karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-05 18:31:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-04 17:54:05 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Tervehdys Jemi!

Sulla on nyt sitten ollut nukkumisviikonloppu, josko nukuit jo varastoon, kun on tässä pyhiäkin tulossa? Toisaalta, olen kyllä ihan kade, kun ei minulla ole tuollaisia unenlahjoja. Pöö...

Vaikuttaa siltä että kantsii nukkua, jos painokin kerran putoo :lol: Tää alkaa harkitsemaan sitä nuijanukutusta pikkuhiljaa...

Hyviä pätkäilyjä ja

Rakkautta ja Valoa elämään! :smt006

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-04 18:42:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva *nuijanukutus siruttarelle* Toivottavasti auttaa...

Ette kuulkaa ihmiset usko, mutta mulla väsyttää Kuva. Ajattelin tästä kohta lähtiä käveleen kotia, pitäs vielä pyykätä koneellinen ja sitte kellahan petiin. Veikkaisin, että yheksän maissa tää tyttö on jo untenmailla :smt015 . Jospas sitä huomenna sitten jaksais. Pitäs mennä lakkiaisiin ja sitte illalla vielä baariin. Pitää varmaan rajottaa vähän juomisia huomenillalla, ku ei tästä nyt tuu mitään... Sitte ei tarttekkaan kolmeen viikkoon ees kattoa alkoholiin päin *phuh*.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-08 16:54:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juomingeista huolimatta pysyin illan jälkeen (join koko illan olutta :roll: ) karppina eikä kilotkaan tykänny pahaa :D. Tällä viikolla paino putosi kilon :) . Tavoite (jouluun mennessä 10 kg pois) on enää kilon päässä ja sitte oltaski tickerin lukemassa taas :smt048 . Hyvin on pysyny aikataulussa tää mun projekti :). Pitänee taas asettaa realistinen tavote ensvuoden puolelle...

Ja pätkistely jatkuu...

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-09 10:47:03 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

tulinpa katsomaan, mitä tänne toiselle konkaripätkäilijälle kuuluu. ja hyvää näyttää kuuluvan. kilot sitten karisee, eikä minkään voi.

minkälaista tavotetta olet ensivuodelle suunnitellut?

rauhallista ja nautinnollista joulunodotusta sinne rovaniemen kylille!!
:smt111
onko teillä jo lunta? itä-suomessa on sitten täysi kesä, joten eipä paljon naurata. kyllä jouluna täytyy olla paljon lunta, muuten ei tule kesää.... :lol: joo, just nyt oikein taas osuva sanonta...

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-09 18:48:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moikka Rauli, kiva ku kävit kylässä :D.

Mie tässä vähän laskeskelin tuota tavotetta... Oikeesti jos katotaan, niin tuo kymppi pois jouluun mennessä oli aika kova tavote (16 viikkoa aikaa, yli puoli kiloa viikossa), mutta näyttäis siltä, että se vois toteutua, joten... :D Seuraavan tavotteen täytyy olla pienempi, koska mitä lähemmäs normaalipainoa päästään, sitä hitaampaa on pudotus. Tuolla kybällä mukana-ryhmässä mietittiin, että seuraava jakso vois olla pääsiäiseen mennessä (16 vk) ja mie ajattelin, että jos laittaisin tavotteeksi vaikka 6 kg. Se vois olla realistista saavuttaa, vai mitä? Toivottavasti saahaan aikaan seuraavaki ryhmä, koska siitä on ainaki mulle ollu aivan mieletön apu (kuten myös tästä pätkiksestä). Motivaation kannalta nää projektit on olleet välttämättömiä.

Lunta...??!!? Mitä se on...? :lol: Tai no, onhan täällä vissiin pikkusen parempi tilanne kuin etelässä. Äsken just kävelin tänne äitin luo ja voi luoja siellä on liukasta :shock: . Eilen oli vielä lunta, tänään vain siellä täällä + kasoissa ja satoi vettä :( . Katoin matkalla kaupungilla vähän säälien noita turisteja (Italialaisia, Ranskalaisia, Venäläisiä, nyt enemmän ku mitä mie oon aikasemmin nähny) kelkkahaalareissaan. Tulivat hakemaan täältä joulumaata ja saivat vesisateen... Vaikka olihan sitä lunta tosiaan eilen. Oli hauska kattella illalla ku kävin kaupassa, ku joku italialainen perhe nautti lumesta, lapset ja aikuset... :D. Ja näyttää tuolla kaupungilla kuitenki paremmalta ku vuosiin, täällä on nyt tosissaan panostettu joulusysteemeihin kaupungin puolesta. Eiköhän sitä luntaki kohta tule, alkuviikosta pitäs taas kylmentyä ja keskiviikkoon mennessä tulla jo luntaki... Lets hope so [-o< . En oo kyllä vielä koskaan mustaa joulua nähny... Yleensä on parikymmentä astetta pakkasta.

Mikä se olikaan se sun kotipaikkakunta? Toivotaan, että sinnekki tulee vielä lunta ennen joulua, että ukkoski saa nähä sen ihmeen :). Itä-Suomella on kuitenki aika hyvät mahollisuudet Länsi-Suomeen verrattuna. Millos te muuten ootte tulossa Suomeen?

Hauskaa joulunodotusta sinnekki ja kaikille pätkisläisille :D.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-10 03:56:34 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

helou ögen!

vai on lumitilanne rovaniemelläkin noin räyhäkkä. on siinä turistit tosiaankin kummissaan, kun suomessa vaan vettä sataa. maksavat ittensä kipeiksi, että pääsevät lumen keskelle, ja sit ei olekaan lunta. voi taivas!

lennetään 18 pv helsinkiin ja 20 pv mennään sitten junalla sinne Kesälahden kuntaan. sieltäpä olen kotoisin. se on siinä savonlinnan ja joensuun välillä, ja yleensä meillä on lunta niin kuin lapissakin ja pakkasta kans. toivotaan nyt, että tulee äkkikäännös ja tulee se oikea talvi. eihän tämä näin saa mennä....

ihan hyvältä kuulostaa tuo siun tavote. kyllä kuusi kiloa on realistinen pääsiäiseen mennessä. eli no hätä!

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-16 17:32:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Noniin, nyt on täälläki lunta :smt041 . Olin tänään joulumyyjäisissä myymässä mm. rakkaan siskoni tekemiä koruja ja kun sisko tuli mua aamulla hakemaan (en ollu vilkassu ulos aiemmin), niin ihan huudahdin ja otin pari tanssiaskelta, kun näin, että maa on valkoinen :D. Heti tuli paljon jouluisempi olo... Ei oikeesti uskois, että täällä voi ihminen tulla iloseksi siitä, että tulee lunta, mutta on sitä jo ootettukki :).

Mulla on menny vähän höpinäksi tää viikko syömisten osalta. Oon kyllä noudattanu pätkiä suurinpiirtein, mutta taas vähän lipsahti hiilarit. Nyt kuitenki oon jo pari päivää tiukistellu. Haluan saaha kunnon ketoosin päälle jouluksi, että se vähän ehkäsis repsahtamista. Lisäksi pitäs saaha kilo pois ens viikon aikana :twisted: . Sen verran ois välitavotteeseen matkaa...

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-20 21:31:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt oon taas muutaman päivän syöntijaksoilla syöny ihan asiallisesti :). Eilen söin hirvikäristystä ja salaattia, tänään söin kuntoutuksessa ollessani joululounaan eli kinkkua, kalkkunaa, laatikoita, lohta, salaattia (ja tortun kahvin kans). Kotiin tultua oon syöny manteleita (n. 50 g), lohimedaljongin, kurkkua ja tomaattia. Kaloreita mie en näköjään saa edelleenkään enempää kuin yhden päivän tavoitteen verran eli n. 1500 kcal (hiilareita n. 30 g tortusta huolimatta), mutta kun näillä kaloreilla söin kuitenki kolme kunnon ateriaa plus mantelit ja varmasti jaksan hyvin, niin ei pitäs olla mitään ongelmaa.

edit. Unohdin laskea mukaan laatikot ja kun laskin kalorilaskurilla, niin hiilarisaldo oli n. 35 g, kalorit oli tuon 1500

Nyt oon pari tuntia ollu paastolla ja olo ihan täys... Nykysin paastot on menneet tosi helposti, joten en usko, että huomennakaan mitään ongelmaa on.

Täällä sataa taas vettä :(. Asteet on hyvää vauhtia menossa plussan puolelle, mutta onneks sääennustukset meinaa, että sitten taas pakastuu. Jouluaattona pitäs tulla lisää lunta... On se paljon valosampaa nyt, kun on lumi maassa. Jotenki mukavampi mennä uloski, kun ei oo ihan niin pimeetä. Ja on enemmän joulumieltäki :D. Käytiin just laulamassa kauneimpia joululaulujaki :) .

Hyvää joulunodotusta kaikille! :smt111

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-04 11:01:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joulu meni mässytellessä eikä syömisrytmistä saati hiilareiden kontrolloinnista ollu tietoakaan. Se aiheutti väsymystä ja loppujenlopuksi sitten hiukan masentuneen olon. Yritin sitte lähteä taas pätkikselle, mutta joku juttu pääkopassa on nyrjähtäny. Pätkiksen ansiosta syömättömyys/nälänhallinta on helppoa ja huomasin muutamassa päivässä, että se on vähän liiankin helppoa. Ruokahalu katosi ja tuntui jotenkin hyvältä pitää itseä nälässä (mietin, että oisko se jotain itsensä "rankaisua" mässäilyn jälkeen). Tällä tavalla (liian vähän syömällä) en tietenkään saavuttanut mitenkään energistä oloa ja hiilarihimot nousi taivaisiin, joten päätin, että nyt on tehtävä jotain. Se jokin on nyt se, että laitan pätkiksen joksikin aikaa tauolle ja opettelen taas syömään reilun karpisti ja säännöllisesti. Sitten, kun pää on taas kunnossa harkitsen uudelleen pätkistä.

Positiivinen luonteeni tahtoo etsiä kaikesta jotain hyvää ja löytyyhän sitä tästäkin :). Pätkis on auttanut minua kuuntelemaan kroppaani ja mielialaani sen verran hyvin, että hoksasin mettäänmenon suht nopeesti. Nyt vaan korjaillaan tilannetta ja katellaan, miten se vaikuttaa. Nyt oon syöny kunnolla kolme päivää, väsymys on poissa, nukun erinomaisesti ja mielikin voi taas hyvin. Tarkkailen tilannetta kuitenkin aktiivisesti ja kiinnitän ekstrahuomiota syömisten laatuun, koska ei ongelmaa voi muutamassa päivässä täysin hoitaa...

Kiitoksia kaikille pätkäilijöille tuesta ja seurasta! Palaillaan asiaan myöhemmin :)

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6

Kaikki ajat ovat UTC+02:00