No niin. Tämä soturoiminen on täytynyt pakosti lopettaa, koska olen alkanut liikkua (pyörällä työmatkat n. 20 km päivässä).
Mun ruokahalu on hävinnyt lähes olemattomiin ja voin huonosti. Mutta kuitenkin:
Vaa'alla käymättä veikkaan laihtuneeni noin 8 kiloa. Tämä siis tuntuma, koska viime kesän farkut menee kevyesti jalkaan
Lihaksia on tullut selkeästi jalkoihin ja turvotukset kadonneet. Luulisin varmaan laihtuneeni enemmänkin, mutta kokemuksesta tiedän, että koska lihakset painaa enemmän kuin läski ja olen samassa kuosissa kuin alkusyksystä, noin 64 kg on aika realistinen veikkaus.
Nyt on yritettävä sopeutua tähän uuteen, melko kuluttavaan liikuntaan. Olen aina ollut laiska liikkumaan, mutta kunto kasvaa nopeasti kun aloitan. Nyt kolmas viikko pyöräilyä, oli pakko pitää viikon huili koska olin ihan jumissa. Ja taas kulkee kuin unelma!
Mulla on aiemminkin elämässä tullut vähähiilarisella+liikunnalla tällainen näläntunteen katominen. Aamiaisen jätän edelleen väliin, mutta päivällä töissä syön jotain fiksua, kuten lihaa ja uunijuureksia, katkarapuslaattia tms. Illalla ei sitten olekaan lainkaan nälkä ja nyt olen pakottanut kurkusta alas lihaa, rasvaa ja reilummin hiilareita. Meniskö noita hh sellanen 100g hyvänä päivänä. Tällä lailla syömällä voin ja jaksan hyvin, mutta on edelleen vähän vaikeaa saada kaloreita edes jollekin tasolle, vaikka lotraan kermakahvinkin kanssa.
Lisäksi pidän kerran viikossa "lepopäivän". Se tarkoittaa esim sitä, että pääsiäisenä söin muiden mukana lammasta, minttuhyytelöä, pashaa ja paistoin vielä vappumunkit etukäteen. Niitä menikin sitten tooosi monta
Muiden päivien vähäisen syömisen ja/tai liikunnan lisäämisen seurauksena laihdun tai enemmänkin kiinteydyn edelleen.
Nyt pitäisi löytää optimaalinen hiilariratkaisu, koska en yksinkertaisesti jaksa niin vähällä kuin ennen. Tämäkin on selkeän yksilöllistä!
Opin kuitenkin tästä paljon:
Loistava tapa pudottaa painoa nopeasti
Näläntunne heikkenee huomattavasti
Rasvalla saa todella LOTRATA
Repsut silloin tällöin ei merkkaa mitään, päinvastoin ne voi auttaa jumin yli
Selviän tarvittaessa pitäänkin ilman ruokaa, koska näläntunne ei ole aikoihin ollut "huutava"
Ruokavalioon meinaan lisätä hiukan täysjyvä- ja ruistuotteita sekä suklaata ja hedelmiä. Kuitenkin kohtuudella.
Valkoisista jauhoista ja tärkkelyksestä aion pysyä vastakin erossa, paitsi repsupäivinä.
Koetan syödä 2-3 kertaa päivässä, edelleen iltapainotteisesti mutta myös lounaan ja tarvittaessa välipalaksi vaikka banskun jos alkaa heikottaa.
Suuri kiitos Elfille idean huolellisesta esittelystä! Alakarppina jatkuu joten siirryn varman foorumilta toiseen.
Olis mahtavaa kuulla mitä teidän muiden elämään ja syömiseen kuuluu, joten seurailen tätäkin ketjua. Päivittäkää toverit! On ollut ihana jakaa teidän kanssa ajatuksia. Onnea tiputtaneille ja tsemppiä. Tää kyllä toimii, ei epäilystäkään!