karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-25 22:40:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: mä taidan lopettaa
ViestiLähetetty: 2012-02-18 04:14:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

jotenkin nyt tuntuu etten jatka :(
tuntuu hyvältä mutta sitten kuitenkin tuntuu huonolta tää kun nukun ihan levottomasti ja aamu kolme pissa hätään ihan pirteänä, en saa enää oikein nukutuksi. sitten vaikka oon aamun syömättä niin vatsa turpoaa jostain syystä. sitten vatsa on ruikulilla.

onko muilla vastaavia huonoja kokemuksia?

ei tää mulla pitkään ainakaan toimi. harmi vaan kun aamulla ei esim. vielä klo.7-8 aikaan ole nälkä ja töissä en halua lounasta syödä. en ole koskaan ollut mikään työpaikkasyöjä.
elikkä silleen luonnostaan mulla menee se rytmi niin että illalla on aikaa syödä kunnolla.
jatkaako vai ei.?

pitäisi oppia syömään jotain aamulla niin silloin voisi syödä aamulla ja illalla.

Viestin otsikko: Re: mä taidan lopettaa
ViestiLähetetty: 2012-02-18 05:35:48 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Kerropa nyt vähän tarkemmin, mitä ja miten olet syönyt.

ViestiLähetetty: 2012-02-18 06:52:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

aamuisin on mennyt kahvia 2kupillista kermalla(jätin pois), nyt menny aamut oliiviöljyllä(2rkl).

sitten syöminen ajoittuu klo.17-18 aikaan ja syön vain kerran illalla näihin aikoihin.

eilen meni nämä

oliiviöljy aamulla klo.07.45

klo. 17.30 raejuustolla jatkettu munavoi, manteli-psylliumleipä(päälle voi, kurkku, tomaatti)

ViestiLähetetty: 2012-02-18 06:58:19 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar

Joo, lopeta moinen paastoaminen ja ala syömään :shock: Kauanko olet paastonnut?

91kg --> 74kg

ViestiLähetetty: 2012-02-18 07:05:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

lisään vielä yhden ruokapäivän

oliiviöljyä 2rkl

klo. 17.00
höyrytettyä kesäkurpitsaa ja paprikaa, kreikkalaisia jauhelihapihvejä 2kpl
2tomaattia lohkoina oliiviöljyssä
voita lisukkeena sipaisu
jälkkäri: pähkinävoita 4tl

joo ja makeutusta en käytä missään muodossa.

mietin että onko toi kahvi edes ollut syyllinen mahan turvotukseen koska jätin sen pois ja silti turvottaa.

mun oma epäilys on että syön liian vähän vaikka maha tuleekin joka kerta täyteen.

ViestiLähetetty: 2012-02-18 07:07:37 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

^^Juu, komppaan Bloody Marya.

Lopeta vaan tollanen ja ala karpata. Näyttää olevan kovin pientä sun syöminen, ei ihme, jos et jaksa. Ala syödä ja katso, että saat prodea ja rasvaa tarpeeksi. Voisit vähän aikaa merkkailla ja katsoa makropuolta. Syöt mielestäni aivan liian vähän. Sun koko päivän ruuista ei ole kuin hädintuskin yhden aterian tarpeiksi. Ei ihme, ettei nukuta. Ei kroppa jaksa käydä kunnolla noin vähillä energioilla.

ViestiLähetetty: 2012-02-18 07:08:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

nyt tulee 3viikkoa warrioria. viikonloput on menny vähän lepsummin niin että olen aamullaki syönyt mutta arkipäivät paastosysteemi.

ViestiLähetetty: 2012-02-18 07:14:57 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Laitoin syömäsi kultakaloihin ja laskin että sulla alittuu 1000 kcal päivässä. Syöt siis lähes puolet liian vähän. Lisäksi proteiinia tulee aivan liian vähän elimistösi tarpeisiin nähden. Suosittelen, että ostat kultakaloihin nyt aikaa vaikka hetkeksi ja laitat syömisesi ylös ja alat syödä vähintään koomakulutuksesi verran. Tuolla kituilulla syöt itseäsi sisältäpäin kun elimistösi syö lihaksesi elintarpeisiisi, kun saat energiaan niin älyttömän vähän.

ViestiLähetetty: 2012-02-18 07:24:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

ok, kiitos :)
ehkä pitäisi pistää itsensä kultakaloihin, harkitsee.

ketokarppaus ilmeisesti vie multa vähäisenki nälän :(
masuparan takia oon ollut alhaisilla hiilillä(ärtynyt suoli oireyhtymä).

aamulla söin äsken tälläisen setin
klo.06.22
höyrytettyä paprikaa
halloumijuusto pihvejä 2kpl
kahvia 2kupillista kookoskermalla
ajattelin vielä kokeilla kahvia kun se on niin hyvää ja saa samalla rasvalisän. jospa se kahvi olisi ärsyttänyt tyhjään mahaan otettuna tolla warriorilla.? jos turvottaa jätän pois sitten.

hiilarinosto varmaan olisi yksi millä menisi ehkä parempaan mutta esimerkiksi maitotuotteet ja hedelmät helposti turvottaa.

ViestiLähetetty: 2012-02-18 07:26:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

tohon tän aamuiseen piti vielä lisätä että syön tänään kyllä muutakin sitten kun tulee nälkä esim. illalla

ViestiLähetetty: 2012-02-18 07:35:18 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Kun katsoin sun syömisiä kultseissa, sulla hiilarit pyöri jossain 10hh tuntumassa. Alakantissa siis nekin. Kyllä sä voit vähän hiilareitakin nostaa.

Mulla ärtyneen suolen oireyhtymä on parantunut kokonaan karppauksella ja mä syön sentään hiilareita vaihtelevasti 30-100hh välillä. Useimmiten siellä 30-50hh välillä, mutta en ole niin nipo, etteikö välillä tulisi noita satasenkin päiviä. Sekin on hyvä muistaa, ettei karppaus ole hiilihydraatiton ruokavalio. Tarpeeksi myös proteiinia ruokavalioosi. Sekin on elimistösi tarpeisiin nähden aivan liian alhaalla. Esim. kananmunat ovat loistava prodelähde myös suoliongelmaiselle. Jos nyt jättäisit soturoinnin ainakin hetkeksi, kun se vie sut selvästi liian tiukkaan ketoosiin ja täydelliseen ruokahaluttomuuteen. Ehdotukseni on, että kokeilet syödä nyt 3-4 kertaa päivässä ja hiilareita lisää sen verran, että ruoka taas alkaa maistua. Sun sijassasi mä itse tekisin niin, että nostaisin hiilarit esim. 60hh:iin. Silloin ruoka yleensä alkaa jo maistua. Sitten voi hiilarimäärää pikkusen laskea alaspäin jos tahtoo ja sellaiseen määrään, että ruoka maistuu ja paino vielä putoaa. Sulle voi tietty sopia joku muukin tapa, mutta noin mä olen tehnyt, jos on tullut sellainen tilanne, ettei ruoka maistu ja syön selvästi liian vähän. Mulle ei siis ihan alhaiset hiilarit esim. 20hiilareilla sovi ollenkaan, koska silloin tulee se tilanne, että lakkaan syömästä, kun mikään ei maistu.

Mä en ole kylläkään mikään oikea ihminen sanomaan soturoinnista mitään, kun tiedän, ettei se minulle sovi. Veikkaan, ettei kertomastasi päätelleen sovi sinullekaan.

ViestiLähetetty: 2012-02-18 09:59:37 
Poissa
Leijona
Leijona

Mä olin warrioori aikoinaan ja kärsin aivan erilaisesta tilanteesta kuin täällä. Mun mahalaukun vetoisuus on valtaisa ja voin syödä 3000 kcal kerralla. Tähän ei tietenkään paljon mua pienempi ihminen pysty, saatika että se olisi edes järkevää. Warrioorissa on hormonitoiminnan kannalta ja miksei myös kropan toiminnan kannalta joitakin hyviä juttuja. Itse asiassa tosi mainioita asioita, jos ne itselle sopii.

Sun ravinnonmäärä näyttää jäävän kohtuullisen alas, enkä ainakaan mielestäni nähnyt siellä superfoodeja, kuten mustikkaa, luuliemiä, keltuaisia, manteleita, levää, niin sanoisin, että jo pelkästään mikroravinteista on pulaa, energiasta puhumattakaan.

Jos suinkin pystyt, niin herää aamulla vartti aiemmin ja syö kunnolla. Munia, pekonia tai kinkkujuustomunakas, puuroa, jos valitsemasi karppaussuunta sallii, voita, maitoa, kermaa, kahvia, leipää (jos sallii), suolakurkkua, tomaattia, eilisen päivällisen tähteet, lihaa, perunaa (jos sallii). Mä ymmärrän ton lounaan väliin jättämisen tosi hyvin. Itsekin elin niin tosi pitkään. Nykyään firma tarjoo, joten käytän tietty edun hyväkseni.

Sun paha olo johtuu enimmäkseen mikroravinne pulasta, eikä niinkään makroista. Aikas paljon joudut tekemään täsmähankintoja ja valintoja, jos yrität saada kaikki mikrot kohilleen tolla yhdellä aterialla. Oliiviöljy on oikeastaan vaan energiaa, juuri muuta hyötyä siitä ei ole, paitsi marinadiin tuo kivan lisän makunsa puolesta.

Jos haluat ja sulla on aikaa, niin luepa Aki Loikkasen teksti aiheesta ravinnon vastuut. Loikkanen on ollut iltasyöjä jo vuosikymmenet, joten tässä kohtaa turvautuisin hänen sanoihinsa ja varsinkin kun ne on kirjoitettu alun alkaen suomeksi suomalaisille.

ViestiLähetetty: 2012-02-23 09:02:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo nyt oon muutaman päivän ollu poissa warriorilta. Silti jotenkin luonnostaan edelleen syön isoja annoksia kerralla kun oon tottunu että saan syödä kerralla paljon ja mahani täyteen.
Olihan se olo oikeastaan aika pirteä kun ei syöny aamulla mitään eikä tarvinnu tressata syömisistä.
Se vaan että millä jos haluan palata niin millä saan menemään kerralla enemmän ruokaa siis sillä yhdellä ainoalla illalla? Vai olisko tässä tärkeänä osana se että söisin sen iltapalan vielä siihen lisäksi kuten esim. leipäjuusto marjoilla taikka kermarahkaa marjoilla?

Sanokaa saako tän warriorin toimimaan?

Mä taidan tarvita aika paljon joltain kokeneelta jotain esimerkkiä syömisistä.?

ViestiLähetetty: 2012-02-23 11:47:59 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Lisää rasvaa, niin saat tarpeeksi kaloreita siihen yhteenkin ateriaan tai ateriajaksoon.
Piilota se kuullotettuihin kasviksiin yms niin että ruoka myös maistuu hyvältä (ja sopii ruoansulatuksellekin yleensä paremmin)

Juuri muita tapoja en tunne syödä riittävästi silloin kun syö harvoin.
Ja haili puhuu täyttä asiaa siitä, että ruokaa on syytä saada riittävästi (myös kaloreina) tai ongelmariski kasvaa, nopeasti.

Nimmarilla "kuudetta vaiko seitsemättä vuotta harvoinsyöjänä"

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2012-02-23 12:10:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ok, kiitos vinkistä :)

Sitä rasvaa pystyisin kyllä lisäämään esim. lisäämällä voisilmän ruokiin, paistamalla, majoneesilla,juustolla ja sitten leipäjuustolla. Jos sais vielä partajugun taikka leipäjuuston iltapalaksi jos sellaisen saisi alas ja olisi sen verran nälkä. Siksi mä ajattelin että jos aikaistaisin tota syönnin aloittamista niin jäisi ehkä tilaa iltapalallekin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00