Arrrgh!
Phuh... Vähän kerty angstia tuossa...
Mie oon töissä (työharjottelussa) eräässä yleishyödyllisessä laitoksessa, täällä on oma ruokala ja ruoka kuuluu luontaisetuihin. No, senhän tietysti arvaa, että sieltä harvoin löytyy hyvää syötävää karpille, mutta mie oon saanu sen ihan hyvin hoidettua, kun sain keittäjän keittään mulle munia ja salaattiaki on aina tarjolla. No, nyt on tullu juttua muutamien kanssa karppauksesta ja kun pomo sai kuulla siitä, niin johan alko touhotus

.
Pomo: "Mennään keittiölle ja hoidetaan, että sulle on tarjolla joka päivä jotain"
Minä:
Pomo: "Listataan vaan tähän ne aineet, joita sie et voi syödä ja viedään se keittiölle, niin ne laittaa sulle sieltä *blaablaablaa*"
Minä: "Öh... eeh... tuota, kun niitä on niin paljon ja saanhan mie kananmunaa tuosta ostettua ja salaattiaki on..."
Pomo: "Mutta pitäähän sun nyt saada oikea ruoka niinku muittenki *lähdössä barrikaadeille*. Eihän siitä nyt mitään tuu, jos sie et saa päivällä syödä!"
Minä: "No, mutta kun mie syön aamulla kunnolla niinä päivinä, kun en syö täällä ja saanhan mie aina tuosta sitä munaa ja en mie nyt aina sitä lounasta muutenkaan syö ja....."
Pomo: "No, mikset muka syö? Pitäähän meän nyt se hoitaa, että voit syödä joka päivä... Säännöllinen ravinto on tosi tärkiää

"
Minä: "Öö... (kettu, miks mun piti mennä sanomaan noin?) no, jos vaan sanottais tämän puolen ruokalaan, että niitä munia ois tarjolla aina ja jos mie saisin vaikka sen ilmaseksi sillon, ku mulle ei muuta syötävää..."
Pomo: *epäilevästi* "No, jos sie niin haluat... Muistathan sie kuitenki syödä säännöllisesti?"
Minä: "Joo, tottakai, mie syön vaikka kuinka paljon joka päivä

"
Tsiisus, mikä keskustelu... Nyt kaduttaa, että menin aukasemaan suutani koko karppauksesta. Pätkiksestä mie en oo halunnu (enkä halua) puhua mitään, kun ei ne kuitenkaan ymmärtäis ja mie en
tosiaankaan halua, että keittiöllä aletaan vääntämään mulle jotain erikoisruokia, kun en kuitenkaan niitä joka toinen päivä söis. Sitä paitsi ne ei jokatapauksessa yltäs ravintoarvoltaan sen kananmunan tasolle, joten tilanne on bueno näin

. Miks ihmisten täytyy ressata toisten syömisistä? Mie en tosiaankaan näytä aliravitulta ja mie haluan p****le valita ite mitä syön, kuinka paljon ja millon
Hyväähän tuo tieten tarkotti, mutta mie en halua mitään velvotteita syödä lounasta joka päivä, varsinki kun se yleisesti ottaen on ala-arvosta millä tahansa mittarilla mitattuna

. Se kävi tuossa just sanomassa, että saan sitte ottaa kananmunaa ilmaseksi, kun on jotain sellasta mitä en voi syödä. Jee, mie säästän rahaa (munat maksaa 30 snt/kpl

).