karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-27 12:46:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-09-26 10:29:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pitihän sitä tähänkin "villitykseen" ottaa osaa ja kokeilla, saisko tällä jotain tuloksia aikaiseksi. Karpisti aion joka tapauksessa syödä (taas pari päivää repsunnu :().

Toivon, että olen ymmärtänyt tän oikein, kun aion menetellä nyt näin:

26.9. klo 13 paasto alkaa
27.9. klo 13 paasto päättyy
28.9. klo 13 paasto alkaa
jne.?

Mulla on flunssa nyt jotain viidettä päivää aika kovana. Se hyvä puoli tässä on, että olen todellakin oppinut juomaan paljon vettä ja haudutettua teetä. Aiemmin karppauksen aikana en ole juonut läheskään tarpeeksi vettä ja nyt olen huomannut, että se pitää kyllä nälkää poissa. Samoin tuo teen juonti. Uskoisin, että onnistun tässä.

Tää lista on tässä vain mulle itselleni muistutuksena, että mitä sitä pitääkään tarkkailla ja pistää muistiin, että voi täällä kertoilla.
- nälkää
- yleistä oloa
- hiilarien ja kalorien määrää (muita makroravinteita)
- mikä aika tuntuu parhaalta katkaista vuorokausi
- painoa
- mittoja
- kuinka jaksaa liikkua

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 10:39:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja jospas vielä painon ja mitat laitan tänne ylös.

4 viikkoa olen siis karppaillut ja tässä sen tuloksia:

Paino 91kg --> 82kg -9kg

vyötärö 92cm -7cm
lantio 103,5cm -5,5cm
reisi 62cm -3,5cm
sääri 40,5cm -1,5cm
käsivarsi 31cm -1cm
rinnan päältä 99cm -6cm
rinnan alta 86cm -7cm

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 11:49:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elikkäs... Mun paastoni alkaa nyt sit klo 13 ja tämän päivän tulos on tässä:

Jäljellä 568kcal 39%
Nyt 877kcal 61%
Kulutus 1945kcal
Vaje -500kcal
Tavoite 1445kcal 100%

protskut 35% / hh 0% / rasvat 65%

"Raportoin" varmaan huomenissa et miltä tuntuu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-28 22:03:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joopa joo, täähän meni heti ihan reisille.. :oops: :cry: Repsuilin ihan urakalla pari päivää ja nyt on huono olla. Huomenna alkaa pätkäpaastoilu ja karppailu yleensäkin uusin voimin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-28 22:56:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kannattaiskohan ihan ensin kuitenkin ottaa ainakin sellanen viikon tiukka hiilariboikotti ennen kuin yritätkään paastoa... Ilman ketoosia homma voi olla vähän turhan rankka ja johtaa taas repsahdukseen :-k Aattelen vaan niin kuin omalta kannaltani että muutenkin on vaikeaa palata edes ruotuun saatika sitten vielä pinnistellä nälässä siinä samalla.........

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 06:29:49 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Komppailen morrigania ja takana väikkyy kuva paastosta ylähiilareilla, joka siis oli yhtä tuskaa ja vilua kolme ensimmäistä päivää. Se, että keho jo osaa rasvapolton on tämän homman aa ja oo. Ja yleensä rasvapoltolle on päästy silloin, kun ei enää kauheasti repsuta. Kyse ei ole niinkään hiilarien määrästä vaan siitä, miten keho noita vesiliukoisia polttoaineita käyttää.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 06:49:17 
els kirjoitti:
Se, että keho jo osaa rasvapolton on tämän homman aa ja oo. Ja yleensä rasvapoltolle on päästy silloin, kun ei enää kauheasti repsuta. Kyse ei ole niinkään hiilarien määrästä vaan siitä, miten keho noita vesiliukoisia polttoaineita käyttää.

Apua, silloin minäkin olen väärässä paikassa! Takana on jojottelua ja kroppa pahasti sekaisin sekä hervoton stressi päällä, kroppa ei takuulla ole rasvanpoltolla. Meneekö tää paasto nyt hukkaan? Eikö tällä paastolla voisi saada kroppaa heräteltyä takaisin rasvanpoltolle? Epätoivo iski...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 07:54:35 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Lainaa:
Eikö tällä paastolla voisi saada kroppaa heräteltyä takaisin rasvanpoltolle? Epätoivo iski...

Varmasti saa. Mutta se on huomattavasti paljon vaikeampaa ja riski sortua mässäilemään hiilareita on isompi. Eli miksi kiusata itseään?

Jos nälkä tuntuu rasvalla pysyvän pois, niin sitten voisi alkuun kokeilla sellaista vaihtista, että paastoaikana ottaa vaan rasvaa aina kun on nälkä. Lopettaa sitten kun sitä ei tarvita. Mutta jos ei ole rasvanpoltto millään tavalla vielä käynnissä, niin se ei välttämättä auta ongelmaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 07:56:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Morrigan kirjoitti:
Kannattaiskohan ihan ensin kuitenkin ottaa ainakin sellanen viikon tiukka hiilariboikotti ennen kuin yritätkään paastoa... Ilman ketoosia homma voi olla vähän turhan rankka ja johtaa taas repsahdukseen :-k Aattelen vaan niin kuin omalta kannaltani että muutenkin on vaikeaa palata edes ruotuun saatika sitten vielä pinnistellä nälässä siinä samalla.........

els kirjoitti:
Komppailen morrigania ja takana väikkyy kuva paastosta ylähiilareilla, joka siis oli yhtä tuskaa ja vilua kolme ensimmäistä päivää. Se, että keho jo osaa rasvapolton on tämän homman aa ja oo. Ja yleensä rasvapoltolle on päästy silloin, kun ei enää kauheasti repsuta. Kyse ei ole niinkään hiilarien määrästä vaan siitä, miten keho noita vesiliukoisia polttoaineita käyttää.

Voi ei. En tullut ollenkaan tällaista ees ajatelleeks. Mut ... no hitto. Sit mun varmaan kannattaa noudattaa tässä teidän neuvoja ja pitää ensin viikon ajan tiukkaa linjaa hiilareiden kanssa (ajattelin muutenkin olla ihan nollalinjalla nyt, kun eihän noista tule kuin huono olo). Jepjep.. Eli tää tais olla tältä osaa tässä ja aloitan paastoilun samassa ketjussa sit varmaan viiko päästä :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00