En tietoisesti välttele mitään ruoka-aineita. Mitään nopeahkoja hiilareita ei kuitenkaan mene ollenkaan... eikä muutenkaan mitään aineita missä on paljon hiilareita. Eli ei suklaata, hunajaa, ei mitään makeita missään tapauksessa. Maustesilli on siinä rajoilla luulen ma. Ei makeutusaineita -paitsi joskus reseptikokeiluissa kun jelppaan vaimoa.
Viljaa ei mene käytännössä lainkaan, pari hapankorppua on tullut tänä vuonna maistettua. Rehuja ja öljyjä ja voita ja kaikenlaista lihaa ja kalaa ja munia ja... ihan kaikki hyvä putoo -ja hyvin. Rasvaa paljon... sanoinko jo että rasvaa paljon?
Ja niitä rehuja ja salaatteja ja vihanneksia menee tosiaan päivittäin, kuitenkin tomaatti ja vaikka paprika ovat hieman vähäisemmässä roolissa. Sipulista tulee enimmät hiilarit mun salaatteihin, makuasioita. Selleri on myös hyvää salaatissa.
Pari öljyhuikkaa päivän mittaan, samoin chilivoikerma(valkosipuli)kahvia aika runsaasti siinä samalla. Chilejä ja valkosipulia kuluupi muutenkin. Nuo huikat ja voikahvit voi tietysti laskea aterioiksikin jos haluaa, samapa tuo. Ajoittuvat yleensä aamuun ja aamupäivään , nälkää ei ole oikeastaan ollenkaan mutta kiva silti illalla on herkutella.
Olutta ei tietenkään lainkaan, viiniä vähän liikaakin, useampi pullo viikossa. Punaviiniä tahi taatusti kuivaa valkoviiniä. Juustojakaan en rajoita mutta ei niitä nykyisin ihan hirveästi mene, makkaroita ja vaikka kinkkua menee paljon enemmän.
Eilen syötiin taas hyvin: Simpukka-katkarapusalaattia chili-valkosipuli-kermaviilikastikkeen kera (ravut kävivät ensin valkosipulivoissa pannulla). Sitten tomaattista aurajuustokanakeittoa (resepteissä). Lopuksi ylikypsää porsaspataa, nam nam.
Suolapähkinöitä syön viimeiseksi iltapalaksi pienen kourallisen kutakuinkin joka ilta. Vettä ja vissyä menee varmaan kolme litraa päivässä. Päivällä ainoat hiilarit on kahvikermassa, vajaa desi tai jotain sinnepäin. Illalla aloitan yleensä salaatilla ja pidän sitten vähän taukoa ennen seuraavia ruokia.
Näin äkkiseltään hahmotettu kuvioni. Otan aika rennosti, kävin tuossa kaverin luona kylässä yks päivä ja tarjotut lihapadat meni sujuvasti keskellä päivääkin alas, en nipota tästä rytmistäkään ryppyotsaisesti. Mutta hiilarit on matalat, siinä olen tarkkana. Tuntuis toimivan.
Joku aika sitten mulla ilmeisesti nousi hiilarit vähän yli ( oli paljon pähkinöitä parissakin ruoassa) ja sen tunsin kolme päivää, ainakin. Pudotus ketolle on ihan OK olotila mutta mieluummin pysyn täällä koko ajan, se siirtymävaihe paleluineen ja nälkineen on ihan turha hankkia.