karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-29 06:02:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-09-29 16:34:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aloittelin tuossa alkuviikosta tämän pätkäpaaston ja on kait sinällään mennyt ihan hyvin, ei ole ollut ekan päivän jälkeen ylitsepääsemätöntä nälkää ja tänään en ole ahminutkaan niin kuin ekana päivänä, mutta mutta..

Väsymys on jotain aivan uskomatonta, voisin nukkua noin 24h vuorokaudessa, viime yönä nukuinkin yli 9h mikä on enemmän kuin olen nukkunut about ikinä (yleensä noin 6h unoset) ja koko päivän on ollut sellainen olo että voisin kaatua petiin.

Taidan kyllä olla tulossa kipeäksikin tässä samalla koska viime yönä alkoi sattua tuonne alaselkään about munuaisten kohdalle aivan älyttömästi. Mikään asento ei toimi ja aina vain sattuu. Ja kun minua ei ole ikinäikinä sattunut selkään niin tämä on hyvin omituista. Mutta tämän siis uskon täysin olevan orastavan flunssan (mistä ei ole vielä muita oireita) oirehdintoja. Saisi vain loppua vähitellen.

Tänään saisin syödä taas mutta kun ei ole nälkä. Tein ison lihapadan ja söin noin kolme pientä lihapalaa. Eikä mikään muukaan jääkaapissa houkuttele. Pitäisi varmaan pakolla syödä jotain tai muuten käy taas niin kuin ensimmäisenä päivänä että söin yhdeltä istumalta puoli annosta juustopalleroita enkä sitten mitään muuta koko päivänä. Ei ehkä ihan tarpeeksi kaloreita ja rasvaa. Ei mikään ihme että olo on huono.

Tämä huimaus saisi kyllä loppua, se on ehkä pahin oire. Onneksi en vielä ole tipahtanut suorilta jaloilta mutta kaipa sekin tulee ellen ole varovainen ja muista koko ajan että ei saa tehdä äkkinäisiä liikkeitä. Toki sekin voi olla tulevaan flunssaan viittaavia oireita. Mutta tässä mietiskelin itsekseni että elleivät nämä oireet tästä helpota niin katkaisen tämän pätkäilyn hetkeksi ja annan flunssan mennä ohi ja jatkan sitten. Mutta pitää nyt vielä katsella seuraava 48h tätä, jos olo paranisi.

Ai niin, onhan tässä hyviäkin puolia, parissa päivässä on paino tippunut 4 kiloa, ja minä kun kuvittelin olleeni alakarpilla tätä ennen eikä ylimääräisiä nesteitä olisi ollut kehossa, taisin olla väärässä :smt001

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 16:48:25 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Munuaisten kohdan selkäkipu ja huimaus/huono-olo kuulostaa siltä että oletkohan sä juonut tarpeeksi.. ??? munuaiset kipeytyy kun kuona lähtee liikkeelle ja jämähtää huonosti toimiviin munuaisiin... karpalomehua (putsaa munuaisia ja virtsateitä) ja paljon vettä, vaiva yleensä häviää sillä.
Tsemppiä, elä lopeta vielä! Sitkeesti vaan eteenpäin!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 17:06:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu en mä vielä mihkään lopeta, ja jos vaikka parin päivän päästä päättäisinkin katkasta tän niin jatkaisin kyllä heti flunssan mentyä ohi (heti kun se nyt ees alkais..)

Ja oon tosiaan kyllä juonut ihan hyvin, vichyä ja vettä lähinnä. Myös teetä ja muutaman lasillisen cokistakin. Niin, ja kaakaota syömäpäivänä. Jotain 3 litraa päivässä tullut juotua että kaipa sen pitäisi riittää. Ja tuo kolmekin saattaa olla alakanttiin koska oon melkein koko ajan täyttämässä lasiani, tai siltä ainakin tuntuu. Ja voihan se olla ihan vaan jotain selkäkipua, ei mitenkään kytköksissä munuaisiin

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 21:06:16 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Ei tuo selkäkipu pelkästään flunssaan liittyvä ole välttämättä. Minullakin on nimittäin ollut. Mutta ei ole ollut kamalan kovaa kipua, hieman särkyä vain. Ja kyllähän terveiden munuaisten pitäisi tällänen kestää tuosta vain...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-30 07:46:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo ei se selkäkipu ole mihinkään kadonnut, nukuin yön lattialla jos olisi vaikka auttanut. Lopputulos: aivan yhtä kipeä alaselkä.

Jos se kipu johtuisi tästä pätkäilystä niin eikö sen olisi pitänyt kadota tänä yönä kun olen eilen syönyt iltapäivästä saakka? Eli voinko todeta että se johtuu jostain muusta?

Paino oli noussut eilisestä vaan 300g, aika outoa, luulin että olisi tullut enemmän. Senttejä on kadonnut vyötäröltä myös, kolme tarkalleen ottaen mikä saa aikaan sen että olen hyvän matkaa jo alle 90 sentin (heh, no on 3 senttiä jo pitkä matka :lol: ) Koska olen laiska niin en muita mittoja ottanutkaan ennen pätkäilyn aloittamista joten niiden kutistumisista/laajenemisista en ole tietoinen.

Huimauskaan ei ole mihinkään laantunut, aina ylös noustessa ja äkkinäisissä liikkeissä maapallo pyörii aivan liian kovaa (tai niin, ehkä minä olenkin itse niin hidas että sen takia vain huomaan maapallon pyörimisen tällä tapaa.. noh, ehkä ei kuitenkaan). Kaipa sekin menee ohi eikä ole vaarallista.

Nälän puute on aika omituinen juttu, ei yhtään ole nälkä nytkään vaikka illalla menin nukkumaan varmaan jo seitseämältä enkä sen jälkeen ole syönyt vaikka siis saisin. Täytyy nyt ootella että nälkä tulis niin saa syötyä kunnolla ennen seuraavan paastojakson aloittamista.

Ai niin, piti heti kommentoida tuota misukisun juttua, eli tosiaan niin mäkin olen päätellyt että terveiden munuaisten kanssa ei pitäisi tulla mitään ongelmia, mutta entäpä jos ne eivät olekaan terveet enkä ole sitä vain ennen havainnut? Mistä ylipäätään voi tietää onko munuaiset kunnossa paitsi juuri tällaisissa kokeiluissa. Ja jos kyseessä nyt on joku munuaishäiriö niin sehän on vain hyvä saada tietää nyt eikä joskus 10 vuoden päästä kun saattaisi olla jo isompaakin vauriota tapahtunut

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-30 11:11:23 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

misukisu kirjoitti:
. Ja kyllähän terveiden munuaisten pitäisi tällänen kestää tuosta vain...

Ei ole kyse siitä ettei munuaiset olis terveet, siellä vaan kuona nyt liikkuu ja ne alkavat toimia aktiivisemmin, se tekee kipua... eli tässä tapauksessa kipuilu siellä on merkki siitä, että kroppa alkaa puhdistua ja tää homma toimii! Eli juomista tosi paljon paastopäivinä ja karpaloa, se auttaa oikesti näihin juttuihin.

Kokeilkaa tuo juomisen teho, vaikka omasta mielestänne juotte tarpeeksi. Kokeilkaa ihan piruuttanne joku paastopäivä, että juotte vielä enemmän, sen ainaskin 5-6 litraa vettä ja wissyä ja vihreetä teetä... kun silloin sais niin hyvin tuon puhdistavan vaikutuksen tehon tuon pätkäpaastoilun rasvanpolton kanssa hyöhynnettyä. Mä juttelin tästä eilen luontaishoitajani kanssa pitkät jorinat, ei tää ole pelkästään minun päästäni lähtevää mututuntumaa, kyllä vaihtoehtohoitoisella ammattilaisella on ihan sama ajatus asiassa kuin mullakin...
pitäähän normaalipaastollakin juoda paljon, että se toimii oikein, miksei siis tälläkin...

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-30 11:40:09 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mulla ei kyllä koskaan ole ollut munuaiset kipeät vaikka olen joskus paastonnut normaalipaastolla kaksikin viikkoa. Seuraile tilannetta ja juo todella runsaasti mutta jos kivut aina vaan jatkuu niin kyllä mä menisin sit lääkäriin jossain vaiheessa.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-30 11:55:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Mulla ei kyllä koskaan ole ollut munuaiset kipeät vaikka olen joskus paastonnut normaalipaastolla kaksikin viikkoa. Seuraile tilannetta ja juo todella runsaasti mutta jos kivut aina vaan jatkuu niin kyllä mä menisin sit lääkäriin jossain vaiheessa.

Kirrimirri

No siis enhän mä tiedä onko ne munuaiset vai ihan vaan muuten siellä suunnalla jotain kipua. Mut päätin kuitenkin tänään että nyt jätän tän 24/24:n vähäks aikaa tauolle ja jatkan sit kun flunssa on ohi, tai mikä tauti nyt ikinä onkaan tulossa.

Lähinnä siks katkasen nyt tän kun olo on kaikkea muuta kun hyvä, ja sehän se idea on että olon pitäisi parantua. Ja jos olo vaan huononee ja huononee niin en näe juuri nyt järkeä jatkamisessa. Katellaan jossain vaiheessa uusiks :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-30 18:28:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

IsoIita kirjoitti:
No siis enhän mä tiedä onko ne munuaiset vai ihan vaan muuten siellä suunnalla jotain kipua. Lähinnä siks katkasen nyt tän kun olo on kaikkea muuta kun hyvä, ja sehän se idea on että olon pitäisi parantua. Ja jos olo vaan huononee ja huononee niin en näe juuri nyt järkeä jatkamisessa. Katellaan jossain vaiheessa uusiks :)

Munuaiset ei ole alaselässä vaan suurin piirten siinä kohtaa selässä, mihin kylkiluut loppuu. Siinä olen samaa mieltä, että oloaan kannattaa kuunnella.

Itse löysin tämän pätkäpaastojutun tänään ja kylläpä alkoi kiinnostaa :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00