kuin sinäkin, mutta painoa oli 87 :mrgreen:. Ihanalta tuntui vetää jalkaan vanhat farkut, joita en ollut liki pariin vuoteen käyttänyt.
Tänä aamuna peilistä katsoessani olin huomaavinani Vyötärön!

Pohdin tuota ajatustasi painosta, ja se voisi olla tosiaankin niin, että kun keho löytää sen tasapainon niin noihin painon numeroihin katsominen ei ole enää tarpeen?

ViestiLähetetty: 2011-04-21 11:25:23 
Poissa
sintti
sintti

Juu, siltä se tuntuis :). Itselläni erottuu jo tosi selvästi lihasten muoto ja löysät on lähtenyt... Ihan ympäriinsä :). Vai oisko se tasasesti pikkuhiljaa kroppa muuttanut läskin lihakseksi :D, mene ja tiedä :roll: .
Jos noudattaa oikein VHH:ta ni eihä sitä useimmat edes pysty laihtumaan vaarallisen laihaksi?? eikö niin? Onhan niitä monia jotka sanoo että paino putosi liiaksikin, mutta tarkoitan nyt sitä, ettei henki lähde kuitenkaan :D. Ja olo on terveellinen ja hyvä :).
I <3 VHH

ViestiLähetetty: 2011-04-21 11:29:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Se on tosiaan mysteeri itsellekin mitä siinä tapahtuu. Itselläkin sentit katoavat, mutta paino pysyy samana tai vähän nousee :) Mutta ammattilaiset sanovat, että vuodessa voi tulla lihasmassaa korkeintaan 1-2 kg, ettei se voi olla lihasta josta se paino tulee/pysyy :-k Mutta tuo arvo voi koskea ainoastaan ammattibodaajia, joilla ei enää "ole" paljoa kasvatettavaa verrattuna normijantteriin, joka ei bodaa ammatikseen...

Tasoittuuko se jäljellä oleva rasva paremmin ympäri kropan, eikä vain vyötärölle, vai mikä sen tekee? :-k

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00