karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-04 04:14:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-01-03 14:06:10 
Poissa
sintti
sintti

Olen tässä jo muutaman viikon lueskellut tämän palstan päikkyjä ja kommentointeja ja niinhän siinä kävi että hurahdin itsekin.. Aloitin ensin viime viikolla varovasti muutaman päivän ja uuden vuoden vietin suht karpisti mutta ilman kelloon kyttäämistä ihan jo siinä pelossa että paastoilu vie pohjan alkoholikäyttäytymiseltäni. ( tyhjään mahaanhan EI saa juoda :roll: ) Minulla on vielä tässä vaiheessa jotenkin tuo kellonaikojen seuraaminen hankalaa, paastoaminen ei viime viikolla niinkään tuntunut hankalalta. Näinköhän ymmärtänyt asiat oikein?

Eli, maanantaista aloitin uudelleen ja silloin lopetin syöpöttelyn klo 18. Pätkäisy siis suunniteltu tuohon klo 18 tienoille. Tiistaipäivä oli töissä yhtä hullunmyllyä, enkä edes kerinnyt ajatellakaan syömistä. - Hoksasin vaan joskus yhden-kahden kieppeillä ekan hengähdystauon koittaessa notta ruokatunti oli kuin itsestään mennyt ohi monta tuntia sitten :shock: Ruokapöydän ääreen pääsin vasta 18.30, söin tonnikalasalaattia ison annoksen jonka jälkeen vetäydyin täysin vällyjen väliin, niin väsynyt olin. Enkä tietenkään muistanut/jaksanut käydä kaupassa, joten tämä päivä on mennyt valitettavasti paastotessa myös. Kuhan työt loppuu, minulla on vielä 2 tuntia armonaikaa syödä, ennenkuin pätkäys tulee jälleen.

Tänään on ollut kyllä todella nälkä, jotenkin kaiken kiireen lomassa maha on liikaa päässyt ilmoittelemaan itsestään. Mutta pistän kaiken sen piikkiin, että mahani _tiesi_ että olisi saanut syödä, jos olisi ollut mitä syödä - ja aikaa. Ensimmäinen taukoni koko päivän aikana. Miten onkin näin kiirettä ollut.. Tiedän että tässä saattoi nyt tulla kardinaalimoka motivaation suhteen, sillä huominen on periaatteessa jo kolmas päivä peräkkäin kun en töissä voi ruokiksella käydä. Nyt haaveilen jo kotiinlähdöstä ja kauppareissusta. Mitähän sitä söisi? Olen evakossa työpaikan järjestämällä kämpällä vielä tämän viikon ennen kotiinpaluuta, eikä ruuanlaittomahdollisuuksia ole mikroa ja jääkaappia enempää.. Onneksi partis pelastaa! Viikonloppuna tämä herkutteleekin sitten kunnon ruualla \:D/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-04 10:07:46 
Poissa
sintti
sintti

Huh! Selvisin hengissä eilisestä päivästä ja houkutuksistakin. Kaupassa hipelöin kädet täristen sitä ihanaa ruisleipää, johon kesällä aina toisinaan sorruin hyvällä omallatunnolla. Valmistuksessa käytetty vain vettä, suolaa, ruisjauhoja ja tehty juureen se herkku =P~ Siinä aikani hypisteltyäni kävin keskustelua vatsani kanssa - notta kumpi se oikein meidän taloudessa päättää. Minä voitin ja ruisleipä jäi ostamatta. Sitä vastoin söin viherpippurijuustolla kuorutettuja nakkeja, kukkakaalia ja valkosipulidippiä edellisen seurana. Köyhältähän tuo kuulostaa mutta näissä oloissa tuntui lähinnä juhla-aterialta. Hiukan pelotti syömään alkaessa ahmimisefekti, mikä on meikäläiselle hyvinkin tuttu.. Ja ähkyynhän sitä kerralla itsensä vetäisi. Ei voi mitään, tänään yritän hiukan maltillisemmin eikä niin kauhealla kiirellä mättää kupua täyteen :oops:

Flunssa on vaan pahentunut ja ottanut niin isolla otteella meikäläisen kurkusta kiinni, ettei juurikaan mieli tee ruokaa ollenkaan. Inhottaakin ajatus syömisestä, kun ei mikään miltään maistu kuitenkaan. Nälkä ruennee kolkuttelemaan tuossa puolen päivän jälkeen niinkuin ennenkin. Maltan kuitenkin odottaa siihen klo 18:sta, sillä samahan se on milloin syö kun se väkinäistä joka tapauksessa on. Loppuisi tuo flunssa, tai antaisi edes makuaistin takaisin lauantaiksi :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-04 11:41:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pippin_ kirjoitti:
Sitä vastoin söin viherpippurijuustolla kuorutettuja nakkeja, kukkakaalia ja valkosipulidippiä edellisen seurana. Köyhältähän tuo kuulostaa mutta näissä oloissa tuntui lähinnä juhla-aterialta.

Jaa millä asteikolla tuo kuulostaa köyhältä :shock: . Kasviksia ois ehkä voinu olla useampaa sorttia, muuten ihan bueno ateria :) (ottaen huomioon, että olihan nakit A-luokkaa).

Kyllä se malttikin sieltä löytyy (sen määrän suhteen), kun jonkun aikaa menee :). Tsemppiä pätkäilyyn!

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-04 18:22:01 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos Jemi vierailusta ja tsemppauksesta :) Kyllä se tästä lähtee.. Ja itse asiassa huomattu jo lyhyessä ajassa, miten tiukkojen ruoka-aikojen noudattaminen palkitsee. Ne napostelut jää pois päivärytmistä kun tietää että tiettynä kellonaikana saa syödä. Ja syömisensäkin voi suunnitella etukäteen paremmin.

Juurikin äsken kello armahti ja pääsin syömään.. Edelleen samoilla eväillä. Jotka minulle edelleen tuntuvat liian "pikaruualta". Kaipailen kunnon _lihaa_ ja uunissa haudutettuja lämpimiä kasviksia jne. Yksipuolisuus on tällä viikolla alkanut kyllä ärsyttää.. Noh, huomenna sitten lihapullia tomaattikastikkeessa ja lemppari uunikasvishöystöä =P~ Eikä sitten ahmita! [-X Viinipullon olen jo tilannut pyykkäämään tulevalta ystävältäni vaivanpalkaksi mutta se odottakoon, jos suinkin mahdollista. :oops:

Lopuksi vielä omituinen huomio tältä päivältä. Ensinnäkään, en ole koskaan aiemminkaan ollut keksien tmv. "valmisherkkujen" ystävä ja nyt keksihyllyllä seisoessa tunsin olevani ihan ummikkona. Yritin löytää jotain sopivaa tarjoamista huomiselle (viimeinen työpäivä) enkä millään osannut päättää mitä ostaisin. Ja kun lopulta päädyin ostamaan keksilajitelmapussin :shock: minusta tuntui kuin kaikki kaupassa olijat, (niin jonossa kuin ohikulkevat kotimatkallakin) tuijottivat minua murhaavalla/säälivällä katseella " mitä se tuokin tollaisia ostaa, varmaan mussuttaa sen yksin kotona ja aloittaa jo heti kaupan pihassa.." Huh, mitkä omatunnontuskat voi tulla yhdestä keksipussin ostamisesta. Mahtaa työkaveritkin pettyä kun eivät saa tällä kertaa niitä "minun ihmeellisiä leipomuksia" :D Viimeksi kun lähdin kesän päätteeksi koulun penkille leivoin karppileivonnaisia, täytekakun ja piirakan. Pääsivätkin jo irvailemaan että viimeisenä päivänä voinkin sitten herkkuja syödä. Kyllä kaikilla naama venähti kun totesin ettei minun näissä(kään) leivonnaisissa mitään vehnäjauhomössöjä ole.. :wink: Huomenna kahvilla minä herkuttelen rahkamössöllä, syököön he rakkaat keksinsä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-04 22:49:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei Pippin!

Tuli tossa lukiessa mieleeni että kokeile syödä kuumia keittoja (hyvin rasvattuja) jos flunssa kiusaa. Itse söin pari päivää itsetehtyä lihakeittoa missä perunat korvasin ruusukaaleilla ja pystyi sitä syömään kun flunssa kiusasi minuakin. Kuumaa sokeritonta glögiäkin join pari mukillista päivässä.

Minä olen kanssa vierottunut kekseistä ja kahvileivistä, useamman vuoden jo ollut ilman niitä. Joskus kun tulee pikavieraita niin on jotain ostettava kaupasta kun tietää ettei voileivät kelpaa.

Tsemppiä :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-05 12:15:13 
Poissa
sintti
sintti

Jes! Tämä pysyi ruokatunnilla kurissa, keksilootan siirsin oikein mielenosoituksellisesti kaueammas minun syömäpaikastani.. :roll: Jotain mutinoita tuli tyyliin "etkö sinä vieläkään ole opetellut kahvileipää syömään? Etkä kahviakaan vieläkään juo! On se nykynuoriso kyllä..." Evääni (tonnikalasalaattia ja rahkaa) selitin olemattomilla keittämismahdollisuuksilla. Siis joo, kyllähän minulla muuten olisi ties mitä p***aa mikrossa kuumennettavaksi. :lol: Sääliksi kävi kun reippaasti ylipainoinen työkaveri totesi riisi-tonnikalasotkuaan syödessään että "kyllä tällä nälkä lähti, ja pysyykin poissa siihen kahviin saakka ainaskin!" Meinasin jo pitää pienen esitelmän aiheesta, mutta kokemuksesta tiedän että siinä hukkaa vaan happea turhaan suutaan louskuttamalla.. Viikonlopun tunelmat jo vähän päällä, ja odotus kotiinlähdöstä. Tunti aikaa laittaa padat porisemaan kotikeittiössä ennen kuin pätkistely alkaa taas.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-06 16:58:01 
Poissa
sintti
sintti

Ei, ei ei... Eilinen saldo, 4 siideriä klo 18 jälkeen. :oops: Mutta, sain sentään itteäni niskasta kiinni enkä lähtenyt baareilemaan! minusta lienee tullut todella parisuhteutunut :shock: Täytyisi kehittää sellainen pätkäilyohjelma, joka mahdollistaisi satunnaisen hurvittelun yöaikaan viikonlopun kunniaksi. Eihän opiskelija voi kuivin suin aina olla..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-08 19:52:06 
Poissa
sintti
sintti

Takaisin ruotuun päästiin suht hyvin sidukoiden jälkeen. Tänään siis tuli pätkäisy klo 18 tienoon ja aamulla/päivällä herkuttelin kahteen otteeseen kana-aterioilla. Toisessa oli sitä kasvispuoltakin aika reippaanlaisesti. Ihana kun on päässyt kotiin niin saa kokattuakin jotain kunnollista. Ja aikaakin oli ruhtinaallisesti siihen hommaan, kerrankin.

Muttamutta... Voi KUOLEMA, mihin rääkkiin itteni pistin tänään! En ole pitkään aikaan käynyt treeneissä (ja ihan vaan salia ja jumppaa, mutta kuulostaa hienommalta sanoa "treeneissä" 8)) ja nyt parin viikon tauon jälkeen aloitin oikein tehoannoksella. Pumppiin menin ihan eturiviin vielä heilumaan. Annas olla, ohjelma oli vaihdettu rankemman sorttiseksi ( tai siltä se tuntui ) ja salista lähti tutiseva tyttö ulos. Piti saunassa käydä jäähyllä kun tuntu et kädet ja jalat niin tärisee etten uskalla heti kaupunkiin lähteä toikkaroimaan :oops: Nooh, onneksi aikataulut oli vähä myöhässä, oli nimittäin tarkotus Pumpin jälkeen lennosta vaihtaa vielä vatsapeppureisi-jumppaan. Mut onneksi se kerkesi alkaa jo ennen kuin meidän rääkki loppui. Minut tuntien olisin tuskalla vääntäytynyt sinnekin ja aamulla ei ois saanu itteään kammettua sängystä ylös.. Huomenna meneekin koulussa + töissä vähintään seittemään illalla joten sopivasti pääsee syömään kuhan kotio pääsee. Ei tule kiusausta.l Vaikkakin mulla on treenien jälkeen se ongelma, että nälkä on huutava. Onneksi ei kuitenkaan koskaan tee mieli syödä, jostain syystä ei maistu mikään heti rehkimisen jälkeen vaikka maha ois toista mieltä. Haaveilin kyllä huomennakin salilla piipahtamisesta.. Jos söis kevyesti jotain vaan ja kävisi vaikka puoli tuntia juoksumatolla.. Tai jotain :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-11 14:02:33 
Poissa
sintti
sintti

On jo muutama päivä mennyt tässä - ei jaksa joka päivä raportoida kun ei koneellakaan jouda istumaan :?

Eli, tiistaina herkuttelin kasvis-kanapata-aterialla ja leipomillani juustoleipäsillä. ( munaa,mantelijauhoja, juustoa jne.) Lisäksi söin syöntiaikana tonnikalasalaattia lemppari chili-fetajuustopaloilla =P~ Oli muuten rankka, n 26-27 tunnin paasto, kun en aiemmin kerinnyt kotiin syömään. Eílen alkoi pätkäily klo 18 aikaan treenien jälkeen ja tänään saa aloitella taas samaan aikaan. Ja on bileet! \:D/ Aattelin ottaa kunnon annoksen kananmuna-pekoni-chilifetajuusto-härpäkkää ennen siiderilinnjalle lähtöä. Laitti-omenaa, siitä en minä pysty luopumaan millään.. Eihän siinä hiilareita onneksi montaakaan ole pullossa, ja eihän niitä kovin montaa juoda :oops:

Yksi asia minua on arveluttanut jo alusta lähtien. Nimittäin ihan _hillitön_ turvotus on tullut mahaan tässä viikon aikana. En yhtään ymmärrä, mistä se voi johtua.. Nesteitä tulee kuitenkin juotua 2-2,5 litraa päivässä ja ruoka on sellaista, ettei siitä pitäisi mitään reaktioita tulla. Normiruokaa siis hiilarien suhteen. ÄRRSYTTÄVÄÄ. Maha näyttää suurinpiirtein siltä kuin ois kunnon hiilarimättöä vetänyt sen muutaman viikon verran taikka sitten ois maha-asukki päässy kasvamaan. Todettakoon vielä, että kumpikaan vaihtoehto ei ole mahdollinen. :-s

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-13 15:27:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hmmm, kun mainitsit niin mahapömppöö esiintyy täälläkin, vaikka paino tippuu. Ja miulla siihen kyllä liittyy ilmavaivaa... Mitä ei tavallisesti karpatessa ole. Olen arvellut sen johtuvan tästä vähän kuitenkin eriskummallisesta rytmistä...Siis just kun maha tottuu tyhjyyteen, tulee normaalin vahvaa syömistä. Puhdistavilla paastoillahan aina aloitetaan ja lopetetaan kevyemmin, me taas ruokavuorokausi syödään ihan paksua tavaraa... Miun on tarkoitus palata peruskarppiin kun olen muutaman alkukilon saanut pois.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-16 13:08:35 
Poissa
sintti
sintti

Heipparallaa taas. Rakas läppärini halusi huollettavaksi ja ronkittavaksi, joten en ole päässyt kirjaamaan syömisiäni :x

moisianu: olen miettinyt ihan samaa. Että voisiko turvotus johtua ruokailurytmistä. Varsinkin paastopäivän aamu-päivä (edellisenä iltana paasto alkanut ) vatsa on suhteellisen normaalissa tilassa, mutta sitten jo ihan pienistä ruokamääristä pätkän loputtua voi rueta "pullottamaan". Illalla saattaa olla hyvinkin turpea olo, vaikkei paljoa olisi syönytkään.. :shock:

Mutta, turvotuksesta huolimatta tänä aamuna huomasin tuloksia.. Painoa en niinkään kyttää, joten puntarilla en käynytkään.. Mutta jo viime viikolla huomasin -1 kg. Pudotettavaa kun ei ole juurikaan ( n.5 jämähtänyttä kiloa) Ilo oli suuri, kun tänä aamuna sain vetää farkkujen vyön yhtä puolikasta reikää tiukemmalle! \:D/ Minä kun etenen hitaasti mutta varmasti, niin liikutaan aina puolikkaiden reikien mukaan. Onneksi onkin sellainen vyö, joka tämän mahdollistaa.

Kouluun palaaminen on helpottanut pätkistelyä huomattavasti. En ennenkään koskaan syönyt koulussa mitään, joten kukaan ei edes kiinnitä huomiota syömättömyyteeni. Tänään syömäpäivänä kuitenkin otin eväät mukaan, sillä kotiin pääsen vasta seitsemän jälkeen kun pätkä on jo alkanut. Treenauskausikin on alkanut hyvin, viime viikolla 4 kertaa, tällä viikolla sama tavoite 8)

Tsemppiä muillekin pätkistelijöille :) Jos jossakin päin on lunta, lähettäkää tännekin suuntaan!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-17 10:52:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pikkasen on turvotusongelmaa täälläkin. Mulla on nyt jopa paino noussut, kun ei meinaa tavara tulla ulos, jotenkin tämä paastoilu nyt ilmeisesti jämäyttää kaiken sisään. Sitten taas, kun paasto alkaa, kohta on ripuli... Siksi musta on turha oikeastaan miettiä vaakalukeamia - tulokset eivät ole vertailukelpoisia, ellei ihan pidemmällä aikavälillä tarkastele. Paino kun heittää ihan selkeesti sen mukaan, onko suolistossa tavaraa vai ei. En viitsi edes mittailla...

Kun malttais vaan pysytellä vaakalta poissa... Kävisi vaikka parin pätkisviikon jälkeen ja katsois, onko mitään tapahtunut.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00