karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-04 05:24:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 18:30:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Taas on yksi paastojakso ohi. Ja hyvinhän se meni :). Illalla ei ollu yhtään nälkä sen kermavaahdon jälkeen ja aamulla nukuin niin pitkään, että ei oikeen ees ehtiny tulla nälkä :lol:.

Tänä iltana ajattelin syödä hirvikeittoa (lisävoilla) ja varmaan pari näkkäriä lisäksi. Huomisesta en vielä tiiä.

Eilen oli punnituspäivä ja nolliahan se edelleen näytti. Ei kuitenkaan vaivuta synkkyyten sen takia. Kyllä se siitä vielä lähtee :).

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 20:34:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei!

Hyvin sujuu sielläkin. Luin nyt vasta päikkyäsi. Nautiskelen täällä myös jugurtti-kermavaahdolla aina kun katkaisen paaston. On kyllä iltamyöhälläkin hyvää viivästettynä jälkkärinä ja jaksaa hyvin nukkua seuraavaan päivään eikä ole kiiru aamiaiselle. :lol:

Tsemppiä jatkoon!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 13:53:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitoksia tsemppauksesta Geri :).

Mulla ois nyt syömispäivä menossa. Nukuin puoleen päivään asti eikä mulla haluta yhtään syödä :roll: . Keitin kuitenki munia, että jos vetäisin nyt ainaki pari ja sitten laittasin jotain ruokaa ennen seuraavan paastojakson alkua.

Oon nyt tällä viikolla liikkunu huomattavasti enemmän ku aikasemmin. Kulkumatka kaksinkertastu viikon ajaksi (olin kuntoutuksessa) ja menomatka oli vielä reilut kolme kilsaa ylämäkeä #-o . Lihakset huusi hoosiannaa joka aamu loppumatkasta (kuljen siis pyörällä), mutta sisu ei antanu periksi taluttaa senttiäkään :lol: . Lisäksi kävin viime viikolla keilaamassa, kuntosalilla ja tanssin muutaman kerran (tunnin verran, keskisyke varmaan jotain 140). Nämä siis jaksoin hyvin pätkiksestä ja rapakunnosta huolimatta :).

Nyt sitte meen normaalia työmatkaa n. 1,5 km ja ajattelin jatkaa tanssia, jos vaan jalat tuntuu kestävän. Jos vielä saisin aikaseksi, niin ajattelin alkaa käymään uimassa ainaki kerran viikossa. Tekis hyvää kunnolle rasittamatta jalkoja.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 08:26:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hmph, olipahan ikävä yö :? . Nukahin varmaan vähän jälkeen 23:n, nukuin tosi levottomasti ja heräsin kolmen aikoihin. Keittelin siinä sitte huvikseni teetä ja lueskelin. Aattelin, että kyllä mie kohta taas nukahan... Niin varmaan :evil: . Valvoin puoli seittemään asti ja ehin vielä tunnin verran nukkua. Nyt ei kyllä väsytä, mutta päässä tuntuu, ettei oo tullu nukuttua tarpeeksi. Paastoyönä on vielä ikävä valvoa, ku valvoessa tulee aina hillitön nälkä...

No, eiköhän se ens yönä nukuta senki eestä sitte. Hörpin tässä nyt Vichyä, maha tuntuu tyhjältä, mutta ei mulla nyt mikään kaamee nälkä oo.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 13:45:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt on kyllä nälkäsempi olo ku moneen päivään. Johtuu varmaan tuosta huonosti nukutusta yöstä... Mutta eipä tässä mitään paniikkia, kyllä mie jaksan katkoon asti.

Syömisistä sen verran, että pitää kattoa, mitä äiti laittaa ruoaksi ja jos se on jotain hyvää, niin syön sitte siellä :P. Muutoin ajattelin kävästä ostaan lohta kuhan pääsen töistä. Ja sen lisäksi bernaise-kastiketta *slurps*

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 13:54:14 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Heips Jemi!

Tuun tänne sun ketjuun pähkäilemään tuota sun jaksamista "pätkäöistä".

Myönnettävä on, että itsellänikin nuo pätkäiset yöt saattavat seuraavana päivänä haitata - mutteivät "kovin kovin" - koska johan se on huomattu, että mikä tahansa juominen (tee, vissy, mehu yms.) auttaa kyllä yli niistä.

Ja auttavat suakin, niin uskon, joten hyvin sulla menee!!!

Ei välitetä noista lyhyistä unista, eihän?!" :lol:

Tsempein!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 15:40:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No, heips Sirutar!

Juu, kyllä kahvi, vesi ja vichy auttaa, jos nälättää. Tai siis päivällä auttaa... Yöllä ei oikeen tunnu auttavan mikään :roll: .

Kyllä mie jaksan tuohon katkoon asti, vaikka täällä kyllä tuoksuu ihan taivaalliselta =P~ . Hellalla on hirvikäristystä... ja mie tässä kärvistelen...

Mutta ei me siitä välitetä, niinku ei pätkäunistakaan :lol: Mulla on ihan semmonen tunne, että nyt multa (viimeinkin) lähtee nesteitä :D. Johan se ois aikaki...

Kiits tsempeistä... Pätkis jatkuu... 8)

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-17 08:37:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jaksoin sitte oottaa eilen ja hyvältähän se käristys maistu :). Nukuin todella hyvin, koska otin varalta nukahtamislääkkeen illalla. 10 tuntia meni, että heilahti :o . Tosin paljonpa siitä oli apua, ku söin aamupalaksi pari satsumaa... Nyt nukuttaa. Onhan toisaalta niinki, ettei lääkeuni oo ihan samanlaista lepoa kuin jos oisin itekseni nukkunu.

Toivottavasti lounaalla on jotain jonka voi muuntaa suht karpiksi, ku en kerinny laittaa aamulla eväitä mukaan.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-17 12:25:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olipas omituista. Ruokatunti meinasi unohtua kokonaan, kun ei ollu sitten yhtään nälkä :shock: . Vähän jälkeen 12 hoksasin, että pitäs kai tässä jotain syödäkki ja lähin ruokalaan... Hmph... Perunoita ja nakkikastiketta :? . Pyysin keittiön tätiä keittämään mulle pari munaa ja söin sitte ne + salaattia.

Vähän pätkismietteitä yleisesti:

Tuntuu, että pätkis on nyt alkanu ajautuun uomaansa mun kohalla. Paastopäivät ei oo enää yhtä kitumista, niinku alussa. Vähän nälkä on vieläki loppuajasta, mutta ihan siedettävää. Syöntipäivinä taas mulla ei oikeestaan kauheesti haluta syödä, mutta syön kuitenki 3-4 kertaa jakson aikana. Joskus en ehi syömään tarpeeksi ennen kuutta, kun olis paaston alku, mutta ilman paniikkia venytän sitte paaston alkua tunnin pari, että ehin syödä kunnolla enkä vaan jotain nopeeta. Koska kuitenkaan en siirrä samassa suhteessa paaston lopetusta, paastojaksot on mulla 22-24 tunnin mittasia, mutta en kato, että sillä ois suurtakaan merkitystä kokonaisuuden kannalta.

Hiilareita menee vähän enemmän ku aikasemmin (joitain hedelmiä ja näkkäriä lähinnä) ja oonpa syöny vähän niitä kiellettyjä sokereita ja valkosia jauhojaki :oops: . Ne on ollu suunniteltuja poikkeuksia ja oon ajottanu ne syöntijakson alkupäähän. Mun logiigalla, olis tärkeetä syödä syömisjakson loppupäässä rasvaista karppiruokaa (vähähiilarista), että elimistö pääsis sitten helpommin rasvapoltolle paaston aikana. En tiiä miten paikkansa pitävää se on :smt102 , mutta ihan hyvin tää on toiminu. Iho on hiukkasen kuivempi kuin viikko sitten, mutta edelleen parempi kuin normikarppauksella.

Että tämmöstä... Jatkan pätkistelyä ainaki tän kokeilujakson loppuun, jos en vähän pitempäänki. Ens viikonloppuna tulee pikku poikkeus, kun on tarkotus lähteä juhlimaan siskon synttäreitä, mutta siitä taas sitte jatketaan niinku ennenki :) .

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-18 13:28:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paastopäivä menossa, mutta ylläri, ylläri tänään ei oo ollu nälkä :D.

Tein eilen aivan ihanaa yksinkertasta sapuskaa syömispäivän lopuksi. Paistoin lohta pannulla ja tein Hollandais kastikkeen kermaan (+ reilusti voita). Voi luoja, että oli hyvää =P~ . Sitä ois vielä jäljellä vähän, joten katkasen sillä sitten tän paastojakson illalla.

En jaksais ottaa tän viikon punnitusta. Nyt on vahvasti semmonen tunne, että paino on taas lähteny tippuun. Mulla ei oo enää yhtään housuja, joita ei sais pois avaamatta vetskaria :lol:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-19 18:10:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Taas ois yks paastopätkä alkamassa. Tällä syömisjaksolla söin:

- Paaston katkasuksi siis lohta ja hollandais-kastiketta
- Illempana lautasellinen kaalilaatikkoa, joka sisälsi kaalta, paprikaa, porkkanaa, sipulia, jauhelihaa ja kermaa.
- Aamulla kolme näkkäriä + reilusti Oivariinia
- Lounaalla pala seitä, jotain rasvatonta kastiketta (phtyi, että oliki mautonta :x ) ja salaattia
- Just ennen katkoa pari Wilhelmiä, juustoa ja tomaatti

Noilla pitäs kyllä pärjätä reippaasti yhen vuorokauden verran :) .

Mulla paleli ihan sikana tänään, vaikka oli syöntipäivä, eli kylläpä se taitaa johtua siitä, että meillä vaan yksinkertasesti on kylmä töissä. Sormet ihan jäässä, ku naputtelee koneella :roll: . On täällä kyllä muutenki ollu kylmä, ees päivällä ei yltäny plussan puolelle ja huomenna ois luvassa vielä kylmempää... hrr...

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-20 16:23:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tää päivä on menny erinomaisesti pätkiksen osalta (muutoin en nyt menis mitään sanomaan :roll:). On ollu entistä vähemmän nälkä ja kohtahan tässä pääsee syömäänki.

Parasta tässä päivässä oli se, että tänään oli punnituspäivä ja kiloja on tippunu tällä viikolla 1,5 :smt043 . Ensimmäisen kerran pätkiksen aikana vaaka näyttää miinusta :smt001 . Tämän vuoden tavote on enää 3,5 kilon päässä... Ihan realististista, että voisin sen saavuttaa :).

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-20 18:15:56 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tosi hieno homma, että sulla on paino lähtenyt putoamaan noin reippaasti!! Ja muutenkin pätkis tuntuu menevän hyvin.

Hyvää viikonloppua sulle!

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-21 05:56:16 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

hyvä hyvä jemi!!! :smt043

varmasti pääset tavoitteeseen tänä vuonna.

tsemppiä sinne! ja mukavaa viikonloppua!!!

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-23 09:04:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitoksia tsempeistä :D .

Olihan se tosi kiva, että vaaka vihdoinki liikahti alaspäin, mutta enpä tiiä mitä se nyt näyttäs :roll:. Viikonloppu meni mässäillessä. Lauantaina karkkia, keksejä, tortilloja ja jotain likööriboolia. Baarissa ties kuinka monta olutta :oops: . Sunnuntaina krapulassa sipsiä ja jäätelöä... Mutta hauskaa oli 8) . Käytiin tsekkaamassa Rovaniemen uus Onnela, juhlittiin loppuun asti ja nyt kun oikeen aattelen, niin taidettiin me käydä sitte vielä yöllä hakemassa pitsaaki 8-[ .

En kyllä käy puntarilla, ennen ku perjantaina, että nyt jos taas pääseen hyvään pätkisrytmiin, niin nesteiden pitäis poistua siihen mennessä. On kyllä vähän paksuhko olo :sick: .

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-23 11:06:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ai niin, unohin kertoa, että mie ajattelin taas alottaa tän ruotuun pääsemisen vähän lyhyemmällä paastojaksolla. Elikkä siis en oo tänään syöny mitään, enkä syö ennen ku kuudelta ellei nyt ihan huono olo tuu tai jotain. Siitä sitten normaali paastojaksoilla eteenpäin...

Tästä eteenpäin tuleeki sitte hieman enemmän liikuntaa päivittäin. Tänne tuli viikonlopun aikana kunnon talvi (yhessä yössä lunta tuli sen verran, että näyttää ihan jouluiselta :shock: ), joka nyt tarkottaa sitä, että joudun hylkäämään pyörän ja käveleen töihin, kauppaan jne. Hiukkasen se hankaloittaa elämää, kun oon tottunu käymään isommissa kaupoissa pyörällä, mutta ajattelin ottaa käyttöön askelmittarin, että jos ei sitte ketuttais niin paljon käpytellä...

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-23 13:30:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kolmas postaus tälle päivälle :lol:

Ihmeen hyvin on menny. Tuossa puolen päivän aikaan oli nälkäkohtaus eikä ajatuskaan oikeen luistanu, mutta kun siitä pääsin yli, niin on ollu aika helppoa tää paastoaminen. Nyt taas vähän nälättää, mutta kun kohta saan kahvia, niin tiiän, että sillä porskutelleen vielä ainaki pari tuntia. Saas nähä tuleeko "kuumeista" oloa tänään...? Tuossa Mulperin ketjussa mietiskelin sitä, että jos nää kuumeiset paastonloput ei helpota, niin ehkä pitäs vähän lyhentää paastoaikaa. Kaipa se on hyvinki yksilöllistä kuinka pitkät paastopätkät on sopivia.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-23 15:18:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Posket alkaa hehkumaan ja paaston katkasuun ois pari tuntia :? . Kävi tuossa kyllä mielessä, että oiskohan kahvin juomisella mitään tekemistä tän hehkumisen kanssa... Mulla on nimittäin ollu tapana juoda kahvia näin iltapäivällä, kun se siirtää nälän tunnetta aika helposti. Mulla menee normaalipäivinäki kyllä aika paljon kahvia (reilu litra/päivä :oops: ), että en mie normaalia enempää paastopäivinäkään juo.

Mutta johtuipa se mistä vaan, niin jotain täytyis tehä. En jotenki usko, että tämmönen kuumeinen olo voi olla hyväksi kropalle, vaikka muuten kaikki tuntuiski hyvältä. Kokeilen seuraavalla paastojaksolla kahvin vähentämistä. Jos vaikka jois kahvia vaan aamupäivällä ja illemmalla sitte vettä/vichyä.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-23 15:47:33 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Heipsis Jemi!

Piti tulla kommentoimaan tuosta kahvista, kun mietit sekö kuumentaisi sun olotilaasi. Itselläni nimittäin käy niin. Kymmenen minsaa - puoli tuntia kahvokupposen juomisesta minulle kihahtaa hiki pintaan! Ja jos ei nyt ihan hiki aina, niin joka tapauksessa poskia kuumottaa kummasti. Tosin tee tekee minulle ihan saman.

Kantsii varmaan kokeilla sitä sitten vaihtaa vaikka vissyyn, jos se häiritsee. Ja seurailla tilannetta.

Ja tsemppiä hienolle pätkikselle!!! :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-24 08:45:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jaksoin eilen paaston loppuun ja katkasin sen sitte tomaatilla ja parilla näkkärillä (päällä reilusti Oivariinia). Illemmalla laitoin possun kyljyksiä sipulikermakastikkeessa ja paistoin lisäkkeeksi lanttutikkuja voissa =P~ . Tuoreena kasviksena oli tällä kertaa raastettua punakaalta.

Iho on muualla ihan ok, mutta korvakäytävät on taas tulehtuneet. Niitä rupes kutittaan joku aika sitten ja toivoin, että tää pätkis ois auttanu niihinki, vaan kun ei niin ei :( . Alotin eilen antibioottikuurin, ku korvat alko olla jo siinä kunnossa, että järki lähtee :roll: . Mitenköhän tuo antibiootti vaikuttaa painoon? Tietääkö kukaan kerääkö se nestettä? Mietin vaan, vaikka ei kai sillä niin väliä oo, ku kaipa se läski siellä nesteiden allaki sulaa samanlailla ja nesteet lähtee sitte ku sen aika on...

Otin sen askelmittarin tänään ekaa kertaa mukaan, ku lähin aamulla. Työmatkalla kerty reilut 3000 askelta, joten ehkäpä hyvinki saan sen jossain mainitun 10 000 askelta päivän aikana kasaan, ku pitää vielä käydä kaupassaki :).

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00