aurinkoista sunnuntaita kaikelle kansalle!
tuo mökkeily on just se asia, joka jää ihan liian vähälle, kun asuu missä milloinkin ja ei voi mökille mennä ees joka kesä. ihan kateeksi (melkein) käy sinua kirrimirri, kun pääset noin vaan mökille. välillä aina mietin, että täytyykö minun oikeasti suomeen muuttaa, että saan viettää aikaani mökillä. loppupelissä en sitten tiedä olisiko se sen arvoista. saattaisi ollakkin, tai sitten en kestäisi suomen talvea ollenkaan. tai siis kestäisin kyllä, mutta se on aivan liian pitkä vielä tällä hetkellä edes harkittavaksi. olen tottunut elämään lunkimmin ja vähemmällä panostuksella.
ja tokihan siihen suomeen muuttamiseen olisi myös muita syitä kuin tuo mökki, ja myös on muita syitä olla muuttamatta suomeen. jorisen siitä sitten joskus lisää. se on monipiippuinen juttu, niin kuin moni muukin juttu tässä elämässä.
nyt on siis sunnuntai-aamu, ja pätkistä on takana neljä viikkoa. eilen tuli täyteen.
ajettiin kaverin autolla malesian rajalle ja takas, ja pätkis katkes eilen poikkeuksellisesti kahdelta, normaalisti klo 12, kun kaveri toi vielä broilerinkoiven syötäväksi, niin ei sitä voinut olla syömättä. eli kahdesta saakka oon siis paastonnu. arvelin tehdä poikkeuksen myös tänään ja paastota tuonne kahteen saakka, niin tulee vuorokausi täyteen. vaikka eihän se oikeesti niin tarkkaa ole.
ollaan tässä kateltu noita lentolippuja vaikka minne. tai siis lähinnä suoraan teneriffalle tai sitten jouluksi suomeen ja tammikuussa teneriffalle. siinäkin on hyvä vaihtoehto ja maksaa vain satasen enemmän, joten mennään tänään kaverille kattomaan saadaanko tehtyä varauksia. jos näin on, niin suomessa sitten pällyilen joulunajan. kai se olis jo aikakin. viimeks oon käyny kaks vuotta sitten kesällä. en oo edes nähnyt perheemme uutta taloa valmiina. äiti ja isä sentään kävivät vuosi sitten teneriffalla meitä morjestamassa, joten heitä on tullut nähtyä viime visiitin jälkeen.
tuolle ukonköljäkkeelle se ois ainutkertainen kokemus tuo joulu suomessa. ei o elleissään nähny "oikeaa" joulua. argentiinassa on täys hellekesä joulunaikaan ja 40 astetta lämmintä. joten hän tässä on niinkuin etupäässä innoissaan lähössä anoppia tapaamaan.
itellä kiiluu vissiin partaäijä silmissä. ajatella, miekin pääsisin maistamaan partista!!!!ekaa kertaa elleissäni!!!!! ihan voisin olla foorumin partiskoekaniini. "no, mitkä ovat kokemuksenne parta-äijästä näin ensi tuttavuutena?" ai ai ai ai.

vähän vissiin viiraa päässä... niin ja entäs sitten ne oltermannit, joista punikselle oon ihan vihreenä, tai meetvursti tai rahka tai marjat tai tai tai.....
joo, viiraa oikeesti..
mutta varmasti ihan lähitulevaisuudessa teille kerron, mitä tulee tapahtumaan. mikään ei ole niin varmaa kuin epävarmaa.
fiilarit on siis tänä aamuna melko mukavat. aurinko on pilvessä ja vatsa on omituinen, kun alkaa nuo kuukauden parhaat päivät.... ja pää on pilvissä kans, kun alkaa paastoajan viimeset tunnit. humisee jo kovasti....ei kun vaan teetä naamaan, niin kyllä se siitä.
mitä sitten oon koko viikon tehny? etupäässä muiden toimintojen ohella haaveillu. sitä teen jatkuvasti. elän jossakin ulottuvuuksissa. töitä olen tietenkin painananut, mutta se ei niin tärkeää. lenkkeillyt maanantaista perjantaihin joka päivä. syönyt ja ollut syömättä välillä. karppiruokaa tietenkin. ja pari kertaa tosi herkullista keittoa. serkkupoika väänti yhtenä päivänä kaalikeittoa ja se oli tosi nam. ja toisena päivänä tein itse kookosmaitokeittoa ja se oli tos!!! eli olen pyrkinyt syömään hyvin ja runsaasti, mikä ei aina onnistu, kun vatsaan ei mahdu. ja sitä tyypillistä: munasalaattia runsaassa majoneesissa, ihan miun suosikkeja, jugurttia ja siemeniä, jotakin vokkiruokia joissa lihaa ja kasviksia, ja munaa ja sen semmosta. ei siis mitään mullistavaa.
että semmottii. ukkokin tuossa vielä kuorsaa. nukkunu oon entistä vähemmän koko viikon ja entistä enemmän rampannu vessassa kaiken yötä. ja entistä enempi kaipaan kissaa elämääni ihan joka päivä. elämä ilman kissaa ei ole elämää.
muistakaahan nyt nauttia tästä ihanasta sunnuntaista! ja kaikki vaan kehräämään!!!