Yhden miehen komitea kirjoitti:
En minäkään tahdo arvostella Taijaa. Ihan vaan yleisellä tasolla on kuitenkin pakko sanoa, etten erityisemmin tykkää kehoposotiivisuusjutuista. Niin suuria ovat lihavuuden terveyshaitat.
Amerikassa kaikki on suurta, niin ylipaino kuin kehopositiivisuuskampanjatkin. Minäkään en pidä woke-henkisistä ylilyönneistä asiassa, mutta toisaalta on niin, ettei koko kehopositiivisuutta tarvittaisi, ellei miehet katsoisi asiakseen määrittää sopivaa painoa naisille.
Tuolle naiselle tuskin enää tässä vaiheessa terve normaalipainoinen keho on mahdollinen, sen verran kovia hän on kokenut. Kiva että viihtyy kehossaan, hän näyttää mielestäni hyvälle.
Painan 70 kiloa, taas. Painoin 70 kiloa myös raskaaksi tullessani reilu 20 v sitten. Silloin hoitaja ilkkui, että olisitpa painanut kilon tai kaksi lisää, niin olisi laitettu sokerirasitukseen. Eli olin liian läski olevinani. Nyt olin gynellä ja hän sanoi: "sinähän olet hoikka". Sanoin että olen laiha läski, normaalipainon ylärajalla ilman lihaksia.
Tarinan opetus ei ollut oikeastaan mikään. Paitsi ettei pidä kuunnella ketään näissä asioissa. Pitää syödä oikeaa ruokaa sen verran kuin on nälkä ja kaikki mussuttajat saavat pitää tunkkinsa.
Amerikassa muuten kukaan ei syö oikeaa ruokaa, pelkkää fruktoosisiirappia. Joten siltäkään osin kehopositiivisuuksia ei pitäisi tuoda tänne tai kritisoida täällä sellaisenaan.
Tiedän yhden naimattoman miehen joka on ylipainoinen ja joka kritisoi hirveästi naisten ylipainoa. Ei tarvitse miettiä miksi on naimaton. Miehet on ihan käsittämättömiä tossa asiassa. Kysyin omaltakin ukolta että mikä on naisessa epäviehättävintä, silmälasit, ylipaino, lyhyt tukka ym. juttuja, ja hän sanoi epäröimättä ylipaino, mikä tuli vähän yllätyksenä, ottaen huomioon että on mun kanssa naimisissa enkä ollut tavatessammekaan hoikka vaan laiha läski, 70 kg jo tuolloin. No hän on itsekin mahakas joten ei ole varaa sanoa, mutta oikeasti en vain tajua miehiä. Jos itse olisin mies niin ottaisin kyllä mieluummin tuollaisen runsaamman naisen kuin luisevan laiheliinin, eli minusta tuo artikkelin nainekin on viehättävämpi 40 kiloa painavampana. Mutta joo en ole mies ja kai miehet saa kertoa preferenssinsä siinä kuin naisetkin (itse en tykkää hernekeppimiehistäkään) mutta jotain sille pitäisi tehdä kun niin monet naiset kitukuureilee koska miehet ei tykkää muuten. Ja sitten ne miehet, jotka jankuttaa että laihdttaminen on helppoa, kunhan liikkuu enemmän ja syö vähemmän, ne pitäisi saada jotenkin vaiennettua. Niitä on edelleen ja paljon.