karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-03 11:29:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-17 14:03:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olinkin laiska ja menin autolla treeneihin. Oli kivaa, pääsin jopa sparraamaan, jostain typerästä syystä tosin potkin jo valmiiksi mustunutta polveani kaverin suojaukseen. Se muuten sattuu. Kipu kasvattaa ja kärsivä kehittyy :wink:
En taida jaksaa tänään käydä kuin kävelemässä, pitäisi harrastaa juoksuakin :oops: Kyllä minä taas lämpimämpä säällä...

Nyt on kahvia ja aion nauttia sen hyvällä omallatunnolla maidon kanssa. Olen täysin obsessoitunut maitokahviin :mrgreen: Muuten en juo maitoa lainkaan, joten tämä paheeni sallitakoon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-17 19:49:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sunnuntai

Ruokaa, tänään ei tullut ahdettua itseä täyteen vaikka söinkin paljon :wink:

klo päivä: 4dl maitoa+kahvi

klo 19.00: vadelmia, kermaa, vihreitäpapuja, voita, 4 ananasrengasta ja 300g lohta (kalorilaskuri sanoi 810kcal, onko se mahdollista kun kala valmistettiin uunissa ilman rasvaa?) Yhteensä: 1510kcal, luottaen että lohen tiedot olivat oikeat?

Liikuntaa: 1,5h treenit ja 1,5h kävelyä. ( Pitäisi oikeasti ryhdistäytyä...)

Syömisen jälkeen poskia kuumottaa, miksi? Ei ole ennen tuntunut, mutta nyt olen huomannut. Yleensäkin ruuan jälkeen on lämmin.

Edit. Nälkä jäi, lisää marjoja ja ananasta. Ja maitokahvia, ja 2 erilaista juustoa... Miten voi jäädä nälkä tuollaisen aterian jälkeen?

Keksin että ensiviikon syön vain lakto-ovo-vege tuotteita kokeilunomaisesti, runsaalla rasvalla tosin. Saan energiamäärää pienemmäksi helposti, jos paino ei putoa kun syön niin paljon :-k huomenna vaa'alle...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-18 21:07:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Maanantai

Pohdin tässä kuinka tyhmä ihminen (minä) voi olla. Ymmärsin että olen laihduttanut vuoden ilman minkäänlaisia tuloksia... Pitäisi oikeasti ottaa itseä niskasta kiinni ja alkaa panostamaan ruuan ja liikunnan laatuun. Juoksua... Ei mitään kevyitä kävelylenkkejä, vaan maastojuoksua ja intervalli-harjoittelua. Ja ruoka... Enemmän vihanneksia ja rasvaa, vähemmän maitotuotteita ja proteiinia. Kyllä se siitä :wink:

Kahvia, kahvia.., olen juonut maitokahvia koko päivän, huominen on viimeinen päivä kun juon kahvia :evil: Seuraavan kerran laihdutuksen loputtua.

Illalla söin oikeaa ruokaa: kananmunia, vihanneksia, juustoa, marjoja ja jogurttia. Kotona ei oikeastaan ollut mitään, ja en ehtinyt kauppaan. Myöhemmin vielä pala juustoa ja kahvia :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-18 21:58:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sulla näkyy olevan vähän sama juttu ku mulla. Musta tuntuu et oon liikunnan suhteen liikaa siinä mukavuusasteella. Täytyisi tosissaan vaan rääkätä itseä. :shock: Intervalleja oon mäkin miettynyt ja kesällä niitä välillä teinkin ulkona, mutta tämä tämänhetkinen ilma... 8-[ Ja mullakin sama juttu: enemmän rasvaa ja vähemmän muuta. Ja tää kahvin juontikin sais vähentyä, tai ainakin pitäisi laittaa se ruokailujen yhteyteen, kun kahvin juontihan on vähän kuin napostelisi jotain koko ajan.
Vastaan siitä kuivaharjauksesta tähän: en oikeen tiedä auttaako se vai ei, olen ennen pitänyt sitä huuhaana, mutta toivon että se karppiruokavalion tukena liuttaa selluliitit pois. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-18 22:37:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ainakin voimme kärsiä yhdessä :lol: Lohduttava ajatus. Huomenna on työhaastattelu niin en kehtaa olla juomatta kahvia, olen jo syömättä pullaa. Outoa että vaikka elämäntavat näyttävät hyviltä, niistä löytyy jatkuvasti jotain viilausta...

Tsemppiä meille :mrgreen:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-19 12:54:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tiistai

Aamu: kahvi+1dl kermaa (360kcal) ja työhaastattelu. Sain paikan 8)

Paino:75.9kg :( Voisi se edes vähän laskea...

Terveydenhoitaja soitti. Minä olen kuulemä niin lihaksikas että se vaikuttaa painoon :shock: 76kg lihasta, ajatelkaa :lol:.. Minä en siis ole menossa kilpirauhaskokeisiin, tai mitään muutakaan... Suositteli säännöllistä ruokarytmiä ja puhumista jonkun urheiluvalmentajan kanssa. Liikunnan vähentäminen saattaisi vähentää painoa, muttei voinut suositella sitäkään. Mitä minä teen?

Alan elämään 1200kcal, ilman kahvia. Jos paino putoaa parissa viikossa alle 74kg, uskon että olen vain syönyt liikaa. Lajitreenit 6xvk ja juoksuharjoittelua, jotain on pakko tapahtua :evil:

Illalla fetasalaattia, raejuustoa, vihanneksia, linssikeittoa ja juustoa.

Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-02-21 11:38:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Keskiviikko

Flunssa... Ja tämän säälittävän tekosyyn varjolla söin kaikkea... Karkkia, leivonnaisia ja mehua, en syönyt oikeaa ruokaa. Kävin kuitenkin kävelemässä muutaman tunnin.

Torstai

Eli nyt alkaa The Dieetti 8)! Muutama viikko 1200kcal, 6xvk lajitreenit ja juoksuharjoittelua 5xvk. Katsotaan mitä tapahtuu... Kahvia en jätä pois, mutta juon sen rasvattomalla maidolla, samoin vegekokeilu jatkuu edelleen. Jotta vatsa pysyisi kunnossa muutama rkl pellavarouhetta päivittäin.

Päivän suunnitelma: Kahvia päivällä, max.5dl maitoa. 1,5h treenit illemalla ja ruokaa niiden jälkeen. 22.00-23.00 juoksulenkki ja lisää kahvia.

Tämä ei ole niin paha miltä se näyttää :lol: Teoriassa vain korvaan ylipitkät kävelylenkit juoksulla ja vähennän kaloreita.
Nyt pitää miettiä tarkasti syömiset jotta saan riittävästi proteiinia ja rasvaa :-k Mitäköhän sitä tänään söisi... Vihanneksia sulatejuustolla ja paprika-sipulimunakas, lisänä salaattia. Marjoja voisi myös vetää jos kalorit antaa myöten, ja juustoa.

ViestiLähetetty: 2008-02-21 20:13:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Torstai

4 kananmunaa, sipuli, paprika, 150g raejuustoa, 50g vadelmia, 1dl jogurttia, 200g vihreitä papuja, 100g tuorejuustoa, 100g kiinankaalta.

Yhteensä 812+33kcal(maito päivällä)=845 :shock:

Pitää yrittää syödä illan aikana loputkin, ja käydä juoksemassa. Liikkunnat tänään siis 1,5h treenit ja 1h? juoksua. Mitäköhän vielä söisi? Taidan paistaa ananasta ja juustoa, uusin addiktioni :lol:

ViestiLähetetty: 2008-02-21 21:46:22 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Jotenkin tuntuu, että rasvan määrää voisit lisätä?
Se kun tuppaa monella auttamaan myös painonhallintaa ja jopa laihdutusta...
... ja varsinkin warrioorilla taitaa olla vaikeaa saada rasvaa liikaa, mutta säästöliekki onnistuu kyllä näinkin.

ViestiLähetetty: 2008-02-21 22:58:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Edelleen torstai.., huomaa ettei ole juossut vähään aikaan, puolet matkasta ja molemmat pohkeet kramppasivat. Tavoitteena: viikossa koko 5km, ei mikään mahdoton tehtävä... Söin vielä 100g vadelmia ja 1dl maitoa, 1dl jogurttia ja 100g raejuustoa.
Eli saamme luvuksi 1032kcal, taidan joutua vielä paistamaan jotain, jääkaapissa vain ei ole enää mitään syömisen arvoista. Jos maitokahvi ja 70g pala juustoa täyttäisivät energiavajeen sopivasti.

Hmm, mihinköhän sitä rasvaa lisäisi. Paistamiseen käytän paljon ja myös maitotuotteissa pitäisi olla. Noudatan nyt kuitenkin tiukkaa linjaa terveydenhoitajan suosituksesta, vaihtoehtoina vähentää energiaa ruuasta, jakaa päivän ateriat tai vähentää liikuntaa jotta saadaan lihaskatoa. Epäilen lihasten katoavan jokatapauksessa, mutta pakko yrittää tehdä jotain :|

ViestiLähetetty: 2008-02-22 07:03:57 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Oletko koskaan laskenut, vaikkapa Finelin ruokakorista, paljonko tuota rasvaa tulee päivittäin (siis grammoissa). Kun minusta se määrä on tosi, tosi vähäinen noilla sapuskoilla?

Semmoinen 100g päivässä saisi kulua melkeinpä karpilla kuin karpilla, jopa teillä laihduttavilla. Muutoin noita kaloreita kerätään valkuaisesta tai hiilareista (tai kalorivaje menee älyttömyyksiin), eikä mikään vaihtoehto kuullosta hyvältä sen enempää laihtumisen kuin terveydenkään kannalta, ellei todella hyvin tiedä mitä on tekemässä...

ViestiLähetetty: 2008-02-22 08:39:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lorauta öljyä tai voisulaa kasvisten päälle? Syötkö pähkinöitä? Maapähkinävoita? Kahvimaito kahvikermaan? Voitakin voi laittaa kahviin. :mrgreen: vaihda raejuuston tilalle joku rasvainen liha. Jos lihan hankkimisessa ongelmia (käsittääkseni asut kotona), niin onnistuisiko tonnikala öljyssä? Ja kai tuo jugurtti on kunnon tavaraa? ;)
Tässä siis jotain esimerkkejä rasvan lisäämiseen.. mulla ei ainakaan rasvan lisäys näytä painoa nostavan. Tänään otin aamulla lusikallisen kookosöljyä ja kaksi ruokalusikallista maapähkinävoita kermakahvilla rasvaturvaksi. Töissä täytyy nääs syödä jotain rasvatonta broilerinfilettä. :lol:

ViestiLähetetty: 2008-02-22 08:41:15 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Ihan ot mutta käsittääkseni me kaikki asutaan kotona. :D

ViestiLähetetty: 2008-02-22 08:44:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eleison kirjoitti:
Noudatan nyt kuitenkin tiukkaa linjaa terveydenhoitajan suosituksesta, vaihtoehtoina vähentää energiaa ruuasta, jakaa päivän ateriat tai vähentää liikuntaa jotta saadaan lihaskatoa. Epäilen lihasten katoavan jokatapauksessa, mutta pakko yrittää tehdä jotain :|

Tää on virallisterveellisen neuvo. Vähentää energiaa jos ei mitään tapahdu. :x Toki se voi auttaa joissain tapauksissa mutta olet kyllä varmasti syönyt jo joka päivä alle kulutuksen, koska liikut niin kauheasti, joten ihmetyttää. Tässä kohtaa vois yrittää miettiä muita keinoja, esim just tota rasvan lisäystä. Vhh:n onneks pitäs säästää lihaksia hyvin. :wink:

ViestiLähetetty: 2008-02-22 08:46:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirrimirri kirjoitti:

Höh, tarkotin että vanhempien luona. :lol:
*täyttää Eleisonin päikkyä OT:llä* :oops:

ViestiLähetetty: 2008-02-22 10:05:19 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

tui kirjoitti:
Kirrimirri kirjoitti:

Höh, tarkotin että vanhempien luona. :lol:
*täyttää Eleisonin päikkyä OT:llä* :oops:

Kyllä mä tajusin tuon mutta en malttanut olla tarttumatta.

ViestiLähetetty: 2008-02-22 12:35:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo minä siis asun kotona. Ja muu perhe syö ranskalaisia ja jauhomakkaraa rasvattomalla maidolla, kukaan muu ei syö vihanneksia kuin minä, yritä siinä lonia ruokia kun pöydässä ei ole mitään syötävää... Vaikeaa... Sen takia ruuissa ei ole kuin satunnaisesti kermaa ym. Niitä ei vain osteta meille. Kyllä sitä rasvaa on vihanneksissa, ärsyttää vain kun kaikki ruoka pitäisi ostaa ja tehdä itse :cry:

Ilmeisesti pitää hieman laajentaa kaloreita, 100g rasvaa on jo 900kcal ja 70g proteeinia 280kcal ja vielä hiilarit... Tarvisin jotain konkreettisia esimerkkejä mitä syödä? Ainakin voin vetää kaiken kerralla :lol: Nyt on työtä 6h päivässä, siivousta. Toivon senkin nostavan peruskulutusta jottei tarvitse stressata jokaisesta suupalasta :wink: Ei tule myöskään mitään syötyä mitään päivisin, aika ei riitä. Ensimmäisen palkan tullessa lähden shoppailemaan kirjoja, vartalonhoitotuotteita ja muuta mukavaa. Tulee hyvä mieli kun saa tehdä jotain ulkonäkönsä eteen. En pidä meikeistä ym, mutta mielestäni kaunis ihminen on siisti ja terveen oloinen. Sellainen toivon myös itse olevani.

Tämän päivän syömiset menee kyllä penkin alle, ensin pitää syödä hiilariruokia ja sen jälkeen kalorisaldo onkin kulutettu loppuun ja saan nauttia loppupäivän vihanneksia...

Ja fineliä en osaa edelleenkään käyttää yrityksistä huolimatta, kalorit lasken pakkausten tuoteselostuksista.

Sain sittenkin lähetteen kilpirauhaskokeisiin, viimeinen toivo jottei tarvitse ottaa täyttä vastuuta painonhallinnassa :wink: Kukaan ei oikein innostu laihdutusprojektistani, olisi kiva jos jollekkin ihmiselle voisi kertoa syömisistä ja liikkumisista. Ystävät kertoivat minulla olevan syömishäiriö, normaalipainoisen paino ei putoa jne. Bmi on edelleen yli 26 :? Onneksi netti toimii :D

Edit: muokkasin tekstiä.

ViestiLähetetty: 2008-02-22 14:56:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kananmuna kuoreton 220 grammaa (4kpl)
Voi 10 grammaa (munien paistoon)
Kurkku 200 grammaa
Tomaatti 100 grammaa
Valkokaali keräkaali 100 grammaa
Voi 15 grammaa (kaalin paistoon)
Manteli 100 grammaa
Kermajuusto rasvaa 30%, turunmaa/oltermanni/korsholm/masurkka 80 grammaa
Rypsiöljy 10 grammaa (vihanneksille)
Jauheliha sika-nauta 150 grammaa
Voi 10 grammaa (jauhelihan paistoon)
Rasvaton maito 500 grammaa (kahviin)
Creme fraiche 28% rasvaa, ranskankerma 100 grammaa

Tässä nyt nopeasti finelissä laadittu esimerkkipohja millainen päiväsi voisi olla.
Energiaa noista tulee 2400kcal, hh45g, p116g, r195g. Melkoinen syöminen jos jättää iltaan kaiken. :lol: Ravintosisältöä saa muutettua helposti paljon esimerkiksi jättämällä mantelit pois lähtee kokonaisenergiasta jo 600kcal.

ViestiLähetetty: 2008-02-22 15:28:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos tui :D ! Kunhan vegeviikko loppuu kokeilen tuon päivän, nythan se on täällä muistissa etten unohda :lol:

ViestiLähetetty: 2008-02-22 18:46:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Perjantai

Minä lopetan laihduttamisen. Treenit jäi taas väliin kun olen sairaana, aamulla jo pää kipeä ja huono olo, mutta ajattelin sen korjautuvan päivän mittaan. Ei :evil: Huononi vain. Jos yrittäisi olla syömättä hiilihydraatteja ja keskittyisi oikeaan ruokaan, ehkä terveys kohentuisi, jopa paino saattaisi tippua :evil:

Haluttaisi vain kaivautua peiton alle murjottamaan.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00