Juhannus on siis hoidettu, joskin meni kyllä ihan kotona olon merkeissä. Ainakin täällä suunnalla sää suosi kotona vällyjen alla oloa.
Selkähän se suurin syy oli olla lähtemättä mihinkään ja alkuviikosta lääkärin niveleen lyömä kortisonipiikki, joka veti olon totaalisen alas

Jos muuten joku muukin on kokenut vastaavaa niin kertokaa minullekin! Hyvä kun pääsi kotiin eli voimat menivät kokonaan ja siitä asti olen ollut kuin märkä rätti eli fyysiset voimat tuntuvat häipyneen lopullisesti. Lämpöilyä on ollut siitä asti jatkuvasti (tulehdusarvot olivat ihan normaalit). Voisin juoda saavi kaupalla. Iltaisin on tosi hankala päästä uneen, mutta aamulla nouseminen on sitten hirmu hankalaa. Päätä on särkenyt, mutta onneksi se on helpottanut hieman. Kaikki ponnistelu aiheuttaa kunnon sydämentykytyksiä ja suihkussa käynti on kuin olisin juossut maratonin. Pää on muutoinkin ihan toisaikainen. En olen saanut koskaan aiemmin kortisonia ja harkitsen kyllä tarkkaan seuraavaa kertaa eli ainakaan vielä ei ole ollut kivun suhteen hyötyä

Ja puudutusaineelle en ole allerginen. Kortisoniakin oli vaan 1 mg

Toisaalta tämä alkaa vahvistamaan sitä, että minulla on hormooneissa tosi pahasti häikkää, koska noinkin pieni määrä aiheutti jo aiemmin olleiden oireiden lisääntymisen kunnolla

Pohdin tässä joutessani sitä, mitä tässä viimeisen kahden vuoden aikana on tapahtunut omassa kunnossani, vaikka en ole muuttanut tottumuksiani (karppausta on liian vähän aikaa ollut, joten sillä ei ole vaikutusta paitsi ehkä nyt viime ajat tehnyt paremman olon). Infektioita on ollut vähän väliä ja ovat olleet hankalasti paranevia ja vieneet voimat. Hampaiden kunto romahtanut parissa vuodessa (huom! hoidan hampaitani hyvin ja sen vahvisti hammaslääkärikin) todella pahasti ja yksi jouduttiin poistamaan. Yleiskunto huonontunut koko ajan ja esim. hengitys on käynyt pinnallisemmaksi ja jaksaminen (fyysinen) on heikentynyt. Libidon tila alle nollan. Unen laatu heikkoa. Selkäkivun syynä tulehduksellinen muutos nivelessä. Vatsan turpoaminen eli läski kerääntyy sinne eli en ole lihonnut normaalisti ja sekin on tullut muutaman vuoden sisällä. Niskassa rasvapatti jne. Eli oireet viittaavat aikas lailla tuonne cushingin suuntaan ja ovat samanlaisia kuin niillä, jotka ovat joutuneet ottamaan sairauteensa paljon kortisonia. Eli tämä täytyy tutkia pohjamutia myöten

Toivottakaa minulle onnea

Toivottavasti lääkärit suhtautuvat asiaan hyvin ja paneutuvat tähän. Ja jos jollakulla on vastaavia kokemuksia niin pliiiissss....jakakaa niitä kanssani, että en koe olevani niin pirhanan yksin tämän jutun kanssa
Ja sitten itse asiaan eli karppauksella on sentään ainakin vielä jonkin verran vaikutusta tässä hässäkässä ja varmasti on ollut mitä järkevin valinta
Sunnuntaina eli 21.6.09 otetut mitat
Painon mittaus lopetettu vaa'an hajoamisen vuoksi
Rinnat 109 cm (+- 0 cm mittauksen aloituksesta)
Rintojen alta 88 cm (-3,5 cm)
Vyötärö 86,5 cm (- 5,5 cm)
Navan kohdalta 95 cm (-5 cm).

Toivottavasti tämä on tilapäistä
Alavatsa 107 cm (- 1,5 cm alk. 14.6).

Tämä pelasti viikon.
Lantio (av) 103 cm (-1 cm, edellisestä lisää 0,5 cm...jos tämä on pepun pyöristymistä niin jee!)
Yläreisi 58 cm (- 8 cm

)
Käsivarsi (se jossa allin sanotaan asuvan) 32,5 cm (-1 cm)
Hmmm...Vaikuttikohan se kortisonipiikki myös turvottavasti

Tuntuu kyllä siltä, että turvotusta on tullut ja se janon määrä on ollut infernaalinen ja vaikka vessassa on juossutkin niin ei varmaan ihan niin paljoa. Ja kun niveleen laitetaan niin se on jotain pitkävaikutteista eli tätä saattaa kestää vielä jonkunkin aikaa