karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-30 18:43:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-05-17 13:51:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva

Jopas täällä on käynyt vieraita! Kiitos teille, ihanaiset :smt049 Olette mahtavia, Dumpo, MarZoo, noway, Milkkis, Mickee ja Faunatar (ja kaikki joita en mahdollisesti muistanut mainita). Mukavaa, että minua on kaivattu ;) Yritän käydä täällä nyt säännöllisemmin, jos vain terveys antaa periksi. Jatkuvaa makaamista, lepäämistä ja nukkumista en henkisesti enää jaksaisi tuollaista samanlaista putkea kuin missä olin muutaman viikon, joten aion sinnitellä hyvin pitkään vähintään istuma-asennossa tässä koneen ääressä :mrgreen:

Sitten syömisiin:

Perjantai 16. toukokuuta 2008

08:00 kalkkunaa, kookosöljyä, tomaattia, kurkkua, paprikaa, jääsalaattia
10:00 kananmunaa, kookosöljyä, naurista, porkkanaa
14:00 broileria, kookosöljyä, parsakaalia, tomaattia, persiljaa

Aika surkea ruokapäivä siinä mielessä, että oliiviöljy oli loppu (en ymmärrä, miten niin pääsi käymään, sillä eihän hyvänen aika ilman oliiviöljyä ole elämää). Toisekseen ateriat olivat aivan säälittävän pieniä ja niitä oli yksi liikaa, mutta maha ei vetänyt kuin miniannoksia ja minimunakkaan jälkeen oli vielä nälkä. Muistanpahan taas vähintään seuraavat pari vuotta, ettei mun maha oikeasti kestä sipulia. Torstaina söin sitä ihan innoissani voissa paistettuna, se on ehkä yksi parhaista lisukkeista mitä on olemassa, mutta mikään ei ole niin hyvää, että mahaansa kannattaa pahoinpidellä tuolla tavalla. Eli ei kiitos sipulia enää minulle.

Lisäksi hikoilua crosstrainerin muodossa kera jääkiekko-ottelun, avaavan astmalääkkeen ja valkoisen teen (lämmin pitää jostain syystä hengittämisen hieman helpompana). Venäjä voitti, mutta ansaitsi voittonsa, olihan se Suomea parempi. Tänään sitten Suomi-Ruotsi-ottelu, jos jaksan valvoa. Jos en, nautin sen heti huomenaamulla kera kahvin. (En tiedä, miten kestän, kun MM-kisat ovat ihan pian ohi. Onneksi ne ilostuttavat meitä jälleen ensi vuonna.)

Kuva

Lauantai 17. toukokuuta 2008

08:00 kaksi keitettyä munaa, porkkanaa, tomaattia, kurkkua
(Tässä välissä oliiviöljy- yms. ostoksilla. Kaupassa ei ollut Kalamataa! Ostin sitten jotain muuta, joka onneksi osoittautui hyvänmakuiseksi, ts. se ei maistu juurikaan oliivilta 8))
12:00 tonnikalaa, oliiviöljyä :smt050, naurisraastetta, villirucolaa, herneenversoja, kurkkua, persiljaa, tilliä; vatajaa sinapilla; vadelmia ja mustikoita
EDIT: 18:00 loput lounaasta (Oli taas pakko syödä kolmas ateria, sillä maha ei vetänyt lounaalla juuri mitään... Nyt mahassa tuntuu sata kertaa paremmalta, joten pääsen varmaan huomenna kahden aterian rytmiin :D)

Ostin aikamoiset varastot vadelmia ja mustikoita pakastimeen, joten saattaa olla, että tuo "Marjojen määrää olen vähentänyt tuntuvasti ja niitä tulee syötyä ehkä kerran viikossa jos sitäkään" ei pidä enää kovin pitkään paikkaansa :lol:

Ihastuttavaa loppupäivää ja jännittävää jääkiekkoiltaa kaikille!

Kuva Kuva

ViestiLähetetty: 2008-05-17 13:57:41 
Poissa
susikarppi
susikarppi

Mariaseni...mikäpä se tässä elämässä nyt aina niin tuppaisi paikkansa pitämään.. nimim. syön partaa vain 3 kertaa viikossa :oops:

:mrgreen: Onneksi on kuitenkin oliviöljyä!!!

Kampanjasivuni

se hetki ennen aamun valoa
suden hetki
ja minun
-diesel-

iHerb alekoodi DOZ228 tällä saat ensimmäisestä tilauksestasi 5$ alennusta

ViestiLähetetty: 2008-05-17 21:43:33 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Minä ostan aina ison satsin oliiviöljyä tuonne kaappiin ja sitten täytän nuo hellan luona olevat posliiniöljypullot pullolleen öljyä. Olen yrittänyt löytää sitä laadukkainta öljyä ja olen kovasti tutkinut netistä jotta tietäisin millaista sen pitäis olla. No, jonkinlaisen käsityksen olen saanut, mutta hakusessa vielä.
Ja tuo öljyssä kuulotetut sipulit :smt118 , ne on mun herkkua. Tosin ex-elämässä jos erehdyin niitä syömään, sen tiesi koko talo :oops: . Alkoi kaasumyrkytys. Vaan ei ole enää semmoisia ongelmia, ne loppui karppauksen myötä.

Ihanaa iltaa ja yötä sinulle Maria-neito :hug: :smt058 :smt049 ja toivottavasti voimistut!!

ViestiLähetetty: 2008-05-17 22:25:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Urheilijatyttö kirjoitti:
Tänään sitten Suomi-Ruotsi-ottelu, jos jaksan valvoa.

Onkohan se menossa tähän aikaan. Mä en uskalla katsoa. Katson sitten tekstitv:stä tuloksen :)
Toivottavasti vointisi kohenee!

ViestiLähetetty: 2008-05-17 23:39:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jaksoitkos katsoa?
Mun piti valvoa tähän asti, että voin sen tuloksen katsoa. Nähty on ja nyt menen nukkumaan. Hyvää yötä ja kauniita unia sinullekin!

ViestiLähetetty: 2008-06-19 22:28:31 
Poissa
taistelukala
taistelukala

MARIA-NEITO, SINUA EI OLE KUULUNUT PITKIIN AIKOIHIN!!! TULIN HUHUILEMAAN SINUA JA KYSELEMÄÄN ETTÄ MITEN JAKSAT! SAMALLA TOIVOTAN IHANAA JUHANNUSTA JA LÄMPIMIÄ SÄITÄ!!! IKÄVÄ...... :(

ViestiLähetetty: 2008-06-19 22:55:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Dumpo kirjoitti:
IKÄVÄ...... :(

Niin mullakin! En ole aiemmin uskaltanut tulla edes huhuilemaan, paitsi nyt Dumpon jalanjäljissä.
Toivottavasti sulla on kaikki hyvin.

ViestiLähetetty: 2008-07-22 19:19:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihana Maria ja kauniita värejä ja kuvia :)

Third, it becomes self-evident.
— Arthur Schopenhauer

ViestiLähetetty: 2008-10-31 12:59:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heipähei kaikki,

Kiva kun on kaivattu :D Hurjan pitkään olin poissa enkä ole varma, tulenko vieläkään takaisin. Olen ollut niin huonossa kunnossa etten ole jaksanut tulla koneelle, sairaus on todellakin pahentunut, valitettavasti. Liikkunut en ole juuri yhtään sitten viimeisimpien päiväkirjamerkintöjen. Kesä oli aivan järkyttävää aikaa, mutta nyt näyttää ihan positiiviselta, sillä pääsen aloittamaan parin viikon päästä erään lupaavalta tuntuvan hoidon. :) Kyllä minä tästä vielä paranen!

Ruokavalio on mennyt entistäkin yksipuolisemmaksi lisääntyvien allergioiden vuoksi: syön lähinnä kalkkunaa, oliiviöljyä ja pekonia. :roll: Suurinta osaa esim. vihanneksista en pysty enää syömään, mutta keräkaali menee vielä onneksi. Lempihousuni eivät mene tällä hetkellä jalkaan eikä siitä entisestä lihaksikkaasta ja urheilullisesta kropasta ole enää jälkeäkään, mutta ei se mitään. Ulkoilua ja treenaamista kuitenkin kaipaan, samoin monipuolisempaa ruokavaliota :D Toivottavasti tuleva hoito auttaisi näihin asioihin.

Kiitos teille ihanille ihmisille välittämisestä ja muistamisesta, arvostan sitä kovasti. Toivottavasti pääsen palaamaan pian kuvioihin, kaipaan niin teitä ja (epäonnistuneita) ruokavalioprojektejani :mrgreen:

Rakkaudella Maria

Ps. Kohta tulee kolme kuukautta maitotuotteettomuutta täyteen! Hyvä minä! En olisi ikinä uskonut pystyväni tällaiseen :mrgreen: Paljon parempi olo nyt, kun allergiaruokien kanssa on nollatoleranssi.

ViestiLähetetty: 2008-10-31 16:58:50 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

Maria :smt049 :hug: syysterveiset siniovisen tarjamarialta

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

ViestiLähetetty: 2008-10-31 18:06:37 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Voi Maria, olen ollut niiiiiiiin huolissani sinusta :hug: !!!! Ihanaa kuulla, että olet aloittamassa uutta hoitoa ja toivon sydämestäni, että saat itsesi kuntoon! Kaipaan niin sun ihania kuvia ja ihanaa tekstiäs! Isot halit ja rutistukset täältä lumen ja rännän keskeltä :hug: :hug: :smt049

ViestiLähetetty: 2008-10-31 18:52:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oi mikä ihana yllätys kun koneen avasin ja huomasin, että sinä olet täällä! Toivottavasti uudet hoidot auttavat sinua. :hug:

ViestiLähetetty: 2008-11-01 00:35:01 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

Voi, Maria kuvioissa mukana taas! Ollaan jo ehditty vähäsen kaipaamaankin. Mahtavaa. Pistelehän lisääkin kuulumisias, kunhan muilta kiireiltä ennätät!

ViestiLähetetty: 2008-11-01 21:24:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos ihan hirveästi teille kaikille :hug: En todellakaan olettanut saavani näin ihanaa vastaanottoa, sillä en ylipäätään uskonut kenenkään muistavan olemassaoloani. Mutta näköjään se muistettiin :D

Oikein ihanaa talvista marraskuuta ja joulunodotusta kaikille! :mrgreen:

(En muuten taida jaksaa vastata yksityisviesteihin ainakaan vielä, anteeksi :()

ViestiLähetetty: 2009-04-11 14:35:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pitkästä aikaa täällä... Ja paremmin menee :) On ollut aika paljon mutkia matkassa terveyden suhteen, mutta nyt näyttää paremmalta. Lääkevuori on melkoinen tällä hetkellä, mutta valitettavasti se on ainoa mahdollisuus voida edes hieman paremmin (tai ylipäätään pysyä hengissä :roll:).

Ruokavalio on muuttunut todella paljon niistä ajoista, kun pidin täällä ruokapäiväkirjaa. Ruokavalio koostuu lähinnä rasvaisesta luomupossusta, luomumunista, kookosöljystä ja vihanneksista, joista menee tällä hetkellä eniten juureksia ja kaaleja. Kalaa syön silloin tällöin, maksaa yritän syödä mahdollisimman usein. Fruktoosin määrän olen pyrkinyt minimoimaan, sillä se tuntuu aiheuttavan eniten ongelmia, joten marjoja syön huomattavasti harvemmin kuin ennen. Tofun (soijan) olen jättänyt kokonaan pois. Oliiviöljyä ei mene enää joka päivä, avokadoa syön ehkä kerran viikossa. Rehuja menee edelleenkin liikaa, vaikka voisin paljon paremmin vähemmällä vihannesmäärällä. Tummaa suklaata menee satunnaisesti, mutta aika harvoin, sillä siitä on tullut välillä allergiaoireita. Maitotuotteet eivät edelleenkään sovi päivittäiseen käyttöön, mutta olen voinut käyttää niitä pari kertaa kuukaudessa ilman allergiaoireita. Ilmeisesti pitkä tauko maitotuotteista paransi allergian osittain (?), mutta jos syön maitotuotteita useamman päivän putkeen, oireet alkavat taas.

Päivät voivat ruokailujen osalta mennä esimerkiksi näin:

Päivä 1

Klo 07: porsaan kylkisiivuja, luomumuna, kookosöljyä, keräkaalia, naurista, hapankaalia
Klo 14: uunilohta, salaattia (pinaattia, parsakaalia, tomaattia, paprikaa, tilliä), avokadoa

Päivä 2

Klo 08: luomujauhelihaa, kookosöljyä, kerä-, parsa- ja savoijinkaalia, lehtiselleriä, kesäkurpitsaa
Klo 18: naudan maksaa, kookosöljyä, lanttua, keräkaalia; kirsikkatomaatteja, oliiveja, pinaattia

Varmaan aika yksipuolista (?) ja parannettavaa löytyy esim. luuliemin osalta, sillä tällä hetkellä ruokavaliossa ei ole käytännössä mitään muuta kalsiuminlähdettä kuin kalsiumtabletti (ja tietysti luuliemistä saisi kaikkea muutakin loistavaa). Ja edelleen unelmoin siitä, että pystyisin jossain vaiheessa käyttämään voita päivittäin, eikä päivittäinen luomujugurttiannos kermalla olisi yhtään hassumpi lisä sekään 8)

Nyt lueskelemaan niitä miljoonia viestejä, jotka ovat tulleet tänne viimeisimmän käyntini jälkeen -->

ViestiLähetetty: 2009-04-11 15:38:09 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Sydän sykähti kun näin sinun palanneen takaisin tänne :smt049 Ihanaa kuulla sinusta, ihan tosi!!! Tsemppiä ja voimia sinulle Maria-neito :hug: :hug:

ViestiLähetetty: 2009-04-11 16:59:10 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heippa minunkin puolestani!

Oon joskus aikaisemmin seurannut merkintöjäsi ja todella kauniit sivut ja kirjoitukset sinul :smt049 Syöt aikalailla samaan tyyliin kuin itsekin :smt001

Kiva lukea kirjoituksiasi. Tsemppiä! :smt050

ViestiLähetetty: 2009-04-11 17:52:07 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

No voi hyvät hyssykät, kaikkea se kevät tekee, niinku ny Urheilija-Marian takasin palstoille! Ihanaa!! Ethän nyt sitten heti-taas katoa, ethän..?
Mistä sä loihdit tuon kaiken luomun, oletkos ryhtynyt sikafarmariksi?

ViestiLähetetty: 2009-04-11 18:06:12 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Juu, älä katoa, pliis!
Luomulihoja ei meiltä löydy, munia pelkästään. Muutenkin luomut ovat kiventakana, ite pitää kasvattaa.

ViestiLähetetty: 2009-04-11 19:59:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi että te olette niin ihania kaikki! Kiitos Dumpo, Saritar ja MarZoo :) Minua yllättää ylipäätään jo se, että joku muistaa minut vielä ja kaiken lisäksi kirjoittaa jotakin. Olette mahtavia, kiitos siitä!

Toivoisin tietysti voivani pysyä foorumilla tästä lähtien. Saa nähdä, pystynkö. Olen muuttunut aika paljon vuodentakaisesta, jolloin kaikki terveyteen liittyvä oli vielä todella epäselvää, ja tällä hetkellähän terveys on aika pitkälti ykkösasia mielessä. Nyt erilaisia lääkkeitä on päästy kunnolla kokeilemaan, kun tiedetään, mikä minua vaivaa. Olen todella helpottunut. Näin jälkikäteen on todella helppo tajuta, miksi esim. liikunta oli niin tuskaista vuosi sitten. Olen paljon tietäväisempi nyt ja toivottavasti myös viisaampi :D Urheilijatyttö-nick ei tosin sovi edelleenkään minuun yhtään eikä tuskin tule sopimaankaan pitkään aikaan, mutta ehtiihän sitä liikkumaan sitten myöhemminkin :) Nyt yritän vain tulla terveemmäksi ja syödä mahdollisimman terveellisesti kuitenkaan asiasta stressaamatta. (En esimerkiksi voi kuvitellakaan syöväni munuaisia, joten vaikka ne olisivatkin terveellisiä, en silti aio ottaa niitä ruokavaliooni.)

Taidanpa mennä lueskelemaan Dumpon, MarZoon ja kaikkien muidenkin päiväkirjoja. Heh, voi kestää hetki, että ehdin lukea kaikki kuulumiset :D

Niin ja tosiaan, ihan tavallisesta kaupasta olen löytänyt luomulihaa, vihdoinkin! Joskus saan lihaa tuttavan kautta. Toisinaan on tietysti pakko tyytyä tehotuotettuun, jos muuta ei löydy.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00