karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-26 08:17:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-02-23 15:42:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toivottavasti paranet pian!
Mulle ei riitä pelkkä murjotus jos v*tuttaa. Minä haluaisin heittää kaikki läskiksi ja syödä pelkkää hiilihydraattia niin että sammuisin sokerihumalassa. :evil:

ViestiLähetetty: 2008-02-23 17:07:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lauantai

Klo 14.00 Pannu kahvia ja 2dl rasvatonta maitoa

Vielä on flunssainen olo, kuumetta ei onneksi ole. Pitäydyn tämän päivän kävelyssä, huomenna normaalisti treeneihin ja juoksemaan. Illalla suunnittelin syöväni tofu-kasviswokkia. Eli paistetaan sipuli,ananasta, 300g kasviksia ja 200g tofua seesamöljyssä, mausteeksi muutama ruokalusikallinen soijaa. Lisänä idätettyjä mungpapuja ja raejuustoa. Jälkiruaksi vadelmia, maustamatonta jogurttia ja pellavansiemeniä.

Kokeilin kuivaharjausta, vaikkei selluliittia ole, iho on kuiva ja huonon näköinen. Toivottavasti tämä auttaa reisiin ja käsivarsiin, koskakohan voin alkaa odottamaan tuloksia? Mutta nyt ulos haukkaamaan happea ennen auringonlaskua :mrgreen:

Edit. Jaa jälkkäri jäi syömättä. Ei marjoja. Ilokseni tofua olikin 60g enemmän. Söin 2 lautasellista ruokaa, nälkä lähti :lol:

ViestiLähetetty: 2008-02-23 22:01:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lauantai

Jep, noista unohtui 3dl maitoa jotka hörpin kahvin kanssa päivän mittaan. Ja käveltyä on tultu tänään n.2h. Haluttaisi hirveästi lähteä juoksemaan. Taivas on vihdoin selkeä ja kuu melkein täysi, ja minä joudun flunssasta toipuessa ihailemaan näkymää ikkunasta.., elämä ei ole reilua.

Ei ole nälkä, mutta haluttaisi syödä jotain paremman tekemisen puutteessa. Nukkumaankin menen vasta kuuden tunnin päästä, pitää ilmeisesti keksiä korvaavaa toimintaa esim.piirtää.

Edit. Näin pähkinäpussin, söin ne kaikki :evil: 200g pähkinöitä! Ja vain koska ei ollut muuta tekemistä... Ehkä lähden vielä ulos kävelemään ennen kuin teen muutakin typerää...

ViestiLähetetty: 2008-02-24 01:07:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei onnistu! Menin ulos juoksemaan, se vaikutti hyvältä idealta. Toivottavasti en tule sairaaksi, se olisi kyllä minulle oikein :? Se on vain niin vaikea yrittää parantua... Juoksin taas 2,5km, kävelin 100m, juoksin 900m, kävelin 500 ja juoksin spurttina lopun 500m. Joku teinigootti oli ulkona polttamassa tupakkaa, hymyilin ja ajattelin: asiat voisi olla huonomminkin. Anteeksi kaikki gootit :lol:

Värkkäsin itselleni listan mitä en saa syödä: peruna, pasta, riisi, sokeri, viljat ja pähkinät. Ei välttämättä järkeä rajoittaa pähkinöitä, mutta minä vedän kaiken kerralla :oops:

ViestiLähetetty: 2008-02-24 10:18:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sunnuntai

Kuivaharjaus on kivaa, rentouttavaa puhaa aamuisin. En ole ikinä kokeillut mitään ihonkuorintaa tai vastaavaa.

Laskeskelin tässä viikon treenejä 3x1,5h lajitreenejä, 3xjuoksu ja kävelyä.., muutama tunti. Säälittävää, pitäisi oikeasti alkaa panostamaan enemmän, noistakin on vielä suorittamatta juoksu ja yhdet harjoitukset että saan edes nuo täyteen :roll: Voisin alkaa harrastamaan myös lihaskuntoa kotona, askelkyykkyjä ja vatsalihaksia. Askelkyykyt on hyvä tehdä omalla painolla, varsinkin jos on heikot pakaralihakset. Vatsat ei oikeastaan ole huonossa kunnossa, ja sellaisena toivon tilanteen pysyvänkin. Käsiin keskityn heti kun saan leuanvetotangon hommattua, haluan leveämmät hartiat jotten näytä päärynältä :lol:

Aamulla kuivaharjausta ja kahvia+2,5dl maitoa. Pian treeneihin :D Illalla suunnittelin syöväni pinaattikeittoa, 2 kanamunaa ja runsaasti salaattia. Ja käyväni juoksemassa. Tämä on myös vegeviikon viimeinen päivä.

ViestiLähetetty: 2008-02-24 19:20:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sunnuntai

400g pinaattikeittoa, 2 kananmunaa, 300g vihanneksia ja 2rkl voita. 3dl maitoa kahvissa.

Syön aika vähän? Maitoa 5dl-litran päivässä, toivottavasti keho ei ala purkamaan lihaksia... Ensiviikolla rasvaisempia ruokia, ja lihaa :twisted:

Tänään piti mennä juoksemaan, mutta siellä on satanut niin paljon lunta että vaihdan kävelyyn... Muutama tunti ulkona tekee hyvää. Masentaa niin vietävästi, ei koulua, ei mitään missä tavoitella jotain.., paitsi harrastukset. Suorittamisen paineita, treenien jälkeen pitäisi olla tyytyväinen ja minä ajattelen vain mitä kaikkea tein väärin. Silti se on ainoa liikuntamuoto jota sellaisenaan jaksaa harrastaa. Sparraaminen/matsaaminen aiheuttaa endorfiini ja adrenaliini tuotannon kohoamisen. Juoksusta tai muusta urheilusta en saa irti mitään, ehkä kovasta intervalliharjoittelusta.

Ahdistaa. Pitää rakentaa sosiaalista elämää. Harvojen kavereiden kanssa onnistun vain riitelemään, kauheaa vääntöä aiheesta glukoosi vastaan ketoaineet liikunnassa ja aamiaisen merkitys aineenvaihdunnan käynnistäjänä. Lisätään vielä ihmisen kehityshistoria ja odotettava eliniän ennuste 15 000 vuotta sitten.

Minulla on liikaa aikaa uhrattavaksi liikuntaan ja ruokavalion suunnttelemiseen :lol:

Edit. Päätin syödä lisää: sipuli, 300g kasviksia, kiinankaalta, ananasta ja muutama rkl soijaa. Pala polaria. Ja sitten ulos potemaan huonoa omatuntoa huonosta ruuasta...

ViestiLähetetty: 2008-02-25 11:50:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sunnuntai

Kävin vielä ulkona juoksemassa, ei mennyt 5km, ei :evil: Huomenna on ihan varmasti lepopäivä :roll:

Maanantai

Heräsin myöhään, joten kuivaharjaus jäi. Illalla sitten. Kävin labrassa ja kuulema jo tänään saan tulokset :shock: Kermakahvi sairaalan kanttiinissa.

Ja tämä päivä pitäisi viettää ilmän liikuntaa...

ViestiLähetetty: 2008-02-25 13:38:54 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

Tulin kyläilemään päiväkirjaasi :wink:
Kannattaa muistaa tosiaan se rasva tämän tyylisessä ruokailussa.

ViestiLähetetty: 2008-02-25 15:09:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi Mimilili, vierailut on aina kivoja!

Sotitin ne tulokset ja kaikki oli kunnossa TSH 3,01 ja T4V 12. Hyvä ettei niissä ollut mitään vikaa, muttei ainakaan enää tarvi miettiä entä jos... Tämä tarkoittaa sitä että syön; väärin/paljon,vähän. Tai sitten liikun liian vähän. En kyllä saisi syödä kananmunia kun olen niille vakavasti allerginen, näin minulle kerrottiin :lol:

Ja minä käytän rasvaa, eilenkin sitä oli vihanneksissa ja paistoin vihannekset runsaassa seesamöljyssä, ja juusto. Kyllä noista tulee jonkinverran rasvaa, joinakin päivinä enemmän... Mutta yritän jatkuvasti parantaa :oops: Elämäntapamuutokset vain vievät aikaa.

ViestiLähetetty: 2008-02-25 19:56:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Maanantai

Kermakahvi, 560g kanaa, 250ml vaniljavaahtoa, 250ml ruokakermaa, 20g voita, 100g vadelmia ja 400g vihanneksia. Minulla on huono olo.., taas. Söin aivan liikaa, tuntuu että vatsa räjähtää. Vaniljavaahdosta sen verran että kuvittelin sen olevan maustettua kermaa, siinä olikin hiilareita 16/100g. Ja kaloreita koko ruokailussa 1877kcal :shock: Pitäisi oppia syömään energiatiheämpää ruokaa jottei sitä tarvitsisi vetää noin paljoa.

Alan ymmärtää miksen laihdu... Jotain positiivista, join vain yhden kupin kahvia ja senkin kermalla 8) Huomenna jos selviäisi kokonaan ilman.

Palauttavana liikuntana tänään pitkä kävelylenkki ja venyttelyä. Jos tänä yönä saisi nukuttuakin, pari viime yötä mennyt 2-3h levolla... Ulkoa tullesa menen kyllä pitkään ja lämpimään suihkuun minkä jälkeen mukavat vaatteet päälle, hyvää musiikkia ja venyttelyä :)

ViestiLähetetty: 2008-02-26 14:00:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tiistai

Ollut heikko olo viime päivinä rappusia noustessa. Jalat menee maitohapoille ja hengästyn. Ei ole normaalia minulle. Ajattelin kokeilla aamiasta, ja kokeiluksi jäi; ensimmäinen lasi mehua alas ja olisin halunnut juosta vessaa oksentamaan. Maha turposi kaiken lisäksi. Nyt ei enää haluta syödä mitään, toivottavasti ruokahalu palaa iltaan mennessä.

Pakko rajoittaa liikuntaa, se on ainoa asia mikä on muuttunut. Vaihtaa juoksu kävelyyn :( En kuitenkaan voi olla ylirasittunut tuosta liikuntamäärästä, mutta kokeillaan.

ViestiLähetetty: 2008-02-26 14:05:37 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

Voi. Toivottavasti olo paranee.
Tsemppiä tiistaille :wink:
Saisinpa mä jonkun ihme innon harrastaa liikuntaa ees vaikka 45 min päivässä :oops:

ViestiLähetetty: 2008-02-26 16:49:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tulinpas kurkkimaan taas tänne, olen jo jonkin aikaa lueskellut :)

Kyllä minusta on ihan mahdollista, että olisit ylirasittunut, sillä liikuntamääräsi vaikuttavat suurilta ja ruokamääräsi siihen nähden aika pieneltä. Vaikka tietenkin univajekin vaikuttaa, jos olet nukkunut muutaman yön noin huonosti. Toivotaan, että olo helpottaa, kun saat nukuttua pari yötä kunnolla :)

ViestiLähetetty: 2008-02-26 21:26:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tiistai

Joo, kyllä se varmaan pian helpottaa. Uniongelmia minulla on ollut jo pari vuotta, edes karppaus ei ole niitä poistanut. Minäkin toivon intoa harrastaa enemmän urheilua, eikä tyhjänpäiväistä nyhväystä :wink:

1,5h treenit. Seisoskelin paikollani ja tein kaikkea typerää, huono päivä treeneissä. Pudotin aseen ja sain siitä hyvästä tehdä 10 etunojapunnerrusta, se siitä lihaskuntoharjoittelusta :lol: Taidan käydä vielä ulkona kävelemässä ja venytellä.

Ruokaa 20.30: 2 näkkileipää, 2 riisipiirakkaa, 5 siivua juustoa, 2 kinkkusiivua, 300g kasviksia, kananrintafilee, lautasellinen salaattia, 2rkl salaatinkastiketta ja 20g voita. Energiaa 740 kcal. Todella karppia :roll: Mitäköhän riisipiirakat tekevät ruokavaliossani. Ainakaan en juonut tänään kahvia.

Laskin myös viime sunnuntain ruuat: 1250kcal

ViestiLähetetty: 2008-02-26 21:41:06 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tosi alhaisilla kaloreilla sä meet ja vielä liikut noin paljon. Ei ihme jos ei välillä kulje. Karppaus ei oo kituilua :D

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2008-02-26 21:45:49 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Eleison kirjoitti:
Uniongelmia minulla on ollut jo pari vuotta, edes karppaus ei ole niitä poistanut.

... eikä taida ehkä poistaakaan ennen kuin löytää ruokaan mukaan myös rasvat...?

ViestiLähetetty: 2008-02-26 22:06:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Myönnän, tämä päivä oli surkea ruokien osalta. Kyllä minä silti useampana päivänä syön hyvin, ainakin luulen niin. Se ei tosin taida paljoa auttaa jos yhden päivän viikosta syö terveelisesti ja loppuviikon täsmäterveystuotteita ja teollista moskaa... Harkittiin kaverin kanssa jos uhraisimme itsemme tieteelle ja söisimme vain beceliä, activiaa, actimelia, ruisleipää ja perunoita. Vitamiinit purkista, ruokajuomina voisi olla sokerittomia aspartaami juomia :mrgreen: Pitkää elämää ja hyvinvointia...

Se karppauksen parantava vaikutus oli sarkastiseksi tarkoitettu, mutta jäi hymiö laittamatta :D Monet vaivat paranisi varmaan oikealla ruualla.

Aloin tuntemaan huonoa omatuntoa ja söin kourallisen pähkinöitä ja join muutaman kupillisen teetä, sokerilla ja maidolla. Eikös hiilihydraatit lisänny serotiinin tuotantoa :wink:

ViestiLähetetty: 2008-02-27 08:27:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eleisonin, saanko kysyä mitä harrastat? Vai lukeeko se täällä jossain jo....

Ja aiheesta muuten, muista vaan syödä kunnolla. Minulla ei treenit suju, jos en tietoisesti syö kunnolla. Muina päivinä ei niin väliä, mutta en treenaakaan joka päivä, eikä energiantarve ole niin suuri. Kyllä kroppasi kertoo, jos siltä puuttuu energiaa, luota siihen.

ViestiLähetetty: 2008-02-29 22:35:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kaapeli hajosi ja netti katkesi yllättäen...

Tänä aikana kävin ostamassa Atkinsin kirjan, nyt kun olen sijoittanut tähän ruokavalioon 10e, on sen pakko onnistua :lol: Eli keskiviikkona söin mitä mieli teki, kaikkea roskaruokaa. Se oli myös ensimmäinen päivä uudessa ruokapäiväkirjassa. Eilen paino olikin sitten 77,8kg :shock: Sen innoittamana tämä ja eilinen päivä on mennyt hiilareilla 15 ja 16. Kirja oli loistava potku alkuun, se oli niin naiviin innostuneesti kirjoitettu.

Lähes kaksi päivää siis vähillä hiilareilla, eikä silti mitään merkkejä ketoosista? Kaipa se joskus onnistuu... Mitään 'oireita' ei ole.

Grimy kyseli lajeista. 4 kertaa viikossa perinteistä budolajia ja 2 kertaa kamppailu-urheilua. Treenit 1,5h tarkoittaa aina näitä, ja muiden merkintöjen perässä onkin juoksu ym. En halua lajien nimiä ilmoittaa, koska valinnat ovat turhan uniikit ja minut tunnistaisi helposti :wink:

ViestiLähetetty: 2008-03-01 01:06:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pelästyin jo että luovutit!

Minäkin kokeilen ketoosia. Tai ainakin pidän hiilarit alle 20g/päivä, jos auttaisi nälkään. Viides päivä menossa eikä juurikaan mitään ketoosin merkkejä.. tai no tänään maistui p*ska suussa, mutta ei se välttämättä johtunut ketoosista. :lol:
Niiin ja nälkä ei ole kunhan syön tarpeeksi, mutta se on kai muutenkin melko luonnollista. :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00