|
Mä olin warrioori aikoinaan ja kärsin aivan erilaisesta tilanteesta kuin täällä. Mun mahalaukun vetoisuus on valtaisa ja voin syödä 3000 kcal kerralla. Tähän ei tietenkään paljon mua pienempi ihminen pysty, saatika että se olisi edes järkevää. Warrioorissa on hormonitoiminnan kannalta ja miksei myös kropan toiminnan kannalta joitakin hyviä juttuja. Itse asiassa tosi mainioita asioita, jos ne itselle sopii.
Sun ravinnonmäärä näyttää jäävän kohtuullisen alas, enkä ainakaan mielestäni nähnyt siellä superfoodeja, kuten mustikkaa, luuliemiä, keltuaisia, manteleita, levää, niin sanoisin, että jo pelkästään mikroravinteista on pulaa, energiasta puhumattakaan.
Jos suinkin pystyt, niin herää aamulla vartti aiemmin ja syö kunnolla. Munia, pekonia tai kinkkujuustomunakas, puuroa, jos valitsemasi karppaussuunta sallii, voita, maitoa, kermaa, kahvia, leipää (jos sallii), suolakurkkua, tomaattia, eilisen päivällisen tähteet, lihaa, perunaa (jos sallii). Mä ymmärrän ton lounaan väliin jättämisen tosi hyvin. Itsekin elin niin tosi pitkään. Nykyään firma tarjoo, joten käytän tietty edun hyväkseni.
Sun paha olo johtuu enimmäkseen mikroravinne pulasta, eikä niinkään makroista. Aikas paljon joudut tekemään täsmähankintoja ja valintoja, jos yrität saada kaikki mikrot kohilleen tolla yhdellä aterialla. Oliiviöljy on oikeastaan vaan energiaa, juuri muuta hyötyä siitä ei ole, paitsi marinadiin tuo kivan lisän makunsa puolesta.
Jos haluat ja sulla on aikaa, niin luepa Aki Loikkasen teksti aiheesta ravinnon vastuut. Loikkanen on ollut iltasyöjä jo vuosikymmenet, joten tässä kohtaa turvautuisin hänen sanoihinsa ja varsinkin kun ne on kirjoitettu alun alkaen suomeksi suomalaisille.
_________________ Cats are carnivores.
|