karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-24 13:45:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Pikainen kysymys rasvasta
ViestiLähetetty: 2008-03-06 11:11:35 
Poissa
sintti
sintti

En ehdi nyt etsimään vastausta, vaikka se jossain olisi mainittukin. Jos on pätkäpaastolla, niin täytyykö ottaa jotain rasvaa aamulla? Kuinka tarpeellista se on ja laihtuuko paremmin jos ottaa sitä? Luin, että monet ottavat jotain öljyä tai voita.

ViestiLähetetty: 2008-03-09 09:38:04 
Poissa
sintti
sintti

Taisipa olla tosi tyhmä kysymys :oops:

ViestiLähetetty: 2008-03-09 10:40:45 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Tai hankala.
Ei näihin ole yksiselitteistä vastausta. On vaan erilaisia kokeiluja ja kokeilijoita.

Minusta pätkäpaasto ei ole järin hyvä laihtumismenetelmä ylipäätään.
Mutta joillekin se sopii sekä ylläpidolla että laihtumiseen.
Ja monelle se on ollut hyvä tapa oppia tuntemaan kehonsa - varsinkin jos samalla lopettaa kalorilaskut ja tyytyy syömään karppiruokaa kropan mukaan 8)

Karppaus ylipäätään taas ei ole kalorien laskua, joten rasva sopii monen paikkaan siksi, että sillä on ravintoaineista pienin insuliinivaste. Tai toisin sanottuna aterioiden ulkopuolisena välipalana (jos sellaista tarvitsee) rasva häiritsee muun kropan toimintaa reilusti vähemmän kuin hiilarit tai valkuainen.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2008-03-09 12:00:30 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

els kirjoitti:
Ja monelle se on ollut hyvä tapa oppia tuntemaan kehonsa - varsinkin jos samalla lopettaa kalorilaskut ja tyytyy syömään karppiruokaa kropan mukaan 8)

Karppaus ylipäätään taas ei ole kalorien laskua, joten rasva sopii monen paikkaan siksi, että sillä on ravintoaineista pienin insuliinivaste. Tai toisin sanottuna aterioiden ulkopuolisena välipalana (jos sellaista tarvitsee) rasva häiritsee muun kropan toimintaa reilusti vähemmän kuin hiilarit tai valkuainen.

rasvaan en nyt ota kantaa, mutta kaloreiden laskemisen lopettamiseen tää on sopinut. ennen oli pakkomeille kirjoittaa kaikki grammalleen laskuriin; nyt en ole vaivautunut yli viikkoon vai onko jo enemmän. sen verran oon ilmeisesti oppinut vatsan kautta, ja ruuatkin nyt on aika lailla samoja pienellä vaihtelulla. ja tähän mennessä osaa jo laskea hiilarit muutenkin; ainakin tietää mitä täytyy oman kropan hyvinvoinnin takia vältellä. :) tärkeintä on syödä monipuolisesti ja jättää ne turhat hiilarit, mutta ottaa ne tärkeät vitamiinit ja hivenaineet.

2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408

ViestiLähetetty: 2008-03-09 15:34:26 
Poissa
sintti
sintti

Nyt kun lueskelin pätkäpaastoviestejä, niin en taidakaan pätkäillä vaikka luulin niin. Välillä menee ihan sekaisin näistä erilaisista tyyleistä.
Olen nyt neljättä päivää syönyt vain klo 16- 21 välillä. On kai se kuitenkin jonkin sortin pätkäilyä? Olo on hyvä, vaikka en ole lisäksi muuta kuin juonut pelkää vettä ja teetä. En ole kyllä laittanut mitään rasvojakaan.
Ihana näläntunne tulee siinä klo 16 maissa. On ihana syödä, kun on oikeasti nälkä. Olen ennen aina katsonut vain kellosta, että taas on aika laittaa jotain suuhun. Voikohan tätä harrastaa pitempäänkin, ettei ole haitallista esim. verensokerin tms. kannalta?

ViestiLähetetty: 2008-03-09 16:40:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Syön samaan tyyliin kuin sinä, warrioriksi kutsutaan. :) Itse usein otan aamulla tai päivällä kookosöljyä, että saan varmasti tarpeeksi rasvaa, ja se myös pitää nälkää poissa. Tätä voi jatkaa niin kauan kun haluaa, kunhan se tuntuu hyvältä ja sopivalta tavalta syödä.

ViestiLähetetty: 2008-03-09 16:40:57 
Poissa
etsijäkarppi
etsijäkarppi

Warrior/soturi on iltasyöpöttelyä, mutta ei noista termeistä niin tarkkoja olla :D Rasvalisää kannattaa kokeilla, jos illalla ei saa tarpeeksi syötyä ja/tai nälkä alkaa vaivata päivällä.

*noway kerkeskin ekaks :o *

ViestiLähetetty: 2008-03-09 21:13:55 
Poissa
sintti
sintti

Olipas kiva saada vähän vastauksia viestiin. Kiitos :D
Myydäänkö tuota kookosöljyä jossain pullossa ja onko kookosöljy jotenkin parempaa kuin esim. oliiviöljy?
Minulla ei ole vielä näinä neljänä päivänä nälkä tullut ennen kuin on ollutkin ruoka-aika, mutta eihän sitä tiedä vaikka jo huomenna se yllättääkin. Joudun kuitenkin kolme kertaa päivässä laittamaan muille ruokaa ja vasta neljännellä kerralla saan syödä itse ja silloin ei muille onneksi tarvitse laittaa, vaan saan syödä karpisti itsekseni.
Kiinnostaisi vielä tietää, että onko teillä muilla paino pudonnut tällä keinoa ja jos niin missä ajassa ja paljonko?

ViestiLähetetty: 2008-03-09 21:22:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse olen tilannut tätä öljyä, linkki, laitan sitä yleensä teen sekaan. Kannattaa lueskella tämän palstan kookosöljykeskusteluja, niistä löytyy monenlaista infoa ja kokemuksia. :) Itse pudotan painoa, mutta en ota siitä mitään stressiä, puntarilla olen käynyt viimeksi monta viikkoa sitten enkä ajatellut ihan heti mennäkään - olo on kuitenkin hyvä ja vaatteet löystyy pikkuhiljaa, joten kai jotain on tapahtunut. :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00