karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-30 02:03:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-07-25 07:33:06 
Poissa
sintti
sintti

Luin eilen elsin ketjut ja kiitän ja kumarran els:respect:
Olen karpannut aktiivisesti vasta pari viikkoa, mutta tänä aikana olen huomannut, ettei nälkä iske vasta kuin illalla. Silti olen syönyt kolme kertaa päivässä, kun ajattelin, että niin täytyy tehdä :shock:. Asiaa enemmän selvittäessäni, tajusin, että saa/on suotavaa kuunnella omaa kroppaansa. Tämän idealampun syttymisestä menee siis kunnia elsille :smt115.

Päätin sitten finellissä tarkistella, että saanko nyt tarpeeksi energiaa päivän syömingeistä ja tajusin mistä johtuu, ettei paino ole tippunut. Eilen söin aamulla nesteiden kanssa manteleita ja illalla kunnon ruuan, kalorit huiteli sielä hieman alle 1800 kcal (hh:35g, p:70g, r:157g, rasvan määrää olis ehkä syytä tarkkailla?). Ruoka oli siis aivan samaa mitä olen muutenkin syönyt, joten kun tohon määrään vielä lisää hieman tukevamman aamupalan ja lounaan, niin ollaan aika reilusti päälle 2000 kalorin :oops:. Positiivista on kuitenkin se, etten ole tuollakaan määrällä lihonut :smt110.

Toista päivää mennään tällä systeemillä, ja vihdosta viimein alkaa tuntua siltä, että oon löytämässä omalle kropalleni oikean tavan syödä :smt026

ViestiLähetetty: 2008-07-25 13:18:33 
Poissa
sintti
sintti

Enää tunnin verran töitä ja sit alkaa viikonloppu :smt041
Ei sillä, että olisi aivan hirveä nälkä, et täytyis päästä äkkiä kotiin syömään, vaan on töissä vähän hiljasta eli pirun tylsää. Onneks ens viikolla pitäis taas hukkua töihin, niin menee työaikakin nopeesti. :mrgreen:
Maha kurnuttelee aina välillä, mutta ei o nälkäinen olo. Outoa muuten miten maha ei pidä järkyttävää meteliä, ku ajattelee millasen mölinän se saa aikaan ku syö hiilarimössöjä ja on jonkun kuuskin tuntia syömättä. Nyt vaan semmosta hiljasta kurnutusta aina sillon tällön, hyvä ku itte kuulee :shock:
Ja vielä semmonen huomionarvoinen asia, että olo on ku duracell-pupulla :smt119

ViestiLähetetty: 2008-07-27 10:08:15 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Hyvä ja kiva jos olen auttanut idean syttymisessä ja ollut avuksi, ja jos tämä toimii sinulla!

Mutta oikeasti saat kaikista eniten kyllä kiittää ja kehua itseäsi, kun kerran olet uskaltanut lähteä kokeilemaan hyvän olon hakua omalla tavallasi! Se kokeilu ja oman kehon kuunteleminen ja uskominen tuntuu joskus olevan kaikista vaikein asia oppia. Minä kirjoittelen tänne omia kokemuksiani lähinnä rohkaistakseni kokeilemaan. Ja siksi että oma edistykseni on ollut niin kovin, kovin hidasta ajallisesti... kuten signatuuristanikin näkyy 8)

Olisipa karppifoorumi ollut olemassa jo muutama vuosikymmen sitten (huoks)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2008-07-29 07:50:59 
Poissa
sintti
sintti

Se on kyl kumma, miten vaikeeta sitä on ihmisen luottaa oman kehon tuntemuksiin. Liikunnassa on aina painotettu sitä, että teet omaan tahtiin ja omien tuntemusten mukaan. Miksi tätä samaa periaatetta on niin vaikea noudattaa syömisen ja ravinnon osalta?
Taas eilen kuuntelin surullisena, kun anoppi kerto kuinka sen nyt täytyy karsia melkein kaikki rasva ravinnostaan, kun on verensokeriarvot niin huonolla tolalla. Kun se on se rasva, joka on kaikista pahin sokeriarvojen nostattaja :shock:. Näin oli lääkäri hänelle sanonut. Sokeritaudin puhkeaminen, sukurasitteiden myötä, on oikeastaan vain ajan kysymys, ainakin jos ei ala pian uskoa mua ja mun paasauksia :mrgreen:.
No jospa mun puheet alkais pikkuhiljaa uppoon, kun ne huomaa miten hyvää tää mulle tekee =D>.
Ja kyl tää foorumi tosiaan ainakin meikäläisen pelasti monen vuoden kärsimykseltä [-o< .

ViestiLähetetty: 2008-08-10 15:21:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mielikki tervetuloa !

Lainaa:
hh:35g, p:70g, r:157g,

Nämähän ovat todella komeat arvot . Turhaan huolehdit rasvasta.

Kuulosti myös siltä, että olet asian ytimessä. Jokaiselle on oma tapansa ja on hieno tilanne, jos sen löysit. Pidän karppauksessa siitä että tästä on moneksi , jokaiselle on oma tapansa ja linjansa ja jokaista myös kehoitan etsimään tyyliään. Itse ihmettelen et kun olin lihotuskuurilla vuosien ajan en koskaan testannut ruokavaliota, ruoka-aikoja, ruokamääriä,..

Third, it becomes self-evident.
— Arthur Schopenhauer

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00