karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-06 02:32:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 18:04:49 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Vähän valjua oloa on täälläkin vaikka sinänsä kaikki pitäs olla ihan OK. Sitä tuntuu nyt olevan liikkeellä... Kyllä se siitä helpottuu, kun päästään tammikuulle. Mä kans ajattelin sitkeästi pätkistellä jouluun asti. Toivottavasti silloin ois muutaman kilon keveämpi.

Jatketaan me vaan...

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 18:19:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vai on täälläkin valjua oloa. Mä eilen tuolla viimesen taiston päikyssäni valittelin että on niin saamaton ja väsynyt olo, taitaa sit liittyä tähän vuodenaikaan kun muillakin on samanlaisia oireita.
Ja ihan samat ajatukset juin sulla Kirrimirri, että tammikuussa on jo ihan eri ääni kellossa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 20:16:04 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

HEIiiiii
älkää valittako valjua oloa, vaan ottakaa se talviunena...tai siis lepona !
Ihana vaan käpertyä sohvalle ja töllöttää jotain ,lukea, kuunnella musiikkia tai tuijotella kynttilöitä...
Ei aina tarvii olla menossa tai tekemässä jotain, välillä on lupa hiljentää

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-23 13:00:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

56.Päivä to 23.11

Pientä piristymistä huomattavissa!
Pätkittely poissaolosta huolimatta on jatkunut melko tiukoilla linjoilla, fyysisesti olo todella hyvä.
Näyttäis että mahalöllyrät olisi taas pienentyneet vaikka vaaka ja mitta ei sitä todistakaan. Epäilen että mun mittaustapa on hieman väärä, vyötärön mittaan paksuimmasta kohdasta eli kun mittauskohta valahtaa niin mitat pysyy samoina? Täytyy koittaa etsiä se ns. vyötärö ja iskeä mitta siihen. Vyöstä menee kaksi reikää soukemmalle.

Saattaa olla että tuo tuleva Joulu jo nostaa mielialaa. Lasten kanssa aloitettiin korttien askartelu. Viikonloppuna (lapset on isällään) ajattelin aloittaa hössöttämisen. Lahjaostoksille ennen suurempia ruuhkia ja laatikot voisin vääntää valmiiksi. Mulla on tapana pakastaa laatikot raakana ja paistaa sitten vasta aattona.

Jouluvalot! Nekin pitää hakea vintiltä ja virittää paikoilleen, metsästä pitää käydä napsimassa oksia ja varpuja, selata vanhoja joululehtiä ja suunnitella jotain pientä askartelua. Ihan tässä menee pää pyörälle itseltäkin :lol:

Mulla ei oikein tuo jouten olo onnistu muuta kuin kesällä rannalla tai krapulassa. Telkkari on sitten viimeistään se joka jumittaa jos ei muuta tekemistä löydy ja sitten kun sen kerran avaa niin eihän siitä sitten enää pääse saman illan aikan tekemään mitään hyödyllistä.

Okei, siinä yleiset jorinat ja sitten pätkittelyyn.

Tänään paastopäivä, ruokalistalla vissyä ja teetä. Illalla ajattelin tehdä jonkun supermunakkaan. Panostan ruokaan vasta viikonloppuna, silloin jotain oikein tosi hyvää ja aikaa vievää. Viikolla mulla on aina jotain pika ruokaa ellei viikonlopusta ole jäänyt tähteitä.

Viime viikoloppuna tein pitkästä aikaa kebabia, vitsit että oli hyvää ja kaikki lisukkeet kun voi valita just oman maun mukaan. Ostin valmis cheddar-kastiketta, siinä tosin oli ihan kiitettävästi hiilareita mutta niin hyvää että uhrasin hiilarikiintiötä sille.

Meitä aktiivisia pätkisteliöitä ei taida enää olla järin montaa?
Tsemppiä kaikille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-23 13:10:59 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

minä jatkan tässä piirissä vielä kolmisen viikkoa, ja sitten alkaa joulutauko. mukavaa, että pääsit rytmiin kiinni uudestaan.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-24 13:09:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

57. Päivä pe 24.11

Huh mikä yö! Sain unenpäästä kiinni vasta puolenyön jälkeen ja unet oli taas aika railakkaat. Se mitä nyt kunnolla unesta muistan on se että lauloin paikallisessa ravintolassa karaokekisassa (en ihan oikeesti osaa laulaa) ja sain pelimerkkejä palkinnoksi jotka menin pelaamaan (en muuten osaa pelatakaan), sähläsin siinä kaikenlaista, kaadoin drinksuja ja sain maton palamaan ja lopuksi srippasin siinä pelipöydällä (näillä kiloilla!). Unessa mun tuli tosi kylmä ja kukaan ei antanut mulle mitään vaatteita. No selitys sille tuli kun heräsin vähän ennen kuutta ja ihan oikeesti palelin, ulko-ovi oli auki! Ilmeisesti illalla oli viimeinen ovesta kulkija jättänyt sen vetämättä kunnolla kiinni ja kissa on varmaan töninyt sen auki. Onneksi ei ulkona ollut pakkasen puolella :lol:

Klo 07.00 heilutin pölyrättiä ja imuroin, pesin pyykkiä ja kävin koiran kanssa puolen tunnin lenkillä. Energiaa kuin pienessä kylässä...

klo 09.30 Suihku, tökötit naamariin ja aamupalaksi munia ja pekonia.

klo 12.00 Töissä ihan kuollutta ja teetä cayannella maustettuna. Täytyy saada tämäkin työpäivä kulutettua netissä.

Illalla aion syödä "vaihteeksi" munakasta. Muksut lähtee isälleen ja menen tyttöjen kanssa ravintolaan iltaa istumaan. Tosin mulla alkaa tuo paasto klo 17.00 joten menen autolla ja juon ainakin yhtä monta jäävettä kun ne kaljoja. Ruokapuoli voi olla vaikein, muut syö niin minä kaiketi sitten puhun sen aikaa :shock:

Huomiseen ja viikonloppuja kaikille!

ihra kaikkoa kavala, suksi suohon selluliitti!

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-25 13:49:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

58 Päivä la 25.11

Pitänee olla useammin kuskina, painoa lähti heti 0,5 kg eilisestä ja nukkuminen meni ilman mitään suurempia unia tai valvomisia. Tosin olin kotonakin vasta 01.00 ja herätys 08.00, tulihan siitä kuitenkin tuo 7h.

Tuli kiskottua jäävettä reippaaseen tahtiin ja tyttöjen annokset ei houkutellut yhtään. Olen aika ylpeä itsestäni :shock: Tänä vuonna siis jo toinen kerta kuskina, edellisestä kerrasta taitaa olla sitten lähemmäs 17 vuotta.

Töissä hiljasta mutta olipa ainakin aikaa tehdä kunnon ruokasuunitelma viikonlopulle ja koristella liike joulukuntoon.

Pieni nälkä muistuttelee klo 17.00 syömisestä.

Ja ettei mene ylitöiksi niin lopettelen tällä kertaa tähän.

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-25 18:12:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei!

Hyvin olet illan viihteellä selvinnyt :smt045

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-29 12:54:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

62. päivä ke 29.11

Viikonloppu oli ja meni. Pysyin lauantain visusti kotona vaikka menojalka olisi kyllä vipattanut, touhuilin koko illan ja pitkälti yöhön, onneksi sai olla kellosta piittaamatta.

Syömiset pysynyt karppina, pähkinäsekoituspussi hupeni aika vauhdilla ja Kitruksen omenahyve oli syntisen hyvää :lol:
Muutoin olen syönyt aamuisn partaäijää tai pekonia munilla, pätkäisyn aikaan joko kana- tai tonnikalafetasalaattia valkosipulimajoneesilla. Ruisnäkkäreitä menee salaatin kanssa 2-3 kpl, niistä täytyisi päästä jo eroon! Puolisen kiloa jäljellä eli kestää ainakin tämän vuoden tuhota tuo määrä. Toisaalta säilyyhän ne mutta kun ne on niin hyviä ja nopeita napata työpäivän jälkeen. Selityksen makua?

Alkuviikolla olen yrittänyt herätellä jumppa-innostusta, aamuisin olen käynyt koiran kanssa pitkillä lenkeillä ja sen jälkeen selkä ja vatsalihastreeniä. Löysin reitin jossa saa kiivetä melko jyrkkää ylämäkeä ainakin kilometrin verran, vihdoinkin voi sanoa että olen hikoillut liikkuessa. Muutama hikipisara havaittavissa lenkin jälkeen!
Vielä kun sais tuon juoksumoottorin käynnistettyä, kunto on varmaan laskenut totaalisesti... Vieläköhän tuo jalka nousee?

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-12 13:25:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

75. päivä 12.12

Eipä suju meikäläisellä tää pätkistely, repsahtelen! Paino onneksi ei ole lähtenyt nousu suntaan vaan tasottuu aina repsujen jälkeen kunnes taas repsahdan... Suoraan sanottuna alkaa jo vit...taan :evil:

Periaatteessa pätkisrytmi pitää mutta sitten tulee superrepsu! Sunnuntaina oltiin kyläilemässä ja siellä tuli mätöttyä kaikki mahdollinen patongista jäätelöön. Ei käynyt mielessäkään jättää syömättä. ARRGGHHHH!
Eilen sinnittelin pätkäsyaikaan asti ja söin kyllä ihan karpisti mutta sitten oli pakko mässätä vielä tummaa suklaata ja niitä pirun ruisnäkkäreitä. Olinhan jo melkein viikon ilman noita halvatun näkkäreitä. Pitäsi heittää pois!
Eli ei muuta kuin narun jatkoksi... tai siis ryhdistäytyminen. Turha valittaa omasta tyhmyydestä :oops:

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-13 00:29:19 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Pätkiksellä on helpompi repsahdella, jostain kumman syystä.
Ainaskin itse sorrun kevyemmin hiilareihin...kun mummo on laittanut kystä kyllä...ja pottuja nakkikastikkeella...nam nam....mutta onko se nyt sit niin kauhiaa, jos viikonloppuna repsahtelee hallitusti ja viikon elää taas pätkäpaastolla?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-13 10:28:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Täällä toinen repsahtelija! Viikonloppu meni hiilareiden merkeissä :evil:

Samaa mieltä kuin Sirutar, jos viikon pätkäilee ja karppailee hillitysti, ei maailma kaadu viikonlopun repsahduksiin. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-21 12:17:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

84. Päivä to 21.12

Pätkistely jää joulutauolle 24.12 ja alkaa jälleen 2.1.2007. Siinä välissä karpataan perinteisellä ja jouluna "mässätään" kaks päivää!

Hyvää Joulua kaikille kanssakarppaajille ja Hoikempaa vuotta 2007!

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-03 16:15:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tervehdys kaikille karpeille ja erityisesti pätkisläisille! Vieläkö moni meitä täällä tänä vuonna pätkäilee?

Uusi vuosi ja uusi into! Ihan täällä puhistaan intoa ja kauheeta uhoa, nyt ne loputkin läskit lähtee! Koitan käydä säännöllisesti kirjaamassa edes syömiset niin pysyy paremmin motivaatio ja kuri :lol:

Päivä 1, ke 03.01

Olin eilen jo pätkiksellä mutta virallisesti aloitan tänään. Aamupaino oli 89,6. Joulun ja uuden vuoden vaihde teki tuhojaan, parisen kiloa lisäystä. Makeat sain jätettyä syömättä mutta kyllä kaikki muu meni hienosti kurkusta alas puhumattakaan juomisista.

Sain sitten jonkun taudin uutena vuotena, kurkku todella kipeä ja pientä kuumeilua, aamulla oli vielä aika hutera olo joten jätin kuntoilun myöhäsemmäksi.

Aamupalaksi pekonia ja munia.

Illalla uunikyljystä, porkkanoilla ja sipulilla sekä smetana kukkista.
Jälkkäriksi maapähkinöitä.

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-05 12:34:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Päivä 3, pe 05.01

Alkaa olla jo normaali olo, kurkkukipu poissa vaikka tuntuu vielä turvonneelta.
Eilinen päivä meni himojen hillinnässä... Aamulla söin munia ja pekonia vaikka olisi ollutkin paastoaamu, illalla söin taas tuota uunikyljys hässäkkää ja jälkkäriksi söin jouluiset karppitryffelit pois. Ennen nukkumaan menoa mulla oli ihan kaameat hiilarihimot, taistelin vissyllä vastaan, tuli juotua tunnissa lähes koko pullollinen tyyliin iso huikka hiilarihimoon.
Onneksi kokemuksesta tietää että ekan viikon jälkeen ne hellittää...

Ai niin meinas unohtua mainita että joulukiloista on yksi poissa, eli turvotus hellittää. On tämä sitten hienoa :lol: :lol: :lol:

Nyt jo kaamea nälkä ja teetä on latkittu varmaan litran verran. Onneksi täällä töissä ei ole murun muruakaan joten on pakko kestää viiteen asti.

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-07 16:33:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei Fanny!

Tulin vastavierailulle tänne lukemaan kuulumisiasi. Joo pätkitään me vanhat pätkijät sitkeästi eteenpäin. Olokin kun paranee ja energiaa lisääntyy. Mietin eilen että pitäs kehitellä jotain iltayön fyysistä hommaa mistä ei tulis meteliä kun nukahtamisajankohta on mulla taas siirtynyt aamuyöhön. Mies on vuorotyössä niin pitää hiljaa yöllä valvoa että saa hän nukuttua. Grossailua ajattelin muttei kuntoilu oikein puolen yön jälkeen huvita varsinkin kun olen sauvistellut jo iltaisella.

:smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-10 14:29:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Päivä 8, ke 10.01.

Terveiset mieron tieltä.... :oops:
Viikonloppu meni heti pipariksi :twisted: Perjantaina viiniä, lauantaina rauhallisesti kotona mutta taas viiniä ja sitten sitä olutta, arghhh! Syömiset pysyi kyllä hyvin mutta joulusta jäi tuo tissutteluvaihde päälle... Viikonloppuna tein aimo annoksen valkosipulikermalanttuja ja pähkinäkanaa, tietenkin päälle vähän pähkinöitä ja Fazerin tummaa suklaata. Niin ne pyhät päätökset unohtui!

Tänään aamulla paino oli 89 ja laiskuus huipussaan! Pitäisi vaan päästä kiinni rytmiin niin uskon että pätkistely alkaa taas sujumaan. TÄNÄÄN on se päivä (ei huomenna) ja tavoite vappuun mennessä -10 kg. Liikkuminenkin pitäisi saada käynistettyä, jos tekisin liikuntalukujärjestyksen? Joka päivälle joku liikuntalaji tiettyyn kellonaikaan ja tietysti vaihtoehtoinen laji jos vaikka sataa ja se on "hyvä" syy olla menemättä lenkille...

Tsemppiä kaikille ja kyllä minäkin täältä nousen!

Fannyn syyskarppaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-10 17:49:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

En tiedä, miten Salossa, mutta täällä ainakin tuivertaa nyt niin, että pitäisi ottaa heti se vaihtoehto B käyttöön tai TUULIpuku päälle ja pihalle... Miulla pätkäisi paasto tänään klo 15 joten nyt on himpun raskas olo, mutta aion uhmata myrskyä sauvojen kera vähän myöhemmin - tänään!
Tsemppiä, kyllä sie vanhaan juoneen vielä pääset kiinni!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-10 19:25:04 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

No ei tuo nyt niin kauhean mierontieltä vielä kuullosta, vaan vain aika mukavalta elämältä - ja sitä kai elämä on, parhaimmillaan? Mutta onhan se ehkä vähän eri juttu, jos pitäis jotain pudottaakin? En tiedä, tuntuu että pelkkä warrioori ihan viljattomana ja ihan melkein ilman lisäaineita ohjaa hiljalleen kilojani sinne minne en oikeastaan edes halunnut.

Tsemppiä sinulle kuluvalle vuodelle! terv els

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-11 12:51:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos kaverit vierailusta!

Mulle iskee morkkis aina viiveellä, silloin kun syö/juo jotain sopimatonta, kellot ei kilkata sitten yhtään ja annas olla kun on seuraava päivä niin sitten jysähtää... Kuten eilen... Karppiruoka upposi hyvinkin ja jostain kumman syystä söin vielä kaksi reissumiestä! Sitten vielä kehtaan "nurista" ettei paino laske. Mikäköhän mulla päässä naksahtaa aina välillä?

Päivä 9, to 11.01

Heräsin (jälleen kerran) täynnä suuria lupauksia hoikemmasta elosta! Pitää ilmeisesti tehdä kuin AA:ssa, päivä kerrallaan ilman hiilareita! Kaikki tieto on päässä ja kokemuksesta tiedän että helpottaa kunhan vain pysyy tiukkana, ei vaan auta!!!

Reippailin koiran kanssa räntäsateessa, alkutaipaleella olin jo ottaa oikotien mutta jatkoinkin sitten mäkeä ylös puhisten. Fiksuna laitoin paljon vaatetta päälle ettei tarvi kylmää kärsiä, sillä varustuksella hiki tuli ilman liikkumistakin. Oikeastaan vois aina tehostaa hikoilua ylipukeutumisella :lol:
Tein lapsille iltapäiväksi ruokaa ja jauhelihahimot iski, söin siis paistettua jauhelihaa fetalla vaikka piti olla paastoaamu... Joo, näin kauan se taaskin kesti :twisted:
Töissä sentään pysyy ruodussa, vaihtoehdot vähissä, vesi tai tee!
Illalla täytyy kotona pysyä ruodussa ja kaivaa stepperi keskelle olohuonetta!
Ihan oikeesti, mä pystyn tähän! Käyn huomenna vaa'alla ja otan mitat!

Fannyn syyskarppaus

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00