Pieniä huomioita tästä matkan varrelta: päänsärkyä/migreeniä en ole potenut aikoihin.

Ennen joulua, oikeastaan pitkin syksyä, mulla oli jatkuvasti jotain "päävikaa" (pahimmillaan meni viikko putkeen, että joka päivä särki päätä

), varmasti yhdistelmää huonosta ruokavaliosta ja jumittuneesta selästä. No, olen nyt alkanut käymään säännöllisesti hierojalla, ja karppiruokavaliolla on taatusti osansa noiden kipujen taltuttamisessa - viime viikolla, juuri ennen kuukautisten alkua, ei tullutkaan migreeniä, joka on ollut seuralaisena tuossa tietyssä kuukauden ajankohdassa jo jonkun aikaa. No, eilen kyllä särki vähän päätä, mutta sen täytyi olla enemmänkin seurausta viikonlopun huonohkosta syömisestä, vähälle jääneestä veden juomisesta

, huonossa sängyssä nukkumisen takia jumahtaneista hartioista (on muuten törkeän kipeät), sekä pitkästä automatkasta.
Iltapainotteisuus sopii mulle hyvin. Mä olen 'entisessä elämässäni' ajatellut ihan liikaa ruokaa ja kaikkea siihen liittyvää. Virallisterveellinen sai mut ahdistumaan, en vain pystynyt syömään viittä kertaa päivässä, kun jatkuvasti piti olla tekemisissä ruuan kanssa ja ajatella mitä seuraavaksi söisi.

Ja alkukarppauksen kolme kertaa päivässä oli myös liikaa - nyt mun ruoka-ahdistukset ja liika ajattelu on selkeästi helpottaneet, kun saa ihan luvan kanssa syödä silloin kun se tuntuu hyvältä, eli iltaisin, ja muulloin ei tarvitse suoda ajatustakaan siihen suuntaan.
Painossa ei ole vielä ehtinyt tapahtua suuria muutoksia, kun nuo viikonloppumenot on aina vähän sotkeneet syömisiä. No, omista valinnoistahan se on kiinni, aina olen yrittänyt valita karpimpaa, mutta joskus se vain ei onnistu. Nyt ei onneksi ole hetkeen mitään menoja, niin saa oikeasti kunnolla keskittyä siihen mitä tekee ja syö. Niin, ja vaikka painossa ei hirveästi tapahdu, niin vaatteet on kuitenkin vähän kasvaneet tuolla kaapissa..

Ja mikä tärkeintä, olo on loistava. Ei ongelmia mahan kanssa, ei väsytä koko ajan, ja muutenkin on paljon..hm..tasapainoisempi? olo. Siis mielialat ei heittele niin vauhdilla, enkä edes nälkäisenä ole vihainen.
Tämmöistä tällä kertaa. Juuri join aamupalaksi puoli litraa vettä, odottelen tässä vanhempia kylään, ja katselen kun ulkona sataa lunta. Hyvää maanantaita kaikille.