karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-01 00:36:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-24 10:26:06 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Kiitti, rauli viestistäsi!

Sitä omaa polkuahan tässä kaiken aikaa tallataan. Välillä tuntuu, että toiset hurahtavat vauhdilla ohi ja tulee vähän pelko, että apua, miksei mulla käy noin. Maltti on valttia, näissäkin asioissa. Ehkei sitä tietä tarvii etsiä, ehkäpä olet sillä jo....

Tuliko sulla siellä Teneriffalla niitä menneitä elämiä esiin? Atlantiksen vaikutusta?

Kyllähän me tuon miesystävän kanssa olemme luonteeltamme melko erilaisia. Mutta onneksi hän pitää hörhöilyäni vielä normaalin rajoissa, eikä ole tilannut valkotakkisia apuun. Ja se, että hän ajattelee hyvin paljon erilailla, on vain hyvää maadoitusta! Nykäsee nilkasta alas, jos satun leijumaan jossain katonrajassa hämähäkinseittejä putsaamassa, hihii. Lohdullista lukea, että teillä suhde toimii, erilaisuudesta huolimatta. Upeaa!

Kuva

Lainaa:
ihana lukea sinun juttujasi, sirutar, ihan kuin myös punapään. pitäsköhän meille perustaa oma suljettu henkikarppiklubi? voitas avoimesti kertoa kaikkea, mutta toisaaalta, on hyvä, että kaikki saavat lukea. ehkäpä laittaa jonkun uuden tyypin miettimään.

Kiva lukea myös sinun juttujasi, rauli! Myönteisyys on asenne ja valinta, näin olen ajatellut.

Se toteutuu, mihin keskität ajatuksesi - eli tottakai valitsemme positiivisuuden, eikös vaan?

Pätkäpaastoilu:

Katkaisin eilen klo 15, joten nyt paastoan sitten iltapäivään
    Aamukahvit on juotu, tällä kertaa oli jopa kermaakin (oon sitten ihastunut tuohon Lidlin Naturis kuohukermaan, se maistuu ihan vaniljajäätelöltä)
    Katkoon asti juon vettä merisuolakiteen kera

Soon moro! Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-24 14:03:30 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Nyt katkaisen paastoni desillä partaäijää, johon sekoitan mustaherukkatiivistettä.

Paistan pekonirasvassa neljä Gevapikkipötkylää. Vihannekset? Apua? No pakasteesta löytyi onneksi pussi vihannessekoitusta, saa kelvata. Syön pötkylät siis vihannessekoituksen ja voin/majon kanssa. Ja mustia oliiveja pitää olla myös!

Jos illalla vielä nälättää, pitää sitten miettiä muita lisukkeita.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-24 20:01:13 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Täällä on myös yksi ikuinen etsijä...jo murrosikäisenä tuli koluttua Ruusu Ristit, Teosofiset Seurat ja Ananda Margat... :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-24 20:35:15 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Hei Muinaismuija, tervetuloa siis joukkoon! :smt049

Nuo mainitsemasi minulta taisivat kyllä jäädä vähemmälle, mutta kaikkea muuta mahdollista henkiseltä puolelta kyllä.

Murkkuikäisenä sitä vielä oli jotenkin herkempi, lähempänä sitä totuutta kuin nykyisin. Ja avoimempi. Vuosien saatossa tuli skeptiseksi, epäileväksi, ehkä kulki mieluummin massan mukana kuin toi julki omia ajatuksiaan.

Kunnes nyt taas vanhoilla päivillään on alkanut kyseenalaistamaan asioita ja pohtimaan elämän ja kuoleman kysymyksiä. Mielenkiintoista, sanoisin, erittäin mielenkiintoista!

Huvitti, kun kesälomalla käytiin nunnaluostarissa. En ymmärrä, miksi ne nunnat pelottivat minua, teki mieli juosta karkuun - sanoinkin kaverille, että omituinen pelko, ihan kuin olisin pakomatkalla ja kohta joku heistä tarttuu hihaan kiinni ja vie minut selliin! En löytänyt pelolleni mitään selitystä tästä elämästä.

Mutta kiva löytää täältä samanhenkisiä immeisiä Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-24 20:38:57 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Iltasyömingit:

Rupesi nälättämään, joten paistoin vielä kananmunan chilirouheessa. Paiskasin viereen reilusti majoneesia ja kymmenen mustaa oliivia.

Jokohan nyt alkaa olla rasvaa riittävästi?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 10:33:29 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Heips!
No nyt alkaa olee rasvat jo sinnepäin :wink: Hyvä naapuri.....sähän alat oppii :lol:
Mulla menee noita ihania cevapcici-pötköjä 8 kerralla, eikä tuu yhtään liikaa rasvaa! Raakapaino niillä on 25g/kpl ja niistä irto rasvaa pannulla paistettaessa ja sitä rasvaa en ihan kaikkea kaada lisukkeiden päälle, koska sitä irtoo niin paljo. Paistan ne jäisinä. Tykkään niiden kanssa syödä kukkis-parsakaali sekoitusta höyrytettynä n. 200g-300g, riippuu vähän nälästä. Sillä annoskoolla mun massu on juuri sopivasti täynnä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 12:16:11 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Thänks tuijakoo! :smt026

Hih, juu, toivossa on hyvää elää...että oppisin. On niin kauan kestänyt tuo jumitus - enkä nyt puhu päivistä ja viikoista, vaan kuukausista.

Aamulla:
- 2 paistettua kananmunaa chilirouheella ja majolla
- 2 kuppia kermakahvia
Aamupäivällä
- vihreetä teetä

Ja mie onneton unohdin ne rehut, kun kävin kaupoilla! :oops: Mikäs nyt eteen? En kyllä lähe takasin tonne tihkusateeseen.. :evil:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 13:20:02 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

No höh....voi sinuu! Huomenna sitte meet puotii, josko sillo ei satais (toiveajattelua). Ellet nyt sit saa inspinstä ulkoilla tihkussa. Jos et, niin syöt sitte tänää reilusti muuta ruokaa....eikö niin!! Käyt sä yleens fillaril vai kävellen kaupas? Onks sul kuin pitkä matka kaupoille? Mä yleensä fillaroin ton matkan, täst futis kentän vierestä, mutta nyt oon käyny Lidlissä iltaisin, kun se sattuu olee matkan varrella uuteen kotiin. Sit kun olaa muutettu niin Lidl on mun lähi-kauppa (jippii!) Tarvis kyl munkin käydä keskustan kirjastossa palauttaas pari kirjaa ja käydä ääs-marketissa hakemassa partaäijää. Ellet oot jo tyhjentänyt sitä hyllyä :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 14:11:21 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Heh, no en oo siellä s-marketissa käynyt, täällä mylsän puolella vaan. :lol:

Mulla on sellanen kilsa kaupoille, että kyllähän se ihan kävellen sujuu (tai autolla nii joo :roll: ) Fillaroida en oikein uskalla, kun tuo selkä saattaapi tehä tenän, ja se on sitten huonompi juttu se. Kuntopyörällä on vähän turvallisempaa, mutta sillä ei pääse pitkälle :D

Olen sitten ilman rehuja. Huomenna ostan tuoretta ja pakasteita, ettei pääse tällaista mokaa käymään.

Sulla on kauppa hyvän matkan päässä, ja siis lähemmäs vielä tulee! Missä se teidän uusi koto on, jos saa olla utelias? Ei tarvii vastata, jos et halua.

Vetäsen tässä nyt sitten sen viimosen aterian, eli tänään edelleenkin niitä kääryleitä, nyt 6! Voita, majoa, oliiveja vähän reilummin. Oishan mulla kyllä maustekurkkuja, kävisköhän ne rehuista? Ykstoikkoistako? No ei vielä sentään, ja huomenna kuitenkin paranee sapuskat, kun teini kotiutuu kyläreissustaan. Tahtoo tietty pitsalle illalla ;)

No näillä eväillä nyt aloitan sitten paastopätkän. Vai pitäskö vielä syödä muroja mustikkakeiton kera? Että sais niitä kuituja...

pähkäilee Sirutar

Tsemppejä vaan kaikille pätkisläisille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 15:00:00 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Heips!
Vähän ennakoin tuon paikkakunnan kanssa kun kirjotin tohon Inxa. Ei tarvi sit muutella alvariinsa. Voip olla, että tulee tauko nettiyhteyden kans kun täälläpäin tuo siirto tuppaa välillä kestää. Nyt siis ollaan vielä Mylsällä, kentän vieressä. Eli se uus koto on Inxassa. Lidlin kulmilla, siel ylhäällä veikkolassa :lol:
Kävin just kirjastossa, apteekissa ja kaupassa fillaroimassa. Kiitos sulle! Ihme hinku alko tulla lähtee fillaroimaan tuhnusateeseen. Minäkö muka outo :lol: Ostin kaikki partikset enkä jättäny sulle yhtää.....ei vaan jätin mä sulle pari purnukkaa sinne hyllyy :wink:
Nii ne sun syömiset....mitäs ihmeen muroja sä oikein pupellat? :shock: Ja onhan se mustikkakeitto sokeritonta, onhan?. Oliivit on ihan hyviä ja voitha sä sen kurkun ottaa siihen pötkylöiden rinnalle ja vaik juustoa, mutta niin, ettet jää vaan nälkäseksi ennen paaston alkua. Syöt niitä pötkylöitä sen verran riittävästi. Munki tarvii alkaa väsää pian muonaa kun avokki tulee pian töistä. Sen jälkee päästää taas lähtee hommii. Ostin 400g jauhista ja teen siitä meille jauhispihvejä ja ruusukaalia lisukkeeksi. Avokki vetelee pottuja viel lisukkeeks, kun ei karppaa (omapa on häpiäns) Outo tyyppi :wink:
Mut paremmitta puheitta, eiku safkan vääntöön. Jutskaillaan myöhemmi! Kiva kun oot olemas :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 15:32:09 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Ai sieltä eikun siis täältä kentän vierestä! No just, miten se multa on mennyt ohi :shock: Kyllä ässässä pitäis nyt sitä partaäijää riittää (ainakin mulle huomiseks) kun laitoin niille kiitossähköpostia että ovat ottaneet valikoimaansa. :lol:

No mehän ollaan sitten varmaan törmäilty, harmi kun en ole vielä saanut karppimerkkiä kiinnitetyksi kassiin. Voitais tehdä treffit sinne partaäijähyllylle :wink:

KARPPITAPAAMINEN!!! JESS! Kyllä meilläkin osataan eikä vaan Hesassa... Kuva
(Voitais päästä Ankkalinnan Aviisiin....)

Niin mulla on alamäki kauppaan päin, täältä Juppimäestä kun olen - tosin asun kyllä vuokralla enkä missään noista linnoista mitä täällä on....

Murot ja mustikkakeitto oli vaan sellainen hätäratkaisu, ja on, sokeritonta on. Miulla on kyllä sellainen jännä tilanne, kun ei oikeastaan nälätä. Vähän pakko keksiä sitä syömistä, ja vaikeetahan se on kun ei ole edes kunnon kokintaitoja...

Olipa mukavaa, että viestini inspiroivat sinut fillaroimaan! Ihanaa!

Ja samat sanat, kiva myös että sinäkin oot olemassa! Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 15:58:59 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

nämä sinun jutu on kyllä kertakaikkisen mukavia. jospa miekin ilmottautuisin mukaan siihen tapaamiseen sinne partishyllylle. tosin en voi tulla fyysisesti, mutta voisin olla hengessä mukana...

:smt040

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 20:25:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Luen päikkyäsi kans ja täälläpäin olen yrittänyt tutkailla kaupoissa toisten ostoskärryjen sisältöä jos paljastuis karppeja. En ole vielä nähnyt että jollain olisi jugurttipurkkeja otettuna. Karppimerkkikin on vielä laittamatta kassiin, olen vasta tehnyt farkuista kassin mihin merkki sopis. Kassalla silmiä pyöritetään jos ladon parikin jugusankoa kerralla hihnalle. :lol:

Olen ruvennut lisäämään rasvaa syömisiini enempi pätkiksen aikana. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 20:37:29 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Kiva on lukea siruttaren päikkyä ja muidenkin "erikoisten valaistujen" ... näistä saa niin paljon sitä muutakin kuin tätä mitä kirjoitetaan Kuva

Lappasin yks päivä kaupassa kassalle voita, kermaa, pekonia, partaäijää, oltermannia, punaista maitoa, pihviä, metukkaa.... ja sanoin kassaneidille, että ompas mulla taas hyvät laihduttajan eväät :) Hän hymyili ja vastasi, että saahan sitä laihduttajakin joskus herkutella,... johon minä totesin, että näillä eväillä olen joka päivä herkutellut toista vuotta ja laihtunut 20 kiloa, sieltä tuli tosi spontaanisti, että Elä Valehtele :) enhän minä.... :) Sitten huomasin että takanani oli tosi lihava nainen hiki päässä ja lappoi siihen hihnalle 0% jogua ja rasvatonta maitoa ja kevytlättää yms yms... ja tappoi mut katseellaan :twisted: ... oisin voinut vajota maan alle, mutta mua oikeesti hymyilytti ja sanoin sit vielä että onneksi ymmärsin sadan kilon painossa alkaa laihduttamaan ja syömään hyvin... sitten hipsin jo kiireesti ulos.
Tänään kauppias kiitteli mua partaäijän markkinoinnista ja sanoi ettei olis ikinä uskonut miten paljon sitä menee!!!

Mutten mä ole kyl kaupassa oikeen ketään karpiksi tunnistanut ostosten perusteella... pitää katsella tarkemmin :)

Mukavaa iltaa likat!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 20:52:48 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Jaa likat :shock:
Sulla on hyvät jutut, Punis :wink: :wink: Meilläkin on töissä kuulemani mukaan ihmiset kyselleet terkkarilta, kannattaisko kokeilla tollasta linjaa :shock: :shock: Eihän tää siis liity pätkäpaastoon, mut kuitenkin :roll: :roll:

I'm on the gin & tonic diet....... i've already lost two days★

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 21:08:21 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Tomba kirjoitti:
Jaa likat :shock:
Sulla on hyvät jutut, Punis :wink: :wink: Meilläkin on töissä kuulemani mukaan ihmiset kyselleet terkkarilta, kannattaisko kokeilla tollasta linjaa :shock: :shock: Eihän tää siis liity pätkäpaastoon, mut kuitenkin :roll: :roll:

Tomppa enhän mää sua likkana pidä, mutten tiennyt että sääkin näitä luet likkojen juttuja...ei vaines, ihan kaikkien juttuja nää on ja kiva jos kiinnostaa lukea! Joten leppoisan mukavaa iltaa sällitkin :lol:

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 21:13:10 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Voi herttinen sentään tätä runsautta!
Onpas täällä käynyt porukkaa!
Ei kun tervetuloa vaan, harvinaista herkkua mulle - ja miähiäkin...Tomba Kuva ....se tuo Puniksen vetovoima yltää kauas, ihkua :lol:
Kuva

...ja rauli, ja Gerikin! Kiva!

Punis, ihan tosi, ne voisivat palkata sinut markkinointikonsultiksi sinne kauppaan! Tai ainaskin maksaa provikkaa ....

Ei mutta nyt mie poistun, paastovuorokausi meneillään, ei täällä kauaa uskalla keikkua. Ainakaan ruokapäikkyjä lukemassa!

Jakselkaahan hyvin!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-26 07:07:52 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Sirutar... sitä saa mitä tilaa, toimii täällä sun päikyssäkin :) kun itse antaa, saa runsauttakin... ja kyl se Tomppakin ihan omin avuin tuli lukemaan, en mää sitä oo yllyttänyt ja perässä vetänyt Kuva

Hyvää päivää sinulle, pitää tällä hataralla päällä oikeen taas miettiä, että pitääks nyt aamulla syödä vai paastota, meenköhän mä nyt keittään aamukaffetta Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-26 14:25:22 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

No joo, leikkiähän se vaan.... Kuva

Nyt on kilo kaalta kaapissa, ja jotain pakkasessakin. Tuijakoo oli ystävällisesti jättänyt kauppaan vielä partaäijää, joten sitäkin nyt riittää. :lol: Kassaneitille kehuin, että ihanaa kun ovat ottaneet tuon partiksen tuotevalikoimaan, ei tarvii sen takia ajella Kouvola-cityyn asti. Kertoi, että kovasti sitä ostetaan - täh, muitakin karppeja täällä??? Pitää ottaa tuo Puniksen taktiikka, niin tiiä vaikka pääsis provikoille, hih :wink:

Mitään kurmetta ei ole odotettavissa, pannussa on kaksi makkarapötköä vierellänsä kaalisilppua hautumassa. Katkasun hoidinkin partaäijällä plus FunLightilla. Ah, se ON namia!

Posti toi Kelan päätöksen kuntoutuksesta, JESS!!! Punkaharjulle oisin tahtonut, mutta Ortonille sitten meen. Kiitos, kiitos, kiitos! Jos vihdoinkin sais jotain tolkkua tähän mun olooni ja helpotusta elämään. Sitähän mie taisin tilatakin Kuva

Aivan kuin aurinkoinen yrittäisi pilkistellä pilven raosta....no hyvänen aika, sieltähän näkyy vanhaa taivastakin! Pakkasta siis tulossa. Huoh, se on sitten alettava etsimään talvikampetta.

Mukavaa iltapäivää! Saatan poiketa vielä myöhemmin illalla.... Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-26 19:05:35 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Miten se nälkä nyt iskikin :shock:

Ensin tuntui, ettei uppoa kuin se yks makkara á 100 g, mutta kyllä mie söin kaks kaikkine kaalisilppuineen voisulan kanssa. Ei helpottanut. Hetken päästä meni maapähkinöitä kourallinen ja sitten vielä partaäijää desi. Sen jälkeen vasta helpotti, nyt olen vaan teetä lipittänyt. No onhan tässä aikaa syödä huomiseen iltapäivään. Tai tiedä nyt miten se homma sitten menee, kun viikonlopun olen kyläilemässä.

Voiko tuota rasvaa syödä liikaa? Nyt rupes vähän hirvittämään...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00