| karppaus.infon arkistoitu foorumi https://karppi.ninja/forum/ |
|
| T2D karppaustutkimuksen vesitys https://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=36&t=106168 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | Kasari [ 2021-01-15 09:23:38 ] |
| Viestin otsikko: | T2D karppaustutkimuksen vesitys |
Tuoreen tutkimuksen vesitys alkoi heti (maikkarilla) Ruokavalio, joka auttaa saamaan diabeteksen remissioon jo puolessa vuodessa – muista varoitus vakavasta vaaranpaikasta Lainaa: --- Varoituksen sana: Kiinnitä huomio vähähiilihydraattisen ruokavalion koostumukseen On hyvä huomioida, ettei vähähiilihydraattinen ruokavalio sovi kaikille diabeetikoille, kuten heille, joilla on lääkityksenä sglt-2-estäjää tai jotka sairastavat munuaisten vajaatoimintaa. Tärkeää on myös kiinnittää huomionsa siihen, mistä vähähiilihydraattinen ruokavalio koostuu. Punaiseen ja prosessoituun lihaan sekä tyydyttyneisiin rasvoihin perustuva ruokavalio lisää riskiä sairastua sydän- ja verisuonitauteihin sekä syöpiin. Lähteet: BMJ, Eurek Alert, Insider, Terveyskirjasto Ja koska nyt on alkanut Tutkitun tiedon teemavuosi, annetaan oikeat ohjeet diabeetikoille Lainaa: Tyypin 2 diabetesta hoidetaan pääasiallisesti laihduttamalla sekä muuttamalla ruokailu- ja liikuntatottumuksia. Tärkeitä ruokailumuutoksia ovat:
- päivittäisen energiansaannin vähentäminen - kasvisten, hedelmien ja marjojen runsas syöminen - sokeripitoisten virvoitusjuomien, mehujen ja tuoremehujen käytön välttäminen - "höttöhiilareiden" eli vaalean puhdistetun viljan syömisen välttäminen - kuitupitoisten ruokien, kuten täysjyvätuotteiden, käytön lisääminen. Koska tyypin 2 diabetes lisää riskiä sairastua sydän- ja verisuonisairauksiin, tulee potilaan huolehtia, ettei hän saa ravinnostaan liikaa suolaa ja kovaa eli tyydyttynyttä rasvaa. |
|
| Julkaisija: | Yhden miehen komitea [ 2021-01-17 12:24:19 ] |
| Viestin otsikko: | Re: T2D karppaustutkimuksen vesitys |
Kuten karppilinkeissä totesin Lainaa: Maikkarin tutkimusuutinen oli perinteiseen tapaan pilattu ymppäämällä sekaan Terveyskirjaston virallisterveellisiä höpinöitä.
Insiderin juttu, jota myös oli lainattu, oli paljon asiallisempi- INSIDER: 6 months on a low-carb diet linked to remission from type 2 diabetes, study finds |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|