karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-10 08:20:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 196 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 07:15:10 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

rauli kirjoitti:
kehtuuttaa kehtuuttaa kehtuuttaa
ootteko te kaikki ihmiset ihan himoliikkujia? oonko ainoa laiskimus?

No et todellakaan ole!

Minä uskoin 40 vuotta tuohon liikunta-tekee-aina-hyvää - mantraan, mutta niihin aikoihin iho ei kestänyt omaa hikeä, joten todellista pakkopullaa oli joku viikottainen kuntoilusuoritus (jopa uinti; silloin en hikoillut, mutta iho oli homman jälkeen pelkkää silkkipaperia). Nyt karpilla voisi jo liikkuakin, mutta kun sitä näyttää pysyvän kunnossa pelkällä arkiliikunnalla, niin miksi ihmeessä pitäisi enemmän?

Se hyvä puoli karppauksesta on, että kun nyt VOI liikkua ja kun VOI olla jopa ulkonakin, niin nyt voi säästää ikivanhaa autokultaa ja pyöräillä töihin ainakin lumettoman puolen vuoden ajan (ennen heinänuhat estivät homman kesällä ja jäät talvella). Ei sillä ole ollut merkitystä painonhallinnan tai terveyden kanssa, kun vauhtikin on tuommoista naismaisen rauhallista, että ehtii katsoa ympärilleenkin ja nauttia kaikesta kauniista. Mutta kivaa se on!

Ai niin... Tervetuloa karppien ja pätkäläisten joukkoon, Rauli! Olen lukenut kaikki viestisi ainakin täällä pätkiksessä, mutta kommentit ja kannustukset tahtovat jäädä (taas kerran) pahasti muun elämän jalkoihin.

terv els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 13:50:10 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

kiitos els!

ajattelinkin josko tuossa alkasin semmoseks töllistelijä kävelijäksi, eli painasin vaan menemään muina miehinä ja kattelisin mitä tuolla näkyy. ilman mitään verenmakua suussa. tärkeintähän on että nauttii liikunnasta ja muustakin tekemisistään....

lähen tästä grillailemaan. palataan illanvilakalla.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 14:26:11 
Kiitokset kannustuksesta rauli!

rauli kirjoitti:
mukavasti näyttää sinulla menevän. tyo työstressi on ihan syvältä. minulla on myös parhaillaan stressiä. kovasti lykkyä sinne!

Mä olen todellista pätkätyöläisten aatelia; elellyt jo viitisen vuotta erilaisilla sijaisuuksilla ja tuurauksilla, ja keikoilla sinne ja tänne. Eli epävarmuutta on ollut päällä jo vuosia. Olen vakuuttunut, että sairastun syöpään jossain vaiheessa elämääni ihan pelkästään tämän jatkuvan stressin takia. Siinä ei varmaan sitten edes karppaus auta... No, nyt kuitenkin pätkäilen hyvillä mielin. Tsemppiä sinne etelän lämpöön :D
/PK

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 16:45:25 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

nyt on lauantai-ilta klo puolikymmenen

meillä on tapana viikonloppuna grillata. ja täällä on ihan sairaan hyviä nuo possun kylkiluut. serkkupoika tuossa vuorostaan osti niitä ja siinä pussissa oli oikeasti varmaan kolme kiloa ja hänen ja tuon ukon kanssa kolmistaan pistettiin kaikki poskeen. ja salaattia sitten lisukkeena, eikä muuta. ja salaatisssa tietenkin reilusti öljyä. mutta tuo noiden luiden syöminen menee ihan hulluuteen. ne on oikeesti ihan taivaallisia. ja tuo isäntä on tietenkin grillimestarina. hän laittaa vain suolaa lihaan ja voi että on hyvää.

se ähky onneksi kestää vaan hetken. ja sitäpaitsi näin sairaan paljon lihaa kerralla tulee syötyä vain kerran viikossa grillauspäivänä. jos miusta ois kiinni, niin grilli ois tulilla joka päivä.

eihän niissä luissa oikeesti niin paljoa sitä lihaa olet. ovat suurinosa luuta ja siinä sitten vähän lihaa luitten ympärillä. ja se kun grillaantuu kypsäksi niin täysin vastustamatonta. ja nyt tekis mieli jugurttia, kun on tuolla iso saavi itsetehtyä, mutta kun eipä taida vatsaan mahtua. huomenna sitten.

ja huomenna muutenkin taas uudet kujeet. vasta sunnuntai. saa olla ihan vaan ja pyhittää lepopäivän. ja siinä levätessään saatan vähän siivota. sehän ei ole oikeasti mitään työtä tai aktiviteettia, vaan ihan sellasta stressinpurkua. tänään jo alotin ja niin oli energiaa kuin pienessä kylässä. kyllä tämä paasto toimii, vaikka kaksi tuntia ennen loppua on yhtä nälkäilyä teinpä minkä tempun hyvänsä. mutta kyllä sinnittelen ne kaksi viimestä tuntia, ei hätä.

on se muuten hirveetä, kun on itellä vääristynyt omakuva. ihan on muka hoikka olo ja sitten kun kuvasta näkee, niin ei itteensä tunnistas, jos ei oma pää siinä keikkus jonkun toisen vartalon jatkeena. niin on tuota läskiä, että ihan hirvittää. ja housut kuitenkin tänään jo roikku, että jotakin on tapahtunut. ja mieli on keveä.

että sitten tämmösiä aatteita tänä iltana, kun pätkistä on takana viikko. meni muuten viikko taas, että ei huomannutkaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 08:03:46 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

sunnuntai 8 paastopäivä

klo 15 katkeaa taas syömiset. vielä kaksi tuntia aikaa. aamupalaksi söin tuossa itsetehtyä jugurttia jossa oli seassa yksi pieni omena ja seesamin siemeniä. nuo siemenet muuten sopii sinne jugurtin sekaan kuin nyrkki silmään. serkkupoika ei voi ymmärtää, miten ihminen voi syödä kitkerää (lähinnä luonnon) jugurttia ja vielä laittaa sinne sekaan siemeniä ja kehuskella, että on niiiiiin hyvää. ei kuulemma ole ihan normaalia....

tuossa meinasin ennen pätkäämistä vielä tehdä jauhelihapihvejä,jonne myöskin työnnän niitä siemeniä, nimittäin söin tuolla tescossa semmosia pihvejä ja olivat ihan sairaan hyviä. ja sitten väsään salaattia lisäksi.

kuten huomaatte, hyvät kanssasisaret ja -veljet, minulla on meneillään joku ihme siemenkausi. syön kaikenmaailman siemeniä, niin että napa rutisee.

ja vielä niistä siemenistä sen verran, että tämä paasto on laittanut nuo seksuaaliset halut myös liikkeelle. tosin niitä siemeniä en syö....ja siitä ei sitten sen enemppää tällä kertaa. onko teillä muilla tälläsiä kokemuksia? positiivistahan se vaan on, että näin kävi.

kahvía tässä sitten litkittelen menemään. ja luen noita teijän pätkiskokemuksia. luen melkein joka päivä kaikkien uutuudet ja innolla aina odotan, että mitä kellekkin on tapahtunut. jos en niin paljoa sitten kommentoikaan, mutta ettäs tiedätte, että kaikkien ketjuissa pyörin mukana. on tosi mukavata, että meitä on iso jouko pätkäilemässä. saa nähä mihin lopputulokseen päästään.

nautinnolista sunnuntai-päivää kaikille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 12:50:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nautinnollista sunnuntaipäivää myös sulle!!! Mä äsken fiiliksiäni kirjasin ylös, käy siellä lukemassa, jos haluat tietää miten mulla menee :D Katellaan miten käy seksihalujen kans... Pienten lasten äidillä se on välillä hakusessa, hommia kädet täynnä ja jatkuvasti joku haluaa jotain... Helposti miehen halut jää viimeiseksi, mielummin uupuneena nukahtaisi syvään uneen, heti kun sänkyyn pääsee :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 13:40:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rauli, kyllä mä olen vähän (siis ihan vain pikkasen) kade kun saat auringossa ja lämmössä paistatella. Lämpimässä ilman alassa on tosin se huono puoli, että se kyllä laittaa vähän laiskottamaan, eli liikunta ei varmaan ihan ekaks ole mielessä.

Mun liikkumiset on ollu jo monta vuotta himoliikuntaa, mutta nyt oli melkein puolen vuoden tauko, etten tehnyt mitään. Muutettiin tänne provinssiin pääsiäisenä ja täällä ulkoilun lisäksi mahdollisuuksia melko vähän. Uimahalli ja kuntosali kyllä löytyy, mutta kesällä ei sisäliikunta ole paljon huvittanut. Nyt olen sitten taas aloittanut sauvakävelyn, jota harrastan aina kun aikaa on ja kun ei kauheasti sada.

Pitäis kyllä kammeta sinne sisäliikunnan pariinkin, että sais huolehdittua tosta lihaskunnostakin. Ekaks kuntosalille ja sitten uintia päälle olis hyvä kombinaatio ja lisäksi sitten tota ulkoilua, koska ulkona lenkkeily tekee duunipäivän jälkeen kyllä tosi hyvää.

Hienosti on sullakin mennyt pätkis, rohkaisee muakin - noviisia!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 15:28:15 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

heeeeeeeiiiii mette ja juustokuu!!!!

tottahan se on, että täällä laiskottaa lähteä lenkille. no nyt kuitenkin päätin herätä aamulla ja lähteä vähän käppäsemään. rannalla tuossa kävin ja täytin litran limpparipullon hiekalla, jota sitten töissä ollessa alan käsissä veivaamaan. ei tarvia lähteä sinne salille, kun käyttää vähän mielikuvitusta. katellaan kuinka ämmän käy-

nyt oon sitten pätkällä. teetä juon, ja nälkä on. ei taho lähteä tuo nälän tunne, mutta kohan tässä nyt käpristellään menemään..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 06:14:00 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

maanantai 9.pätkispäivä

tätä ette kyllä usko!!!kävin tänä aamuna lenkillä! ja kävelin muina miehinä varmaan puolitoistatuntia. ei ollu tarkotus niin pitkään, mutta se vaan meni. jalat vähän rakkuloitu, mutta eipä siinä mitä.

on siis menossa paastoaamu. kolmeen saakka mennään ja sitten syömään eilisiä pihvinjämiä. nami nami.

nälkä on ollu, mutta nyt meni ohi. minulla ei tuo nälkä taida poistua ollenkaan.

housut roikku entistä enemmän. ja olo on keventynyt. tästä on mukavata jatkaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 05:26:58 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

tiistai 10.pätkäpäivä

iski elien semmonen migreeni, että henk!meinas lähtee. oksensin ja kaikkee. kerran elleissäni olen oksentanut migreenissä aikaisemmnin. olin just syöny ihania jauhelihapihvejä ja pääkipu ei vaan hellittäny,joten yrjöllehän se vei. koko ilta hillitön kipu. onneksi yöllä nukkuessa lähti pois.

tänään siis syöntiaamu. alottelin tuossa jugurtilla, jossa seassa omenaa ja siemeniä, ja hyvää oli. taitaa olla tuo klo 15 pätkäsy liian myöhästä minulle. taidan kokeilla klo 14, kun kyllä minä illan pärjään teen voimin, mutta aamulla meinaa pukata päätä aina kipeäksi. kaitpa se hyvä rytmi vielä löytyy,

lenkillä kävin tänäkin aamuna. vettä sataa, mutta eipä kerrankin ollu liian kuuma käydä lenkillä. ja nyt on lisää rakkoja jaloissa. no, huomenna sitten lisää laastaria kehiin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 09:22:40 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Rauli hyvä, miksi sulle tulee lenkkeilystä rakkoja??? Huonot kengät vai ilman sukkia, vai mikä??? Laita nyt etukäteen sellaiset kunnon rakkolaastarit-- eikö siellä ole hyvissä tavarataloissa tai apteekeissä tollasia "läskejä" mitä täällä on rakkolaastareiksi, ikäänkuin keinoihoa pala!??

Ja toiseksi, juotko sä tarpeeksi vettä kun on pää kipeä? En nyt tarkoita migreeniä vaan ihan tavallista päänsärkyä? Paljon sä litroissa juot?

Jospa oksentamisesi olikin jotain muuta kuin migreeniä?

Jokatapauksessa tsemppiä ja hyvää mieltä, pysyhän tiukkana!
Täälläkin sataa ja on tosi harmaata, toivottavasti alkais paistaa siellä ja täällä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 10:54:32 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

moi punapää!

epäilisitkö, että täällä on raskaana oleva karppi??? :-$

ne haluthan on kyllä lisääntyneet....vettä juon varmasti kolme-viisi litraa päivässä. plus muut juomat päälle. koko ajan tissuttelen. en oikein tiedä mistä tuo oksentaminen johtuu, kun ilmeni siinä tietynlaisessa pääkivussa.

joo, jalat on rakkuloilla, kun eivät pitkään aikaan ole lenkillä käyneet. kengät on ihan hyvät. laastareita kehiin ja matka jatkuu!!!!

pätkäsin muuten tänään jo klo 13.30. jospa se ois parempi aika.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 08:07:57 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

pätkispäeva nro 11

huomenta huomenta!

keskiviikko on alkanut paastotessa. vielä puolituntia, ja sitten on 24 h täynnä. lenkilläkin kävin. on minusta tullut nyt ahkera. hyvää se tekee ihan oikeesti.

eilen oli sitten koetinkivi. kaverin baarin avajaisissa oltiin, ja oli vaikka mitä tarjolla, en syönyt mitään ja join vain pullollisen soodavettä. ja näläkä oli että näköä haittas. muut vaan veti pihvejä ja pernasalaattia ja minä vaan fiilistelin nälissäni. ai ai ai. mutta menihän se ohitse.

täytyy tässä töitä vähän tehdä. katotaan sitten myöhemmin, mitkä on fiilarit.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 08:51:55 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Hyvä rauli, näyttää sit tahdonlujuutta sinultakin löytyvän hyvin! Hyvä me!

No vähän tuli sen oksentelun suhteen mieleen kun jossain viestissä aiemmin mainitsit että halut on lisääntyneet... tokihan mä heti tällä olemattomalla matikkapäälläni yhtenlaskun tein :lol:

Hyv kun sait ittesi lenkkeilyn alkuun! Siitä se lähtee ja pidät kiinni että menet! Ja hyvät kengät ja sukat jalkaan, ei saa hiertää rakkuloille!

Mukavaa keskiviikkoa!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-12 06:46:29 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

torstai pätkällä kahdettatoista päivää (12)

huomenta kaikille!

tosiaankin äkkiseltään vois luulla, että vatsa käy kasvamaan ihan muista syistä kun oksettaa ja haluttaa ja kaikkee. mutta nyt ei ole ollut pää kovin kipeä, enkä ole sen jälkeen onneksi enää oksentanutkaan. välillä silleen juilii tuolla takaraivossa, niin kuin migreeni-ihmisillä aina juilii. tai en siis tiedä juiliiko kaikilla, mutta mitä olen puhunut muitten kanssa.

kuitenkin, tämäkin aamu lähti käyntiin lenkin merkeissä. jalat on ihan ihmeissään uudesta menosta, eivätkä vielä oikein ole tottuneet koko hommaan. selkä on ihan innoissaan. tekee tosi hyvää käydä vähän kävelemässä, ja kun se ei ole edes ajasta pois. siinä menee se reilu tunti ja sitten on mukava mennä suihkuun ja alkaa aamuntoimintoihin.

on meneillään syömäaamu. söin jonkin ihme hedelmän, joka ei millekkään paljoa maistu, eikä siinä ole sokeriakaan varmasti nimeksikään. lisäksi jugurttia ja siemeniä. pätkäsen päivän klo 13.30 ja koittelen, josko sopis paremmin. ukko teki eilen ruokaa soijapavuista ja oli ihan sairaan hyvää. itse vaan huutelin yläkerrasta, että laita sitä öljyä sitten ihan säästelemättä. pitää aina muistutella, kun saattaa ukko muuten pyöräyttää laihislaiselle lowfat ruuat. ja sehän ei sitten sovi millään.

meillä on tässä taas vähän tilanne päällä. saattaa olla, että joudutaan ostamaan paluliput teneriffalle joulukuuksi. minun työtilanne on vähän fifti sixti ja ukko ei ole löytänyt töitä. joten voi olla, että joudumme teneriffalle pariksi vuodeksi hankkimaan rahaa ja sitten taas matka jatkuu. ei ollut kyllä suunnitelmissa sinne palata, kun sieltä läksin, mutta eipä tuota ihminen voi ennakkoon tietää, minne tie vie. on vaan suhdaututtava asiaan myönteisesti, eikä itsemurhafiilareilla. aikansa kutakin. eli siis ollaan taas tienristeyksessä, ja ei vissiin kurapolkua enää voi jatkaa.

eletään kuitenkin täällä päivä kerrallaan ja ollaan enempiä miettimättä eteenpäin. hyvää päivää kaikille!!! :smt049

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 13:17:40 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

lauantai, 14 pätkispäivä, kaksi viikkoa takana

olen siis taas illan paastolla. pätkäsin klo 13.30 ja nyt on jo nälkä. ja kellohan on täällä nyt kuusi.

kaksi viikkoa on sitten hurahtanut. tänään näyttää tulevan hankala ilta. mielitekoja on hirveesti. melkein ajoin mäkkäriin..... :smt091 ja sitten on ihan oikea nälkä päälle. söin just ennen katkoa päivän ainoan aterian, joka oli paljon lihaa ja pekonia, soijapapuja ja kasviksia ja ihan oikeeta voita. luulin, että se pittää nälän pois, mutta eipä pitänytkään. tosin olen tottunut syömään noin neljän tunnin välein, joten sitä nyt reagoidaan sitten siihen.

hirveet juuston ja makkaroiden ja choizojen ja metukan himot. ja kermarahkan jossa on mustikoita ja mansikoita. ja nyt joutuu kyllä oottamaan hamaan tulevaisuuteen, ennen kuin noita saa. täällä ei myydä kuin osaa, ja hinnankirossa!!!! :smt013

kärvistelen sitten menemään. yleensä aamulla on aina hankalampaa ennen syönnin alottamaista, mutta nyt kyllä kärvistelen ihan oikeesti. ei kai tässä auta. en kyllä luovutakkaan, kun tänne asti olen tullut. kele!!! :smt011

toivottavasti teillä muilla menee helpommin. katotaan sitten taas myöhemmin mitkä on fiilarit.

nautinnollista lauantai-iltaa kaikille!!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 04:59:56 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

15.ta pätkispäivän aamu, ihana sunnuntai!!!!

eilen tosiaankin KÄRVISTELIN!!! mutta menihän se siinä. illalla oltiin kavereiden luona pelailemassa pelejä ja pari kahvia tuli siinä ryystettyä, joten ne veivät sen kamalan nälän. ja nukutti ihan mukavasti, tosin lyhkäsesti tällä kertaa.

nyt on paastoaamu. pitäs pätkästä tuossa 13.30, mutta nyt täytyy aikaistaa parilla tunnilla, kun nuo samaiset ystävät kokkailevat ja sinne tuli kutsu. ei kannata nipottaa, täytyy myös muistaa nautiskella elämästä vaikka ois millä paastolla.

suomen kello näyttää 5.55 ja täällähän se lähentelee kymmentä. kohta taas muuttuu suomessa aika, ja täällä ei, joten tunti tulee enemmän aikaeroa.

viikonloppuna en ole lenkkeillyt. huomisaamuna sitten taas uudestaan. eihän sitä ihan joka päivä tarvia, eikä pitäskään. kerkee nuo jalat vähän hengähtämään ja ovat sitten ihan uudessa vedossa huomisaamuna.

mukavata sunnuntai-päivää teille kanssakarpeille!!! :smt069

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 12:20:28 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

ja ihana sunnuntai vain jatkuu....

tosiaankin, tuossa puolenpäivän kantturoissa syötiin kavereilla tosi hyvää tom kaa gaita, eli kookos-kana keittoa. siinä oli vähän pottua, ja sen kanssa tarjottiin riisiä, joten siirsin vaivihkaa potunpalaset ukon lautaselle ja riisisatsi myöskin meni suoraan samaan osoitteeseen. vastapalvelukseksi sain kaikki chilit ukon keitosta ja vieläpä sen kaverin ukon keitosta. joten kyllä siinä chileissä kestettiin. ja niin oli hyvää, että vot!!! ja kaffet vielä päälle. ja kukaan ei kysynyt, miksi en syö perunaa tai riissiä. tein siirtoni ihan niin kuin se olisi ollut täysin normaalia, että isäntä syö nuo tarvikkeet ja minä vaan soppaa. ja kerrankin paaston jälkeen en ahmassut itseäni pyörryksiin, vaan pikkuhiljaa nautiskelin jokaisesta lusikallisesta.

sitten pelattiin taas pelejä hetki ja sen jälkeen rankusin ukon vielä rannalle. uiskentelin menmään jonkin aikaa, ja nautiskelin lämpimästä vedestä. isäntä istui rannalla palmun alla ja mietiskeli syntyjä syviä.

nyt illanvilakalla siivosin tämän meidän sviitin, ja nyt vaan relax. ensi viikko tuo taas uudet kujeet tullessaan. ja toivottavasti parannusta raha ja työtilanteeseen.

naatiskelekee, naatiskelkee!!! elleissään on tehtävä. :smt049

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 13:31:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihanan posiviinen tää sun päikky :D . Saa ittellekki voimia, ku näkee, että sie nautit. Kiitoksia :D

Mie vetelehin aamun sängyssä enkä saanu mitään aikaseksi. Sain sitte kuitenki lähettyä liikkeelle (ihana auringonpaiste täällä muuten) ja nyt ku vielä luin sun juttuja niin eiköhän tässä nyt taas jaksa :smt001 .

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 13:38:40 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

onpa tosi mukavata, jemi, että pistaydyit kylässä! ja vielä kommentoit! hetken jo luulin, että yksinpuhetta jatkan lopun elämääni, mutta onneksi ei.

nautihan kovasti auringonpaisteesta ja hihhulehda iteksesi jotakin. sillä tavalla sitä saa uutta energiaa.

taidanpa laittaa kynttilän tuleen.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 196 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00