karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-09 08:41:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-03-02 18:50:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heippa Maria, kiitos vierailusta! :D

Reissu meni ok. Perunaa tuli syötyä jonkun verran, kun anopin eväät oli vähän..hm..epäkarpit. Perjantai-iltana oli tarjolla leipää ja perunaa ( :roll: ), ja pakko oli jotain syödä, niin mieluummin sitten perunaa kuin leipää, josta menee maha helposti sekaisin..

Onneksi pääsee taas syömään kunnolla. Jokohan ensi viikonlopun saisi olla kotona, käymättä missään..

Muoks. Ainiin, piti vielä sanoa tuosta leivästä..anoppi ihmetteli, miksi en syö leipää. Sanoin, ettei vatsa oikein kestä, enkä muutenkaan juuri leivästä välitä. No, sieltähän tuli heti kauhistunutta kommenttia, että 'herrajumala pitäähän sun lääkäriin mennä tutkimuksiin, mikä sua vaivaa. Ootko kokeillu sitä ja tätä leipää blablabla...' Sanoin vielä uudemman kerran, että mulle on ihan sama vaikka oliskin kaikenmaailman vilja-allergiat, kun en edes syö mitään viljatuotteita enää, mutta enpä tiedä, menikö se vieläkään perille.. :lol: Kookosöljy sen sijaan herätti vain uteliaisuutta, kokeilipa hän sitä myös omaan teekupposeensa. :)

ViestiLähetetty: 2008-03-03 11:18:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pieniä huomioita tästä matkan varrelta: päänsärkyä/migreeniä en ole potenut aikoihin. :shock: Ennen joulua, oikeastaan pitkin syksyä, mulla oli jatkuvasti jotain "päävikaa" (pahimmillaan meni viikko putkeen, että joka päivä särki päätä :( ), varmasti yhdistelmää huonosta ruokavaliosta ja jumittuneesta selästä. No, olen nyt alkanut käymään säännöllisesti hierojalla, ja karppiruokavaliolla on taatusti osansa noiden kipujen taltuttamisessa - viime viikolla, juuri ennen kuukautisten alkua, ei tullutkaan migreeniä, joka on ollut seuralaisena tuossa tietyssä kuukauden ajankohdassa jo jonkun aikaa. No, eilen kyllä särki vähän päätä, mutta sen täytyi olla enemmänkin seurausta viikonlopun huonohkosta syömisestä, vähälle jääneestä veden juomisesta [-X , huonossa sängyssä nukkumisen takia jumahtaneista hartioista (on muuten törkeän kipeät), sekä pitkästä automatkasta.

Iltapainotteisuus sopii mulle hyvin. Mä olen 'entisessä elämässäni' ajatellut ihan liikaa ruokaa ja kaikkea siihen liittyvää. Virallisterveellinen sai mut ahdistumaan, en vain pystynyt syömään viittä kertaa päivässä, kun jatkuvasti piti olla tekemisissä ruuan kanssa ja ajatella mitä seuraavaksi söisi. :? Ja alkukarppauksen kolme kertaa päivässä oli myös liikaa - nyt mun ruoka-ahdistukset ja liika ajattelu on selkeästi helpottaneet, kun saa ihan luvan kanssa syödä silloin kun se tuntuu hyvältä, eli iltaisin, ja muulloin ei tarvitse suoda ajatustakaan siihen suuntaan. 8)

Painossa ei ole vielä ehtinyt tapahtua suuria muutoksia, kun nuo viikonloppumenot on aina vähän sotkeneet syömisiä. No, omista valinnoistahan se on kiinni, aina olen yrittänyt valita karpimpaa, mutta joskus se vain ei onnistu. Nyt ei onneksi ole hetkeen mitään menoja, niin saa oikeasti kunnolla keskittyä siihen mitä tekee ja syö. Niin, ja vaikka painossa ei hirveästi tapahdu, niin vaatteet on kuitenkin vähän kasvaneet tuolla kaapissa.. :shock: :mrgreen: Ja mikä tärkeintä, olo on loistava. Ei ongelmia mahan kanssa, ei väsytä koko ajan, ja muutenkin on paljon..hm..tasapainoisempi? olo. Siis mielialat ei heittele niin vauhdilla, enkä edes nälkäisenä ole vihainen. :lol:

Tämmöistä tällä kertaa. Juuri join aamupalaksi puoli litraa vettä, odottelen tässä vanhempia kylään, ja katselen kun ulkona sataa lunta. Hyvää maanantaita kaikille. 8)

ViestiLähetetty: 2008-03-03 18:11:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tämän päivän ruoka: lihapullia (lusikallinen partista, johon sekoitin mausteet, runsaasti murustettua aurajuustoa sekä 400g sika/nautajauhelihaa), pannulla paistettuja kasviksia (kesäkurpitsa, paprika, herkkusieni - ja vähän chiliä, jota olisi saanut olla vieläkin vähemmän, oli meinaan tulista :smt119 ) sekä kiinankaalia ja kirsikkatomaatteja. Illemmalla jos vielä leipäjuustoa..

ViestiLähetetty: 2008-03-05 20:07:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilen syötiin taas porokeittoa, ja illemmalla vielä keitettyjä kananmunia sekä leipäjuustoa. Tänään tehtiin Hanna Partasen painajaista (jauheliha-kinkku-pekoni-tomaatti-aurajuusto-pitsaa), nam.

Parina päivänä on ollut nyt vähän tympeä olo - tuntunut siltä, että olisi tulossa flunssa, ja tänään heikotti muuten vain (meillä oli keittiöremppa tänään ja varmaan tuli impattua jotain myrkkyhöyryjä siinä ohimennen). Sais kyllä tulla kunnolla flunssa tai sitten olla kunnolla terve, inhoan noita puolikuntoisuuksia. :?

Ois kiva käydä puntarilla pitkästä aikaa, mutta ei kyllä tähän aikaan kuukaudesta viitsi..no, mitäpä sitä vaa'alla hyppäämään.

ViestiLähetetty: 2008-03-06 08:07:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

noway kirjoitti:
Tänään tehtiin Hanna Partasen painajaista (jauheliha-kinkku-pekoni-tomaatti-aurajuusto-pitsaa)

Ihana :smt081 Tuohan olisi loistava nimi pizzalle!

Toivottavasti tervehdyt, tuollainen puolikuntoisuus on ikävää. :smt056

ViestiLähetetty: 2008-03-06 11:14:06 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:evil: Ei tosiaa ole kiva olo, ku et oikei oo kipee ja kuiteki oot, mitää ylimäärästä ei jaksa... :evil: Ja vkonloppun en ole kipee, en!!! [-X [-o< [-X

ViestiLähetetty: 2008-03-06 12:29:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Me on avon kanssa jo aikaa sitten nimetty meidän pitsat tuolla nimellä, kun ne yleensä tihkuu sitä niin kamalan epäterveellistä rasvaa - taidettiin kerran katsoa Olet mitä syöt-ohjelmaa pitsan syönnin lomassa ja sitten välähti. :mrgreen:

Olo on nyt ainakin ihan hyvä, jospa en tulisikaan kipeäksi. :) Ajattelin alkaa kohta heilumaan imurin ja rätin kanssa, kun siivousinto iski. :lol:

ViestiLähetetty: 2008-03-06 18:17:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Siivosin sitten melkein pari tuntia, puunasin kämpän lattiasta kattoon ja vähän kaappeja jne. :lol: No, onpahan ainakin jotain tehty ruuan eteen; kohta pääsee syömään aurajuusto-pekoni-kanaa (ohuen kanafileen päälle aurajuustoa, rullalle, ja pekonia ympärille) salaatin kanssa. =P~

Muoks. Tässä vielä kuvanäytettä.

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-03-06 20:05:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei ole reilua! Miksen minä osaa tehdä ruokaa joka näyttäisi hyvältä =P~ Kanaa ja pekonia, voisin itsekkin yrittää joku päivä, ja karppipizzaa ja, täällä on aivan liikaa herkullisia ruokia :wink:

ViestiLähetetty: 2008-03-06 22:37:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei ne ruuat mullakaan aina näytä niin hyvältä - kuvaan vain parhaimman näköiset annokset. :mrgreen: Kiva kuulla, että maistuisi muillekin. :)

ViestiLähetetty: 2008-03-07 19:39:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään herkutellaan perjantain kunniaksi: porsaan ulkofilepihvejä (itse marinoituja) salaatin kanssa, jälkiruuaksi mutakakkua kermavaahdolla. 8) Päivällä tein poikkeuksen ja söin vähäsen, pekonia kun teki mieli niin sitä sitten paistelin. Ei tää niin vakavaa ole etteikö joskus voisi päivälläkin vähä syödä. :) Kaiken kaikkiaan on taas ihan pakko todeta, että karppaus ja warrior on pelastanu mut, mä osaan suhtautua ruokaan nykyään luonnollisesti ja se on nautinto, ei pakko tai ahdistava asia. Loistavaa. :resp:

ViestiLähetetty: 2008-03-08 11:09:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tilasin jostain henkkamaukan alesta viime syksynä pellavahousut. Ne ei menneet kunnolla kiinni silloin, mutta en jaksanut palauttaa niitä, vaan päätin jättää ne motivaatiohousuiksi. Aamulla kokeilin niitä, ja nappikin meni jo kiinni - ei ne vielä ole mukavat jalassa, mutta on tässä jotain tapahtunut. :wink: Kyllä ne vielä jää liian isoiksi, lupaan sen. :twisted:

ViestiLähetetty: 2008-03-08 11:57:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joskus tulee noita 'repsahduksia', mutta miksi turhaa rääkätä itseään jos jostain syystä tulee nälkä päivällä. Tai haluttaa muuten vain syödä. Fiilikset on ihan erillaiset entä silloin kun pakotti itsensä syömään aamulla ja loppupäivän ajatteli vain koska saa syödä ja paljonko. Minulla se aamiainen ja lounas vain aiheuttivat kuvotuksen ja iltaan asti kestävän syömishimon.

Ostin itsekkin tarkoituksella liian pienet housut joita aion kokeilla joku päivä. En ole vielä uskaltanut koskea niihin... Toiveena on että joku päivä saan uusia koko vaatekaapin liian isoista vaatteista :wink:

ViestiLähetetty: 2008-03-08 12:11:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Totta puhut. Niinhän sitä täälläkin jatkuvasti sanotaan, että pitää kuunnella kroppaansa, ja sitähän tässä tehdään. :) Pääosin menen kyllä ihan vain sillä iltasyömisellä, mutta tuo pitkin viikkoa jatkunut kipeäksi tulemisen tunne (en silti vieläkään ole kunnolla kipeä) on sellainen, että mieluummin syö jotain jos tekee mieli kuin on väkisin ilman, koska se kuitenkin vähän helpottaa oloa.

Mä tuossa just äsken haaveilin siitä, kuinka kivaa ois shoppailla kaikkea uutta. Eipä nyt kuitenkaan viitsi turhaan ostaa mitään, kun tarkoitus on pienentyä pari vaatekokoa, vaan jätän ne shoppailut tulevaisuuteen. :)

Muoks. Tänään näyttäisi olevan aika liikunnallinen päivä: poljin kuntopyörää, keikuin tasapainolaudalla, rääkkäsin vatsalihaksiani ja kävin koiran kanssa kävelemässä. Voisi vielä käydä koiran kanssa hiihtämässä tai merenrannalla kävelemässä, kunhan puoliso tulee kotiin (ajattelin hänetkin raahata mukaan :mrgreen: ).

ViestiLähetetty: 2008-03-09 16:43:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilen syötiin taas pitsaa :oops: (jauheliha, pekoni, kinkku, aurajuusto, paprika, tomaatti), ja juuri äsken söin grillitassuja ja kurkkua. :lol: Aika köyhä ateria, tiedän. Kaapit vain on vähän tyhjinä eikä tee oikein mieli mitään. Paitsi kiinalaista ruokaa on tehnyt mieli, harmi kun lähin paikka mistä sitä saa, on 40km:n päässä. Voisi tässä illan aikana vähän suunnitella ensi viikon ruokia valmiiksi ja tehdä ostoslistaa. Mitähän jännää sitä keksisi..

ViestiLähetetty: 2008-03-10 12:35:31 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Joo, enpä ois voinu ikin kuvitella, et joutusin uusii kaik vaatteet alusvaatteista lähtien... siis ihan kaikki... ja kui paljo rahaa siihe sillo meni... :?: :!: :shock:Rinnatki pieneni D-90 ->B-80-85... (ei ees paikkareis pienentyny niihi mittoihi...) :shock:
Isoimmat vaatteet lahjotin parille kaverille ja toiselta oon saanu sit kivoja kuteita takasinpäinki, mitkä ei hänelle enää mahu... mm. yhen lyhyen hapsumokkatakin... [-o< :mrgreen:
Kyl hää sitä kiros miehellesä, et ei kestä, jos kävelen jossai kaupungil se takki pääl, ni taatusti huutaa, et " tuol menee miun ex-lempitakki..." :mrgreen:
Ja ite ostelen lastenosastolta kivoja vaatteita... aika paljon löytyyki... (tytär totes, et hänel on teini-äiti...) :mrgreen: Ja halvemmal pääsen nykysi...

ViestiLähetetty: 2008-03-10 12:45:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä luulen, että mun ei tarvii ihan kaikkia vaatteita uusia, ainakaan yläosia, kun ei tästä ole kuin pari kokoa alaspäin ja olen samassa mitä joskus 16-vuotiaana. Ihan uskomatonta, kun painoa on kuitenkin parikymmentä kiloa enemmän kuin silloin. :shock: Mä en tajua mistä se mun paino tulee, liekö ylimääräinen kertynyt niin tasaisesti ympäri kroppaa, että en näytä niin isolta kuin miltä joku samankokoinen voisi näyttää. :roll:

Tää mun olo on ihan perseestä suoraan sanottuna. Eilen oli alilämpöä ja todellakin sellainen olo, että nyt se flunssa iskee, mutta ei. Olen kyllä nytkin sellainen puolikipeä, kurkkuun sattuu ynnä muuta, joten miksi se tauti ei voi iskeä kunnolla. :smt091

ViestiLähetetty: 2008-03-10 14:27:37 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:evil: Miulaki alko noi, et pientä lämpöä koko viikon ja pientä nuhaa... kunnes sit la tärähti kunnol päälle ja nyt sit ollaa tosiaa räkätaudis... :evil: Ääniki on iha maassa, viel matalampi ku K ( ja sillä ON matala ääni...)... tuumas vaa, ku soitti töitte ohes eile, et olen tosiaaki kipeen, ettei ihmettele yhtää, etten saanu yöl nukuttua hänen vieres vaa piti mennä alakertaa ja olin nukahtanu istuvillee sohvalle... :shock:

ViestiLähetetty: 2008-03-10 19:22:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Istualtaan nukkuminen ei kuulosta kivalta. :o

No niin, me sit käytiin kiinalaisessa syömässä, söin ihan hyvällä omallatunnolla riisit ja kaikki. Oli hyvää tulista härkää. Ja jälkkäriksi haettiin Makuunista irtokarkkeja :oops: , eli hetken on nyt hyvä mieli, sit kärsitään seuraukset, ja huomenna jatketaan normaalielämää..

ViestiLähetetty: 2008-03-10 19:32:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^^ Keskity nyt silti nauttimaan siitä hyvästä mielestä ;) Fyysiset oireet ehtii kärsiä sitten myöhemmin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00